|
|
Giga Connect Box (Arris TG3492LG-LC) przerywa ethernet |
Autor |
Wiadomość |
pj0t3r
Klikacz
Dołączył: 06 Sie 2022 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-08-2022, 13:36 Giga Connect Box (Arris TG3492LG-LC) przerywa ethernet
|
|
|
Cześć,
Od kilku tygodni walczę z zanikającym połączeniem z Internetem w UPC. W dużym skrócie - wymiana tłumika w skrzynce w bloku i podobno jakieś prace w okolicy, sygnał na koncentryku bez zarzutu, nawet LTE nie zakłóca - i jest połowiczny sukces, bo modem przestał się spontanicznie resetować. Mimo to, połączenie dalej niestabilne. Kopię dalej - logi w routerze mówią, że co kilka minut ginie połączenie na porcie WAN i po 4-6s wraca z powrotem (ether1 link down - tak, jakbym fizycznie odpiął kabel łączący modem z routerem). Testowane na 2 kablach UTP kat. 6, przewodnik miedziany. Następnego dnia analiza logów wykazała, że to się dzieje jak sieć jest obciążona - w nocy albo jak wszyscy są w pracy, raptem parę razy, jak wszyscy są w domu to nawet co 5min. W końcu technik zgodził się "prewencyjnie" wymienić modem, twierdząc że już wszystko co można było zrobić i sprawdzić to zrobił, od strony kablowej jest wszystko OK, od strony LANu nie mają możliwości przeprowadzenia diagnostyki. Jednocześnie uprzedził, że po iluś przyjazdach UPC stwierdza że u nich wszystko w porządku i potem zaczyna kasować za każdy kolejny.
Po wymianie przez praktycznie cały wieczór było idealnie, mimo kilku zalogowanych telefonów i 3 streamingów działających równocześnie. Późnym wieczorem zaglądam w logi - problem wrócił.
Ręce mi opadają, mam już tego dość, każdego dnia zamiast konsumować usługi, za które płacę niemałe siano kombinuję co jeszcze może być nie tak i ubolewam nad brakiem alternatywnego usługodawcy.
Jakieś pomysły? Może ktoś przerabiał problem u siebie?
konfiguracja:
łącze: 1Gbps/40Mbps
modem Arris TG3492LG-LC w trybie modemu na IPv4 (przełączenie w tryb routera nie pomaga)
router MikroTik RB4011iGS+5HacQ2HnD-IN
fuckUPC.png logi z MikroTika, jak tylko ktoś zaczyna aktywnie korzystać z sieci wywala się raz za razem |
|
Plik ściągnięto 118 raz(y) 215,15 KB |
|
|
|
|
|
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 393
|
Wysłany: 07-08-2022, 10:06
|
|
|
Jak miałem taką sytuacje to zaglądałem do logów, ale routera od UPC, a nie swojego. Logi wysłałem do UPC i sprawdzali. |
|
|
|
|
pj0t3r
Klikacz
Dołączył: 06 Sie 2022 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-08-2022, 19:19
|
|
|
Próbowałem, ale nie było tam nic o połączeniach ethernet a UPC twierdzi, że jest w stanie diagnozować tylko stronę kablową. W międzyczasie test krzyżowy - przy połączeniu urządzeń bezpośrednio do Arrisa problem nie występuje, przy przy podłączeniu MikroTika do modemu Compala też OK. Przekopując globalne internety natrafiłem na podobne wątki (najczęściej MikroTik - Arris). Nikt nie znalazł bezpośredniej przyczyny, ale okazało się, że wstawienie najtańszego switcha między modem a router eliminuje problem. |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-08-2022, 10:31
|
|
|
pj0t3r napisał/a: | Próbowałem, ale nie było tam nic o połączeniach ethernet a UPC twierdzi, że jest w stanie diagnozować tylko stronę kablową. W międzyczasie test krzyżowy - przy połączeniu urządzeń bezpośrednio do Arrisa problem nie występuje, przy przy podłączeniu MikroTika do modemu Compala też OK. Przekopując globalne internety natrafiłem na podobne wątki (najczęściej MikroTik - Arris). Nikt nie znalazł bezpośredniej przyczyny, ale okazało się, że wstawienie najtańszego switcha między modem a router eliminuje problem. |
Może spróbuj wymusić np. po stronie Mikrotik na porcie prędkość 1gbps full duplex a nie Auto na porcie w kierunku Arrisa, czasem urządzenia mają problemy z negocjacją prędkości kiedy po obu stronach jest Auto |
|
|
|
|
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 393
|
Wysłany: 13-08-2022, 19:45
|
|
|
pj0t3r napisał/a: | Próbowałem, ale nie było tam nic o połączeniach ethernet a UPC twierdzi, że jest w stanie diagnozować tylko stronę kablową. |
Przecież kwestia LANu, może być jak najbardziej od strony HFC. Więc to od niej trzeba zacząć, a nie od końca.
pj0t3r napisał/a: | przy połączeniu urządzeń bezpośrednio do Arrisa problem nie występuje |
Wydawało mi się, że wcześniej pisałeś, że na samym arrisie jest to samo. Ale jak nie jest to ok, mój błąd. Mimo to, ja bym i tak przeanalizował wszystkie logi i błędy w routerze. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 16 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|