Netia |
Autor |
Wiadomość |
SuperGod
ultra master

Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Gru 2021 Posty: 834
|
Wysłany: 05-04-2025, 07:01
|
|
|
To co pokazałeś nie wygląda dobrze
Ten drugi hop ma za wysoką latencję. 25 ms? WTF
Kolejne pingi są w normie, więc routing nie kuleje.
Porównałem to sobie z różnymi BSA na których jest Netia, wyjściowa latencja to typowo 7-10 dla HFC, podobnie jak na UPC.
Coś poszło nie tak, to nie jest normalne, ani u żadnego innego Operatora byś miał taką początkową latencje.
Bardzo dziwna sprawa, na pewno nadająca się do dalszego wyjaśnienia. |
_________________
|
|
|
|
 |
Pielgrzym
light master

Dołączył: 08 Paź 2018 Posty: 110 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-04-2025, 09:26
|
|
|
A no... i będzie mi jeden z drugim "specjalista" na infolinii mówił, że w normie xD Jakie w normie jak przełączę na UPC i mam 8ms... ehh... Zaznaczam, że zrobiona reklamacja i kontakt z działu technicznego po kilku godzinach. Szkoda, że z technikami to oni mają mało wspólnego.
No nie będę się użerać z nimi. Szkoda zdrowia. |
_________________
|
|
|
|
 |
ratatam
light master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Mar 2021 Posty: 109
|
Wysłany: 05-04-2025, 12:18
|
|
|
1. Narzut technologoczny HFC - powiedzmy max 10ms
2. Jeśli masz netie HFC (ale jak wywnioskowałem na kablach po UPC - czyli PŚO) to wszystko zależy gdzie jest też punkt styku PŚO-netia - tutaj może być dodatkowe opóźnienie. Im dalej od ciebie tym gorzej. Jest też ewentualność, że jest to jakiś bład konfiguracyjny PŚO-netia i kierują ruch nieoptymalnie.
Kiedyś w odwiecznych czasach neostrady byłem kierowany do dalszego BRASa niz to być powinno, po zgłoszeniu to poprawili. |
|
|
|
 |
SuperGod
ultra master

Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Gru 2021 Posty: 834
|
Wysłany: 06-04-2025, 01:38
|
|
|
Obstawiam gdzieś nieoptymalny styk/ruch pśo<->netia
Dlatego zawszę mówię, że jak nie leży ostatnia mila, to będzie dobrze działać, u niego akurat kupa.
Szkoda, bo widać, że routing miał dobry. |
_________________
|
|
|
|
 |
matek3265
plus master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lis 2014 Posty: 404
|
Wysłany: 14-04-2025, 12:08
|
|
|
Odkąd mam netię jestem bardzo zadowolony z ich usług jednak w ostatnim czasie problem jest z goła inny. O ile dekoder Evobox 4K jest naprawdę sprawny i szybki i ogólnie zastrzeżeń co do usługi telewizyjnej nie mam o tyle wersja softu Graphyne 2.0.3. wgrana niedawno zdaje się nie być pozbawiona wad, otóż przywrócenie ustawień fabrycznych dekodera powoduje usunięcie logotypów stacji z EPG, w ich miejscu pojawiają się jedynie pierwsze litery nazw kanałów. Ponowna próba resety a nawet (co ciekawe) wymiana dekodera na nowy nie likwiduje problemów, nawet w nowym dekoderze po wymianie logotypów nadal nie ma. Dział techniczny proponuje wymianę sprzętu a problem leży bardziej po stronie oprogramowania. Ogólnie jednak przy zgłoszeniu slychać zdziwienie działu technicznego, poza zdziwieniem i wymianą sprzętu nic. |
|
|
|
 |
mmarti
light master
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 128 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-04-2025, 13:54
|
|
|
matek3265 napisał/a: | Odkąd mam netię jestem bardzo zadowolony z ich usług jednak w ostatnim czasie problem jest z goła inny. O ile dekoder Evobox 4K jest naprawdę sprawny i szybki i ogólnie zastrzeżeń co do usługi telewizyjnej nie mam o tyle wersja softu Graphyne 2.0.3. wgrana niedawno zdaje się nie być pozbawiona wad, otóż przywrócenie ustawień fabrycznych dekodera powoduje usunięcie logotypów stacji z EPG, w ich miejscu pojawiają się jedynie pierwsze litery nazw kanałów. Ponowna próba resety a nawet (co ciekawe) wymiana dekodera na nowy nie likwiduje problemów, nawet w nowym dekoderze po wymianie logotypów nadal nie ma. Dział techniczny proponuje wymianę sprzętu a problem leży bardziej po stronie oprogramowania. Ogólnie jednak przy zgłoszeniu slychać zdziwienie działu technicznego, poza zdziwieniem i wymianą sprzętu nic. |
Mam to samo od czasu resetu do ustawień fabrycznych dekodera EVO 4K. Ponad brak logo stacji, mam też czasem zupełnie puste EPG.
Dział techniczny powiedział, że po resecie urządzenia, zostałem przepięty na nową infrastrukturę serwerową stąd ta niedogodność. Niestety nic z tym nie zrobili - a trwa to już ponad tydzień, wiec poszła reklamacja.
Generalnie to mam wrażenie, że ta usługa jakiś eksperyment, bo u mnie co chwile jakieś problemy. Jak nie EPG, logotypy to ciągłe spadki jakości - tak jakbym oglądał obraz 480p. |
_________________
|
|
|
|
 |
mrk1
easy master
Dołączył: 25 Lip 2022 Posty: 43
|
Wysłany: 06-05-2025, 18:18
|
|
|
Czy mając aktywną usługę UPC na HFC (internet + podstawowy pakiet tv bez żadnych dekoderów i kart) mogę podpisać umowę z Netią czy muszę czekać na zwolnienie łącza? |
|
|
|
 |
Siarap
Klikacz
Dołączył: 19 Wrz 2023 Posty: 9
|
Wysłany: 12-05-2025, 17:06
|
|
|
Ktos mi powie gdzie na stronie netii sa dostepne informacje na temat modemow hfc jakie sprzedaja z oferta? Ewentualnie jeszcze modele dekoderow. Interesuje mnie miedzy innymi wersja DOCSIS. Czy jest to przestarzaly doscis 3.0 czy juz nowsze wersje? I gdzie zasiegnac informacji czy nowszy docsis jest wspierany przez moja lokalna infrastrukture? Chcialem poprostu poczytac o tym co oferuja bez wydzwaniania i ewentualnie sie zdecydowac lub nie. Niestety nie moge znalezc informacji o sprzecie na stronie Netii. Mozliwe, ze poprostu zle szukam. |
|
|
|
 |
Orion
plus master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 658 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-05-2025, 20:52
|
|
|
mrk1 napisał/a: | Czy mając aktywną usługę UPC na HFC (internet + podstawowy pakiet tv bez żadnych dekoderów i kart) mogę podpisać umowę z Netią czy muszę czekać na zwolnienie łącza? |
Nie ma z tym problemu aby instalator zainstalował spliter i podłączył kolejny modem równolegle do istniejącej usługi.
Tak miałem, dopiero jak upewniłem się, że Netia działa ok wysłałem wypowiedzenie do UPC/Play. |
|
|
|
 |
adamus31
easy master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Paź 2019 Posty: 47 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-05-2025, 20:54
|
|
|
Siarap napisał/a: | Ktos mi powie gdzie na stronie netii sa dostepne informacje na temat modemow hfc jakie sprzedaja z oferta? Ewentualnie jeszcze modele dekoderow. Interesuje mnie miedzy innymi wersja DOCSIS. Czy jest to przestarzaly doscis 3.0 czy juz nowsze wersje? I gdzie zasiegnac informacji czy nowszy docsis jest wspierany przez moja lokalna infrastrukture? Chcialem poprostu poczytac o tym co oferuja bez wydzwaniania i ewentualnie sie zdecydowac lub nie. Niestety nie moge znalezc informacji o sprzecie na stronie Netii. Mozliwe, ze poprostu zle szukam. |
Myślę, że tu jest dosyć dużo informacji na ten temat.
Pozdrawiam.
https://www.pomagam.net/ |
|
|
|
 |
Orion
plus master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 658 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-05-2025, 21:00
|
|
|
Siarap napisał/a: | Ktos mi powie gdzie na stronie netii sa dostepne informacje na temat modemow hfc jakie sprzedaja z oferta? Ewentualnie jeszcze modele dekoderow. Interesuje mnie miedzy innymi wersja DOCSIS. Czy jest to przestarzaly doscis 3.0 czy juz nowsze wersje? I gdzie zasiegnac informacji czy nowszy docsis jest wspierany przez moja lokalna infrastrukture? Chcialem poprostu poczytac o tym co oferuja bez wydzwaniania i ewentualnie sie zdecydowac lub nie. Niestety nie moge znalezc informacji o sprzecie na stronie Netii. Mozliwe, ze poprostu zle szukam. |
Modem instaluje dostawca łącza HFC i to on decyduje o sprzęcie.
Netia dostarcza wyłącznie router Ethernet z WiFi.
Sprzęt HFC może wspierać nawet DOCSIS 4 ale jeszcze sieć operatora musi być gotowa na ten standard.
W moim przypadku od Play otrzymałem modem Hitron CODA-57 wspierający DOCSIS 3.1, a od Netii router z WiFi6. Zysk jest taki, że na Comaplu z UPC miałem zapięte maksymalnie 24 kanały DS, a na Hitronie mam 32. |
|
|
|
 |
mrk1
easy master
Dołączył: 25 Lip 2022 Posty: 43
|
Wysłany: 13-05-2025, 06:56
|
|
|
Orion napisał/a: | mrk1 napisał/a: | Czy mając aktywną usługę UPC na HFC (internet + podstawowy pakiet tv bez żadnych dekoderów i kart) mogę podpisać umowę z Netią czy muszę czekać na zwolnienie łącza? |
Nie ma z tym problemu aby instalator zainstalował spliter i podłączył kolejny modem równolegle do istniejącej usługi.
Tak miałem, dopiero jak upewniłem się, że Netia działa ok wysłałem wypowiedzenie do UPC/Play. |
Dobrze wiedzieć, bo miałem czekać z podpisaniem umowy z Netią na koniec umowy z UPC. Jedyne co mnie martwi to jakość TV w Netii, ale i tak rzadko oglądam.
W przypadku technika to można sobie wybrać godzinę tak jak się to stało zrobić w UPC? |
|
|
|
|
 |
Orion
plus master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 658 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-05-2025, 08:38
|
|
|
Po podpisaniu umowy dostaniesz sms z informacją, że nastąpi kontakt w celu umówienia terminu wizyty instalatora. Dzwoni Pani z Netii i proponuje terminy instalacji. |
|
|
|
 |
maxi77
Klikacz
Dołączył: 29 Kwi 2025 Posty: 12
|
Wysłany: 16-05-2025, 23:41
|
|
|
Orion napisał/a: | Nie ma z tym problemu aby instalator zainstalował spliter i podłączył kolejny modem równolegle do istniejącej usługi.
Tak miałem, dopiero jak upewniłem się, że Netia działa ok wysłałem wypowiedzenie do UPC/Play. |
Ciekawe co piszesz, dałem wypowiedzenie u operatora PLAY i wyłączą sygnał dopiero 20.06.2025. Natomiast w poniedziałek 19 maja przyjdzie monter od PŚO do podłączenia motemu, router od Neti przyszedł kurierem.
Niektórzy operatorzy, co dzwoniłem na infolinię Play mówili że musi być zwolnione łącze, by móc mieć internet od innego operatora.
Reasumując, czyli trzeba powiedzieć instalatorowi by zainstalował ten spliter w skrzynce gdzie sa inne kable, czy w Twoim domu, gdzie masz jeden kabel HFC do modemu UPC/PLAY i chcesz miec modem podlaczony NETI?Czy mam coś powiedzieć instalatorowi czy sam się połapie?
Dzięki za info. |
|
|
|
 |
splinter
light master
Dołączył: 03 Lut 2017 Posty: 128 Skąd: internet
|
Wysłany: Wczoraj 8:02
|
|
|
Polecam do netii swój router jak będziesz chciał własny router mieć tp-link archer z tych droższych to ja mam przez kabel 4ms ping lepiej niż w asus tym dziadostwie bo tylko problemy miałem z asusem routerem. |
|
|
|
 |
|