Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
T-Mobile i oferta światłowodowa!
Autor Wiadomość
gb00 
Klikacz

Dołączył: 13 Sty 2023
Posty: 2
Wysłany: 14-01-2023, 15:10   

Dzięki za odpowiedź. Widać u Ciebie działa. W takim razie zrezygnuje z Orange i wezmę Netię.
Konsultanci na infolinii twierdzili że do zewnętrznego ONT nie podłącze bezpośrednio swojego Asusa, musi być przez ich router, który mogą mi przestawić w tryb bridge (ONT--router Netii--mój Asus).

Jak zadziała to odpisze.
 
 
gabrychu 
classic master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 150
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 15-01-2023, 10:59   

Podłączenie swojego rutera powinno działać bez problemu.

Login i hasło masz w Netia online

netia.jpg
Netia online
Plik ściągnięto 40 raz(y) 54,3 KB

_________________
 
 
Domin9222 
easy master

Dołączył: 19 Paź 2022
Posty: 31
Wysłany: 25-01-2023, 13:25   

Wracam do sieci po 5 dniowej awarii w Netii. Takiego syfu i bałaganu jak u nich to chyba nigdzie nie ma.

Net padł w sobotę po południu, dioda ''optical'' na ONT paliła się na czerwono, zgłosiłem awarię, w niedziele dzwoni facet i mówi że będzie u mnie w poniedziałek. Ok w poniedziałek nikogo nie było, dzwonię, facetka na infolinii powiedziała że technik przyjdzie we wtorek, a w poniedziałek go nie było bo sprawdzali centralę i u nich wszystko ok. No ok, przychodzi wtorek, cały dzień nikogo nie ma. Znów dzwonie, powiedzieli że technik będzie u mnie w środę a problem wygląda na indywidualny u mnie, bo u nich wszystko ok. Przed 18 we wtorek dzwoni technik, mówi że będzie dzisiaj o 8:30 rano. Ok czekam czekam, nikogo nie ma, mam już dzwonić do nich i opierdalać po całości a tu boom, przed godz 13 połączenie zostało przywrócone i nikogo u mnie nie było. Nikt mnie nie powiadomił gdzie jest problem, kiedy będzie net i co się dzieje.

Codzienne zwodzenie, wprowadzanie w błąd, nawijanie makaronu na uszy. Sami nie wiedzą co im siada. Mówili że problem jest u mnie w domu (zawiódł sprzęt, uszkodzony kabel itp), a naprawili zdalnie, więc pewnie u nich coś się popsuło. Cyrk.

Co jak co ale w Orange, TM czy nawet u lokalniaka 10+ lat temu nie miałem nigdy tak by nie mieć neta 5 dni bez powiadomienia mnie co się stało i kiedy zostanie naprawione. Zamiast tego było pierniczenie od rzeczy i uziemienie mnie na 3 dni w celu ''oczekiwania na technika''. No i musiałem wykonać do nich codziennie telefon i ich poganiać, bo inaczej pewnie by się tym zajęli za 2 tygodnie jakbym tylko raz zgłosił awarię.

Ok naprawili, ciekawe na jak długo? Jak znów coś padnie to tym razem poczekam tydzień czy dłużej? O to jest pytanie...

Umowy z Netią raczej nie przedłużę, został mi rok. Tylko gdzie iść? No właśnie... czy w naszym pięknym kraju jest dostawca który nie olewa klienta?

Strasznie się zawiodłem. No i z niewiadomych przyczyn dalej mam 10 ms do Wawy zamiast 6-7 ms, do tego jitter nie jest zbyt stabilny tylko waha się w przedziale 3-10 ms, ale to już norma od 4 miesięcy.
  
 
 
johnny86 
Klikacz

Dołączył: 18 Lis 2022
Posty: 7
Wysłany: 25-01-2023, 19:09   

Może gdzieś przy domu była awaria. Raczej nie globalna.
Ja na Netię nie narzekam. Mają dobre trasy w porównaniu z Orange.
Chyba nie ma lepszej alternatywy każda firma jest na równi. Najlepiej być u lokalnego dostawcy jak ktoś ma wybór niż u molocha. Niestety nie każdy ma możliwość.
Wg. mnie Netia nie jest zła.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1029
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-01-2023, 21:45   

@Domin9222
Jeśli myślisz że u innych operatorów będziesz lepiej obsłużony to się rozczarujesz…niestety spadek cen na usługi telekomunikacyjne spowodował że operatorzy wyprowadzają część usług do podwykonawców….taki jest obecnie polski rynek telekomunikacyjny napędzany walką o cyferki i obniżanie cen a nie o jakość obsługi :(
 
 
Domin9222 
easy master

Dołączył: 19 Paź 2022
Posty: 31
Wysłany: 25-01-2023, 22:46   

johnny86 napisał/a:
Może gdzieś przy domu była awaria. Raczej nie globalna.
Ja na Netię nie narzekam. Mają dobre trasy w porównaniu z Orange.
Chyba nie ma lepszej alternatywy każda firma jest na równi. Najlepiej być u lokalnego dostawcy jak ktoś ma wybór niż u molocha. Niestety nie każdy ma możliwość.
Wg. mnie Netia nie jest zła.


Nie było nikogo w domu ani przy domu. Zresztą nie wiem, bo nikt nie raczył mnie o niczym poinformować. Ludzie widmo. Globalnej awarii nie było, widocznie coś się stało u mnie w mieście albo w powiecie, ale potrzebowali aż 5 dni by do tego dojść. A gdybym nie dzwonił dzień w dzień i ich nie poganiał to pewnie do końca stycznia bym był bez neta, bo dopiero się ruszyli jak ich postraszyłem rozwiązaniem umowy z ich winy za zwodzenie i brak chęci naprawy problemu. Netia jest fajna ale do momentu awarii. Problem był po ich stronie, nie po mojej, więc tymbardziej im powinno zależeć na jak najszybszym uporaniu się z tym. Awaria pokazuje ich prawdziwe podejście do klienta. Póki Ci działa to się ciesz, oby nic się nie popsuło bo możliwe że wtedy poczekasz kilka dni aż ruszą dupę by temu zaradzić... oczywiście pod warunkiem że ich będziesz codziennie atakować i straszyć zerwaniem umowy, bo w innym wypadku czas ruszenia dupy i przyjrzeniu się problemowi może się znacznie wydłużyć.

pawelb napisał/a:
@Domin9222
Jeśli myślisz że u innych operatorów będziesz lepiej obsłużony to się rozczarujesz…niestety spadek cen na usługi telekomunikacyjne spowodował że operatorzy wyprowadzają część usług do podwykonawców….taki jest obecnie polski rynek telekomunikacyjny napędzany walką o cyferki i obniżanie cen a nie o jakość obsługi :(


Nie wiem czy będzie lepiej, ale nigdy nie miałem awarii 5 dniowej w jakiejkolwiek sieci i by ktoś totalnie zlewał klienta, wprowadzał go w błąd, zwodził i kłamał. Ty byś chciał siedzieć w domu bite 3 dni (pon, wt, śr) bo ''technik przyjdzie o tej i o tej i niech pan będzie w domu'' po czym nikogo nie ma, a Ty siedzisz na marne? W Orange nawet jak było 100 ms w grze i 5% lossa, to youtube jako tako działał i dało się w miarę normalnie z neta korzystać, nawet pracować jak ktoś pracował w necie. W TM nawalało to i owo, net nie był zbyt stabilny, ale znikał na 10 minut i wracał. Nie musiałem dzwonić codziennie przez 4 dni i użerać się z palantami na infolinii. Dobrze że mam nielimitowane rozmowy bo biorąc pod uwagę czas jaki potrzebowałem by się połączyć ze śmieszną infolinią Netii przez te 4 dni to za telefon musiałbym zapłacić ze 100zł minimum. Ciekawe czy mi dadzą ulgę i odliczą te 5 dni w abonamencie? Pewnie nie, i znów czeka mnie użeranie się z nimi... ewentualnie mail, bo sorry ale za te 5 dni placić zamiaru nie mam.

Netia nie jest zła, ale skoro oni potrzebują 5 dni na naprawę jakiejś pierdoły po ich stronie i klient musi codziennie się prosić by naprawili problem to boję się że kolejna awaria sprawi, że będę musiał z nimi rozwiązać umowę i przejść gdzieś indziej by ten internet mieć. No ale wybór żaden. W tym problem. Nie wiem jak w innych miastach, ale u mnie nie ma normalnego internetu, mimo że miasto nie takie aż bardzo małe.

Jeśli nie będzie więcej takich awarii to poczekam do końca umowy i wtedy zdecyduję co zrobić, czy zostać, czy się pożegnać. Czy to Orange, TM czy Netia to jedno bagno. U każdego nawala co innego. Jak nie ma się dostępu do solidnego lokalnego dostawcy to bieda z netem...

Co do pingów, to szału aktualnie nie ma, nie wiem czy bym miał gorsze w innych sieciach. Z niewiadomych przyczyn Netia wrzuca mi +3 ms na 2 hopie + przeciętny jitter jakbym na LTE siedział albo na miedzi. Może to kara za terminowe płacenie abonamentu? Hmm....

4.jpeg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 76,9 KB

3.jpeg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 57,44 KB

2.jpeg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 56,43 KB

1.jpeg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 60,08 KB

  
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1029
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-01-2023, 00:16   

Każda duża firma typu Netia jest dobra do momentu awarii ;)
ale dają dobrą usługę, chyba że zaczną się problemy u Ciebie to możesz się wtedy zastanowić
daj sobie trochę czasu bo zmienić na gorsze zawsze zdążysz...oczywiście może się zdarzyć że jakiś operator da ci minimalnie mniejszy ping na kolejnym hopie ale nie sądzę żeby to miało takie znaczenie, dropów nie masz, jitter to bardziej możesz ocenić w trakcie gier czy jakiegoś VoIP-a
lokalizacja lokalizacji nie równa, różnice mogą być ale to Ty musisz sam ocenić czy jesteś zadowolony z samej usługi...rozumiem że jest pokusa na zmianę ale można się przejechać
 
 
Domin9222 
easy master

Dołączył: 19 Paź 2022
Posty: 31
Wysłany: 26-01-2023, 00:26   

No wiesz, jak znów odwalą taką manianę to chyba zmiana będzie konieczna, bo jednak wolałem mieć net 24/7 nawet kosztem wyższych pingów wieczorami ;) Mniejsze zło.

Póki co trzeba mieć nadzieję że taka długa awaria przez rok już się nie zdarzy. Jeśli tak będzie, to może pod koniec roku im wybaczę tę niefrasobliwość i przedłużę z nimi umowę. No chyba że pojawi się jakiś sensowny gracz na moim osiedlu, wtedy zapewne spróbuję przejść do nich.

Co do pingu, lokalizacja nie ma znaczenia, przez 8 miesięcy u nich miałem 6 ms do Wawy i jitter na poziomie 1 ms. Moja lokalizacja się nie zmieniła a ping 4 miesiące temu nagle podskoczył o 3 ms i jitter o 5-6 ms.

W domu mam neta od 2007 roku i ZAWSZE (nawet na miedzi, mając neta 1Mb/s u lokalniaka 15 lat temu) miałem 6-7 ms do Wawy i przyzwoity jitter. Netia jest pierwsza, która bez powodu wrzuca mi +3 ms na wyjściu 24h na dobę + wyższy o 5-6 ms jitter. Nie żeby to był jakiś znaczący problem, ale jest to zastanawiające.
  
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1029
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-01-2023, 20:40   

Wyższy jitter czy opóźnienie na pierwszym hopie po stronie operatora o ńiczym nie świadczy, nie znamy szczegółów Twojego połączenia, nie wiemy jak długa jest trasa, jak ta optyka została zestawiona, póki nie masz dropów czy powtarzających się awarii to nie ma czego się czepić ;)
 
 
WiZaR5789 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Paź 2021
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-01-2023, 21:17   

Netia to nie jedyny operator który kompletnie zlewa klientów. Orange czy UPC bo z nimi do tej pory miałem również nieprzyjemność mieć do czynienia nie są w niczym lepsi. Niestety i w twoim i w moim przypadku łącze idzie po światłowodzie Orange i uwierz mi że oni użerają się z Orange tak jak my z nimi. Pare miesięcy temu trafiłem na kumatą konsultantkę postawioną wyżej niż call center i powiedziała mi jak to wygląda po ich stronie. Więc nie ma co się obrażać na Netie bo i tak robią cuda w tym całym rynsztoku polskich ISP. Tylko dodam że na łączu własnościowym Netii na 99% taka sytuacja by nie miała miejsca tam problemy są rozwiązywane od ręki, a bsa jak to bsa rządzi się swoimi prawami bo finalnie łącze i tak naprawiają pomarańczowi.
_________________
 
 
Domin9222 
easy master

Dołączył: 19 Paź 2022
Posty: 31
Wysłany: 27-01-2023, 01:13   

pawelb napisał/a:
Wyższy jitter czy opóźnienie na pierwszym hopie po stronie operatora o ńiczym nie świadczy, nie znamy szczegółów Twojego połączenia, nie wiemy jak długa jest trasa, jak ta optyka została zestawiona, póki nie masz dropów czy powtarzających się awarii to nie ma czego się czepić ;)


Świadczy o tym, że ping jest wyższy o kilka ms niż powinien być. Nawet w Hunt Showdown pół roku temu miałem 22-24 ms, a teraz mam 25-35 a oni serwerów nie zmienili. To samo w innych grach, wszędzie nieco wyższy ping niż te kilka miesiący temu. Lokalizacji ani sprzętu/kabli nie zmieniałem, ping nagle się podwyższył po ich stronie. I tak dobrze że nie ma packetlossa... Tak jak mówię, lekko podwyższony ping to nie jest duży problem, ale jednak mogło być lepiej.

WiZaR5789 napisał/a:
Netia to nie jedyny operator który kompletnie zlewa klientów. Orange czy UPC bo z nimi do tej pory miałem również nieprzyjemność mieć do czynienia nie są w niczym lepsi. Niestety i w twoim i w moim przypadku łącze idzie po światłowodzie Orange i uwierz mi że oni użerają się z Orange tak jak my z nimi. Pare miesięcy temu trafiłem na kumatą konsultantkę postawioną wyżej niż call center i powiedziała mi jak to wygląda po ich stronie. Więc nie ma co się obrażać na Netie bo i tak robią cuda w tym całym rynsztoku polskich ISP. Tylko dodam że na łączu własnościowym Netii na 99% taka sytuacja by nie miała miejsca tam problemy są rozwiązywane od ręki, a bsa jak to bsa rządzi się swoimi prawami bo finalnie łącze i tak naprawiają pomarańczowi.


Może coś w tym jest, poza tym wiem że to jest BSA, jednak ja płacę Netii i to z nimi mam umowę, a nie z Orange. Wiem że Orange to syf i też mają wywalone na ludzi, ale jednak codzienna gadka osób pracujących w Netii ''tak proszę pana, jutro ktoś przyjdzie i naprawi'' a mimo to nikt się nie pojawiał a neta nie było 5 dni, potrafi skutecznie do nich zniechęcić. No zobaczymy jak to będzie, póki co internet jest, oby jak najdłużej.
  
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1029
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2023, 08:50   

Nikt Ci nie zagwarantuje wielkości pingu czy jittera bo tak jak napisałem wczesniej, połączenie może być zrealizowane w różny sposób choćby BSA, zesztą te parametry nie są określone w umowie na usługę dostępu do Internetu, zawsze może aż zmienix operatora ale potem nie płacz 😋
 
 
Domin9222 
easy master

Dołączył: 19 Paź 2022
Posty: 31
Wysłany: 27-01-2023, 09:28   

pawelb napisał/a:
Nikt Ci nie zagwarantuje wielkości pingu czy jittera bo tak jak napisałem wczesniej, połączenie może być zrealizowane w różny sposób choćby BSA, zesztą te parametry nie są określone w umowie na usługę dostępu do Internetu, zawsze może aż zmienix operatora ale potem nie płacz 😋


Ty mi kiedyś polecałeś TM - zawiodłem się. Wszak to nie Twoja wina, bo nikt nie wiedział że będą dostarczać tak kiepskiej jakości usługę. Z Netii też nie jestem do końca zadowolony bo takie jaja jak odwalili kilka dni temu to nie miałem w żadnej sieci przez 16 lat domowego internetu. Jak się pojawi sensowna alternatywa to nie będe nikogo słuchał, tylko posłucham instynktu :)

EDIT: Niedawno znów był zanik neta, miałem dzwonić i opierniczać ale net wrócił po 30 minutach przed chwilą... super sieć, nie ma co... ciekawe na jak długo wrócił :roll:
  
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1029
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2023, 11:08   

Masz BSA więc tak naprawdę nie wiadomo co jest przyczyną choć rozumiem że masz prawo wymagać ale być moze problem jest po stronie w tym przypadku Orange, sam znam przypadki gdzie Netia na ADSL na kablach Orange ma ten sam problem zgłaszając awarie do Orange..to zdecydowanie gorsze rozwiązanie kiedy masz usługę de facto od dwóch operatorów ☹️
Do tematu TMobile nie chce wracać choć chyba te problemy ustąpiły ale niesmak pozostał...u mnie też
 
 
Domin9222 
easy master

Dołączył: 19 Paź 2022
Posty: 31
Wysłany: 27-01-2023, 11:53   

No cóż, u mnie jest tylko BSA. Jest vectra, ale to taka sama padaka. Pisałem kiedyś z jednym lokalniakiem na fb który świadczy usługi światłowodowe w drugiej części mojego miasta i mówił mi że na moje osiedle wchodzić nie chce bo to i tak bez sensu - co z tego że oferuje lepszą jakość jak 90% ludzi i tak weźmie Orange/TM/vectrę bo będzie taniej o te 5 czy 10zł a do tego ich reklamują w telewizorku, więc wiadomo jaki będzie wybór przeciętnej osoby.

Dlatego kiepsko widzę jakichkolwiek lokalnych dostawców u mnie, nikt się nie chce pchać by konkurować z gigantami, a niestety większość ludzi to janusze którym do szczęścia jest potrzebne tylko fb/instagram/whatsapp/poczta.

Skoro jednak płacę niemało (80zł za 600/100 uważam za troszkę wygórowaną cenę) to powinni dołożyć starań by ten internet działał tak jak na światłowód przystało - najniższe możliwe opóźnienia biorąc pod uwagę lokalizację + szybkie działanie w razie usterki. Jednak tak oczywiście nie będzie. Jeśli chodzi o faktury to ich system działa bezbłędnie - wysyłają wszystko na czas, nawet nie ma jednego dnia opóźnienia jak wołają o kasę ;) Szkoda jednak że innych spraw nie potrafią ogarnąć równie zgrabnie.

Niedawno 5 dni bez neta, dzisiaj 30min przerwy w dostarczaniu internetu... no sorry, ale to nie jest normalne. Zwłaszcza że jedna z osób u mnie w domu pracuje zdalnie - nie muszę chyba mówić co w takim wypadku znaczy 5 dni bez połączenia? Jeszcze gdyby powiedzieli '' dobrze proszę pana, naprawimy to w środę bo wtedy dopiero będziemy mogli wysłać technika w pana sprawie'' zamiast ''jutro ktoś przyjdzie i naprawi'' i tak 4 dni pod rząd kłamanie i zwodzenie od niedzieli, to wtedy gdyby byli prawdomówni i ogarnięci to nie robiłbym takiego larum.

W normalnej robocie jakbym u kogoś pracował i tak zlewał klienta, okłamywał go że ''jutro przyjdę'' a nie przychodził przez kilka dni, to już dawno by mnie wywalono na zbity pysk dyscyplinarnie.

Dzisiejsza 30 minutowa przerwa pokazuje że nadal są jakieś problemy i bardzo prawdopodobne że niedługo znów pożegnam się z internetem na kilka dni, zanim ktoś się ruszy by problem na dobre naprawić. Jak mam znów codziennie do nich wydzwaniać i się użerać i słuchać tych kłamstw i pierdół, to na samą myśl mi się robi niedobrze.

Tylko własnie do kogo iść by mieć przyzwoity internet? Nie ma do kogo, bo każdy dostawca u mnie to cyrk i brak szacunku do klienta. I to na światłowodzie. Miedź w 2010 roku od lokalniaka była stabilniejsza niż światło od dużych korporacji w 2023. Cóż, takie czasy przyszły.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,45 sekundy. Zapytań do SQL: 16
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: