Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeniesienie numeru do UPC - będę płacił podwójnie?
Autor Wiadomość
pjasio253 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 63
Wysłany: 21-05-2009, 22:00   Przeniesienie numeru do UPC - będę płacił podwójnie?

Witam
Jutro, tj.22.05. ma zjawić się u mnie technik UPC i podłączyć telefon w UPC (do tej pory miałem TV+internet). Pani z infolinii tłumaczyła mi, że im szybciej nastąpi montaż i podpisanie stosownych dokumentów, to tym lepiej, bo uniknę podwójnego płacenia.
Proszę, wytłumaczcie mi czy w ogóle możliwa jest taka sytuacja, że będę przez jakiś czas płacił TP i UPC dopóki nie zostaną załatwione wszelkie formalności między nimi?
PS. Telefon w taryfie Standard 30.
 
 
Karol 
plus master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 673
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-05-2009, 22:18   

Z tego co wiem to przenoszenienie numerów następuje od początku nowego miesiąca. W Twoim przypadku będzie to od 1 lipca, bo jest miesiąc na wypowiedzenie umowy z TP. Czyli za czerwiec i część maja będziesz płacił podwójny abonament.
_________________
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-05-2009, 22:22   

U starego operatora musisz złożyć rezygnację i podanie o przeniesienie numeru jak naj szybciej (zazwyczaj jest jakiś okres wypowiedzenia itd) z nowym operatorem podpisujesz umowę dopiero na końcu umowy ze starym a montaż umawiasz na ostatni dzień obowiązywania starej umowy - inaczej przez jakiś czas działały by 2 telefony więc musiał byś płacić podwójnie.
  marekd@jabberpl.org
 
pjasio253 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 63
Wysłany: 21-05-2009, 22:23   

No to jest to lekkie jajeczko ze strony UPC - dlaczego mam płacić abonament za nieczynną usługę?
No chyba, że coś źle rozumuję - monter jutro wymienia modem i podłącza do niego telefon, z którego normalnie dalej mogę korzystać, tzn.mam sygnał i mogę rozmawiać jakby nigdy nic? Tylko mam dwóch operatorów w tle?
Ostatnio zmieniony przez pjasio253 21-05-2009, 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Karol 
plus master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 673
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-05-2009, 22:33   

pjasio253 napisał/a:
No to jest to lekkie jajeczko ze strony UPC - dlaczego mam płacić abonament za nieczynną usługę?

Usługa będzie czynna - dostaniesz tymczasowy numer telefonu z UPC do czasu przeniesienia numeru z TP.
 
 
pjasio253 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 63
Wysłany: 21-05-2009, 22:38   

Karol napisał/a:
pjasio253 napisał/a:
No to jest to lekkie jajeczko ze strony UPC - dlaczego mam płacić abonament za nieczynną usługę?

Usługa będzie czynna - dostaniesz tymczasowy numer telefonu z UPC do czasu przeniesienia numeru z TP.

To znaczy, że aby mieć kontakt ze światem na starym numerze muszę być mimo wszystko wpięty na starą linię TP do czasu radosnego telefonu z UPC, że numer został pomyślnie przeniesiony ?
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-05-2009, 01:02   

Cytat:
To znaczy, że aby mieć kontakt ze światem na starym numerze muszę być mimo wszystko wpięty na starą linię TP do czasu radosnego telefonu z UPC, że numer został pomyślnie przeniesiony ?

Tak, przez pewien czas będziesz miał 2 numery (i przy okazji płacił podwójnie)

Dlatego radziłem najpierw załatwiać rozwiązanie starej umowy a dopiero gdy będzie już ostatecznie na ukończeniu umawiać się w sprawie podłącznia czegoś nowego.
  marekd@jabberpl.org
 
pjasio253 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 63
Wysłany: 22-05-2009, 06:24   

Bardzo dziękuje Wam za pomoc i wskazówki, sprawa stała się dla mnie jasna.
 
 
Armitage 
easy master

Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 48
Skąd: Warszawa/Hajnówka
Wysłany: 22-05-2009, 17:49   

Marek napisał/a:
U starego operatora musisz złożyć rezygnację i podanie o przeniesienie numeru jak naj szybciej (zazwyczaj jest jakiś okres wypowiedzenia itd)


Marek, czy przypadkiem w przypadku UPC, wspomniana rezygnacja nie jest teraz podpisywana razem ze wszystkimi dokumentami odnosnie przenosin numeru ?
Pytam sie, bo wlasnie przeniosilem mamy numer do UPC a dokumenty byly podpisywane pod koniec kwietnia.

Pozdrawiam
_________________
 
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-05-2009, 20:38   

Cytat:
Marek, czy przypadkiem w przypadku UPC, wspomniana rezygnacja nie jest teraz podpisywana razem ze wszystkimi dokumentami odnosnie przenosin numeru ?
Operator do którego chcesz przenieść numer zazwyczaj proponuje załatwienie wszystkich formalności ze starym operatorem za Ciebie - tyle, że rezygnacja ze starej usługi trwa zazwyczaj miesiąc (a czasem i dłużej) więc jeśli zrezygnujesz z niej w momencie podpisania umowy z nowym operatorem to znaczy, że robisz to o ten miesiąc za późno.
  marekd@jabberpl.org
 
Lord Rayden 
light master


Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 93
Wysłany: 04-07-2009, 21:34   

Biorę teraz telefon z UPC - dostałem od nich 2 miesiące bez abonamentu. To już moja trzecia usługa w UPC. Przy okazji Internet zmieniam za darmo z 10 do 15 mega. Aha - instalacja za darmo. Jedno tylko ale - technik miał przyjsc w piątek ale coś mu się stało, nie mógł umowy wydrukować i zadzwonili z przeprosinami,że przyjdzie dopiero we wtorek. Ale wyższą prędkość Internetu mam już od piątku.
Numer przenosi mi właśnie UPC.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-07-2009, 11:02   

To opóźnienie wyszło Ci tylko na dobre, od 6 lipca wchodzi nowe prawo telekomunikacyjne i nie płaci się za przeniesienie numeru (wcześniej płaciło się maksymalnie 50zł)
  marekd@jabberpl.org
 
Lord Rayden 
light master


Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 93
Wysłany: 08-07-2009, 09:08   

No widzisz - teoretycznie umowę mam od 3 lipca (tak mówią w BOK) ale na umowie od techniika z UPC mam datę 07.07.2009 ;) . Internet chodzi od 3 lipca.

Ale muszę się też poskarżyć na UPC. Zapewniano mnie,że przeniesienie numeru to tylko wypełnienie przy techniku papierów i dalej oni robią wsio. A tymczasem Pan przyszedł, zdziwił się,ze mam modem (bo mam internet) - miał ze sobą drugi. Instalacja polegała na wetknieciu wtyczki do modemu (to umiem sam). Potem wyjął papiery i powiedział,że nie umie ich wypełnić bo weszły 2 dni temu jakieś nowe sprawy i on się temu nie zdążył przyjrzeć. No i muszę sam iść do BOKu z papierami i upoważnieniem od Matuli (bo telefon w TPSA jest na nią , w UPC jest głównym Abonentem). Gadanie z BOKiem przez telefon potwierdziło,że muszę do nich przyjść, w sumie nawet specjalnie nie przepraszali za tą sytuację. Już nawet chciałem zrezygnować - mam prawo, te 10 dni, mogę mailem. Ale wtedy zacznie się użeranie z Internetem. Choć jak powiedziano mi w BOKu , prędkości mogą mi już nie zmniejszyć, bo UPC nie świadczy już 10 mega tylko 15 mega. Chyba nawet jak wezmę ten telefon to napiszę do nich o tej niekompetencji. I za to mieli brać 39 zł (w normalnym trybie ) ?
 
 
qw12 
Klikacz

Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 15
Wysłany: 15-07-2009, 10:45   

Witam,

Ja mam taki problem. Posiadam tv+net w UPC, zamówiłem u nich telefon ( przenoszę nr z Ery).
Przedstawiciel był u mnie w piątek, podpisałem umowę, telefon działa na tymczasowym numerze, czekam na przeniesienie mojego.

Jednym z powodów przeniesienia nr do UPC, było obiecane mi przyspieszenie internetu. Żeby pozostał jakiś ślad ( bo z obietnicami na "gębę" różnie bywa), wysłałem do nich maila przez ich formularz, dostałem odpowiedź z numerem korespondencji, że internet przyspieszony będzie po podpisaniu umowy- przyspieszenie miało nastąpić już w piątek.

Jest środa przyspieszenia nie doświadczyłem. Kontakt na party line mówi codziennie, proszę uzbroić się w cierpliwość.

Na odszkodowanie zgodnie z prawem telekomunikacyjnym raczej nie mam co liczyć.
Cytat:
4. Z tytułu niedotrzymania z winy przedsiębiorcy wyznaczonego:
1) terminu zawarcia umowy o świadczenie usługi powszechnej lub
2) określonego w umowie o świadczenie usługi powszechnej terminu rozpoczęcia świadczenia tych usług
- za każdy dzień przekroczenia terminu przysługuje użytkownikowi końcowemu od przedsiębiorcy wyznaczonego odszkodowanie w wysokości 1/30 określonej w umowie miesięcznej opłaty abonamentowej, stosowanej przez tego przedsiębiorcę za świadczenie usługi powszechnej płatnej okresowo.


Umowy żadnej na przyspieszenie nie było- jedyny ślad to korespondencja.

Czy macie może dla mnie jakieś rady, jak na nich wymóc obiecaną zmianę parametrów neta? Prawdę mówiąc zaczynam się obawiać jak to będzie z moim dotychczasowym nr telefonu... Jego strata była by bardzo dużym problemem. Przeniesienie według obowiązujących przepisów powinno trwać 2 dni... wiem że na razie to bajka.

Pozdrawiam
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-07-2009, 10:50   

Cytat:
Przedstawiciel był u mnie w piątek, podpisałem umowę,

Nie minęło jeszcze 10 dni, skoro podpisywałeś u siebie w domu możesz przez 10 dni zrezygnować bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, zwyczajnie idź tam powiedz, że zrobili cię w c**a i dlatego rezygnujesz całkiem z tego telefonu.

Jak przyspieszą i przeproszą to byćmoże podpiszesz umowę jeszcze raz (o ile oczywiście do tego czasu nie znajdziesz sobie lepszego operatora voip)
  marekd@jabberpl.org
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: