Co znowu z tym chello?! (część 2) |
Autor |
Wiadomość |
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 393
|
Wysłany: 26-10-2021, 19:07
|
|
|
qqwerty1313 napisał/a: | Spróbuj dla testu zmienić DNSy na którymś z urządzeń na np. 8.8.8.8 lub 1.1.1.1 i zobacz czy to coś pomoże. Z mojego doświadczenia większość problemów z naszymi ISP to tak naprawdę problemy z ich DNSami. Jak będzie to samo, to masz jakiś problem z łączem, jak będzie dobrze to UPC ma problem z DNSami i możesz zgłosić podając przykłady problematycznych stron dla łatwiejszej diagnostyki. |
Jak zgłosiłem im problemy z DNSami to stwierdzili, że wyłączyłem router na kilka godzin o 2:00. A rano wpisałem alternatywne DNS dla jaj. |
|
|
|
|
Astral699
ultra master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 1247 Skąd: Z Miasta
|
Wysłany: 20-01-2022, 22:44
|
|
|
Jakie prędkości uzyskujecie w pakiecie 750/40 w godzinach największego obciążenia sieci, czyli wieczorem?
U mnie drastycznie spadły na przestrzeni kilku tygodni. Zazwyczaj jest to 200-400mbitów z deklarowanych "do 750" Oczywiście po kablu |
|
|
|
|
Orion
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 473 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Rostoff
plus master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 342 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 29-01-2022, 12:45
|
|
|
Astral699 napisał/a: | Jakie prędkości uzyskujecie w pakiecie 750/40 w godzinach największego obciążenia sieci, czyli wieczorem?
U mnie drastycznie spadły na przestrzeni kilku tygodni. Zazwyczaj jest to 200-400mbitów z deklarowanych "do 750" Oczywiście po kablu |
U mnie tak to wygląda tez różowo nie jest
Niżej wartości deklarowane przez UPC
1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 64 raz(y) 277,24 KB |
1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 44 raz(y) 293,77 KB |
2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 16 raz(y) 236,7 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
Orion
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 473 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-01-2022, 16:57
|
|
|
W zasadzie nie ma się do czego przyczepić. Za wyjątkiem dosłownie kilku przypadków przekroczenia minimalnej prędkości pobierania łącze mieści się w parametrach gwarantowanych przez UPC.
Zupełnie inną sprawą jest jakość/szybkości połączeń do konkretnych hostów w internecie ale tego nie definiuje UKE i zależy wyłącznie od routingu operatora i wydajności punktów wymiany ruchu.
Z mojej obserwacji szybkość dla pojedynczej sesji na punktach wymiany ruchu jest przycinana w godzinach zwiększonego czyli do ~23.00 do około 1/3 maksymalnej prędkości pobierania dla danej usługi.
Czyli dla 750 Mb/s pobieranie z serwerów dla pojedynczego wątku zazwyczaj nie przekroczy ~250 Mb/s.
Wyjątkiem są serwery UKE na których działa usługa testu certyfikowanego.
Te serwery są u większości operatorów bezpośrednio podłączone w sieć operatora.
Operator ma obowiązek spełnienia wymagań odnośnie parametrów pobierania i wysłania wyłącznie do tych serwerów. |
|
|
|
|
Astral699
ultra master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 1247 Skąd: Z Miasta
|
Wysłany: 01-02-2022, 00:30
|
|
|
Bez przesady, z tym jednym wątkiem. Pobieranie z FTP z Paryża, 1 duży plik godz 21:30
Pobieranie: 1GiB.bin 1,00 GB w 15 sekund (68,46 MB/s)
Chociaż zazwyczaj tak kolorowo nie jest. Dla mojego pakietu widzę, że prędkość min. to 300mbit, a więc wielokrotnie wieczorami spada poniżej tej wartości. |
|
|
|
|
f0ku5
classic master
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 173
|
Wysłany: 01-02-2022, 11:58
|
|
|
U mnie w Warszawie 24/7 łącze 1000 Mbit idzie maksymalną prędkością. |
|
|
|
|
Astral699
ultra master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 1247 Skąd: Z Miasta
|
|
|
|
|
f0ku5
classic master
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 173
|
Wysłany: 04-02-2022, 21:33
|
|
|
|
|
|
|
|
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 393
|
Wysłany: 19-02-2022, 10:32
|
|
|
Router mi się rozłącza w losowym momencie i restartuje, upc powiedziało, że się wylogowuje z sieci.
Podmieniłem zasilacz (mam w domu dwa), przyszedł technik podmienił router - dalej to samo.
Twierdził, że sygnał jest w porzadku. Restart mam średnio co 2-3 dni, godziny losowe czasem nad ranem, czasem wieczorem, a czasem w nocy. Da się jakoś ten sygnał sprawdzić? Faktycznie jest to wina sygnału, ktoś się spotkał z czymś takim? |
|
|
|
|
ymawviyrr
light master
Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 91
|
Wysłany: 22-03-2022, 15:37
|
|
|
grzech1991 napisał/a: | Router mi się rozłącza w losowym momencie i restartuj |
Miałem identyczne objawy lata temu, w 90% przypadków działo się to po ~2-3 minutach pobierania pliku. Po rozłączeniu było OK przez kilka godzin.
11 wizyt technika, jeden twierdził że sąsiad "sieje" na cały budynek, założył mu filtr(twierdził że nie powinien), problem powracał, choć wydaje mi się że rzadziej.
Za 11. razem, w sobotę przysłali technika z innej firmy zewnętrznej, pierwszy który miał sprzęt pomiarowy wpinał się w różnych miejscach, doszedł do tego że problem jest na złączu na zewnątrz budynku, zlecił wymianę, od tego czasu problem zniknął.
Teraz po latach problem braku stabilności Internetu wraca - ale wydaje się że jest to większa skala bo na lokalnych portalach inne części miasta też regularnie zgłaszają problemy. |
|
|
|
|
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 393
|
Wysłany: 22-03-2022, 21:21
|
|
|
to ciekawe zgłosiłem masę reklamacji, oczywiście na każdą prawilne 30 dni czekania, poprawili ale nadal potrafi się z raz na dwa tygodnie zresetować. No ile można, i nie naprawią - rozwiązujemy umowę z naszej winy. |
|
|
|
|
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 393
|
Wysłany: 29-03-2022, 19:00
|
|
|
Wczoraj nie miałem internetu 2 minuty, czy tak ma być? Router trzyma póki co uptime, GCB jest w drodze do mnie.
Z logów wynika tak (nie było od ok 23:56 do 23:58).
Kod: | 28-03-2022 23:58:11 information [34:2C:C4:66:64:CD][ACS] Automatic Channel Selection process completed successfully
28-03-2022 23:58:11 debug [34:2C:C4:66:64:CD][ACS] Set channel id=19, scanning
28-03-2022 23:58:11 debug [34:2C:C4:66:64:CD][ACS] Set channel id=18, scanning
28-03-2022 23:58:10 debug [34:2C:C4:66:64:CD][ACS] Set channel id=17, scanning
28-03-2022 23:57:39 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=34:2c:c4:62:9f:80;CMTS-MAC=2c:57:41:e7:9e:af;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-03-2022 23:57:24 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=34:2c:c4:62:9f:80;CMTS-MAC=2c:57:41:e7:9e:af;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
|
|
|
|
|
Canibal
light master
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 66 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-03-2022, 11:52
|
|
|
Witam czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć o co chodzi z tymi logami ? OD około miesiąca mam przynajmniej raz dziennie degradacja usuł tylko US . Co jakiś czas problem wraca a chciałbym odpowiednio napisać reklamację by coś z tym zrobili a nie zamietli pod dywan. Dziś jeszcze nie miałem degradacji usług stad brak wpisu w logach.
30-03-2022 11:43:22 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.0.73];CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 11:40:18 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:4010:0c08:0000:0000:0000:00bc MAC=17:10:9A:04:1A:86;CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 10:50:13 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 10:49:26 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:401b:0808:0000:0000:0000:2002 MAC=17:10:9A:04:1A:86;CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 10:28:09 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 10:27:09 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:4010:0c0a:0000:0000:0000:00bc MAC=17:10:9A:04:1A:86;CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 09:59:21 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 09:59:18 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:401b:080e:0000:0000:0000:200a MAC=17:10:9A:04:1A:86;CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 09:50:22 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 09:49:37 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:4010:0c06:0000:0000:0000:006c MAC=17:10:9A:04:1A:86;CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 09:01:53 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.0.73];CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 09:01:18 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:401b:0808:0000:0000:0000:2005 MAC=17:10:9A:04:1A:86;CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 07:53:06 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 07:53:03 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:4010:0c0e:0000:0000:0000:00bc MAC=17:10:9A:04:1A:86;CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 07:43:07 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 07:43:04 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:4010:0c0b:0000:0000:0000:00bc MAC=17:10:9A:04:1A:86;CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 07:11:28 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 07:09:11 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:401b:0805:0000:0000:0000:200e MAC=17:10:9A:04:1A:86;CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 05:17:32 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-03-2022 05:17:12 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a03:2880:f116:0081:face:b00c:0000:38d9 MAC=17:10:9A:04:1A:86;CM-MAC=34:2c:c4:27:3f:2a;CMTS-MAC=00:17:10:9a:04:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
|
|
|
|
Orion
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 473 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-03-2022, 07:28
|
|
|
Wklej parametry sygnału DS i US (poziom i MER) odczytane z menu routera UPC.
W menu Ustawienia Zaawansowane -> Narzędzia -> Status sieci powinna być informacja SNR dla kanałów UP i DOWN. |
|
|
|
|
|