Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączenie nowego budynku
Autor Wiadomość
gromiasty 
classic master

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 259
Wysłany: 02-04-2010, 08:18   Podłączenie nowego budynku

Witam,
to chyba odpowiednie forum by podzielić się kilkoma uwagami na temat działań UPC w temacie nowych klientów.
W firmie mamy internet z netii ale ponieważ kończy nam się lojalka usilnie myślę nad backupem łącza i pierwsze myśli skierowałem nie ku tradycyjnym kanałom tylko właśnie kablówce UPC. Dobrze, że zapytałem troszkę wcześniej .
Troszkę torii : budynek jest wolnostojący, graniczy płot-w-płot z blokiem który na UPC i skrzynka UPC stoi pod naszym płotem.

1. Kontakt przez formularz : czy jest możliwość podłączenia internetu pod adresem : X
Odp: [grzecznościowe formułki] , nie ma.
Wprawiło mnie to w osłupienie , w końcu mam pod nosem skrzynkę i blok z ich usługami ale ... , wszedłem na stronę i skorzystałem z narzędzia wyszukiwania gdzie można się podłączyć. Zapewne ktoś_tam_w_UPC też z niego korzystał bo odpowiedź była nie. I nie ma znaczenia ,że nasz nr 50 jest "nie, a 48A i 48B są "tak". Jeśli sami nie mogą sprawdzić to zadzwoniłem :

2. Telefon do UPC / infolinia "małe firmy".
Bardzo miła pani porozmawiała ze mną , ale od momentu gdy dowiedziała się że chodzi o podłączenie nowego klienta/budynku rozpoczęła spychologię ; stanęło na tym ,że mam wysłać maila na upc.info@ z prośbą o wycenę podłaczenia.

3. Mail - prośba o podłączenie nowego budynku :
Grzecznie napisałem prośbę by wycenić podłączenie nowego budynku do sieci UPC, dałem adres, zostawiłem telefon do mnie, podpisałem się i dziś rano przychodze do pracy i mam odpowiedź :
Kod:
Uprzejmie wyjaśniam, że aby podłączyć nowy budynek do sieci UPC Polska należy złożyć wniosek o wykonanie kosztorysu w najbliższym Biurze Obsługi Klienta. 

Z prośbą o wykonanie kosztorysu takiej instalacji musi wystąpić administrator/właściciel budynku. Po jego akceptacji budynek zostanie podłączony do naszej sieci.

 

W opisanej w korespondencji sytuacji niezbędne jest podanie następujących informacji:

- adres budynku,

- ilość lokali mieszkalnych w budynku,

- typ zabudowy: wielorodzinna, jednorodzinna w zabudowie szeregowej, jednorodzinna w zabudowie bliźniaczej, jednorodzinna wolnostojąca,

- konkurencja w budynku (nazwa firmy świadczących usługi telekomunikacyjne),

- rok oddania budynku do użytkowania,

- imię, nazwisko osoby zgłaszającej oraz telefon kontaktowy,

- kto jest właścicielem całości budynku lub osiedla: wspólnota mieszkaniowa, spółka mieszkaniowa, deweloper, TBS, właściciel prywatny (nazwa i adres oraz telefon kontaktowy).


Brakuje jeszcze aktów urodzenia , dokumentacji budynku i zgody proboszcza ...
Jak sobie pomyślę ,że prywatnie sami przyszli i podłączyli za 1zł w budynku gdzie musieli przejść na drugą stronę ulicy i wpływy miesięczne na pewno są mniejsze ... EHH

A jak Wasze doświadczenia z podłączeniem usług ?
  gromiasty
 
FIL 
plus master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lip 2006
Posty: 420
Skąd: Warszawa Ursynów
Wysłany: 02-04-2010, 11:38   

Ale w czym widzisz problem? Przekaż te wszystkie dane UPC i czekaj na rezultat. Firma chce wiedzieć czy im ta inwestycja się zwróci dlatego prosi o informację. U mnie np działa aster upc i wygląda na to że niedługo pojawi się vectra.
 
 
gromiasty 
classic master

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 259
Wysłany: 02-04-2010, 11:51   

W czym ?
1. Na moje zapytanie udzielono mi błednej odpowiedzi. Zamiast sprawdzić ,że mają sieć obok i ew. brakuje im mojego "podania" o podłączenie odpisują, że nie ma możliwości.
2. Na infolini brak rozeznania, powinni poinformować mnie juz przez telefon o konieczności udania się do punktu obsługi klienta.
3. Ilość papierów oraz konieczność załatwiania tego w punkcie. Firma ma siedzibę w Gdyni, punkt obsługi klienta jest w Gdańsku. Dlaczego nie mogę przesłać papierów mailem/faxem ?
Wszystko jest do zweryfikowania.
Poza tym są tzw. "lojalki" . Po to czasami się podpisuje się umowy na 24 czy 36 miesięcy by podłączenie się zwróciło.

Sorki ale nie rozumiem dlaczego KLIENT ma biegać i załatwiać,a nie DOSTAWCA zabiegać o klienta. Mają swoich handlowców, ciężko przedzwonić i przeprowadzić formalności tak by obie strony były zadowolone ?
Po takich doświadczeniach pewnie przedłużę umowę z Netią (handlowiec przyjedzie do mnie , oni mogą??) ,a jako backup wezmę łącze TP lub jakiegoś prywatnego dostawcy.
  gromiasty
 
bulek 
ultra master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 865
Skąd: 3city
Wysłany: 02-04-2010, 12:41   

Myślę, że trochę nadinterpretujesz uzyskane informacje. Wyszukiwarka dostępności usług działa podając informację, czy w danym budynku już jest okablowanie UPC. Skąd ten system ma wiedzieć, albo pani na infolinii, że jesteś "o płot", a nawet jeśli jesteś, to na dzień dzisiejszy nie mają możliwości dostarczenia ci usługi (czytaj nie mogą wysłać technika z pudełkiem). Odpowiedź "brak możliwości" jest jak najbardziej poprawna.

Co do podciągnięcia kabla do ciebie, to pytania są dość standardowe. Żeby podłączenie się zwróciło muszą wiedzieć jakie koszty będą musieli ponieść. Oprócz samego kabla i położenia go może to być "haracz" dla właściciela budynku np. To, że podpiszesz z nimi coś na 3 lata zupełnie nie ma znaczenia dla takiej kalkulacji kosztów, bo pieniądze tylko od ciebie w żaden sposób im nakładów nie zwrócą. Dopiero wiedząc ilu potencjalnych klientów mogą w twoim budynku znaleźć mogą sobie szacować zwrot z inwestycji.

No i nie wiem czemu piszesz o problemach z internetem w dziale "Telewizja" :) .
 
 
gromiasty 
classic master

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 259
Wysłany: 04-04-2010, 12:13   

Z wyszukiwarki dostępności JA skorzystałem. Boli mnie to ,że osoba po drugiej stronie klawiatury (UPC) pisze mi "nie ma" (w domyśle możliwości podłączenia) zamiast jak zauważyłeś "nie ma okablowania w Pana/Pani budynku , aby uzyskać informację czy jest on możliwy do podłączenia należy wykonać następujące kroki :" i tu to co otrzymałem w ostatnim mailu.
Zdaję sobie sprawę, że podłączenie wiąże się kosztami które dla operatora ( w tym wypadku UPC) powinny się zwrócić - przecież to nie instytucja charytatywna. Ale czy podłączając budynek 48A i 48B nikt nie zrobił planów ? Sorki, nie wierzę. Musi być pełna dokumentacja techniczna tego. A sprawdzenie w niej czy nr 50 jest obok czy też może za skrzyżowaniem to już problem .
Co do pytań załóżmy ,że standardowe. Tylko dlaczego JA mam biegać wokół nich by potem im płacić,a nie oni zatroszczą się o swojego przyszłego klienta ? Może ten model wyda Wam się dziwny ale ja uważam ,że gdy mam u kogoś zostawić (lub zostawiać np. comiesięcznie) określoną kwotę pieniędzy to mógłby on wykazać minimum zainteresowania moją osobą.

A dział ? Cóż , chcę internet ale mogę wykupić i telewizję jeśli to będzie warunek podłączenia. Chodzi o traktowanie klienta. Jeśli moderatorzy uważają że wybrałem zły dział to proszę o przeniesienie tego postu do właściwego.
  gromiasty
 
marcinbb 
ultra master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 744
Skąd: Wawa
Wysłany: 06-04-2010, 09:19   

gromiasty napisał/a:
Tylko dlaczego JA mam biegać wokół nich by potem im płacić,a nie oni zatroszczą się o swojego przyszłego klienta ?

Może się mylę ale to TY chcesz ich internet a nie Oni Twojej kasy? A skoro nie ma ich infrastruktury to TY powinieneś się przejść ukłonić kupić pani w Biurze obsługi klienta bombonierkę aby szybko sprawdzili czy mogą pociągnąć 20 m kabla?

Ale i mam pytanie czy platformy cyfrowe nadające z satelity informowały Cię że jesteś "w zasięgu?", może operatorzy komórkowi też codziennie przychodzą i mówią że ich przekaźnik w Twojej okolicy nadal działa i jeśli chcesz to już teraz kup ich telefon?
Bo z Twojej wypowiedzi wynika że wszyscy powinni chodzić w około Waszej firmy. Zadzwoń sobie do Profuturo, Energisa, Clowelya oni nie mają swoich kabli i anten na Waszym dachu ale gwarantuje Ci że przyślą Ci przedstawiciela który powie że to możliwe, a 2 dni później ich internet będzie już w Waszej firmie.
 
 
gromiasty 
classic master

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 259
Wysłany: 06-04-2010, 12:27   

marcinbb napisał/a:
gromiasty napisał/a:
Tylko dlaczego JA mam biegać wokół nich by potem im płacić,a nie oni zatroszczą się o swojego przyszłego klienta ?

Może się mylę ale to TY chcesz ich internet a nie Oni Twojej kasy? A skoro nie ma ich infrastruktury to TY powinieneś się przejść ukłonić kupić pani w Biurze obsługi klienta bombonierkę aby szybko sprawdzili czy mogą pociągnąć 20 m kabla?

Ale i mam pytanie czy platformy cyfrowe nadające z satelity informowały Cię że jesteś "w zasięgu?", może operatorzy komórkowi też codziennie przychodzą i mówią że ich przekaźnik w Twojej okolicy nadal działa i jeśli chcesz to już teraz kup ich telefon?
Bo z Twojej wypowiedzi wynika że wszyscy powinni chodzić w około Waszej firmy. Zadzwoń sobie do Profuturo, Energisa, Clowelya oni nie mają swoich kabli i anten na Waszym dachu ale gwarantuje Ci że przyślą Ci przedstawiciela który powie że to możliwe, a 2 dni później ich internet będzie już w Waszej firmie.


Handlowiec UPC ? Żartuję ;)
Powiem tak: jak 3 lata temu przejmowaliśmy budynek dokładnie zrobiłem jak pisałeś : Profuturo, energis,crowley,netia. Każda z tych firm przysłała swoją ekipę by z dachu sprawdziła czy jest widoczność na ich nadajniki. Po przedstawieniu oferty wybraliśmy jedną. I pewnie dalej z nią będziemy współpracować, ale jako osoba odpowiedzialna za słuchanie 30 narzekających osób jeśli internetu nie ma 2 x w roku na godzinkę chcę mieć "zapasowe" łącze.
Co do operatorów komórkowych - nie mieliśmy zasięgu (bardzo słaby) w pomieszczeniach piwniczno-magazynowych. Bez proszenia Era założyła dodatkowy maszt na naszym dachu by moc nadajnika spełniała nasze oczekiwania :)

Odnoszę dziwne wrażenie ,że jestem dziwolągiem wymagając minimum zainteresowania od firmy której mamy płacić ? Ciężko wychować handlowców ? Ja sobie tak to wyobrażałem :
1. Piszę maila z adresem i zapytaniem czy jest możliwe podłączenie usług UPC.
Handlowiec czy ktokolwiek zamiast napisać "NIE MA" robi następujące kroki :
- sprawdza czy we wskazanym budynku jest instalacja UPC
- jeśli nie sprawdza czy obok jest instalacja UPC (w końcu nie wymagam by dla mnie przeciągnęli kabel przez pół miasta)
- jeśli widzi,że w "budynku obok" jest kabel pisze :
"Niestety w Pana/Pani budynku nie ma instalacji UPC w związku z czym konieczne jest sprawdzenie możliwości podłączenia wskazanego przez Pana/Panią budynku przez naszych techników. Aby dokonać analizy możliwości podłączenia i kosztów przeprowadzonej operacji jesteśmy zmuszeni prosić Pana/Panią o złożenie wniosku w naszym Biurze Obsługi Klienta. Wniosek można pobrać na naszej stronie internetowej w dziale (...).
Z poważaniem ..."
I po czymś takim ja jestem zadowolony , 2 (!!!) osoby od UPC którym później zawracałem d.ę też są zadowolone ,a ja nie piszę żali na forum.
Czy ja naprawdę wymagam zbyt dużo prosząc o kompletną informację przy pierwszym podejściu i o "ludzkie" podejście do klienta ? Tak by pewne rzeczy można załatwić przez internet a nie kazać mu się tłuc 30 km do BOKu ?
  gromiasty
 
marcinbb 
ultra master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 744
Skąd: Wawa
Wysłany: 06-04-2010, 13:19   

gromiasty napisał/a:
Handlowiec UPC ? Żartuję ;)

Aż tak nisko nie spadłem;)

gromiasty napisał/a:
Handlowiec czy ktokolwiek zamiast napisać "NIE MA" robi następujące kroki :
- sprawdza czy we wskazanym budynku jest instalacja UPC
- jeśli nie sprawdza czy obok jest instalacja UPC (w końcu nie wymagam by dla mnie przeciągnęli kabel przez pół miasta)
- jeśli widzi,że w "budynku obok" jest kabel pisze :
"Niestety w Pana/Pani budynku nie ma instalacji UPC w związku z czym konieczne jest sprawdzenie możliwości podłączenia wskazanego przez Pana/Panią budynku przez naszych techników. Aby dokonać analizy możliwości podłączenia i kosztów przeprowadzonej operacji jesteśmy zmuszeni prosić Pana/Panią o złożenie wniosku w naszym Biurze Obsługi Klienta. Wniosek można pobrać na naszej stronie internetowej w dziale (...).
Z poważaniem ..."

Zakładamy że takich form jak Wasza są tysiące, a są jeszcze miliony mieszkańców którzy chcą UPC bo obok sąsiad ma.
Więc każdy pisze pismo te tysiąc firm do tego 1000 mieszkańców, i każdy pyta czy jest możliwość. Kto ogarnie te wszystkie pisma i kto będzie sprawdzał na mapach okoliczne bloki a nóż może tak jest skrzynka.
Do tego sztab lubi jest potrzebnych.

Więc na Twoim miejscu napisał bym to czego chcą i poczekał na odpowiedz może się ktoś zainteresuje, a jeśli nie to:
- antena od AP za okno złapiesz kilkanaście niezabezpieczonych sieci wpinasz jako backup na 2x w roku wystarczy
- do usługodawcy pisemko aby zagwarantował SLA na poziomie 100% ( kosztowne i raczej mało realne )
- sąsiad z bloku obok z wifi + połowa kosztów łącza ( brak FV )
Rozwiązań jest kilkanaście.
gromiasty napisał/a:
Czy ja naprawdę wymagam zbyt dużo prosząc o kompletną informację przy pierwszym podejściu i o "ludzkie" podejście do klienta ?

A jak idziesz do sklepu aby kupić 1 kg mąki której nie ma sprzedawca informuje Cię nie ma dziękuję do widzenia... nie prosi Cię o wypełnienie formularzy. Idziesz do konkurencji. W tym przypadku UPC i tak robi dużo i wychodzi Ci naprzeciw prosząc o podanie szczegółów.
A mogli Cię zlać i powiedzieć nie ma możliwości, nie było, a może kiedyś będzie proszę czekać...
gromiasty napisał/a:
I po czymś takim ja jestem zadowolony , 2 (!!!) osoby od UPC którym później zawracałem d.ę też są zadowolone ,a ja nie piszę żali na forum.

Z perspektywy pracownika w ogóle nie jestem zadowolony jak ktoś mi zawraca dupę, wolę powiedzieć że się nie da, a będzie się dało dopiero jak ktoś mi to udowodni... nie wcześniej. No chyba że szef powie żeby się dało :twisted:
 
 
gromiasty 
classic master

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 259
Wysłany: 08-04-2010, 14:57   

Najbardziej mi trafia argument o dużej ilości podłączeń ...

A teraz ciekawostka :
Konkurencja kablowa (nie powiem jaka by nie było że niby reklama) nie ma fajnego narzędzia na stronie by sprawdzić zasięg.
Dzwonię i mówię w czym rzecz , bardzo miła Pani informuje mnie ,że nie możne tego sprawdzić ale daje mi nr. komórkowy do kierownika oddziału na mój teren.
Pan Mariusz obiecuje sprawdzić możliwości na środę (był wtorek po świętach i odebrał telefon NA URLOPIE !!!).
W czwartek rano maila nie ma , ale już ok 9 mam telefon z informacją ,że niestety nie mają światłowodu w naszej okolicy i tylko 20/2 mogą zaproponować ! 30 minut później mam pełen cennik , informację o DARMOWYM !! podłączeniu budynku , obiecany czas realizacji do tygodnia i zapytanie czy przypadkiem nie chcemy numerów do nich przenieść ...

A UPC ? wysłałem do nich na maila żądane informacje - jeśli mnie skierują do obsługi klienta to (za przeproszeniem) pi.olę ich i ten kulawy system obsługi. Są największą siecią kablową w Polsce (chyba są , co nie?) więc pewnie jeden klient więcej czy mniej nie robi różnicy ...
  gromiasty
 
bulek 
ultra master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 865
Skąd: 3city
Wysłany: 08-04-2010, 16:17   

gromiasty napisał/a:
więc pewnie jeden klient więcej czy mniej nie robi różnicy ...

Oczywiście, że nie :) . Nie masz się co martwić. Wiele osób dyskutujących na forum (w dziale Telewizja co prawda) nie może tego pojąć do dziś.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: