Cisco EPC3208, EPCXXXX - rejestracja w UPC |
Autor |
Wiadomość |
ayufanpl
classic master
Dołączył: 07 Lis 2016 Posty: 155
|
Wysłany: 29-01-2020, 17:03
|
|
|
TęczowyMiś napisał/a: | O właśnie też tego nie mogę zrozumieć. Chyba jedyny racjonalny powód przeciw cisco to brak wsparcia (zrozumiałe i akceptowalne dla większości) oraz te tylko 8 nośnych. Niemniej horizon ma od zawsze 8 nośnych, nie licząc pierwszego wypustu horizonów z dyskiem (4 nośne). Jakoś dla UPC już to nie jest problem...
Dziękuję wyżej za poruszenie tematu. Ktoś ma jakiś pomysł, dlaczego UPC ma takie stanowisko? |
Powód jest jeden raczej: Cisco nie jest aż tak popularne. Tylko nie liczni rozumieją jak Cisco jest dobre, a większość woli pewnie modemo-router. Może też być kolejna kwestia: support ze strony producenta, mój Cisco nie miał aktualizacji od 2013. Niskie zainteresowanie, dlatego uznali, że nie ma sensu utrzymywać supportu. Thus, taniej wywalić go z sieci. |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2020, 17:21
|
|
|
Chyba jednak Cisco jest dość popularne, bo akcja wycinania z bazy nieaktywnych egzemplarzy wynikała z powodu masowej samodzielnej rejestracji co oficjalnie wyznał sam moderator Społeczności.
[ Dodano: 29-01-2020, 17:24 ]
Mimo, że stare modemy nie mają już wsparcia nadal niektórzy klienci (również biznesowi) z nich korzystają, mam na myśli tych którzy te modemy dostali od UPC. U konkurencji dostępne są choćby Cisco EPC 3928 w kilku wersjach, również AD z dwuzakresowym WiFi i równoczesną pracą obydwu pasm. Byłam użytkowniczką EPC 3928S i oceniam ten modem jako stabilny, nie sprawiał żadnych kłopotów. |
|
|
|
|
ayufanpl
classic master
Dołączył: 07 Lis 2016 Posty: 155
|
Wysłany: 29-01-2020, 22:30
|
|
|
Zuzia napisał/a: | Chyba jednak Cisco jest dość popularne, bo akcja wycinania z bazy nieaktywnych egzemplarzy wynikała z powodu masowej samodzielnej rejestracji co oficjalnie wyznał sam moderator Społeczności. |
Ciekawe. |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2020, 23:03
|
|
|
Gdyby to było zjawisko niszowe pewnie nikt nie zawracałby sobie głowy wycinaniem tych urządzeń z bazy. Jeszcze mi przychodzą do głowy powody natury sprzedażowej. Osoby, które chcą mieć stary modem raczej nie będą chciały internetu szybszego niż 300 Mb/s, bo to już wiąże się z wymianą urządzenia. W pewnym sensie blokada na upgrade pakietu z czego dział sprzedaży niekoniecznie był zadowolony. |
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 30-01-2020, 14:52
|
|
|
TęczowyMiś napisał/a: | O właśnie też tego nie mogę zrozumieć. Chyba jedyny racjonalny powód przeciw cisco to brak wsparcia (zrozumiałe i akceptowalne dla większości) oraz te tylko 8 nośnych. Niemniej horizon ma od zawsze 8 nośnych, nie licząc pierwszego wypustu horizonów z dyskiem (4 nośne). Jakoś dla UPC już to nie jest problem...
Dziękuję wyżej za poruszenie tematu. Ktoś ma jakiś pomysł, dlaczego UPC ma takie stanowisko? | Powod prozaiczny, redukcja kosztow, unifikacja, urzadzenia all-in-one znacznie je obnizaja. Ale Horizon jest przezytkiem i powinien byc od dawna systematycznie zastepowany nowszym odpowiednikiem. Robia odwrotnie, intensywnie czyszcza magazyny wpychajac starocia bondujacego tylko 8 kanalow gdzie sie da. Kilka lat temu byly mniejsze predkosci internetu niz obecnie, podejrzewam, ze teraz maja problemy ze zestrojeniem sieci pod gigabit z tymi setkami tys. Horizonow.
[ Dodano: 30-01-2020, 14:56 ]
Wycofanie Cisco jest decyzja marketingowa. Wsparcia nie ma od wielu lat, bo nikt go nie wykupil, poniewaz polityka firmy szla w inna strone. Co nie przeszkadza Cisco dzialac nadal. Tyle, ze od dawna nie wydaja do nowych umow, czy przez serwis (od reguly sa wyjatki, ale nieliczne). Z czasem wszystkie Cisco odejda w niebyt. Pozbeda sie nawet egzemplarzy, ktore maja nowe. Tyle, ze to potrwa wiec mozecie sie cieszyc sztukami z drugiego obiegu jeszcze aktywnymi. |
|
|
|
|
Ma
plus master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2015 Posty: 484
|
Wysłany: 19-02-2020, 06:34
|
|
|
Czy znacie najdłuższy czas, po jakim wycięto modem CISCO z bazy UPC? Niestety nie udało mi się we wrześniu podmienić TC 7200 na EPC 3212, mimo, że procedura jest prosta i zastanawiam się czy mój modem jeszcze figuruje w ich bazie... ZA kilka miesięcy będę podłączał usługi w nowej lokalizacji /mam nadzieję, że będzie tam UPC, chodzi tylko o internet/. |
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 19-02-2020, 07:16
|
|
|
Ma, Niestety nie znamy dokładnego terminu. Za kilka miesięcy raczej będzie kicha. |
_________________
|
|
|
|
|
Ma
plus master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2015 Posty: 484
|
Wysłany: 19-02-2020, 17:06
|
|
|
Jeśli dzisiaj jest jeszcze w sieci, to będę próbował, bo aktualnie mam TC 7200. Nie wiedzieć, czemu najpierw nie mogłem się do niego dostać przez adres "provisioning", a jak się już dostałem i wyrejestrowałem, potem podłączyłem 3212 i raz był komunikat: "za dużo modemów" czy coś w tym stylu a potem "tylko sieć lokalna, brak internetu" Pewnie to jakaś pierdoła, a ja przejść tego nie mogę |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2020, 17:14
|
|
|
Ma napisał/a: | wyrejestrowałem, potem podłączyłem 3212 i raz był komunikat: "za dużo modemów" czy coś w tym stylu a potem "tylko sieć lokalna, brak internetu" Pewnie to jakaś pierdoła, a ja przejść tego nie mogę | Po co wyrejestrowywać? Wystarczy tylko podpiąć drugi modem i zarejestrować przez adres: http://84.116.0.71/reg/login.jsp
Podaję IP, bo czasem DNS nie działa. |
|
|
|
|
Ma
plus master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2015 Posty: 484
|
Wysłany: 25-02-2020, 14:19
|
|
|
Niby się udało zarejestrować 3212, ale strony albo otwierają się bardzo wolno albo wcale. Połączenie po kablu bezpośrednio do modemu. Jeszcze zrobię reset i zobaczę, ale jak ostatnio działał latem to nie było problemów... |
|
|
|
|
pabloskrak
classic master
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 234
|
Wysłany: 26-02-2020, 10:54
|
|
|
Witam
Spotkał się ktoś z takim dziwnym zjawiskiem że modemy Cisco po rejestracji chciał się rejestrować US na 8 kanałach tzn tak było wpisane w konfiguracji modemu pomimo że może tylko 4 i wypadały co chwile kanału na US po zmianie na 4 przestało nagle się wylogowywać. |
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 26-02-2020, 18:44
|
|
|
Ma, A jaki ip dostaje twój sprzęt? |
_________________
|
|
|
|
|
Ma
plus master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2015 Posty: 484
|
Wysłany: 27-02-2020, 08:38
|
|
|
Serwer DHCP: 62.179.2.136
Adres IPv4: 10.198.170.102/17
Brama domyślna: 10.198.128.1
Połączenie IPv4/IPv6: Połączono z nieznana sieć, brak ruchu. Połączono z Internet, brak ruchu.
DNS: 62.179.1.61
62.179.1.63
Brak dostępu do internetu przez IPv4. |
|
|
|
|
Kronin
classic master
Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 220 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-02-2020, 18:17
|
|
|
Taka ciekawostka, wycieli z bazy MAC mojego Ubee mimo tego, że był zalogowany do sieci Modem bonduje po jednym kanale US i DS oraz nie przydziela żadnego adresu. Jeśli u kogoś też to się wydarzy to dajcie znać Na chwilę obecną wróciłem do Compala, ale zaraz będę miał inny modem |
_________________
|
|
|
|
|
taggan
plus master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 428 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-02-2020, 18:57
|
|
|
Aha, czyli zaczęli wycinać pracujące stare modemy, bez żadnego okresu karencji.
Ubili tym do zera sens drugiego obiegu modemów. |
|
|
|
|
|