Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z internetem 250 Mb
Autor Wiadomość
sent1nel 
Klikacz

Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 13
Wysłany: 06-03-2018, 15:17   Problem z internetem 250 Mb

Witam wszystkich,
Od kilku miesięcy a dokładnie od zmiany umowy i przejściu na internet 250 Mb występują u mnie problemy z internetem.
Dokładnie to transfer na speedtestach spada nawet do kilku Mb (wczoraj wieczorem 5-15 Mb).
Technicy wymienili u mnie już kilka razy Horizona, powymieniali wtyczki w kablu oraz do WiFi dostałem nowy router (biały mediabox).
Teraz technik stwierdził, że to na pewno wina kabla, bo już nic innego nie stoi na przeszkodzie, żeby internet działał poprawnie.
Jak myślicie czy kabel, który nie był przez nikogo ruszany (jest pod ociepleniem bloku) mógł ulec uszkodzeniu czy to tylko gra na czas ze strony UPC?
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 2348
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 06-03-2018, 15:21   

A jak sprawdzasz prędkość? Jak przez wifi to tutaj jest za dużo zmiennych żeby coś konkretnego Ci powiedzieć. A jeśli przez kabel to podaj model karty sieciowej i sygnał DS i US który możesz sprawdzić pod tymi adresami (pod którymś z nich):
192.168.0.1
192.168.100.1
Ustawienia zaawansowane - narzędzia - status sieci. Zakładki kanał dosyłowy, kanał zwrotny i dziennik sieci.
_________________
 
 
sent1nel 
Klikacz

Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 13
Wysłany: 06-03-2018, 15:39   

Prędkość sprawdzam na kablu.
Gdzie mogę te wszystkie rzeczy znaleźć? Chodzi o sygnał DS i US.
Do tych adresów mam zrobić ping?
O jakie ustawienia chodzi? Mam Windows 10.
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 208 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4540
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 06-03-2018, 15:44   

MrPepka napisał/a:
192.168.0.1
To są adresy do wpisania w przeglądarce, żeby się dostać do konfiguracji modemu.
:arrow: https://pytania.upc.pl/?q=fact_1006819

Strona 47.
:arrow: https://www.upc.pl/pdf/up...demu_compal.pdf
_________________
Ostatnio zmieniony przez Pitrek 06-03-2018, 15:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 2348
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 06-03-2018, 15:48   

To:
Cytat:
Ustawienia zaawansowane - narzędzia - status sieci. Zakładki kanał dosyłowy, kanał zwrotny i dziennik sieci.

Odnosiło się do panelu Compala. Jak tam się zalogujesz to wchodzisz jak wyżej i podajesz nam sygnał DS i US i logi z dziennika sieci. Co do karty sieciowej to:
Klikasz na dole ikonkę folderu, klikasz prawym przyciskiem myszy na "ten komputer" i wybierasz opcję właściwości. W następnym oknie wybierasz menedżer urządzeń. Tam wchodzisz w pozycję karty sieciowe. Podaj co tam masz.
_________________
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5024
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 06-03-2018, 18:13   

sent1nel napisał/a:
Jak myślicie czy kabel, który nie był przez nikogo ruszany (jest pod ociepleniem bloku) mógł ulec uszkodzeniu czy to tylko gra na czas ze strony UPC?

Nie dość, że mógł ulec uszkodzeniu, to przy samym ocieplaniu mogliście go sami uszkodzić.
_________________
 
 
sent1nel 
Klikacz

Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 13
Wysłany: 06-03-2018, 18:18   

Karta sieciowa:
Realtek PCIe GBE Family Controller

Status modemu kablowego

LP Status Komentarze
Dostrojone kanały downstream (Hz) 778000000 Zablokowany
Dostrojone kanały upstream (Hz) 31200000 Zakończony
Stan świadczenia usługi Online Operacyjny

Zestawione kanały downstream
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) SNR (dB) Modulacja ID Kanału
1 778000000 -4 37 256qam 6
2 762000000 -4 37 256qam 4
3 770000000 -3 37 256qam 5
4 754000000 -4 37 256qam 3
5 786000000 -3 37 256qam 7
6 794000000 -4 36 256qam 8
7 802000000 -3 35 256qam 9
8 810000000 -4 36 256qam 10
9 818000000 -4 27 256qam 11
10 826000000 -3 36 256qam 12
11 834000000 -4 36 256qam 13
12 842000000 -4 37 256qam 14
13 850000000 -4 36 256qam 15
14 858000000 -4 36 256qam 16

Zestawione kanały downstream
Kanał Status blokady RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Zablokowany 37.356 2603195295 23
2 Zablokowany 37.356 2601694273 9
3 Zablokowany 37.636 2601694965 27
4 Zablokowany 37.636 2601692456 8
5 Zablokowany 37.356 2601690180 26
6 Zablokowany 36.844 2601691744 29
7 Zablokowany 35.595 2601093550 601650
8 Zablokowany 36.610 2601692079 17
9 Zablokowany 27.222 1641989556 280175459
10 Zablokowany 36.610 2601686331 18
11 Zablokowany 36.610 2601697026 39
12 Zablokowany 37.636 2601697896 21
13 Zablokowany 36.610 2601699634 40
14 Zablokowany 36.387 2601682712 12873


Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) Szybkość symbolu (ksps) Modulacja ID Kanału
1 31200000 42 5.120 64qam 1
2 51600000 44 5.120 64qam 4
3 44800000 43 5.120 64qam 3
4 38000000 43 5.120 64qam 2


Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Typ kanału T1 Timeout T2 Timeout T3 Timeout T4 Timeout
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0


Dziennik sieci
Czas Priorytet Opis
06-03-2018 18:29:28 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:ee:1e:ed;CMTS-MAC=00:17:10:9a:09:94;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-03-2018 18:26:28 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:ee:1e:ed;CMTS-MAC=00:17:10:9a:09:94;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-03-2018 18:25:35 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:ee:1e:ed;CMTS-MAC=00:17:10:9a:09:94;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-03-2018 18:23:17 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:ee:1e:ed;CMTS-MAC=00:17:10:9a:09:94;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-03-2018 18:22:59 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:ee:1e:ed;CMTS-MAC=00:17:10:9a:09:94;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-03-2018 18:22:43 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:ee:1e:ed;CMTS-MAC=00:17:10:9a:09:94;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-03-2018 18:22:35 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:ee:1e:ed;CMTS-MAC=00:17:10:9a:09:94;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-03-2018 18:20:45 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:ee:1e:ed;CMTS-MAC=00:17:10:9a:09:94;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;


[ Dodano: 06-03-2018, 18:20 ]
KOCUREK1970 napisał/a:
sent1nel napisał/a:
Jak myślicie czy kabel, który nie był przez nikogo ruszany (jest pod ociepleniem bloku) mógł ulec uszkodzeniu czy to tylko gra na czas ze strony UPC?

Nie dość, że mógł ulec uszkodzeniu, to przy samym ocieplaniu mogliście go sami uszkodzić.

Blok był ocieplany kilka ładnych lat temu i do podpisania umowy nie było problemów z sygnałem.
Problemy pojawiły się po zmianie umowy. Na początku wyglądało to obiecująco bo miałem przeważnie na kablu od 200 Mb do nawet 245 Mb. Teraz mam od 6 Mb do czasami 100 Mb.
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 2348
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 06-03-2018, 18:46   

sent1nel napisał/a:
Realtek PCIe GBE Family Controller

Masz do niej najnowsze sterowniki? Sama karta łączy się na 1 Gb z Compalem? (można to sprawdzić klikając PPM na ikonkę monitora z kablem i wybierając "Centrum sieci i udostępniania". Następnie trzeba wybrać po lewej opcję "zmień ustawienia karty" i kliknąć PPM na nazwę karty sieciowej i wybrać "Status")
_________________
 
 
sent1nel 
Klikacz

Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 13
Wysłany: 06-03-2018, 18:53   

MrPepka napisał/a:
sent1nel napisał/a:
Realtek PCIe GBE Family Controller

Masz do niej najnowsze sterowniki? Sama karta łączy się na 1 Gb z Compalem? (można to sprawdzić klikając PPM na ikonkę monitora z kablem i wybierając "Centrum sieci i udostępniania". Następnie trzeba wybrać po lewej opcję "zmień ustawienia karty" i kliknąć PPM na nazwę karty sieciowej i wybrać "Status")


Tak, szybkość mam na 1,0 Gb/s. Sterowniki są najnowsze ale jeszcze sprawdzę na wszelki wypadek.
Co do reszty to wszystko w porządku?
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5024
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 06-03-2018, 19:38   

sent1nel napisał/a:
Blok był ocieplany kilka ładnych lat temu i do podpisania umowy nie było problemów z sygnałem.

Problemy pojawiły się po zmianie umowy. Na początku wyglądało to obiecująco bo miałem przeważnie na kablu od 200 Mb do nawet 245 Mb. Teraz mam od 6 Mb do czasami 100 Mb.

Co nie znaczy, że robotnicy nie uszkodzili przewodu.
Teraz UPC uruchomiła więcej kanałów DS (nośnych) to i problemy na wyższych częstotliwościach (a parametry tłumienia przewodu zmieniają się wraz z pogodą i temperaturą).

A tak na uboczu zapytam - resetujesz codziennie Compala guzikiem? - nie, to już wiesz, że musisz...
_________________
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 2348
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 06-03-2018, 19:39   

sent1nel napisał/a:
Co do reszty to wszystko w porządku?

Sygnał w normie, w logach nic co dotyczyło by tego problemu.

[ Dodano: 06-03-2018, 19:40 ]
KOCUREK1970 napisał/a:
Teraz UPC uruchomiła więcej kanałów DS (nośnych) to i problemy na wyższych częstotliwościach (a parametry tłumienia przewodu zmieniają się wraz z pogodą i temperaturą).

Ja mam niższy sygnał o parę decybeli i nie mam spadku prędkości.
_________________
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5024
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 06-03-2018, 20:26   

MrPepka napisał/a:
Ja mam niższy sygnał o parę decybeli i nie mam spadku prędkości.

Ale Ty masz net tylko 60 Mb, do tego na upartego i 2 kanały DS wystarczą.
_________________
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 2348
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 06-03-2018, 20:34   

KOCUREK1970 napisał/a:
2 kanały DS wystarczą.

Papierkowo faktycznie wystarczy, ale realnie nie. Poza tym sygnał od -3 do -4 to jeszcze nie jest tragedia. Jeśli jest potrzeba zbić ten sygnał do plusowych wartości to na upartego można sprawdzić czy jak koncentryk idzie do Compala to czy po drodze nie ma niepotrzebnych zwrotnic, rozgałęźników i innych złączek. Niska prędkość łącza IMO raczej jest spowodowana przeciążoną siecią co potwierdzał by ten fragment postu:
sent1nel napisał/a:
Od kilku miesięcy a dokładnie od zmiany umowy i przejściu na internet 250 Mb występują u mnie problemy z internetem.
_________________
 
 
sent1nel 
Klikacz

Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 13
Wysłany: 07-03-2018, 08:20   

Prawdę mówiąc to codziennie nie robię restartu routera ponieważ samo jego uruchomienie trwa chyba z 10 minut. Teraz pewnie zacznę ale te same problemy miałem jak jeszcze Compala nie miałem i leciałem na samym Horizon`ie.
Po restartach nie widzę poprawy sygnału ale jeżeli lepiej takie restarty robić to mogę zacząć je wykonywać.
 
 
MariuszHL 
classic master

Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 181
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-03-2018, 13:36   Około 10 minut

na uruchomienie? Nie dla Mnie to R.I.P. firmy ,która szybkością uruchamiania urządzenia wróciła do czasów gdy jeszcze były dostępne HDD 3200obrotów/min.
Przy takich problemach każda konkurencja jest na wagę złota.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: