|
|
Monitorowanie działania usług przez Play (dawne UPC) |
Autor |
Wiadomość |
Neo
light master
Dołączył: 09 Kwi 2021 Posty: 62 Skąd: Stolica Górnego Śląska
|
Wysłany: 22-05-2024, 14:06 Monitorowanie działania usług przez Play (dawne UPC)
|
|
|
TL;DR Czekamy na zgłoszenia od klientów. Jak będzie dużo, to jest awaria.
Taka sytuacja: poniedziałek bladym świtem przywitał mnie brakiem internetu. Myślę - zdarza się, zrobiłem restart prądowy Compala. Ponieważ restart nie pomógł, dzwonię na infolinię.
Mała dygresja: w liceum lekturą były "Rozmowy z katem" Kazimierza Moczarskiego. Teraz są "rozmowy z botem".
Po iluś tam minutach straconych na słuchanie elektronicznego głosu dowiedziałem się, że mam zrestartować urządzenie, odczekać na zalogowanie się modemu, ustabilizowanie sygnału, bla, bla, bla. Usłyszałem też, że infolinia jest czynna od godziny 7:00.
Po kilkudziesięciu minutach na Moim UPC pojawiła się informacja o awarii w okolicy i planowanym czasie usunięcia. Po jakimś czasie internet powrócił.
W środę około południa powtórka z rozrywki - brak internetu, na Compalu migają strzałki. Znów restart prądowy - bez efektu, na Moim UPC wszystko ok, w beznadziejnym Downdetectorze komunikat o treści: "Zgłoszenia użytkowników wskazują, że aktualnie nie ma problemów z serwisem Play". Dzwonię na infolinię, kolejna strata czasu na "pogawędki" z durnym botem, w końcu dobiłem się do konsultanta. Od razu mówię mu, że restartowałem, że czekałem, że znów nie mam netu, że na Cisco nie było takich problemów, że w logach Compala widzę multum nieskorygowanych błędów. Typ z infolinii stwierdził, że jest jakiś problem i od razu umówił technika na piątek, a jednocześnie wysłał nowy plik konfiguracyjny na Compala, kazał odczekać, po czym zweryfikować sytuację i ewentualnie znów dzwonić.
W tak zwanym międzyczasie na Moim UPC pojawił się komunikat o awarii w okolicy.
Nie wytrzymałem, zadzwoniłem do durnego bota, który 5 razy informował mnie o awarii i który twierdził, że konsultant nie powie nic innego. Dodzwoniłem się do jakiejś kobieciny i zapytałem, jak to jest, że najpierw każą klientowi robić restarty, resety, czekać, a dopiero po telefonie od klienta pojawia się komunikat o awarii. W odpowiedzi usłyszałem to, co zawarłem na wstępie: czekamy na zgłoszenia od klientów. Jak będzie dużo, to jest awaria.
Wnioski mam następujące. Jeśli w danej okolicy klienci będą mieli wywalone na wszystko i będą czekać aż problem zgłosi ktoś inny (zjawisko znane w psychologii społecznej jako tzw. mechanizm rozproszenia odpowiedzialności), to operator nigdy nie dowie się o awarii. Podobnie będzie w przypadku, gdy w danej okolicy będzie zaledwie kilku klientów. Załóżmy, że Play uznaje awarię po 5 zgłoszeniach z okolicy, a na danym terenie jest tylko 4 klientów, z tego jeden na urlopie, drugi w pracy, a trzeci jest kompletnie nietechnicznym nieogarem. I co wtedy?
Podsumowując, monitoring działania usług w czasie rzeczywistym nie istnieje. Albo istnieje w takim samym stopniu jak na Onet.pl. Informowałem kiedyś BOK Onetu o awarii ich poczty i otrzymałem szablonową odpowiedź, że usługa działa poprawnie. Dopiero jak się uparłem, pokazałem komunikaty błędów, zrzuty ekranowe, to zaczęli drążyć temat i odkryli, że… mają awarię, którą usuwali parę godzin . Oczywiście, przez cały czas na stronie internetowej widniała informacja o treści: “Onet Poczta: status; Onet Poczta działa prawidłowo”. |
_________________
|
|
|
|
|
Orion
plus master
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 560 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2024, 12:45
|
|
|
Poziom wsparcia użytkownika po przejęciu UPC przez Play sięgnął dna, a już planują odwiert.
W weekend padł całkowicie Compal (Connect Box).
Nie reaguje na podłączone zasilanie, wszystkie kontrolki ciemne, zasilacz sprawny
(sprawdzony z innym routerem i zmierzone napięcie).
Po kontakcie z infolinią UPC/Play, Piątek 5.07 wieczór jest najbliższym możliwym terminem wizyty technika, aby wymienić router.
Najprostsza naprawa z możliwych, zajmuje w Play 5 dni.
Tydzień czekania na wymianę routera na sprawny. Tydzień roboczy bez internetu.
Jeśli ktoś korzysta z internetu do pracy online albo prowadzi firmę radzę omijać usługi stcjonarne Play w tym szczególnie internet.
Obsługa Klienta w Play to dno i pół metra mułu.
|
|
|
|
|
SuperGod
classic master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Gru 2021 Posty: 294
|
Wysłany: 01-07-2024, 16:25
|
|
|
Orion napisał/a: | Jeśli ktoś korzysta z internetu do pracy online albo prowadzi firmę... |
To posiada SLA i/lub ma bekapowe łącze jeśli nie może sobie pozwolić na przestój w pracy
Wszystko może walnąć, ja mam łącze bekapowe i śpię spokojnie.
Bez urazy, trzeba być trochę obiektywnym. |
|
|
|
|
Orion
plus master
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 560 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2024, 16:31
|
|
|
To wszystko wiadomo. Chodzi o standardy, jak było UPC monter był na następny dzień lub za dwa dni i wszystko w temacie. Dla mnie UPC też jest łączem backupowy, na co dzień korzystam z Orange światłowód, ale to nie są standardy EU. W Hiszpanii w Madrycie internet naprawią tego samego dnia jak się uszkodzi rano lub następnego jak zgłosisz po południu lub w nocy. U nas wszystko trzyma się na kartonie i trtytkach |
|
|
|
|
-Zuzia
plus master
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 27 Paź 2020 Posty: 634
|
Wysłany: 01-07-2024, 18:27
|
|
|
Orion napisał/a: | Chodzi o standardy, jak było UPC monter był na następny dzień lub za dwa dni i wszystko w temacie. | Tak bywało. W czasach, gdy byłam abonentką UPC narzekałam na różne rzeczy, ale teraz widzę, że to były wspaniałe czasy prosperity tego operatora, a Play sprowadził wszystko do swojego, niskiego poziomu. |
_________________
|
|
|
|
|
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 443
|
Wysłany: 02-07-2024, 09:15
|
|
|
Orion napisał/a: | Jeśli ktoś korzysta z internetu do pracy online albo prowadzi firmę radzę omijać usługi stcjonarne Play w tym szczególnie internet.
|
a tak z ciekawości, płacisz abonametnt 50-70 zł, czy łącze biznesowe 300 zł + miesięcznie? |
|
|
|
|
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 443
|
Wysłany: 02-07-2024, 09:16
|
|
|
Orion napisał/a: | Chodzi o standardy, jak było UPC monter był na następny dzień lub za dwa dni i wszystko w temacie. |
to samo o orange mówili, jak zmieniało się z telekomuniakcji polskiej, że kiedyś to było, to było lepiej - w rzeczywistości w firmie się nic nie zmieniło xd |
|
|
|
|
gabrychu
classic master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 208 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 02-07-2024, 15:02
|
|
|
grzech1991 napisał/a: | Orion napisał/a: | Jeśli ktoś korzysta z internetu do pracy online albo prowadzi firmę radzę omijać usługi stcjonarne Play w tym szczególnie internet.
|
a tak z ciekawości, płacisz abonametnt 50-70 zł, czy łącze biznesowe 300 zł + miesięcznie? |
A tak z ciekawości musiałeś się przyczepić. Ktoś tutaj pisze o umowie biznesowej?
Niestety to prawda. Za czasów UPC nie ważne czy usługa biznesowa czy na osobę prywatną najpóźniej na drugi dzień był technik i wszystko działało. Byli to "lokalni" technicy, nawet potrafili przyjechać w dzień zgłoszenia awarii. UPC się ich pozbyło i nawet jak zgłaszałem awarię przy umowie biznesowej czas oczekiwania na technika minimum 2-3 dni, bo musiał przyjeżdżać specjalnie z Jeleniej Góry.
O Play to już w ogóle lepiej nie wspominać. |
_________________
|
|
|
|
|
Orion
plus master
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 560 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-07-2024, 13:01
|
|
|
grzech1991 napisał/a: | Orion napisał/a: | Chodzi o standardy, jak było UPC monter był na następny dzień lub za dwa dni i wszystko w temacie. |
to samo o orange mówili, jak zmieniało się z telekomuniakcji polskiej, że kiedyś to było, to było lepiej - w rzeczywistości w firmie się nic nie zmieniło xd |
Nieprawda miałem awarię Orangę światłowód, trwała maksymalnie 4 godziny i tylko dlatego, że trzeba było wymienić wkładkę w OLT na węźle.
Moja mama ma jeszcze telefon stacjonarny (dla bezpieczeństwa) , który po zgłoszeniu w sobotę naprawili jej tego samego dnia.
Play to dojarnia naiwnych, miałem kilka lat u nich komórkę i nigdy więcej.
Firmy gdzie głównym udziałowcem są fundusze inwestycyjne to najgorszy partner dla klientów. |
|
|
|
|
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 443
|
Wysłany: 04-07-2024, 09:43
|
|
|
Orion napisał/a: | Nieprawda miałem awarię Orangę światłowód, trwała maksymalnie 4 godziny i tylko dlatego, że trzeba było wymienić wkładkę w OLT na węźle.
|
przerobiłem tam 5 lat i to nie w salonie xd vs "bo mi naprawili w 4h", co to ma do rzeczy? mogli i w 1h xd
Orion napisał/a: | Moja mama ma jeszcze telefon stacjonarny (dla bezpieczeństwa) , który po zgłoszeniu w sobotę naprawili jej tego samego dnia.
|
to fajnie, mi też, co to ma do rzeczy?
Orion napisał/a: | Play to dojarnia naiwnych, miałem kilka lat u nich komórkę i nigdy więcej.
|
biorąc pod uwage, że płacę mniej niż 50% u orange, mam odwrotne zdanie |
|
|
|
|
Orion
plus master
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 560 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-07-2024, 10:28
|
|
|
Dla Ciebie wyłącznym wskaźnikiem jakościowym jest cena jak dla większości, dlatego mamy kartonowy kraj, a operatorzy i bankierzy robią Was jak chcą. |
|
|
|
|
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 443
|
Wysłany: 09-07-2024, 10:54
|
|
|
w jaki sposób mnie robią operatorzy i bankierzy?
ciebie riobą bo piszesz, że na podstawie jednego technika coś tam było xd |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,35 sekundy. Zapytań do SQL: 13 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|