Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
UPC - Giga Connect Box
Autor Wiadomość
grzech1991 
plus master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2017
Posty: 393
Wysłany: 26-08-2022, 21:25   

IreuN napisał/a:
To było po 24h jakoś od restartu routera.. Aktualnie jest tak:


Sygnał wg. mnie jest ok (ale poprosiłbym o wyregulowanie), za to błędy są poza jakąkolwiek akceptacją. U mnie taka sytuacja zakończyła się możliwością rozwiązania umowy bez konsekwencji.

Czyli i tak niech technik spojrzy na linię.
 
 
IreuN 
classic master

Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 191
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 28-08-2022, 01:57   

A wytłumaczyłby mi ktoś czym te błędy są?
_________________
 
 
grzech1991 
plus master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2017
Posty: 393
Wysłany: 28-08-2022, 11:34   

IreuN napisał/a:
A wytłumaczyłby mi ktoś czym te błędy są?


Question: Are codeword errors really that important?
Brady Volpe: You may not be familiar with DOCSIS codeword errors, but it is important to know that monitoring codeword errors will enable you to improve your subscriber’s quality of experience (QoE). How is this possible? DOCSIS codeword errors are the most effective metric
New call-to-action
to determine if a data issue, like slow web pages, slow gaming, poor voice quality, etc., is an RF plant problem or if it is a data network problem. If you work in the field you know how critical this information can be. DOCSIS codeword errors are the deciding factor if you have an RF impairment or if you do not have an RF impairment. Period. If a high number of codewords go uncorrected then the subscriber may see their Internet slowdown. If the subscriber is using voice-over-Internet Protocol (VoIP) offered by the cable operator, Skype, Vonage, etc. voice and video calls will be especially impacted.

Question: What is a codeword?
Brady: Data transmitted between the CMTS and the modem is split into codewords that are usually 16 to 256 bytes in length. Each codeword contains extra data, called Forward Error Correction (FEC) that allows the original codeword to be rebuilt if the data is in error. When a subscriber is using a device, such as a PC or iPad, and transmits data over a DOCSIS cable modem, the FEC kicks in. There are two functions to the FEC protocol, the encoder and the decoder. The cable modem and CMTS act as both interchangeably, depending on data direction.

Question: What are codeword errors?
Brady: Codeword errors are corrupted bits of data in the transmission or flow.

There are two types of codeword errors: correctable and uncorrectable.

Correctable codeword errors refer to damaged codewords that can be repaired using the FEC data explained above. If the decoder finds that any bits in the codeword were corrupted it will use the extra correction data to attempt to fix the corrupted bits. If the bits can be repaired, then the decoder reports back with a correctable codeword, because the codeword was saved thanks to the forward error correction. This means the subscriber never knew that any RF impairment occurred. However, even with repairs, if a high number of correctable errors exist, this will also impede performance because the modem and CMTS are working to correct the data.

Uncorrectable codeword errors are those codewords that are damaged beyond the FEC’s ability to repair it. Uncorrectable errors require that the data be repeated and are usually the biggest concern. If the bits are not repairable the decoder reports an uncorrectable codeword. This means the subscriber’s device (PC, iPad, etc.) must re-transmit the data if possible and their QoE will start to diminish as uncorrectable codewords increase. This is especially true for real-time services such as gaming.
 
 
IreuN 
classic master

Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 191
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 28-08-2022, 15:47   

Dziękuję pięknie, i jeszcze ostatnie pytanie, czy tutaj jest wszystko git?



Czy czasem poziom sygnału nie powinien oscylować w pobliżu zera? Czy dla upstream'u to inaczej działa?

Edit: Dobra znalazłem tutaj wyjaśnienie: https://www.dslreports.com/faq/16085

Edit2: Telefon do UPC, dział techniczny, mówię, że wg. mnie to sporo tych błędów i co on uważa? On też uważa że to sporo. XD
Także czekam na technika. :)
_________________
 
 
grzech1991 
plus master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2017
Posty: 393
Wysłany: 29-08-2022, 19:49   

patrz na błędy, na upstream to błędy T (timeout), ja mam max 1 na miesiąc.
 
 
Bento 
light master

Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 138
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-08-2022, 20:53   

Z tą ilością błędów to tak na poważnie?

Tuż po restarcie modemu (5 minut) Downstream :
25 Locked 35 -6.1 1255987 5

Przejrzałem z ciekawośći network log. Tam od 25.08.2022 widać 25 wystąpień :
No Ranging Response received - T3 time-out

Powinienem coś z tym robić? Ostatnio mało czasu spędzam w sieci to i nie narzekam ale jeśli powyższe parametry są poza akceptowalnymi wartośćiami to pomęcze kogoś w nich. W sumie za to się płaci.
 
 
IreuN 
classic master

Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 191
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 29-08-2022, 22:07   

grzech1991 napisał/a:
patrz na błędy, na upstream to błędy T (timeout), ja mam max 1 na miesiąc.


Tam akurat wszędzie zera, tak samo dla błędów DOCSIS 3.0 dla downstreamu, i nie wiem czy to faktyczne zera czy tak jak koledzy stronę temu pisali - zwalony firmware. Już serwisant umówiony, także dam znać dopiero jak będę po. Dziękuję jeszcze raz za pomoc!

Jeszcze do listy zarzutów oficjalnie mogę dorzucić ten 24 kanał :D

_________________
 
 
grzech1991 
plus master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2017
Posty: 393
Wysłany: 30-08-2022, 19:34   

IreuN napisał/a:
Tam akurat wszędzie zera, tak samo dla błędów DOCSIS 3.0 dla downstreamu, i nie wiem czy to faktyczne zera czy tak jak koledzy stronę temu pisali - zwalony firmware. Już serwisant umówiony, także dam znać dopiero jak będę po. Dziękuję jeszcze raz za pomoc!


Na upstream mieć 0 błędów to żaden wyczyn, ale na downstream przy 3.1 już tak.

Bento napisał/a:
Powinienem coś z tym robić?


a to my mamy wiedzieć?
 
 
Bento 
light master

Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 138
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-08-2022, 23:07   

grzech1991 napisał/a:
a to my mamy wiedzieć?


Może w inny sposób zapytam. Rozprawialiście na temat błędów na GCB.
Czy fakt występowania w networklogu modemu błedów typu No Ranging Response received - T3 time-out oraz błędy kanału downstream:
25 Locked 35 -5.9 5115323 1014
świadczy o wadliwym działaniu usługi? Być może to po prostu jakaś własność łącza na DOCSIS. To chciałem ustalić zanim rozkręcę aferę z działem technicznym UPC.

Ja odpowiedzi na to nie znam, wujek google średnio pomocny również.
 
 
Orion 
plus master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 473
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-08-2022, 16:28   

Dla ciebie liczą się wyłącznie parametry łącza wyjaśnione tu https://cik.uke.gov.pl/uslugi-teleko/pomiar-predkosci-internetu/umowy/
W umowie masz wpisane wartości dla twojej usługi.
Robisz testy z wykorzystaniem https://pro.speedtest.pl/ i dopiero jak ten test nie jest zgodny z umową, to możesz pisać reklamacje do UPC.
Inaczej UPC śmiało może naliczyć opłaty za nieuzasadnione wzywanie technika.
 
 
grzech1991 
plus master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2017
Posty: 393
Wysłany: 31-08-2022, 19:06   

Bento napisał/a:
Czy fakt występowania w networklogu modemu błedów typu No Ranging Response received - T3 time-out oraz błędy kanału downstream:
25 Locked 35 -5.9 5115323 1014
świadczy o wadliwym działaniu usługi? Być może to po prostu jakaś własność łącza na DOCSIS. To chciałem ustalić zanim rozkręcę aferę z działem technicznym UPC.


Dwa posty wyżej masz opisy błędów, jeśli masz błędy które nie zostały skorygowane to takich być nie powinno. Na pewno przy downstream'ie

Orion napisał/a:
Inaczej UPC śmiało może naliczyć opłaty za nieuzasadnione wzywanie technika.


wystarczy przekleić parametry, a nie prosić o technika. Gdy opłata może być naliczona to za Ciebie go nie wezwą.
 
 
IreuN 
classic master

Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 191
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 06-09-2022, 12:03   

I po wizycie technika, powiedział, że błędy są, ale małe. Początkowo myślał, że to wina kabla który idzie do mieszkania, ale niby nie, bo do skrzynki też idzie sygnał z błędami. U sąsiadów tak samo błędy.

No tyle, powiedział, że przekaże to gdzieś tam, ale może to być za mało, żeby coś z tym zrobili. We will see..
_________________
 
 
Mwkmarszalek 
Klikacz

Dołączył: 16 Maj 2017
Posty: 7
Wysłany: 29-09-2022, 23:02   

Czy ktoś z was miał problem z routerem tym routerem w postaci problemów z castowaniem na tv z apliakaxji typu YouTube Spotify Netflix etc ? Telewizor nie jest widoczny w sieci, choć internet ma. Podłączymy po wifi 2.4, wifi5 i kablu. Po podłączeniu innego routera telewizor jest normalnie widoczny przez aplikacje w sieci lokalnej. Czy ktoś z was ma wiedzę co zmienić w ustawieniach routera aby ten nie blokował urządzenia?
 
 
Garbaty 
easy master

Dołączył: 29 Paź 2019
Posty: 25
Wysłany: 19-10-2022, 14:05   





Witam, w dniu dzisiejszym w moim rejonie zostały przeprowdzane prace techniczne, zwiększona została ilość kanałów zwrotnych z 4 na 6 i mam pytanie czy to normalne że 6 kanał upstream ma inną wartość niż reszta
 
 
Burito 
light master


Dołączył: 29 Wrz 2021
Posty: 65
Wysłany: 20-10-2022, 14:07   

Witam, mam umowę w UPC na Internet światłowodowy do 750 Mb/s z modem marki COMPAL CH7465CE. Z racji tego, że umowa mi się niedługo kończy myślałem nad przejściem na 1 Gb/s, więc pewnie musiałbym wziąć nowy modem.

Jak wygląda porównanie COMPAL-a CH7465CE do GIGA CONNECT BOX 6 ?
  Burito
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 1,8 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: