UPC - Giga Connect Box |
Autor |
Wiadomość |
SuperGod
ultra master

Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Gru 2021 Posty: 834
|
Wysłany: 22-06-2024, 10:10
|
|
|
Masz T3 Timeouty
Coś się dzieje z sygnałem do CMTS, jeśli modem nie resetuje połączenia, to możesz to w sumie olać.
Możesz ewentualnie wymienić koncentryk do mieszkania, zwrotnice, splitery, etc.
Serwisant niech zrobi pomiary na klatce schodowej, w mieszkaniu.
Potem to już i tak kaplica i nie dużo da się zrobić, serwis linii tylko, ale pewnie i tak oleją
Na dobrą sprawę niemal każdy ma te T3 timeouty co jakiś czas.
Okresowe zakłócenia występują praktycznie wszędzie.
notice Illegal - Dropped FORWARD możesz kompletnie olać. |
|
|
|
 |
pelwu
Klikacz
Dołączył: 05 Lip 2024 Posty: 3
|
Wysłany: 05-07-2024, 12:56
|
|
|
Witam, u mnie podobne problemy. WiFi zrywa, a router się restartuje
Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out...
Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:4010:0c0b:0000:0000:0000:00bc...
Załączam stan kanałów upstream/downstream.
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
screencapture-192-168-0-1-2024-07-05-12_54_05.png
|
 |
Plik ściągnięto 69 raz(y) 81,44 KB |
screencapture-192-168-0-1-2024-07-05-12_53_36.png
|
 |
Plik ściągnięto 100 raz(y) 307,93 KB |
|
|
|
|
 |
Orion
plus master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 658 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-07-2024, 13:15
|
|
|
Chyb w Play jest problem ze sprzedażą nowych usług, jeśli próbują takich zabiegów u dotychczasowych abonentów. |
|
|
|
 |
pelwu
Klikacz
Dołączył: 05 Lip 2024 Posty: 3
|
Wysłany: 05-07-2024, 13:17
|
|
|
Możesz rozwinąć myśl? |
|
|
|
 |
Orion
plus master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 658 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-07-2024, 13:47
|
|
|
Zdarza się, że operatorzy wykorzystują różne sytuacje aby pogorszyć działanie sprzętu i w ten sposób „namówić” klientów (przy okazji kontaktu technicznego) do wymiany na nowszy model, a przy okazji zmienić umowę. To nic nowego w handlu, podobnie działają znani producenci elektroniki "postarzając" sprzęt aktualizacjami oprogramowania, aby kupić nowy model.
Play wyłączył użytkownikom modemy Cisco bez akcji informacyjnej i już.
To firma pijawka ma wyssać z inwestycji ile się da i jeszcze więcej, przecież to fundusz inwestycyjny |
|
|
|
 |
pelwu
Klikacz
Dołączył: 05 Lip 2024 Posty: 3
|
Wysłany: 05-07-2024, 13:56
|
|
|
hmmm, to chyba zapomnieli się opamiętać, bo dopiero co niedawno nowa umowa została podpisana.
A poza tym to parametry są w normie, czy raczej nie i trzeba zwrócić im uwagę na coś? |
|
|
|
 |
Orion
plus master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 658 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-07-2024, 09:23
|
|
|
MER dla downstream jest na niektórych kanałach/częstotliwościach poniżej 35 dB,
to może wpływać bezpośrednio na stałe obniżenie maksymalnej szybkości pobierania danych.
Poziomy sygnałów dla kierunków downstream i upstream są w normie.
Trzymając się norm Docsis MER dla dwnstream powinien być powyżej 35 dB.
Z doświadczenia wiem, że jak MER spada poniżej 35 dB zaczynają się problemy z jakością połączenia.
Sytuacja jak u Ciebie, problem na kliku częstotliwościach niski MER wskazuje na jakieś zakłócenia zewnętrzne (np. od sieci komórkowych) po trasie do modemu albo w samym mieszkaniu.
Okablowanie, połączenia jakość kabli lub w ostateczności uszkodzony sprzęt. |
|
|
|
 |
emes
easy master
Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 28
|
Wysłany: 17-07-2024, 11:23
|
|
|
Dzisiaj wpadł na router nowy soft - AR01.04.092.10.02_050224_7248.SIP.10.PL.
Zmiana grafiki panelu z UPC na Play.
Mam już też inne IP publiczne z puli P4. Poprzednie (należące do UPC) miałem niezmienne wiele lat. |
|
|
|
 |
kelt
classic master
Dołączył: 04 Cze 2006 Posty: 297 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-07-2024, 14:56
|
|
|
U mnie narazie cisza, sam ci się zrestartował router czy robiłeś twardy reset ręcznie? |
_________________
|
|
|
|
 |
emes
easy master
Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 28
|
Wysłany: 18-07-2024, 06:40
|
|
|
Sam pobrał i się zrestartował. W środku dnia. |
|
|
|
 |
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2749
|
Wysłany: 18-07-2024, 11:30
|
|
|
emes, A pochwalił byś się z jakiego AS'a dostałeś IP nowe? |
_________________
|
|
|
|
 |
swat997
ultra master
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 1102 Skąd: 3City
|
Wysłany: 18-07-2024, 12:06
|
|
|
emes napisał/a: | Sam pobrał i się zrestartował. W środku dnia. |
Rany boskie, to muszę swój pilnie odłączyć od sieci, wtedy nie zrobią zamachu na kultowe logo UPC. |
_________________
|
|
|
|
 |
kelt
classic master
Dołączył: 04 Cze 2006 Posty: 297 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-07-2024, 09:54
|
|
|
U mnie bez zmian, może to dla osób które przeszły na umowę do Play? |
_________________
|
|
|
|
 |
Defunger
light master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Cze 2024 Posty: 144

|
Wysłany: 20-07-2024, 16:39
|
|
|
zylx napisał/a: | emes, A pochwalił byś się z jakiego AS'a dostałeś IP nowe? |
AS6830 liberty global
89.72.0.0/13
abuse nadal dane UPC |
|
|
|
 |
js62
light master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2021 Posty: 80
|
Wysłany: 20-07-2024, 19:27
|
|
|
kelt napisał/a: | U mnie bez zmian, może to dla osób które przeszły na umowę do Play? |
Aktualizacje zawsze szły partiami. |
|
|
|
 |
|