Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Play BOX NET UPC/Play
Autor Wiadomość
qqwerty1313 
easy master

Dołączył: 25 Sty 2021
Posty: 21
Wysłany: 05-04-2024, 15:15   

Walczę z Play o tryb bridge na Kaonie, lub ONT :P Złożyłem reklamację powołując się na dyrektywę UE 2008/63/WE wnosząc o wymianę Kaona na ONT lub umożliwienie zerwania umowy bez kary. Reklamacja została odrzucona z wyjaśnieniem, że Kaon wspiera tryb bridge.

Jak wszyscy wiemy, nie wspiera. U mnie w sofcie tryb bridge jest wyszarzony i nie da się go wybrać. No więc złożyłem odwołanie do reklamacji i czekam. Ogólnie czeski film, następnym krokiem będzie chyba UKE, bo teraz przynajmniej mam na piśmie dowód, że ordynarnie kłamią.
 
 
szymon_sz 
Klikacz

Dołączył: 08 Kwi 2024
Posty: 3
Wysłany: 08-04-2024, 10:03   

qqwerty1313 napisał/a:
No więc złożyłem odwołanie do reklamacji i czekam. Ogólnie czeski film, następnym krokiem będzie chyba UKE, bo teraz przynajmniej mam na piśmie dowód, że ordynarnie kłamią.


Mocno kibicuje, raportuj na bieżąco. Ja się poddałem, zresztą ten most jest chyba dla mnie spalony :P bo kogoś z supportu nazwałem złodziejami i oszustami. Zostało mi kilka miesięcy do końca umowy. Nie żebym miał jakiś wybór, ale może ktoś tu wejdzie poza tym ich bajzlem.
 
 
tomik1968 
easy master

Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 45
Wysłany: 09-04-2024, 09:40   

Dzień dobry
Mam jeszcze umowę z UPC do marca 2025. Posiadam router Sagemcom F@st 3896LG i moduł CI+.
Koncentryk mam rozdzielony (rozdzielaczem z UPC) do TV i do routera.
Czy jak się zdecyduję na przejście do Play, czyli dekoder Play Box TV i router Play Box Net to technik wykorzysta ten sam koncentryk od UPC z rozdzielaczem i jedna część zostanie wpięta do dekodera a druga do routera?
 
 
foxter11 
light master

Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 63
Wysłany: 09-04-2024, 11:38   

qqwerty1313 napisał/a:
Walczę z Play o tryb bridge na Kaonie, lub ONT :P Złożyłem reklamację powołując się na dyrektywę UE 2008/63/WE wnosząc o wymianę Kaona na ONT lub umożliwienie zerwania umowy bez kary. Reklamacja została odrzucona z wyjaśnieniem, że Kaon wspiera tryb bridge.

Jak wszyscy wiemy, nie wspiera. U mnie w sofcie tryb bridge jest wyszarzony i nie da się go wybrać. No więc złożyłem odwołanie do reklamacji i czekam. Ogólnie czeski film, następnym krokiem będzie chyba UKE, bo teraz przynajmniej mam na piśmie dowód, że ordynarnie kłamią.


U mnie też jest wyszarzony, ale możesz spróbować to obejść w przeglądarce:
1. Wciskasz CTRL+SHIFT+I - wchodzisz w narzędzia dla programistów
2. W lewym górnym rogu jest strzałka "Select an element in the page and inspect it" - naciskasz i potem najeżdżasz na to okienko gdzie jest wyszarzony "router"
3. W atrybutach ten select będzie miał disabled="disabled", zmieniasz na enabled="enabled" (swoją drogą ciekawe nazwy) i wtedy możesz wybrać tryb Most.
U siebie nie próbowałem i pytanie czy wewnętrzne zasady w bazie pozwolą na zapisanie tej wartości i czy lub jak długo taka zmiana będzie działać (pewnie do odświeżenia czegoś po stronie Play) ale możesz spróbować i dać znać czy działa.
 
 
qqwerty1313 
easy master

Dołączył: 25 Sty 2021
Posty: 21
Wysłany: 09-04-2024, 16:51   

Też to odkryłem w sobotę ;) Po zmianie, router się restartuje i wstaje ze świecącym na czerwono światłem. Nie daje żadnego adresu IP i nie wiem jakie parametry połączenia powinienem ustawić po stronie swojego routera.
Może wystarczy VLAN 35 i wtedy mój router dostanie adres po DHCP? Nie mam za bardzo jak tego przetestować na szybko, bo wstrzymuję się z zakupem docelowego routera, dopóki nie otrzymam oficjalnej odpowiedzi z Play, a staroć który gdzieś znalazłem nie obsługuje vlanów na wanie. Może jak będę miał chwilę spróbuję postawić pfSense na starym NUC'u i zobaczę czy coś się uda wykombinować.

Kiedyś w innej lokacji miałem Orange z ONT i pfSense postawiony na ESXI na Macu mini. Działało pięknie, nawet TV, ale zajęło mi kilka nocek żeby to ogarnąć. Tylko tam pamiętam oprócz vlanów, była też autentykacja PPPoE, a Orange normalnie dawał nazwę i hasło w umowie. W Play tego nie ma.
 
 
js62 
light master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2021
Posty: 80
Wysłany: 10-04-2024, 17:24   

tomik1968 napisał/a:
Dzień dobry
Mam jeszcze umowę z UPC do marca 2025. Posiadam router Sagemcom F@st 3896LG i moduł CI+.
Koncentryk mam rozdzielony (rozdzielaczem z UPC) do TV i do routera.
Czy jak się zdecyduję na przejście do Play, czyli dekoder Play Box TV i router Play Box Net to technik wykorzysta ten sam koncentryk od UPC z rozdzielaczem i jedna część zostanie wpięta do dekodera a druga do routera?


Dekoder Play to IPTV, podłączą Ci go po wi-fi albo po kablu popularnie zwanym "LAN".
Ale nie rób tego, szkoda nerwów ;)
 
 
szymon_sz 
Klikacz

Dołączył: 08 Kwi 2024
Posty: 3
Wysłany: 13-04-2024, 18:49   

W ogóle, trafiłem na ciekawy artykuł w kontekście upieraniu się operatora na konkretne urządzenia - czasopismo.legeartis <wstaw kropke> org/2024/04/uzaleznienie-dostepu-uslug-volte-wifi-calling-sprzet-spoza-listy-neutralnosc-technologiczna/. Może pochylę się ponownie nad tematem.

Co do TV w 'Playu', to jest usługa zupełnie sieciowa, jest po prostu 'apka' na TV.
 
 
AsunF 
Klikacz

Dołączył: 05 Cze 2024
Posty: 11
Wysłany: 05-06-2024, 12:58   

W tym tygodniu założono u mnie w mieszkaniu Kaon PG5298B Gpon FTTH. Już zdążyłem się rozczarować. Zasięg pasma 2,4 i 5 GHz w porządku, upload i download jak w umowie ALE internet działa nieregularnie tzn jest zrywane na 3-10 sekund po czym wraca do perfekcyjnych warunków. Sytuacja powtarza się co najmniej kilkadziesiąt razy na godzinę. Sprawa zgłaszana na infolinii PLAY ale oczywiście zalecają wykonać restart routera, potem mówią że sami to zrobią zdalnie. Przywracanie ustaiweń fabrycznych, band steering, zmiana kanałow 5GHZ nic nie dała. Co zrobić w takiej sytuacji? Dodam że zerwanie umowy nie wchodzi w grę bo była podpisywana w salonie więc okres 14 dni na wypowiedzenie mnie nie obowiązuje.
Pozdrawiam
 
 
AsunF 
Klikacz

Dołączył: 05 Cze 2024
Posty: 11
Wysłany: 05-06-2024, 12:58   

W tym tygodniu założono u mnie w mieszkaniu Kaon PG5298B Gpon FTTH. Już zdążyłem się rozczarować. Zasięg pasma 2,4 i 5 GHz w porządku, upload i download jak w umowie ALE internet działa nieregularnie tzn jest zrywane na 3-10 sekund po czym wraca do perfekcyjnych warunków. Sytuacja powtarza się co najmniej kilkadziesiąt razy na godzinę. Sprawa zgłaszana na infolinii PLAY ale oczywiście zalecają wykonać restart routera, potem mówią że sami to zrobią zdalnie. Przywracanie ustaiweń fabrycznych, band steering, zmiana kanałow 5GHZ nic nie dała. Co zrobić w takiej sytuacji? Dodam że zerwanie umowy nie wchodzi w grę bo była podpisywana w salonie więc okres 14 dni na wypowiedzenie mnie nie obowiązuje.
Pozdrawiam
 
 
foxter11 
light master

Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 63
Wysłany: 05-06-2024, 13:16   

Też miałem problem z tym zrywaniem, 10 dni temu wymienili mi router Kaon na... inny router Kaon i od tego momentu, odpukać, jest OK. Ten pierwszy od samego początku był felerny.
Ponoć możesz samemu wymienić router w każdym salonie.
 
 
AsunF 
Klikacz

Dołączył: 05 Cze 2024
Posty: 11
Wysłany: 05-06-2024, 15:13   

foxter11 napisał/a:
Też miałem problem z tym zrywaniem, 10 dni temu wymienili mi router Kaon na... inny router Kaon i od tego momentu, odpukać, jest OK. Ten pierwszy od samego początku był felerny.
Ponoć możesz samemu wymienić router w każdym salonie.


Wymianę wykonał technik wezwany do zgłoszenia za pierwszym razem czy była jakaś "walka" z Play?
 
 
AsunF 
Klikacz

Dołączył: 05 Cze 2024
Posty: 11
Wysłany: 14-06-2024, 08:28   

AsunF napisał/a:
W tym tygodniu założono u mnie w mieszkaniu Kaon PG5298B Gpon FTTH. Już zdążyłem się rozczarować. Zasięg pasma 2,4 i 5 GHz w porządku, upload i download jak w umowie ALE internet działa nieregularnie tzn jest zrywane na 3-10 sekund po czym wraca do perfekcyjnych warunków. Sytuacja powtarza się co najmniej kilkadziesiąt razy na godzinę. Sprawa zgłaszana na infolinii PLAY ale oczywiście zalecają wykonać restart routera, potem mówią że sami to zrobią zdalnie. Przywracanie ustaiweń fabrycznych, band steering, zmiana kanałow 5GHZ nic nie dała. Co zrobić w takiej sytuacji? Dodam że zerwanie umowy nie wchodzi w grę bo była podpisywana w salonie więc okres 14 dni na wypowiedzenie mnie nie obowiązuje.
Pozdrawiam


Update : technik przyszedł i twierdził że prawodpodbnie wina jest po stronie routera więc go wymienił, może z 1h internet w końcu działał jak należy ale niestety, później problem powrócił w takiej samej postaci. Co można zrobić dalej
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1436
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-06-2024, 09:24   

Wymiana urządzenia to w tym przypadku powinna być ostatnia czynność wykonywana przez technika a często jest odwrotnie, niestety wynika to z niekompetencji służb technicznych…w znakomitej większości przypadków niestabilne działanie wynika z niewłaściwego poziomu sygnału w sieci hfc, zakłóceń czy nieprawidłowego uziemienia, niestety po przejęciu UPC przez Play dramatycznie spadła jakość wsparcia technicznego i takie są tego konsekwencje, Play chyba nie miał świadomości że o jakość w sieci Docsis trzeba dbać na bieżąco a nie liczyć tylko dochody :evil:
Btw. w tym przypadku trzeba dalej zgłaszać że usługa działa niestabilnie
 
 
psiw 
Klikacz

Dołączył: 23 Wrz 2020
Posty: 12
Wysłany: 18-06-2024, 11:09   

Czy wszystkie problemy jakie macie po przejsciu do Play wynikaja z dzialania WIFI, czy sa problemy z samym urzadzeniem?

Potrzebuje stabilnego lacza, na czwartek mam technika. Przez 4 lata mialem moze jedna mala, krotka awaria wynikajaca z jakiegos wiekszego problemu w miescie. Poza tym tip top.

Z routera korzystam jednak w zasadzie tylko jako bazy, gdyz mam Asusa RT-AX88U. Kiedys uzywalem tego compala jako mostka, a od dluzszego czasu chyba nawet juz nie, po prostu jest podlaczony(wifi w nim mam wylaczone) LANem do Asusa i Asus ogarnia cala sprawe.

Mam sie przejmowac przejsciem na to urzadzenie od Playa i probowac jeszcze to cofnac?
 
 
Orion 
plus master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 658
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-06-2024, 18:56   

Wycofaj zamówienie i zostań przy UPC.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: