Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Umowa na telefon
Autor Wiadomość
jerzyK 
Klikacz

Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 3
Wysłany: 17-01-2010, 16:13   Umowa na telefon

Witam :) Jestem tu świeżak, a że nie znalazłem działu gdzie mógłbym się ze wszystkimi forumowiczami przywitać, przechodzę do meritum.
Abonentami UPC jesteśmy już od kilku lat. Od 2007 roku korzystamy z całego pakietu, tzn TV+internet+tel. Jak do tej pory większych problemów nie było( w każdym razie my takowych nie wychwyciliśmy ;) )
Jakoś tak latem 2009, miła pani konsultantka kilkukrotnie poprzez telefon, namawiała żonę na Pakiet Premium HBO. Wg. p.konsultantki można było wybrać między 6, a 12-to miesięcznym okresem umowy na ten pakiet. Wybraliśmy wariant krótszy, o czym parokrotnie żona przypominała pani z UPC. Jednak w grudniu, przy okazji jakieś rozmowy tel. z BOK, okazało się, że umowa jest na 12 m-cy! Poinformowano żonę, że można złożyć w tej sprawie reklamacje(mail'em), wnosząc prośbę o odsłuchanie nagranych rozmów.
W odpowiedzi było min.
[quote=] Pragnę wyjaśnić, że wprowadzony system nagrywania rozmów ma cel szkoleniowy, służy ocenie jakości pracy konsultantów obsługi klienta i podnoszeniu standardu tej obsługi. Rozmowy są nagrywane automatycznie i wybierane losowo do celów szkoleniowych. Nie ma technicznej możliwości odsłuchania rozmowy, jaką przeprowadziła Pani wówczas z naszym konsultantem[/quote]
Umowy na papierze nie otrzymaliśmy, choć
USTAWA
z dnia 2 marca 2000 r.
o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.1)
(Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)

mówi:
Art. 9. 1. Konsument powinien być poinformowany, przy użyciu środka porozumiewania się na odległość, najpóźniej w chwili złożenia mu propozycji zawarcia umowy, o:
1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany,
2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,
3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki,
4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,
5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy,
6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3,
7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy,
8) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają charakter wiążący,
9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe,
10) miejscu i sposobie składania reklamacji,
11) prawie wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 8 ust. 3.
2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny być sformułowane jednoznacznie, w sposób zrozumiały i łatwy do odczytania.
3. Przedsiębiorca jest obowiązany do potwierdzenia konsumentowi na piśmie informacji, o których mowa w ust. 1, najpóźniej w momencie rozpoczęcia spełniania świadczenia.
4. Obowiązek określony w ust. 3 nie dotyczy jednorazowych świadczeń, które same są spełniane przy użyciu środków porozumiewania się na odległość i za które rachunek wystawia osoba fizyczna lub prawna, która w ramach swojego przedsiębiorstwa udostępnia co najmniej jeden środek porozumiewania się na odległość, dostępny dla konsumenta i przedsiębiorcy (operator środków porozumiewania się), z wyjątkiem jednak informacji, o których mowa w ust. 1 pkt 1.
Z odpowiedzi jaką otrzymaliśmy mail'em, jednoznacznie wynika, że UPC jest w porządku i...
[quote=]Obecnie nie istnieją podstawy do uznania, że została Pani wprowadzona w błąd przez pracownika firmy. Nieporozumienie jest wynikiem niewłaściwej interpretacji warunków świadczenia usługi.[/quote]
Czyli to nam się po...ło.
W kolejnej rozmowie telefonicznej z BOK, konsultant obiecał jeszcze raz wyjaśnić tą sprawę. Na odpowiedź poczekamy do końca nadchodzącego tygodnia, a jak nie to pracownik UOKiK powiedział, że chętnie zajmą się tą sprawą.
W sumie już nie chodzi o pieniądze, ale o fakt nieuczciwości Operatora.
Co o tym sądzicie? Czy ktoś miał podobny przypadek?
Pozdrawiam :)
ps. Trochę martwi mnie ust.4 cytowanego wyżej artykułu, bo go nie rozumiem... :roll:
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-01-2010, 17:44   

Skoro stwierdzili, że nie ma żadnej umowy zwyczajnie możesz przestać im płacić. Jeśli będą chcieli jakiś pieniędzy sami będą musieli udowodnić, że umowa została zawarta.
Bo tak jest słowo przeciw słowu,
Osoba A twierdzi: umawialiśmy się na pół roku.
Osoba B twierdzi: umawialiśmy się na rok.
Skoro każdy twierdzi co innego znaczy, że do zawarcia umowy w ogóle nie doszło, była jakaś tam luźna rozmowa którą każdy zrozumiał inaczej ale ponieważ nie doszło do porozumienia, rozmowa ta nie jest umową. No chyba, że któraś ze stron ma nagranie albo świadków i zdoła udowodnić to, że do zawarcia umowy jednak doszło.

Kolejna, może bardziej elegancka, możliwość wybrnięcia z kłopotliwej sytuacji to powołanie się na p 6. który właśnie zacytowałeś. Od umowy zawartej poza siedzibą firmy można odstąpić w ciągu 10 dni bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów i podawania przyczyn, firma ma obowiązek o tych 10 dniach poinformować, jeśli tego nie zrobi okres ten ulega wydłużeniu (chyba do pół roku, szczegóły są w kolejnym artykule)

Cytat:
Czy ktoś miał podobny przypadek?

Wiele osób na forum, ja musze wyjaśniać ich pomyłki prawie co roku, na wiosnę jak kończy sie jedna umowa a zaczyna druga to prawie zawsze coś pokręcą (w ciągu 7 lat tylko 2 razy było wszytko OK).
  marekd@jabberpl.org
 
TePeO 
UPC Polska


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 836
Wysłany: 17-01-2010, 18:34   

jerzyK, Podeślij mi ID na priva, zobaczymy co uda sie ustalić.
 
 
jerzyK 
Klikacz

Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 3
Wysłany: 17-01-2010, 19:33   

Marek napisał/a:
Skoro każdy twierdzi co innego znaczy, że do zawarcia umowy w ogóle nie doszło....

Wg.pracowników UPC, na warunki umowy zgodziliśmy się płacąc co miesięczny abonament, z wliczonym już tym nieszczęsnym pakietem HBO. Czyli niby w tym momencie doszło do zawarcia umowy. No i wracamy do punktu wyjścia: na jakie warunki miałem się zgodzić skoro ich na oczy nie widziałem. Aha teraz jeszcze się doczytałem w odpowiedzi na moją reklamacje:
Cytat:
Dodam, że decyzja przedstawiona w niniejszym piśmie jest ostatecznym stanowiskiem UPC Polska, postępowanie reklamacyjne zostaje zamknięte
.
Wiadomo, że większa część każdej odpowiedzi to gotowe szablony, ale takie lekceważenie i próby(najczęściej udane) naciągnięcia klienta to typowe zachowanie monopolisty. I jeżeli UOKiK się tym nie zajmie, trzeba będzie dochodzić prawdy w sądzie(wezmę granaty co by sprawiedliwość była po mojej stronie :lol: )
TePeO , a co to jest ID :oops: i z czym to się je... tzn. gdzie tego szukać?
Pozdrawiam :)
 
 
TePeO 
UPC Polska


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 836
Wysłany: 17-01-2010, 19:47   

Numer identyfikacyjny klienta ;)
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2010, 23:56   

jerzyK napisał/a:
Wg.pracowników UPC, na warunki umowy zgodziliśmy się płacąc co miesięczny abonament, z wliczonym już tym nieszczęsnym pakietem HBO. Czyli niby w tym momencie doszło do zawarcia umowy.
To tak jakbyś mając firmę luźno rozmawiał z klientem na temat świadczenia cyklicznej usługi, wystawił mu jedną fakturę, a potem na tej podstawie sam uznał, że obowiązuje was jakaś umowa.
 
 
jerzyK 
Klikacz

Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 3
Wysłany: 21-02-2010, 06:02   

No to jest już OK'. Ostatni rachunek jest już mniejszy o wartość tego nieszczęsnego pakietu HBO.
Pozdrawiam :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: