Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana umowy z 500mb/s na 1000mb/s - prędkość ta sama.
Autor Wiadomość
Fradryzjaczek 
Klikacz

Dołączył: 23 Sty 2023
Posty: 1
Wysłany: 23-01-2023, 17:23   Zmiana umowy z 500mb/s na 1000mb/s - prędkość ta sama.

Witam. W ubiegły czwartek przedłużałem umowę z UPC i dostałem teoretycznie dwa razy szybszy internet co wiązało się z wymianą modemu na Giga connect box 6. Problem polega na tym, że łącze mam ciągle opiewające na 480 mb/s. Tłumaczą się tym, że spełniają 40% umownego wymogu, ale moje pytanie jest inne. Czy jest możliwość skonfigurowania tego modemu aby uzyskać lepszą prędkość? Bo nie rozumiem w takim razie powodu możliwości zwiększenia prędkości na umowie, gdzie w rzeczywistości mam dokładnie to samo co miałem wcześniej.

Mieszkam w centrum dużego miasta więc lokalizacja nie jest problem.

Dodam, że jestem laik w tych sprawach i prosiłbym o pomoc w miarę prostych słowach.

Dziękuję. Pozdrawiam!
 
 
ralf 
ultra master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 911
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 23-01-2023, 17:55   

Sam nic nie zrobisz żeby prędkość była większa.
_________________
  ralf
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-01-2023, 18:36   

W połowie grudnia, namówili mnie na 600/60.
Niestety, ale wieczorami od jakiegoś już czasu miałem/mam 250-350 - nie wiedzieć czemu, (niestety naiwnie) liczyłem że będzie dobrze
Zwodzili mnie prawie miesiąc, po drodze bezczelnie kłamiąc.
Dwukrotnie umawiali mi technika i dwukrotnie go odwoływali w dniu jego wizyty - wcześniej (ich metoda) strasząc opłatą w kwocie 50 zł w przypadku nieuzasadnionej wizyty.
Po pierwszej niedoszłej wizycie zapewniany byłem, że poprzednia awaria została usunięta i umawiany był ponownie technik - i jak pisałem wyżej, ponownie odmawiany.


Reklamacja, kilka rozmów telefonicznych (dowiedziałem się wówczas, że NICZEGO nie usunięto) i ... szybciutki powrót do poprzednich warunków i to na czas nieokreślony - z czego jestem najbardziej zadowolony.

===================

Nie odpuszczaj im i NIE wierz żadnym telefonicznym obietnicom - najwyraźniej obszczywanie klientów to nadal ich podstawa egzystencji.
REKLAMACJA - to podstawa i wszystkie ustalenia na piśmie (mailowo)

Powodzenia.

p.s.: a może by tak tym razem założyć wątek: "małe co nieco o działaniach BOK w UPC" (??) :?:
 
 
marder 
plus master


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 391
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 23-01-2023, 19:13   

Test wykonałeś po kablu i poprzez ich strone?
https://app.upc.pl/asystent-predkosci-lacza/
 
 
grzech1991 
plus master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2017
Posty: 393
Wysłany: 23-01-2023, 20:09   

hsurim napisał/a:
strasząc opłatą w kwocie 50 zł w przypadku nieuzasadnionej wizyty.


Mają obowiązek poinformowania o tym, jeśli się wystarszyłeś to rozważ jakieś leki na psychikę jak takimi rzeczami się przerażasz...

Fradryzjaczek napisał/a:
Witam. W ubiegły czwartek przedłużałem umowę z UPC i dostałem teoretycznie dwa razy szybszy internet co wiązało się z wymianą modemu na Giga connect box 6. Problem polega na tym, że łącze mam ciągle opiewające na 480 mb/s. Tłumaczą się tym, że spełniają 40% umownego wymogu, ale moje pytanie jest inne. Czy jest możliwość skonfigurowania tego modemu aby uzyskać lepszą prędkość? Bo nie rozumiem w takim razie powodu możliwości zwiększenia prędkości na umowie, gdzie w rzeczywistości mam dokładnie to samo co miałem wcześniej.


Spróbuj router zrestartować, może konfiguracji nie pobrał.
 
 
tomi127 
easy master

Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 21
Wysłany: 24-01-2023, 11:27   

Do umowy masz na pewno załączoną specyfikację techniczną. Tam są określone maksymalne, średnie i minimalne parametry usługi. Każdy operator reklamuje prędkości jako DO XXXMbps.



Niestety ostatnimi czasy w godzinach szczytu prędkości, szczególnie pobierania, dosyć mocno klękają, jednak nadal spełniają minimalne kryteria z umowy.
Jedyne co jako klienci możemy zrobić to zagłosować portfelem i skorzystać z innych operatorów. Chociaż raczej nie przejmą się tym promilem użytkowników :) Często obserwuje scenariusz jak ktoś bierze najszybszą opcję, a potem siedzi na Wi-Fi i się chwali jaki to ma szybki internet :lol: Siła marketingu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: