Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PLAY BOX NET ROUTER HFC
Autor Wiadomość
pawelb 
ultra master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1398
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-05-2024, 08:15   

Czerwona dioda wskazuję na brak dostępu do Internetu a to może być spowodowane problemem w warstwie fizycznej czyli np. utratą linku światłowodowego ale też może oznaczać brak połączenia w warstwie IP, to zdecydowanie problem po stronie Play, samemu oczywiście można jedynie wyciągnąć swiatlowod, dmuchnąć sprezonym powierzem, włożyć z powrotem i porządnie docisnąć
 
 
karol_yoy 
easy master

Dołączył: 09 Lis 2023
Posty: 34
Wysłany: 10-05-2024, 10:44   

pawelb napisał/a:
Czerwona dioda wskazuję na brak dostępu do Internetu a to może być spowodowane problemem w warstwie fizycznej czyli np. utratą linku światłowodowego ale też może oznaczać brak połączenia w warstwie IP, to zdecydowanie problem po stronie Play, samemu oczywiście można jedynie wyciągnąć swiatlowod, dmuchnąć sprezonym powierzem, włożyć z powrotem i porządnie docisnąć


Tyczy się to też koncentryka? Router jest hfc
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1398
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-05-2024, 11:03   

Też się tyczy HFC, jedyne co można spróbować to odkręcić i dokręcić kabel koncentryczny do modemu, samemu więcej nic nie zrobisz, ewentualnie możesz sprawdzić czy kabel koncentryczny gdzieś dalej jest dobrze dokręcony w domu (np. do gniazda RTV)
 
 
wersjatestowa 
Klikacz

Dołączył: 11 Maj 2024
Posty: 3
Wysłany: 11-05-2024, 13:38   

Cześć,
Z nieba spadliście mi z tym wątkiem.
Bardzo mnie cieszy również, że aktywnie odpisujecie.

Jestem nowym użytkownikiem PLAY z KAON BROADBAND PG5298B i mam takie same problemy jak Wy. Zauważyłem to w grach online oraz na niektórych stronach (praktycznie się nie ładują).
Wczoraj chciałem włączyć grę, a ping, który miałem na początku 34ms, a potem skacze do góry, praktycznie w nieskończoność, i tak ciągle. Dla mnie nie da się funkcjonować w tak ograniczonym zakresie, gdzie kilka dni temu miałem internet z tradycyjnym kablem i nie miałem takie problemu. :(
Czy to na pewno 2024?

Chciałbym sobie podsumować, gdyż:
- wpisywałem adresy w "przekierowywaniu portów" w panelu NAT
- próbowałem włączać DNS na "1.1.1.1", "8.8.8.8", "8.8.4.4" w różnych kombinacjach
- resetowałem router
- dodawałem ręcznie na komputerze Maskę sieci, adres IP, Bramę etc.

Nic nie pomogło, nic, przy próbach straciłem 5 godzin z życia.
Czy jest jakiś dostawca, u którego nie występują tego typu problemy?
Chciałbym zmienić Operatora.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1398
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-05-2024, 13:47   

W ciemno mogę Ci zarekomendować Netię , Orange, Vectrę i stare UPC (w tej kolejności) jak nie chcesz mieć problemów…ewentualnie jakiś lokalny operator jeśli taki jest w Twojej okolicy
 
 
ralf 
ultra master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 1047
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 11-05-2024, 18:48   

Dopóki Play nie przejdzie na ipv4 to będą problemy z internetem.
_________________
  ralf
 
lawstorant 
Klikacz

Dołączył: 12 Maj 2024
Posty: 9
Wysłany: 12-05-2024, 13:22   

Myślę, że problem jest dwojaki, i pomimo tego że jestem wkurzony na Play, Docsis to syf, to moim zdaniem większy problem to rok 2024 i dalej usługi nie wpsierające IPv6. Powiedzmy sobie szczerze, adresy już dawno się skończyły, IPv6 to też nie jest coś nowego, tylko instnieje ponad 25 lat? Nie wiem czy powinni za to zabrać się regulatorzy tacy jak UE, ale po HTT PS czas żeby IPv6 było absolutnie wszędzie.

Potrafię sobie wyobrazić, ze w przyszłości absolutnie każdy operator będzie leciał na CG-NAT bo domyślnie będzie IPv6. W pracy aktualnie przebudowuję infrastrukturę na AWS i z własnej inicjatywy doglądam, żeby end userzy mogli używać aplikacji przez IPv6.

Co do nie wywiązywania się z prawa europejskiego, ot jest to trochę pół na pół. Urządzenia docsis dla użytkowników po prsotu właściwie nie istnieją także trochę jesteśmy skazani na te Kałony. Też z kolegą dochodzimy czy nie występuje tam naruszenie licencji GPL, bo używają open source bez upublicznienia źródeł.

To, co jednak zrobili okej, to IPv6.Dostajemy od Play prefix /60 (kurcze no mogli dać konsumentom jednak /56, ale jak widać potrzebują tych tryliardów adresów więcej) i normalnie działa delegacja prefixów IPv6 do downstreamu. Co ciekawe, ten kaon nie ma żadnych kontrolek do firewall (nie wiem co robi opcja "blokowanie wan") i wszystko przechodzi dalej. Moje APU2 na openwrt dostało adres pulbiczny IPv6 i oddelegowałem sobie prefix /62 do sieci prywatnej. Wszystkie urządzenia na lanie też dostają publiczne adresy IPv6, także normalnie mi wszystko działa jak wireguard, usługi HTT P itd. Po prostu zamiast przekierowania portów używam zasad firewallowych, żeby wpuszczać ICMP, HTT P i HTT PS do serwera.

Czy są minusy? Jak gdzieś nie ma IPv6 to nie da się dostać do moich usług (DDNS mam ustawiony tylko na AAAA). Orange mobilny działa, play tak samo. T-mobile wiadomo tragedia i okazuje się, że telefony nie dostają IPv6. Masz tylko IPv4 (oczywiście za natem) i siema. Czy to tak naprawdę problem Playa? Moim zdaniem nie.

Idealnym rozwiązaniem dla mnie byłoby po prostu postawienie sprawy jasno. Dodatkowa usługa publicznego IPv4 nawet dla konsumentów. Niech będzie z 10zł miesięcznie i ten kto potrzebuje wtedy sobie odpali, większość juz niech zostanie za CG-natem.
_________________
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1398
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-05-2024, 13:36   

To ma tyle wspólnego z rzeczywistością co wpływ czlowieka na klimat, IPv6 w internecie jest niszowe, internet bez problemu dziala mając tylko IPv4 a mając samo IPv6 praktycznie nie dziala i taka jest rzeczywistość a nie pobożne zyczenia 8) do w pełni działającego IPv6 w usługach dostępnych przez Internet bardzo dluga droga
 
 
lawstorant 
Klikacz

Dołączył: 12 Maj 2024
Posty: 9
Wysłany: 12-05-2024, 21:40   

Ciekawe, Kaon jest postawiony na już dość starym OpenWRT 19.07. Udało mi się wejść do niego przez ssh i sobie pogrzebać w konfiguracji. Zastanawiam się, czy udałoby się wrzucić LUCI albo jakoś podkraść pakiety i konfigi DOCSIS tak, żeby wrzucić na niego najnowsze OpenWRT

Polecam ukrytą stronę 192.168.0.1/#/lanwan-ssh-access
Trzeba się zalogować? Oh nie, jakie mogą być dostępy? Cóż, czemu by nie sprawdzić w javascripcie XD

Kod:

login: function () {
    this.loading = !0,
    'root' === this.account.id &&
    'pL@Y&kA0n_m@St3r' === this.account.password ? (Object(r['u']) (), this.show_setting = !0, this.loading = !1) : (
      Object(r['s']) (this.t('invalid-credentials').cap),
      this.show_setting = !1,
      this.loading = !1
    )
},


Kod:

BusyBox v1.30.1 () built-in shell (ash)

      ____                    _
     / __ \                  | |
    | |  | |_   _  __ _ _ __ | |_ _   _ _ __ ___
    | |  | | | | |/ _` | '_ \| __| | | | '_ ` _ \
    | |__| | |_| | (_| | | | | |_| |_| | | | | | |
     \___\_\\__,_|\__,_|_| |_|\__|\__,_|_| |_| |_|
 -----------------------------------------------------
 Powered by OpenWrt 19.07.6, r11278-8055e38794
 -----------------------------------------------------

root@p4-063E:~#
_________________
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1398
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-05-2024, 22:25   

A co? Liczysz że aktualizując OpenWrt usunąłbyś problemy w sofcie? Częściowo może tak ale pełnego dual stacka i tak nie uruchomisz :P
 
 
foxter11 
light master

Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 63
Wysłany: 13-05-2024, 07:53   

Ciekawe bo u mnie nie działają te credentiale ani nie działa SSH, mam przy logowaniu "Błąd połączenia". U nie problem rozwiązuje na kilka dni reboot ale nie prądowy a normalny z softu. Natomiast poszedłem do sąsiada, który nie ma problemów z netem takich jak ja i on ma router SMDC a ja Kaona. Mam zamiar wymóc siebie podmianę - czy ktoś z SMDC może potwierdzić, że jest z niego zadowolony/niezadowolony? :)
 
 
wersjatestowa 
Klikacz

Dołączył: 11 Maj 2024
Posty: 3
Wysłany: 13-05-2024, 21:49   

Z tego co zrozumiałem, czytając ten wątek - wymiana na inny router w Play nie jest możliwa..
Z ciekawostek powiem, ze mam na mieszkaniu już dwa routery Kaona (bo miałem dwie wizyty monterów, którzy byli trochę roztargnieni). Jeden router po zalogowaniu przez: 192.168.0.1 ma nakładkę play, a drugi nie ma takiej nakładki i ma więcej opcji. Niestety drugi router nie jest zarejestrowany i mnie zastanawia, czy po rejestracji nakładka by się pojawiła?
Druga rzecz to, ze względu na podpisanie umowy w salonie, minęło mi 2 tygodnie i teraz rezygnacja z usługi to 1100zł... także będę się bujać z playem dłużej na moje nieszczęście. Zgłosiłem sytuację ze złym połączeniem w grach do infolinii, po dłuższej ankiecie dostałem SMS, że "przyjęto zgłoszenie" oraz za chwilę drugi SMS, że muszę wykonać "certyfikowany test prędkości". Zainstalowałem do tego aplikację i nie wiem, czy przechodził ktoś z Was to, ale to są testy co 30 minut na podpiętym jednym urządzeniu (6 testów), który trwa dwa dni(!).
Co za żarty.
Przebrnę przez to i jak przyjdzie technik to poproszę go o podpięcie tego drugiego rutera - może coś będzie lepszy?
 
 
januszmk 
plus master

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 589
Wysłany: 14-05-2024, 22:41   

wersjatestowa napisał/a:
Zainstalowałem do tego aplikację i nie wiem, czy przechodził ktoś z Was to, ale to są testy co 30 minut na podpiętym jednym urządzeniu (6 testów), który trwa dwa dni(!).
Co za żarty.

robilem ten certyfikowany test i wcale nie byly to testy co 30 min ani 2 dni. wiem ze byl jakis limit ile razy mozna wlasnie zrobic wiec pewnie zle przeczytales
 
 
foxter11 
light master

Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 63
Wysłany: 20-05-2024, 08:09   

Obsługa w Play jest po prostu bezczelna i działa niezgodnie z prawem. Zadzwonili do mnie, że zamiast wizyty technika rozwiązanie to "wykonać reset fizyczny" urządzenia i mam tak robić co 500 godzin, czyli ok 21 dni - chyba sobie żartują. Poinformowałem, że już to robiłem i nie pomogło i że problemy występują właśnie teraz jak rozmawiamy przez telefon. Po 2 dniach zgłoszenie zamknięte bo ponoć dostali informację, że "internet działa prawidłowo". Jak z tymi dziadami walczyć? Zażądałem ponownego przesłuchania nagrania i udostępnienia mi go oraz poinformowałem ich że terminy dalej biegną, ale czy to w ogóle ich rusza? Wątpię.
Po 15 latach z UPC nigdy więcej Play.
 
 
swat997 
ultra master

Dołączył: 22 Lis 2014
Posty: 1022
Skąd: 3City
Wysłany: 23-05-2024, 21:05   

foxter11 napisał/a:
Jak z tymi dziadami walczyć? Zażądałem ponownego przesłuchania nagrania i udostępnienia mi go oraz poinformowałem ich że terminy dalej biegną, ale czy to w ogóle ich rusza?
Skarga do Rzecznika Konsumenta. Wówczas UOiKK przejmuje sprawę. Nie trzeba się bać, wystarczy wszystko po kolei opisać.

https://uokik.gov.pl/naruszanie-interesow-konsumentow
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: