Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stary modem+słaby internet
Autor Wiadomość
Darius456 
Klikacz

Dołączył: 19 Lis 2022
Posty: 5
Wysłany: 19-11-2022, 21:59   Stary modem+słaby internet

Dzień dobry i witam wszystkich.

Od dobrych 8 lat posiadam modem Cisco EPC3208, zawsze byłem z niego zadowolony do czasu przeprowadzki pod koniec 2021 roku.
Internet to 250/25MBps + select tv. W starym mieszkaniu miałem bez problemów pełna prędkość niezależnie kiedy robiłem speed test (od ookla). W nowym mieszkaniu to jakaś masakra. W najlepszym momencie mam 170/24MBps a w najgorszym 72/24MBps. Średnio kręci się powyżej 100/24.
Jest to o tyle dziwne, że zanim przeniosłem usługi korzystałem z internetu i tv byłego właściciela mieszkania. On miał 300/25 ale miał Connect Boxa. I na tym sprzęcie miałem 300/25 niezależnie od pory dnia. Connect Box w trybie bridge.

Umowa z UPC skończyła mi się jeszcze w 2019 roku.
Pytanie jest proste:
Jak skłonić UPC do wymiany Cisco na coś innego (np. Connect Box).

Dla uszczegółowienia powiem że za modemem mam Asus RTAX88u i RTAX92 pracujące w AiMesh.

Wszystkich serdecznie pozdrawiam.
 
 
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1654
Wysłany: 19-11-2022, 22:24   

Darius456, wystarczy powiedzieć że masz stare cisco i nie trzyma prędkości. Ale najpierw sprawdź czy wszystko ok cisco to cisco a compal to szkoda słów. Sam podpisałeś do sieci czy technik?
_________________
  ogromny
 
Darius456 
Klikacz

Dołączył: 19 Lis 2022
Posty: 5
Wysłany: 19-11-2022, 22:54   

ogromny napisał/a:
Darius456, wystarczy powiedzieć że masz stare cisco i nie trzyma prędkości. Ale najpierw sprawdź czy wszystko ok cisco to cisco a compal to szkoda słów. Sam podpisałeś do sieci czy technik?


Na technika czekałem dobry tydzień, więc najpierw sam go podpiąłem, ale później przyszedł technik. Z tym, że technik wymienił mi końcówki w kablach z wkręcanych na zaciskane i tyle. TV był internet też i to wystarczyło. Niczego nie sprawdzał tzn. prędkości czy parametrów kanałów w Cisco.

A nowszych Cisco nie dają jak rozumiem?
 
 
Orion 
plus master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 473
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-11-2022, 22:56   

Zacznij od odczytania parametrów modemu downstream i upstream ze strony http://192.168.100.1
 
 
Darius456 
Klikacz

Dołączył: 19 Lis 2022
Posty: 5
Wysłany: 20-11-2022, 10:08   

Jak tylko będę mógł to wyślę:

"W celu wyeliminowania reklamy, nie pozwalamy nowym użytkownikom wysyłać linków do czasu, aż napiszą 10 postów i będą zarejestrowani na forum dłużej niż 7 dni."
 
 
Darius456 
Klikacz

Dołączył: 19 Lis 2022
Posty: 5
Wysłany: 20-11-2022, 10:11   

Chyba że wkleje sam tekst, bez zdjęcia. Tylko, że dzisiaj jest jakiś magiczny dzień bo jest wyjątkowo dobrze, 235/24,5 MBps.

Downstream Channels
Channel 1: 3.5 dBmV 39.4 dB
Channel 2: 0.8 dBmV 38.9 dB
Channel 3: 1.9 dBmV 39.0 dB
Channel 4: 2.4 dBmV 39.5 dB
Channel 5: 3.1 dBmV 39.4 dB
Channel 6: 3.5 dBmV 39.6 dB
Channel 7: 4.1 dBmV 39.9 dB
Channel 8: 3.6 dBmV 39.5 dB

Upstream Channels
Channel 1: 44.0 dBmV
Channel 2: 44.5 dBmV
Channel 3: 46.0 dBmV
Channel 4: 46.5 dBmV
 
 
Orion 
plus master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 473
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-11-2022, 11:27   

Powyższe parametry sygnału są w normie. Problem z Cisco w niektórych lokalizacjach polega na tym, że obsługuje on tylko 8 częstotliwości downstream. W niekorzystnej lokalizacji w sieci UPC, to może skutkować tym, że nie osiągniesz parametrów łącza zgodnie z usługą ponieważ akurat wykorzystywane przez modem częstotliwości są mocno obciążone.
Standard kablowy DOCSIS polega na łączeniu (agregacji) pasma z kilku częstotliwości, które są współdzielone z innymi użytkownikami. Problem nie występował na Compalu ponieważ on ma zazwyczaj (zależy od lokalizacji) do dyspozycji 24 częstotliwości downstream.
Możesz jeszcze sprawdzać parametry sygnału jak problem występuje, ale wymiana na Compala wydaje się w tej lokalizacji niezbędna.
Korzystam z Compala w trybie bridge, jakoś działa nie zawiesza się.
Jeszcze jedna uwaga, testuj prędkość łącza zawsze po kablu. W nowym miejscu mogą być zupełnie inne warunki radiowe dla wifi (zajętość kanałów).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: