Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rezygnacja w ciągu 10 dni
Autor Wiadomość
imposteur 
easy master

Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 39
Wysłany: 24-03-2012, 12:20   

Witam!

Ostatnio podpisałem nową umowę (była też wymiana sprzętu) przed zakończeniem starej i mając możliwość wypowiedzenia jej w ciągu 10 dni mam kilka pytań.

Czy chcąc zmienić nową umowę (konkretnie chciałbym wolniejszy net) mogę w tej sprawie dzwonić od razu do DUK i zagrozić wypowiedzeniem, czy muszę najpierw złożyć wypowiedzenie (rozumiem, że przez formularz kontaktowy wystarczy)?
I czy coś takiego przejdzie, jeśli umowa którą mam teraz jest droższa niż stara a ta którą chcę jest tańsza?

Po drugie jak w tym momencie wygląda kwestia wypowiedzenia? Odłączają od razu? Czy będą dzwonić z DUK zanim odłączą?
Jeśli wypowiedzenie dojdzie do skutku to wraca stara umowa czy zostaje się całkowicie wolnym (co wydaje mi się nieprawdopodobne skoro termin starej umowy jeszcze nie upłynął)?
W przypadku, gdy wraca stara umowa, to mam im oddać sprzęt, czy czekać, aż technik mi go z powrotem wymieni (no bo inaczej to miałbym umowę a nie miałbym żadnego sprzętu)?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 24-03-2012, 14:06   

Rezygnacja do 10 dni dotyczy tylko sytuacji, kiedy stara umowa została całkiem rozwiązana i zawarto nową. Zmiana (aneks) nie umożliwia odstąpienia od umowy na takiej zasadzie. Oczywiście możesz próbować, licząc na to, że się nie połapią albo nie robi im to różnicy. Trzeba napisać pismo i zanieść do BOK lub wysłać pocztą za potwierdzeniem odbioru, wzór jest tutaj, na dole strony: http://www.uke.gov.pl/uke...t=faq&page=text Sprzęt musisz oddać osobiście w ciągu 7 dni. W takiej sytuacji przestaniesz być klientem UPC, ale możesz jeszcze raz zawrzeć nową umowę. Najlepiej zrobić to przed zwrotem urządzeń, wystarczy zadzwonić do Działu Utrzymania Klienta i powiedzieć, że możesz cofnąć wypowiedzenie pod warunkiem, że dostaniesz usługi, które Cię interesują. Zazwyczaj się zgadzają. Zanim cokolwiek zdecydujesz zajrzyj tutaj: http://forum.mediaswiat.p...ighlight=#98246 Bardzo pouczająca sytuacja.
 
 
imposteur 
easy master

Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 39
Wysłany: 24-03-2012, 15:18   

Wydaje mi się, że mam raczej nową umowę a nie aneks - na umowie napisane jest "umowa" i nie ma słowa o aneksie, jest też informacja o tym, że nowa umowa unieważnia starą. Sam technik mi mówił, że mam 10 dni na rezygnację.

Nurtuje mnie też kwestia wypowiedzenia umowy - jeśli faktycznie jest tak, że zostanę bez żadnej umowy to wydaje się to dziwne bo za normalne zerwanie starej umowy musiałbym zapłacić karę - więc byłoby to jakieś obejście ich systemu zatrzymywania klientów.

A tego wypowiedzenia nie można wysłać poprzez ich formularz (wiem, że można w ten sposób "normalnie" wypowiedzieć umowę z okresem wypowiedzenia)?

I właśnie kiedy oni odłączają wtedy usługi? Jak pójdę do BOK to następnego dnia już nie będę miał netu i tv (zakładając, że nie oddam im jeszcze sprzętu)? Ten deficyt czasu mnie niepokoi bo normalnie jest 30 dni spokoju a tu nie wiadomo.
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 24-03-2012, 15:33   

To co mówi technik jest mało ważne. Zmiana warunków umowy to nie to samo co jej rozwiązanie i zawarcie zupełnie nowej. Tylko w drugim przypadku można zrezygnować w ciągu 10 dni. Na pytanie jaką masz obecnie umowę możesz odpowiedzieć tylko Ty sam, bo nikt na forum tego nie wie. Lepiej nie wysyłać maila tylko pismo, żeby mieć dla siebie jakieś potwierdzenie, bo w UPC różnie to bywa. Jeśli odstępujesz od umowy w ciągu 10 dni, to traktuje się ją jako niebyłą, nie ponosisz żadnych kosztów, musisz tylko oddać sprzęt. Montera wysyłają jak już dotrze do nich pismo i zarejestrują je w systemie. Jeśli chodzi o terminy, to pewnie różnie to wygląda. Być może zanim odetną sygnał skontaktują się z Tobą telefonicznie i zaproponują korzystniejszą ofertę. Możesz też sam do nich zadzwonić zanim oddasz sprzęt.

PS. Przeczytaj poprzednią stronę.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-03-2012, 20:52   

Unieważnianie (rozwiązanie) umowy w ciągu tych 10 dni, możliwe jest tylko pisemnie.

Co do tego czy to tylko aneks czy nowa umowa sprawa jest bardzo prosta, czy wypowiedziałeś poprzednią umowę?
Jeśli tak to ta jest nowa - unieważniając ją zostaniesz całkiem bez umowy , jako wolny człowiek który może przyjść z i poprosić o podłączenie.

Jeśli nie wypowiedziałeś poprzedniej umowy to ta jest tylko zmianą poprzedniej - unieważniając ją zostaniesz ze starą umową na starych zasadach.

Cytat:
Rezygnacja do 10 dni dotyczy tylko sytuacji, kiedy stara umowa została całkiem rozwiązana i zawarto nową. Zmiana (aneks) nie umożliwia odstąpienia od umowy na takiej zasadzie.
aneks też można unieważnić w ten sposób, nie rób zamieszania. Jedyna różnica jest taka, że unieważnienie aneksu nie powoduje rozwiązania wcześniejszej umowy.

Po prostu traktuje się czynność którą wykonał jako niebyłą.
  marekd@jabberpl.org
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 24-03-2012, 22:38   

Marek napisał/a:
aneks też można unieważnić w ten sposób, nie rób zamieszania. Jedyna różnica jest taka, że unieważnienie aneksu nie powoduje rozwiązania wcześniejszej umowy.
Odnoszę się do konkretnej sytuacji. Jeśli po zmianie umowy była świadczona usługa, to UPC może odmówić powołując się na na Art. 56 p. 7 Ustawy Prawo Telekomunikacyjne. :arrow: Link
Wszystko wskazuje na to, że tak właśnie jest w tym przypadku. Nowe warunki uzgodniono przez telefon, następnie zjawił się technik z urządzeniami i pisemną umową. Usługa została podłączona, aktywowana i przez jakiś czas z niej korzystano.
 
 
imposteur 
easy master

Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 39
Wysłany: 25-03-2012, 19:40   

Gdyby było tak jak mówisz to zapis o 10 dniach byłby całkowicie martwy - w UPC zawsze najpierw ci podłączają usługę a potem podpisujesz umowę, nie na odwrót.
 
 
RadkoR
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2012, 22:44   

U mnie wyglądało to następująco:
1. Zadzwoniłem, że chcę przejść z Aster do UPC: Internet 120Mb, tv analogowa (gdyż nie ma obecnie dekoderów do cyfrówki) i telefon.
2. 20 marca zamontowano u mnie modem (Thomson), który okazał się problematyczny.
Nie było możliwości wymiany tak więc następnego dnia pojechałem do BOK w Warszawie na Jana Pawła II.
3. Poinformowałem, że rezygnuję z UPC i chcę aby przywrócono usługi Aster.
Nie było z tym najmniejszego problemu. Rezygnację od razu przyjęto, modem zwróciłem i wyznaczono mi termin instalacji z powrotem Aster.

Proponuję CI następujące rozwiązanie. Wejdź na stronę, wybierz rodzaj usługi, a następnie w Krok2: Zmiana Usług i Odłączenie Usług.
Wpisz tam dlaczego chciałbyś zrezygnować i podaj numer telefonu. W krótkim czasie skontaktuje się z Tobą ktoś z Działu Utrzymania Klienta i spróbuje rozwiązać problem.
Samo zadzwonienie do nich nic nie da, bo każą tak czy inaczej wysłać formularz ze strony, po czym sami się skontaktują.
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2012, 23:11   

Korzystając z przykładu spróbuję jeszcze raz wyjaśnić na czym polega subtelna różnica w omawianej kwestii. Wiem, że się powtarzam, ale może to komuś pomoże.

RadkoR, jak najbardziej miałeś możliwość rezygnacji w ciągu 10 dni, bo zawierałeś całkiem nową umowę. Zupełnie inaczej wygląda sprawa, kiedy mamy już umowę i tylko zmieniamy jej warunki bez wcześniejszego regulaminowego wypowiedzenia. Jeśli do kompletu podpiszemy papiery i usługa zostanie uruchomiona przy wizycie technika, to później operator może nie zgodzić się na odstąpienie w trybie 10-dniowym powołując na zapis ustawy, o którym pisałam wcześniej.

PS. Radzę nie korzystać z Odłączenia Usług, bo to zostanie potraktowane jak zwykłe wypowiedzenie ze wszelkimi tego konsekwencjami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,28 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: