Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PLAY BOX NET ROUTER HFC
Autor Wiadomość
karol_yoy 
easy master

Dołączył: 09 Lis 2023
Posty: 34
Wysłany: 24-08-2024, 11:54   

SuperGod napisał/a:
@pawelb
Akurat jak to piszę u niego zaczęły się problemy.
U niego wywala modem, traci synchro raz na jakiś czas.
Niestety to gówniane pudło nie ma logów, ale zapala mu się czerwona lampka.
Coś się musi dziać z sygnałem, oczywiście oni nie widzą nic, skąd ja to znam...
Pozostaje ich tylko mordować, tylko pewnie będą go olewać, bo to jest co jakiś czas.


Update mojej sytuacji
Zamontowałem we wtorek tłumik 3dB, sygnał downstream spadł z 7.3 - 8.9 dBmV do 4.4 - 6 dBmV, a upstream z 42.8 - 44.8 dBmV do 45.3 - 47.8 dBmV. Raczej przez ten czas nie było rozłączeń.

Natomiast udało się przekonać ich do wymiany urządzenia KAON na SDMC (pewnie akapit że za 3 tyg kończy mi sie umowa i nie wiem czy będe przedłużał ich przekonał) i dziś był u mnie technik, podłaczył nowe urzadzenie, a sygnał jeszcze bardziej sie poprawił i teraz to: d: -2.2 - 0.0 u: 43.5 - 45.5. Ogólnie model od SDMC wydaje się solidniejszy, są logi itd.

Oby już bez rozłączeń..
 
 
SuperGod 
ultra master


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 772
Wysłany: 24-08-2024, 12:04   

Czyli rada ode mnie pomogła, ciesze się ;)
Zawsze lepiej trzymać sygnał bliżej "ideału", na pewno nie zaszkodzi.
 
 
warepool 
light master

Dołączył: 13 Maj 2021
Posty: 61
Wysłany: 24-08-2024, 14:28   

SuperGod napisał/a:
Czyli rada ode mnie pomogła, ciesze się ;)
Zawsze lepiej trzymać sygnał bliżej "ideału", na pewno nie zaszkodzi.


Fajnie jakby na forum zrobić taki przyklejony temat z normami dla poszczególnych parametrów, jakie mogą być przyczyny odchyleń i ich konsekwencje (objawy), oraz najczęstsze usterki i jak sobie z nimi radzić w Play żeby zgłoszenie było kompletne oraz żeby nie olali/wykpili się czymś.
Jasne, takie rzeczy idzie znaleźć w wątkach, ale wyszukiwanie tutaj niestety nie działa za dobrze.
 
 
Durendal 
Klikacz

Dołączył: 28 Sie 2024
Posty: 3
Wysłany: 28-08-2024, 16:25   

Kloso napisał/a:
dostałem aktualizację do SDMC(model NE6037).
Wersja urządzenia:
1.0
Wersja oprogramowania:
7.1.12.2.31

U mnie wciąż wersja 7.1.12.0.52. Jakim kluczem się to aktualizuje?

Mam jeszcze taki problem. Wchodząc w listę urządzeń WiFi, lista próbuje się załadować przez odliczanie 20 sekund a finalnie jest pusta. Nie widzę podłączonych urządzeń WiFi. Wygląda jak bug w oprogramowaniu i prezentacji danych. Ktoś miał podobne problemy z SDMC?
 
 
gst 
classic master

Dołączył: 03 Kwi 2016
Posty: 201
Wysłany: 05-09-2024, 14:03   

Cześć, czy ktoś może podać różnice między modelami Play Box Net Router HFC

CG3000TC vs NE6037

Jeden robi Kaon a drugi SDMC - jaka różnica pomiędzy nimi?
_________________
 
 
deamonix 
Klikacz

Dołączył: 07 Lut 2024
Posty: 5
Wysłany: 05-09-2024, 17:23   

Moim zdaniem SDMC jest lepiej wykonany i bardziej stabilny miałem oba

Kaon ciągle się wieszał świecił na czerwona i przy obciążeniu cewki w nim piszczały tragedia aż pewnego dnia się spalił dziek Bogu wymian trwała 2 tygodnie totalna porażka infolinia resetował spalony ruter choć jeszcze jak działał to zgłaszana była usterka.

SDMC stabilny nie piszczy przy obciążeniu nie restartuje się nie ma problemu z VPN w ip6 i odczucie ze miał większy radiator jest dużo cięższy od Kaon

Zdjęcie pudełek do porównania bo zostało mi po Kaon
ht tps:// zapodaj. net/plik -xlnHXa IBWe
  deamonix
 
Durendal 
Klikacz

Dołączył: 28 Sie 2024
Posty: 3
Wysłany: 06-09-2024, 11:58   

deamonix napisał/a:
Moim zdaniem SDMC jest lepiej wykonany i bardziej stabilny miałem oba

Kaon ciągle się wieszał świecił na czerwona i przy obciążeniu cewki w nim piszczały tragedia aż pewnego dnia się spalił dziek Bogu wymian trwała 2 tygodnie totalna porażka infolinia resetował spalony ruter choć jeszcze jak działał to zgłaszana była usterka.

SDMC stabilny nie piszczy przy obciążeniu nie restartuje się nie ma problemu z VPN w ip6 i odczucie ze miał większy radiator jest dużo cięższy od Kaon

Zdjęcie pudełek do porównania bo zostało mi po Kaon
ht tps:// zapodaj. net/plik -xlnHXa IBWe

VPN w IPv6? Co masz na myśli?
 
 
deamonix 
Klikacz

Dołączył: 07 Lut 2024
Posty: 5
Wysłany: 06-09-2024, 15:02   

Chodź o to ze na początku kiedy mialem Kaon po przesiadce z CB od UPC żaden vpn nie działa a jak zrobili jakąś aktualiacje chodził z ograniczeniem do 100mb nie mowie ze serwery cs czy diablo tez miały jakies problemy z tym urządzenie w początkowej fazie pozniej nie wiem jak to wygladało bo zostało wymienione na SDMC
  deamonix
 
Riczi 
Klikacz

Dołączył: 14 Wrz 2024
Posty: 1
Wysłany: 14-09-2024, 21:36   

Gdybym znalazł to forum i ten wątek wcześniej to miałbym cały dzień spokoju.

Postanowiłem zwiększyć prędkość internetu w UPC/Play, ale była konieczna wymiana routera. Żaden problem. Instalator przyjechał dziś (sobota) o 10. Podłączył router, poczekał aż się zaświeci fioletowa dioda i poinformował mnie, że zrobi się tak jeszcze dwa razy (aktualizacja oprogramowania) i internet już będzie działać. I wyszedł. Mówię fajnie, szybko i z głowy. Internet działał przez dwie minuty i na tym się skończyło. Pierwszy telefon wykonałem o 12. Informacje jakie uzyskałem - aktywacja w ciągu 48 godzin, ale zazwyczaj jest to szybsze i pewnie jeszcze dziś będzie. No dobra, czekam.

Drugi telefon, godzina 14.
Pana usługa jest już aktywna, ale zresetuje zdalnie pana router do ustawień fabrycznych. No dobra, skoro aktywna to będzie już działać, nie? Nie.

Trzeci telefon, godzina 16.
No pana usługa jest aktywna, ale trzeba czekać na aktywacje (???)

Czwarty telefon, godzina 17:30.
Faktycznie coś tu jest nie tak. Przekazałem sprawę dalej i internet powinien pojawić się za godzinę, może dwie. Nie pojawił się.

Piąty telefon, godzina 18:30
W międzyczasie zadzwoniłem na inną infolinie celem uzyskania hasła do obsługi klienta. W aplikacji tak napisali, że tam można uzyskać takie hasło. Nie można, to jakieś pomówienia, trzeba osobiście w salonie play to załatwić.
wracając, piąty telefon. Faktycznie, ma pan aktywne usługi, ale pana router jest offline. Zakładam zlecenie techniczne, najpierw spróbują to naprawić zdalnie a potem gdy to nic nie zmieni to przyjedzie technik.

Szósty telefon, godzina 20.
Usługa w UPC musi zostać najpierw zdezaktywowana, a dopiero potem aktywowana w Play. A nie było takiego zlecenie dezaktywacji od początku tego problemu. Pani poinformowała mnie, że ona takie zlecenie właśnie utworzyła i maksymalnie 30 minut i będzie działać. Nie działa

Siódmy telefon, godzina 20:40.
Nerwy mi puściły, opisałem każdą rozmowę telefoniczną, pan w szoku, ale poinformował mnie, że "mam spore doświadczenie", ale nic nie naprawił :roll:

Każdy telefon to nowe informacje które same sobie przeczą. Jedni mówią, że 48 godzin aktywacji, inni że 24. Mój router jest online, a potem już nie jest. Boje się co będzie jutro, bo może mi się tylko ubzdurało, że ja jakiś aneks podpisałem?

Już nie wiem co mam robić. Router sam resetowałem dziesiątki razy. Podczas pierwszego włączenia routera w ustawieniach pokazała mi się informacja (z 5-6 razy), że router został zaktualizowany do wersji 7.1.12.2.31, a jak dobrze przeczytałem ten wątek, to jest to najnowsza wersja. Myślałem również, że może jak uszkodzę plik kopii zapasowej i go załaduje do routera to on sam stwierdzi, że jego oprogramowanie nie działa i pobierze je na nowo, ale też nic. Szukałem również pliku config.bin na tym forum, ale nie widzę żeby ktoś to udostępnił (dane wrażliwe?)
Jedyne problemy jakie widzę to:
1. Dioda na routerze pulsuje na czerwono
2. W ustawieniach routera > DOCSIS > Pozyskiwaine kanału Downstream: W trakcie oraz Status kodu: DS: Skanowanie Downstream
3. Ustawienia routera > status > w rubryce WAN typ : Unknown.

Jak czytałem różne informacje o tym routerze, że ludzie czekali po kilka dni na aktywacje to miałem ochotę ten wałek wyp.. przez okno.

Edit:

Zerwałem aneks, wróciłem do UPC, choć wciąż nikt z UPC się nie kontaktował w sprawie instalacji :)
 
 
tSebas 
Klikacz

Dołączył: 20 Wrz 2024
Posty: 1
Wysłany: 20-09-2024, 16:29   

Cześć. Czy jest jakakolwiek możliwość obejścia i uruchomienia przekierowania portów w tym ruterze i Internecie PLAY/światłowód ?
 
 
SuperGod 
ultra master


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 772
Wysłany: 20-09-2024, 16:58   

tSebas napisał/a:
Cześć. Czy jest jakakolwiek możliwość obejścia i uruchomienia przekierowania portów w tym ruterze i Internecie PLAY/światłowód ?

Nie. Pozostaje Ci Tailscale, ZeroTier.
 
 
Viktor 
Klikacz

Dołączył: 26 Wrz 2023
Posty: 9
Wysłany: 10-10-2024, 22:03   

Firmware 1.00.57, zniknęło otwieranie portów w panelu administracyjnym. Podczas gdy wszystkie gry działają, wcześniej zarejestrowałem porty gier.

przepraszam, używam tłumacza
 
 
Defunger 
light master

Dołączył: 17 Cze 2024
Posty: 75
Wysłany: 11-10-2024, 16:31   

Viktor napisał/a:
Firmware 1.00.57, zniknęło otwieranie portów w panelu administracyjnym. Podczas gdy wszystkie gry działają, wcześniej zarejestrowałem porty gier.

przepraszam, używam tłumacza

przekierowanie portów w play box i tak nie mialo sensu bo nie masz publicznego ip
 
 
szerwony 
Klikacz

Dołączył: 07 Mar 2024
Posty: 6
Wysłany: 11-10-2024, 23:43   

Cześć, czy u was też na modemie Sagemcom, odkąd Play zaczął robić aktualizacje do nowego softu, ciągle przestaje działać przekierowanie portów? Już 3 razy od końcówki września miałem z tym problem i za każdym razem muszę w przekierowaniach portów wejść i je zapisać, aby ponownie to działało. Na dodatek przy próbie przekierowania na IP spoza zakresu DHCP wywala błąd...
 
 
krzysiekde 
Klikacz

Dołączył: 25 Sie 2022
Posty: 13
Wysłany: 15-10-2024, 11:02   

Orion napisał/a:
Kiedyś sam mogłeś zrobić wymianę sprzętu w UPC (tzw. samoinstalacja).
Pod marką Play za wszystko płacisz, nawet jak zmieniasz umowę na droższą czy wycofujesz usługi. Wizyta technika kosztuje. Teoretycznie odstąpienie powinno być bezpłatne.
Taka firma, dobra zmiana :evil:

Opamiętajcie się Play, to wydmuszka która ma tylko robić kasę przy minimum nakładów.
To fundusze inwestycyjne, które maja golić ludzi za wszelką cenę.
Jeśli ktoś myśli, że będą inwestować w super jakość sprzętu i usług to jest w wielkim błędzie.
Prawie cała technika w Play to firmy zewnętrzne oni sami nie mają żadnego doświadczenia w usługach przejętych od UPC a jeszcze mniejsze w światłowodach.
Światłowody znają tylko z wynajmu do stacji bazowych. Play praktycznie nie posiada własnej infrastruktury światłowodowej. 80% łączy to wynajem od firm trzecich.


Dobrze, tylko co jeśli ktoś ma u siebie tylko takie sieci jak Play i T-Mobile?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: