Przeniesienie numeru do UPC - będę płacił podwójnie? |
Autor |
Wiadomość |
pjasio253
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 63
|
Wysłany: 21-05-2009, 22:00 Przeniesienie numeru do UPC - będę płacił podwójnie?
|
|
|
Witam
Jutro, tj.22.05. ma zjawić się u mnie technik UPC i podłączyć telefon w UPC (do tej pory miałem TV+internet). Pani z infolinii tłumaczyła mi, że im szybciej nastąpi montaż i podpisanie stosownych dokumentów, to tym lepiej, bo uniknę podwójnego płacenia.
Proszę, wytłumaczcie mi czy w ogóle możliwa jest taka sytuacja, że będę przez jakiś czas płacił TP i UPC dopóki nie zostaną załatwione wszelkie formalności między nimi?
PS. Telefon w taryfie Standard 30. |
|
|
|
|
Karol
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 673 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-05-2009, 22:18
|
|
|
Z tego co wiem to przenoszenienie numerów następuje od początku nowego miesiąca. W Twoim przypadku będzie to od 1 lipca, bo jest miesiąc na wypowiedzenie umowy z TP. Czyli za czerwiec i część maja będziesz płacił podwójny abonament. |
_________________
|
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-05-2009, 22:22
|
|
|
U starego operatora musisz złożyć rezygnację i podanie o przeniesienie numeru jak naj szybciej (zazwyczaj jest jakiś okres wypowiedzenia itd) z nowym operatorem podpisujesz umowę dopiero na końcu umowy ze starym a montaż umawiasz na ostatni dzień obowiązywania starej umowy - inaczej przez jakiś czas działały by 2 telefony więc musiał byś płacić podwójnie. |
|
|
|
|
pjasio253
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 63
|
Wysłany: 21-05-2009, 22:23
|
|
|
No to jest to lekkie jajeczko ze strony UPC - dlaczego mam płacić abonament za nieczynną usługę?
No chyba, że coś źle rozumuję - monter jutro wymienia modem i podłącza do niego telefon, z którego normalnie dalej mogę korzystać, tzn.mam sygnał i mogę rozmawiać jakby nigdy nic? Tylko mam dwóch operatorów w tle? |
Ostatnio zmieniony przez pjasio253 21-05-2009, 22:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Karol
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 673 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-05-2009, 22:33
|
|
|
pjasio253 napisał/a: | No to jest to lekkie jajeczko ze strony UPC - dlaczego mam płacić abonament za nieczynną usługę? |
Usługa będzie czynna - dostaniesz tymczasowy numer telefonu z UPC do czasu przeniesienia numeru z TP. |
|
|
|
|
pjasio253
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 63
|
Wysłany: 21-05-2009, 22:38
|
|
|
Karol napisał/a: | pjasio253 napisał/a: | No to jest to lekkie jajeczko ze strony UPC - dlaczego mam płacić abonament za nieczynną usługę? |
Usługa będzie czynna - dostaniesz tymczasowy numer telefonu z UPC do czasu przeniesienia numeru z TP. |
To znaczy, że aby mieć kontakt ze światem na starym numerze muszę być mimo wszystko wpięty na starą linię TP do czasu radosnego telefonu z UPC, że numer został pomyślnie przeniesiony ? |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-05-2009, 01:02
|
|
|
Cytat: | To znaczy, że aby mieć kontakt ze światem na starym numerze muszę być mimo wszystko wpięty na starą linię TP do czasu radosnego telefonu z UPC, że numer został pomyślnie przeniesiony ? |
Tak, przez pewien czas będziesz miał 2 numery (i przy okazji płacił podwójnie)
Dlatego radziłem najpierw załatwiać rozwiązanie starej umowy a dopiero gdy będzie już ostatecznie na ukończeniu umawiać się w sprawie podłącznia czegoś nowego. |
|
|
|
|
pjasio253
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 63
|
Wysłany: 22-05-2009, 06:24
|
|
|
Bardzo dziękuje Wam za pomoc i wskazówki, sprawa stała się dla mnie jasna. |
|
|
|
|
Armitage
easy master
Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 48 Skąd: Warszawa/Hajnówka
|
Wysłany: 22-05-2009, 17:49
|
|
|
Marek napisał/a: | U starego operatora musisz złożyć rezygnację i podanie o przeniesienie numeru jak naj szybciej (zazwyczaj jest jakiś okres wypowiedzenia itd) |
Marek, czy przypadkiem w przypadku UPC, wspomniana rezygnacja nie jest teraz podpisywana razem ze wszystkimi dokumentami odnosnie przenosin numeru ?
Pytam sie, bo wlasnie przeniosilem mamy numer do UPC a dokumenty byly podpisywane pod koniec kwietnia.
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-05-2009, 20:38
|
|
|
Cytat: | Marek, czy przypadkiem w przypadku UPC, wspomniana rezygnacja nie jest teraz podpisywana razem ze wszystkimi dokumentami odnosnie przenosin numeru ? | Operator do którego chcesz przenieść numer zazwyczaj proponuje załatwienie wszystkich formalności ze starym operatorem za Ciebie - tyle, że rezygnacja ze starej usługi trwa zazwyczaj miesiąc (a czasem i dłużej) więc jeśli zrezygnujesz z niej w momencie podpisania umowy z nowym operatorem to znaczy, że robisz to o ten miesiąc za późno. |
|
|
|
|
Lord Rayden
light master
Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 93
|
Wysłany: 04-07-2009, 21:34
|
|
|
Biorę teraz telefon z UPC - dostałem od nich 2 miesiące bez abonamentu. To już moja trzecia usługa w UPC. Przy okazji Internet zmieniam za darmo z 10 do 15 mega. Aha - instalacja za darmo. Jedno tylko ale - technik miał przyjsc w piątek ale coś mu się stało, nie mógł umowy wydrukować i zadzwonili z przeprosinami,że przyjdzie dopiero we wtorek. Ale wyższą prędkość Internetu mam już od piątku.
Numer przenosi mi właśnie UPC. |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-07-2009, 11:02
|
|
|
To opóźnienie wyszło Ci tylko na dobre, od 6 lipca wchodzi nowe prawo telekomunikacyjne i nie płaci się za przeniesienie numeru (wcześniej płaciło się maksymalnie 50zł) |
|
|
|
|
Lord Rayden
light master
Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 93
|
Wysłany: 08-07-2009, 09:08
|
|
|
No widzisz - teoretycznie umowę mam od 3 lipca (tak mówią w BOK) ale na umowie od techniika z UPC mam datę 07.07.2009 . Internet chodzi od 3 lipca.
Ale muszę się też poskarżyć na UPC. Zapewniano mnie,że przeniesienie numeru to tylko wypełnienie przy techniku papierów i dalej oni robią wsio. A tymczasem Pan przyszedł, zdziwił się,ze mam modem (bo mam internet) - miał ze sobą drugi. Instalacja polegała na wetknieciu wtyczki do modemu (to umiem sam). Potem wyjął papiery i powiedział,że nie umie ich wypełnić bo weszły 2 dni temu jakieś nowe sprawy i on się temu nie zdążył przyjrzeć. No i muszę sam iść do BOKu z papierami i upoważnieniem od Matuli (bo telefon w TPSA jest na nią , w UPC jest głównym Abonentem). Gadanie z BOKiem przez telefon potwierdziło,że muszę do nich przyjść, w sumie nawet specjalnie nie przepraszali za tą sytuację. Już nawet chciałem zrezygnować - mam prawo, te 10 dni, mogę mailem. Ale wtedy zacznie się użeranie z Internetem. Choć jak powiedziano mi w BOKu , prędkości mogą mi już nie zmniejszyć, bo UPC nie świadczy już 10 mega tylko 15 mega. Chyba nawet jak wezmę ten telefon to napiszę do nich o tej niekompetencji. I za to mieli brać 39 zł (w normalnym trybie ) ? |
|
|
|
|
qw12
Klikacz
Dołączył: 09 Sty 2008 Posty: 15
|
Wysłany: 15-07-2009, 10:45
|
|
|
Witam,
Ja mam taki problem. Posiadam tv+net w UPC, zamówiłem u nich telefon ( przenoszę nr z Ery).
Przedstawiciel był u mnie w piątek, podpisałem umowę, telefon działa na tymczasowym numerze, czekam na przeniesienie mojego.
Jednym z powodów przeniesienia nr do UPC, było obiecane mi przyspieszenie internetu. Żeby pozostał jakiś ślad ( bo z obietnicami na "gębę" różnie bywa), wysłałem do nich maila przez ich formularz, dostałem odpowiedź z numerem korespondencji, że internet przyspieszony będzie po podpisaniu umowy- przyspieszenie miało nastąpić już w piątek.
Jest środa przyspieszenia nie doświadczyłem. Kontakt na party line mówi codziennie, proszę uzbroić się w cierpliwość.
Na odszkodowanie zgodnie z prawem telekomunikacyjnym raczej nie mam co liczyć.
Cytat: | 4. Z tytułu niedotrzymania z winy przedsiębiorcy wyznaczonego:
1) terminu zawarcia umowy o świadczenie usługi powszechnej lub
2) określonego w umowie o świadczenie usługi powszechnej terminu rozpoczęcia świadczenia tych usług
- za każdy dzień przekroczenia terminu przysługuje użytkownikowi końcowemu od przedsiębiorcy wyznaczonego odszkodowanie w wysokości 1/30 określonej w umowie miesięcznej opłaty abonamentowej, stosowanej przez tego przedsiębiorcę za świadczenie usługi powszechnej płatnej okresowo. |
Umowy żadnej na przyspieszenie nie było- jedyny ślad to korespondencja.
Czy macie może dla mnie jakieś rady, jak na nich wymóc obiecaną zmianę parametrów neta? Prawdę mówiąc zaczynam się obawiać jak to będzie z moim dotychczasowym nr telefonu... Jego strata była by bardzo dużym problemem. Przeniesienie według obowiązujących przepisów powinno trwać 2 dni... wiem że na razie to bajka.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-07-2009, 10:50
|
|
|
Cytat: | Przedstawiciel był u mnie w piątek, podpisałem umowę, |
Nie minęło jeszcze 10 dni, skoro podpisywałeś u siebie w domu możesz przez 10 dni zrezygnować bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, zwyczajnie idź tam powiedz, że zrobili cię w c**a i dlatego rezygnujesz całkiem z tego telefonu.
Jak przyspieszą i przeproszą to byćmoże podpiszesz umowę jeszcze raz (o ile oczywiście do tego czasu nie znajdziesz sobie lepszego operatora voip) |
|
|
|
|
|