Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z nowym routerem PLAY BOX NET - KAON BROADBAND
Autor Wiadomość
Shiroyo 
Klikacz

Dołączył: 11 Lis 2023
Posty: 2
Wysłany: 11-11-2023, 17:53   Problemy z nowym routerem PLAY BOX NET - KAON BROADBAND

Cześć, około miesiąc temu przeniosłem umowę z UPC do PLAY, niestety bez zorientowania się wcześniej w sytuacji jaka aktualnie występuje z ich routerem. Problemy jakie napotykam to częsty problem z załadowaniem niektórych stron lub ładowaniem ich do połowy, np. niektóre grafiki się nie załadują, albo sama strona się załaduje, a w polu do odtwarzania jakiegoś video wyrzuca napis, że wystąpił jakiś ogólny błąd z siecią. Co jest dziwne to gdy taki problem występuje to jest on tylko na niektórych stronach, a np. taki YouTube działa wtedy nadal prawidłowo (chociaż też nie zawsze).

Wcześniej miałem też problemy z niektórymi grami sieciowymi jak CS:GO czy Dota 2 (nie dało się załadować do meczu), ale problem ten się rozwiązał po ręcznym zdalnym wgraniu łatki 1.00.41 do routera przez technika PLAY (musiałem założyć zgłoszenie do nich, bo sam z siebie nie chciał się zaktualizować). Dodam tylko, że problem ten występuje u mnie na komputerze stacjonarnym, do którego mam połączenie kablowe (wcześniej na routerze UPC nie było tego problemu, zmienił się tylko router i pyk).

Na innych urządzeniach podłączonych przez WiFi również ten sam problem, laptop analogicznie jak komputer stacjonarny ma często te same problemy. Telewizor z systemem SmartTV Tizen też problemy - czasami aplikacji typu Player działa poprawnie, a czasami wywali po prostu błąd "Coś poszło nie tak" i nie da się jej uruchomić, dopiero po jakimś czasie problem ustępuje i działa znowu.

Co do samej szybkości uploadu/downloadu to z tym akurat jest dobrze, mam w umowie 1 GB i faktycznie trzyma się w tych okolicach jak sprawdzam na fast com czy jakimś speedtest, ale te problemy są strasznie irytujące, bo potrafią one trwać po 5-15 minut kilka razy w ciągu dnia.

Nie bardzo wiem jak ugryźć temat i czego to może być kwestia, przeczytałem kilka wątków i miałem nadzieję, że wspomniana wcześniej łatka rozwiąże wszelkie problemy, ale niestety. W samych ustawieniach routera też nic nie grzebałem, a tryb sieci mam ustawiony na IPv6 (mam jeszcze IPv4 i IPv4 / IPv6, ale słyszałem, że router od PLAY i tak nie obsługuje IPv4). Z góry dzięki za wszelką pomoc :(
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1263
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2023, 18:36   

Po co tworzenie nowego wątku skoro na temat działania Kaon w wersji HFC jest już inny wątek ? :evil:
Niedoczytywanie stron sugeruje że masz niewłaściwy poziom pracy routera w hfc, sprawdź kable koncentryczne, czasem odkręcenie kabla i powtórne dokręcenie do modemu, trójnika czy gniazda pomaga, może być jakiś brak właściwego kontaktu, mogą to być też czasowe zakłócenia w kablu na które nie masz wpływu, żadnych samoróbek na kablach!
Trzeba sprawdzić w mieszkaniu całość okablowania ale problem może być w pionie na klatce
Prośba do administratora o przesunięcie tego postu do w/w wątku, dziękuję
 
 
Shiroyo 
Klikacz

Dołączył: 11 Lis 2023
Posty: 2
Wysłany: 23-11-2023, 11:18   

Dzięki za próbę pomocy :) Wszystkie kable są te same co były używane przy światłowodzie z routerem od UPC i wtedy wszystko było okej, a teraz zmienił się tylko router :( Czy to możliwe, że te kable dobrze współgrały z tamtym routerem, a ten od PLAY-a sobie z nimi nie radzi i dlatego takie problemy?
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1263
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-11-2023, 11:33   

Ledz ten wątek
https://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?t=10884
Generalnie na ten moment usługa nie jest stabilna, pojawiają się bardzo różne problemy w nowej usłudze, być może cześć z nich wynika z integracji infrastruktury Play i UPC
 
 
Franz 
Klikacz

Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 23-11-2023, 13:46   Re: Problemy z nowym routerem PLAY BOX NET - KAON BROADBAND

Shiroyo napisał/a:
Cześć, około miesiąc temu przeniosłem umowę z UPC do PLAY, niestety bez zorientowania się wcześniej w sytuacji jaka aktualnie występuje z ich routerem. Problemy jakie napotykam to częsty problem z załadowaniem niektórych stron lub ładowaniem ich do połowy, np. niektóre grafiki się nie załadują, albo sama strona się załaduje, a w polu do odtwarzania jakiegoś video wyrzuca napis, że wystąpił jakiś ogólny błąd z siecią. Co jest dziwne to gdy taki problem występuje to jest on tylko na niektórych stronach, a np. taki YouTube działa wtedy nadal prawidłowo (chociaż też nie zawsze).

Na innych urządzeniach podłączonych przez WiFi również ten sam problem, laptop analogicznie jak komputer stacjonarny ma często te same problemy. Telewizor z systemem SmartTV Tizen też problemy - czasami aplikacji typu Player działa poprawnie, a czasami wywali po prostu błąd "Coś poszło nie tak" i nie da się jej uruchomić, dopiero po jakimś czasie problem ustępuje i działa znowu.

Co do samej szybkości uploadu/downloadu to z tym akurat jest dobrze, mam w umowie 1 GB i faktycznie trzyma się w tych okolicach jak sprawdzam na fast com czy jakimś speedtest, ale te problemy są strasznie irytujące, bo potrafią one trwać po 5-15 minut kilka razy w ciągu dnia.


Miałem te same problemy. Prędkość była ok, natomiast strony się wczytywały albo nie, raz wolno raz normalnie. Serwisy streamingowe (np.HBO) wywalały jakieś problemy z połączeniem etc...

Zgłosiłem reklamację na którą odpowiedzieli, że problem po stronie mojej sieci :)

Następnie odstąpiłem od umowy i wróciłem do UPC. Znów wszystko działa jak należy.
  franz
 
Rafal 
Moderator


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 578
Wysłany: 23-11-2023, 19:53   

https://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=239946#239946
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: