Internet często ginie na kilka minut |
Autor |
Wiadomość |
KarwaszTwarz
Klikacz
Dołączył: 29 Lip 2022 Posty: 11
|
Wysłany: 09-09-2022, 16:54
|
|
|
Jestem po wizycie technika. W sumie za duże słowo "wizyta", bo nawet nie wszedł do domu
Okazało się, że rzeczywiście była jakaś awaria i wczoraj wymieniali ponoć zasilanie przy głównym odbiorniku w okolicy. Zalecenie to obserwacja. Mam nadzieję, że już po problemach, bo wcześniej nie mogłem narzekać na jakość |
|
|
|
 |
pawelb
ultra master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1346 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-09-2022, 18:30
|
|
|
KarwaszTwarz napisał/a: | Jestem po wizycie technika. W sumie za duże słowo "wizyta", bo nawet nie wszedł do domu
Okazało się, że rzeczywiście była jakaś awaria i wczoraj wymieniali ponoć zasilanie przy głównym odbiorniku w okolicy. Zalecenie to obserwacja. Mam nadzieję, że już po problemach, bo wcześniej nie mogłem narzekać na jakość |
Sam na początku napisałeś, że zapala ci się dioda sygnalizująca utratę połączenia po optyku a szukałeś problemu w sieci hfc |
|
|
|
 |
KarwaszTwarz
Klikacz
Dołączył: 29 Lip 2022 Posty: 11
|
Wysłany: 09-09-2022, 19:41
|
|
|
To nie ja. Mój drugi post w tym temacie brzmiał właśnie o tym, że to nie HFC |
|
|
|
 |
exact solution
Klikacz
Dołączył: 06 Sty 2024 Posty: 5
|
Wysłany: 18-01-2024, 14:02
|
|
|
Jeśli twój internet często się rozłącza, wypróbuj te szybkie kroki:
Sprawdź połączenia i zrestartuj modem/router.
Sprawdź, czy Twój dostawca usług internetowych nie ma przerw w dostawie Internetu.
Sprawdź ustawienia routera i zaktualizuj oprogramowanie sprzętowe.
Zminimalizuj zakłócenia, umieszczając router w strategicznym miejscu.
Skontaktuj się z dostawcą usług internetowych w celu uzyskania pomocy, jeśli problemy nie ustąpią. |
|
|
|
 |
halfi
Klikacz
Dołączył: 31 Sty 2024 Posty: 11
|
Wysłany: 02-02-2024, 16:06
|
|
|
to samo miałem ostatnio w vectrze |
|
|
|
 |
yaro666
Klikacz
Dołączył: 07 Lut 2024 Posty: 13
|
Wysłany: 07-02-2024, 13:14
|
|
|
Compal ma wadę fabryczną - PUMA 6
Intel przyznał, że gubi pakiety, bo się przegrzewa |
|
|
|
 |
KarwaszTwarz
Klikacz
Dołączył: 29 Lip 2022 Posty: 11
|
Wysłany: 26-05-2024, 18:13
|
|
|
Powracam do mojego wątku
Sierpień 2023, czyli rok po tym jak pierwszy raz wystąpił problem: zaczęło się powtarzać to samo, więc nie myślałem długo i od razu kombinowałem z BOK technika. Zaskoczony byłem, że technik mnie pamięta, że rok wcześniej też zgłaszałem tą przypadłość. Po rozmowie zalecił liniowym obserwację mojego modemu. Okazało się, że faktycznie sygnał jest na granicy i z tego powodu często następował restart Compala. Potem technik był jeszcze u mnie i wywalił całkowicie splitter, no bo w ofercie jest TV, ale wcale z niego nie korzystam. Wytłumaczył mi również, że przegrzewa się sprzęt w puszkach na słupach i dlatego tak to wygląda (a przynajmniej tak go zrozumiałem). Może to zgłosić liniowym, przyjadą, zrobią kilka dziur i stwierdzą, że problem rozwiązany, więc na razie tego nie robiliśmy. Potem zaczęło robić się chłodniej i jednocześnie problem zaczął ustępować - takie były jego przypuszczenia, że się stanie i sam od siebie do mnie zadzwonił. Od tej chwili wszystko było dobrze.
Teraz mamy końcówkę maja 2024: od wczoraj zaczęły się niezłe klocki - dioda na Boostralu robiła się pomarańczowa, potem czerwona i nasępował restart Compala, kilka(naście) minut działania i tak w kółko. W statystykach było 6 kanałów zwrotnych z sygnałem na poziomie 51 dBmV. Prawdopodobnie po przekroczeniu tej wartości następował restart modemu.
Dziś jest lepiej, więc zrobiłem kilka testów. Download jest w porządku, natomiast upload oscyluje w granicach 17 Mbps. Na umowie mam 300/25. W statystykach tylko jeden kanał zwrotny o ID 5 i sygnał na poziomie 47 dBmV. Na stronie UPC brak wzmianki o problemach w okolicy, więc czekam do jutra i robię ewentualne zgłoszenie |
|
|
|
 |
|