Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Compal CH7465LG - resety po pobraniu dużych plików
Autor Wiadomość
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 08-06-2021, 13:00   

Zbywają Cię albo w lokalizacji jest jakiś grubszy problem, z którym sobie nie radzą. Jeśli modem restartuje się pod obciążeniem przy pobieraniu pliku 1GB sprawa jest ewidentna. Skoro odmawiają bezpłatnej wizyty technika, pisz reklamację. Zrób kilka prób pobierania dużego pliku, w reklamacji zawrzyj daty i godziny restartów, wspomnij o gigantycznej ilości błędów po korekcji na kanale 24, żądaj doprowadzenia usługi do stanu używalności.

PS. Soft w modemie masz najnowszy.
_________________
  -Zuzia
 
mikolajek 
Klikacz


Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Wawa
Wysłany: 08-06-2021, 13:02   

Technik ma być w czwartek, dam znać na forum, co stwierdził (albo czego nie stwierdził).
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 08-06-2021, 13:13   

Zrób mu demonstację pobierania jakiegoś dużego pliku: http://ftp.atman.pl/5gb albo nawet: http://ftp.atman.pl/20gb
Powinien załapać się na restart :) Jeśli wymieni modem na inny egzemplarz sprawdź zanim wyjdzie, czy restarty nadal mają miejsce.
_________________
  -Zuzia
 
mikolajek 
Klikacz


Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Wawa
Wysłany: 10-06-2021, 12:09   

No to obiecany update - chociaż zaznaczam, że jeszcze nie wiem, czy magia specjalisty podziałała.

Generalnie technik przyszedł i od razu stwierdził, że poziom sygnału nie trzyma norm, modem loguje się niepoprawnie do nich do sieci i nie łączy się ze wszystkimi dostępnymi częstotliwościami (cokolwiek to znaczy).

Pogrzebał w skrzynce i pokazywał mi na telefonie, że parametry się poprawiły, kontrolki świecą się na zielono ;) , a zamiast 4 częstotliwości jest teraz 6.

Modem pozostał, technik twierdzi, że spokojnie pociągnie prędkość 750 Mbps. Mówił też, że Giga są dość głośne, ale i tak zaostrzyli im kryteria wymiany urządzeń...

I niestety potwierdził, że jak ma się elementarne pojęcie w temacie, to w razie problemów najlepiej od razu straszyć reklamacją, bo dla infolinii zawsze wszytko jest w porządku... Klientem jestem od 2001 roku, zaczynałem jeszcze w Asterze, a tutaj zlewka... :(
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 10-06-2021, 12:22   

mikolajek napisał/a:
No to obiecany update - chociaż zaznaczam, że jeszcze nie wiem, czy magia specjalisty podziałała.
Po prostu sprawdź jak wygląda sygnał po jego ingerencji, zwłaszcza na kanale 24, czy zniknęły błędy po korekcji.
_________________
  -Zuzia
 
mikolajek 
Klikacz


Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Wawa
Wysłany: 18-06-2021, 12:38   

Spieszę z kolejną aktualizacją.

Po wizycie technika wszystko działało ok. 24 godzin - potem problemy zaczęły się od nowa (przy czym przyznaję, że błędy korekcji praktycznie znikły). Jedyna zmiana to to, że teraz modem resetuje się losowo 3-6 razy w ciągu dnia, nie ma znaczenia czy coś ściągam, czy nie. Oczywiście najczęściej reset jest robiony, jak pracuję - Zoom, Teams itd. :mad:

W poniedziałek złożyłem oficjalną reklamację w UPC - dzisiaj dostałem odpowiedź. :? Tak, dokładnie tak, jak sądzicie: "analiza łącza nie wykazała nieprawdziwości"... Spadaj pan, postępowanie reklamacyjne zakończone.

Złożyłem kolejną reklamację, opisując całość sytuacji i odnosząc się do "analizy łącza" - domagam się tym razem: wymiany modemu na wolny od wad oraz fizycznego sprawdzenia przyłącza + sygnału w budynku, a nie w samym mieszkaniu.

Obawiam się, że ponowna reklamacja spotka się z identycznym odzewem, zatem moje kolejne kroki pewnie będą skierowane do UKE i/lub sądu. :cry: Zaczynałem jeszcze w Asterze, łącznie 21 lat w UPC... I co? I to... :evil:
 
 
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1650
Wysłany: 18-06-2021, 13:31   

mikolajek, wymiana Compala nic nie da raczej mnie tak zwodzili prawie rok regularnie wymieniając ten gówniany modem. Dopiero w moim przypadku pomogła wymiana na cisco. Brak rest artów.
_________________
  ogromny
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 18-06-2021, 14:35   

mikolajek napisał/a:
Obawiam się, że ponowna reklamacja spotka się z identycznym odzewem, zatem moje kolejne kroki pewnie będą skierowane do UKE i/lub sądu. :cry:
Szukaj w logach wpisu typu "Cable Modem Reboot" - notuj daty, godziny, rób zrzuty. Modem nie powinien się sam restartować, to usterka, walcz dalej, żeby naprawili.
_________________
  -Zuzia
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-06-2021, 14:56   

mikolajek napisał/a:
Spieszę z kolejną aktualizacją.

Po wizycie technika wszystko działało ok. 24 godzin - potem problemy zaczęły się od nowa (przy czym przyznaję, że błędy korekcji praktycznie znikły). Jedyna zmiana to to, że teraz modem resetuje się losowo 3-6 razy w ciągu dnia, nie ma znaczenia czy coś ściągam, czy nie. Oczywiście najczęściej reset jest robiony, jak pracuję - Zoom, Teams itd. :mad:

W poniedziałek złożyłem oficjalną reklamację w UPC - dzisiaj dostałem odpowiedź. :? Tak, dokładnie tak, jak sądzicie: "analiza łącza nie wykazała nieprawdziwości"... Spadaj pan, postępowanie reklamacyjne zakończone.

Złożyłem kolejną reklamację, opisując całość sytuacji i odnosząc się do "analizy łącza" - domagam się tym razem: wymiany modemu na wolny od wad oraz fizycznego sprawdzenia przyłącza + sygnału w budynku, a nie w samym mieszkaniu.

Obawiam się, że ponowna reklamacja spotka się z identycznym odzewem, zatem moje kolejne kroki pewnie będą skierowane do UKE i/lub sądu. :cry: Zaczynałem jeszcze w Asterze, łącznie 21 lat w UPC... I co? I to... :evil:

może być problem z sekcją zasilania w modemie albo jakiś problem z poziomem sygnału w RFie ale wówczas inne osoby podłączone w budynku czy na klatce miałyby podobne problemy
warto się przejść po zaprzyjaźnionych sąsiadach i popytać
a jak u ciebie ten reset wygląda? co się dzieje na modemie w momencie braku internetu?
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 18-06-2021, 15:10   

Może niech technik pochodzi i sam popyta jego sąsiadów :) Dodam jeszcze, że Compal może przegrzewać się, zwłaszcza jak stoi w mało przewiewnym miejscu. Zresztą ustalenie przyczyny to już problem UPC, modem restartujący się oznacza wadliwie działającą usługę. Jeśli reklamacje nie pomogą, trzeba zgłaszać do UKE.
_________________
  -Zuzia
 
mikolajek 
Klikacz


Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Wawa
Wysłany: 18-06-2021, 15:11   

pawelb napisał/a:
a jak u ciebie ten reset wygląda? co się dzieje na modemie w momencie braku internetu?

Przez ok. 30-60 sekund nie ma neta na podłączonych urządzeniach, ale modem wygląda, jakby trzymał połączenie. Potem wszystkie lampki na modemie migają na czerwono, i mam standardowy hard restart.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-06-2021, 16:44   

mikolajek napisał/a:
pawelb napisał/a:
a jak u ciebie ten reset wygląda? co się dzieje na modemie w momencie braku internetu?

Przez ok. 30-60 sekund nie ma neta na podłączonych urządzeniach, ale modem wygląda, jakby trzymał połączenie. Potem wszystkie lampki na modemie migają na czerwono, i mam standardowy hard restart.

Jesli wymiana modemu nie pomoże to oczywistym bedzie że problem po stronie sieci hfc, tak czy siak to oczywiście obowiązek UPC ustabilizowac usługę!
 
 
mikolajek 
Klikacz


Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Wawa
Wysłany: 23-06-2021, 15:51   

No to kolejny update:
- po wizycie technika 10 czerwca sygnał faktycznie się poprawił, ale efektem tego było jedynie to, że restarty są teraz losowe, nie mają związku z transferem, nadal jednak są (2-5 dziennie) i w sumie jest gorzej, bo wcześniej przynajmniej widziałem, że uda się ściągnąć plik / zakończyć calla, teraz to loteria;
- złożyłem reklamację, na którą bardzo szybko (4 dni) dostałem odpowiedź standardową "u nas sygnał jest ok i co pan nam zrobi";
- złożyłem reklamację do odpowiedzi na reklamację, gdzie w dość żołnierskich słowach napisałem, co myślę o całej sytuacji i gdzie się udam, jeśli dalej mnie będą spławiać;
- dziś był technik z Działu Kontroli, który faktycznie bardzo starannie przejrzał całą sieć, przyłącza itd. i znalazł jeszcze parę słabych punktów - teraz sygnał ma być czysty jak łza, a wg. jego miernika da się nawet polecieć prawie 1 Gbps; zaznaczył też, że jeśli to nie pomoże, to tylko wymiana modemu;
- kilka godzin po wizycie technika modem oczywiście się zrestartował (w trakcie calla, a jakżeby inaczej) - telefon na infolinię UPC i... taaak: "u nas parametry sieci są OK, a w ogóle to nic nie możemy zrobić, a modemów to nie wymianiamy z zasady, bo to każdy by nowy chciał"; dowiedziałem się też, że z uwagi na pogodę pewnie sprzęt się przegrzewa :shock: ; na moją uwagę, że był dzisiaj człowiek z ich Działu Kontroli: "proszę poczekać 24 godz. bo może jakaś nowa konfiguracja musi się zaczytać";
- telefon bezpośrednio do technika i... bezwarunkowo modem do wymiany, infolinia tradycyjnie gada głupoty.

Jeśli się uda jutro ponowić reklamację, to w ciągu paru dni powinienem mieć jednak wymieniony sprzęt - dzisiaj technik z UPC stwierdził, że jestem 3 użytkownikiem modemu, sprzęt ma jakieś 5 lat i zapewne dożył swoich dni... Stay tuned! ;)
 
 
sebagit 
classic master

Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 172
Wysłany: 24-06-2021, 06:42   

A sprawdzałeś jak działa Internet jak przełączysz ten złom od UPC w tryb modemu i podłączysz swój router? Mi pomogło bo nie mogłem wytrzymać i kupiłem swój router Na tym compalu były ciągle tracone pakiety, problemy z prędkościami. Dzieciakom klatkowała wideokonferencja na Teams, pojawiały się artefakty.

Teraz testuję NETIĘ na FTTH i powiem Ci, że nieco a ziemia. Router jest stabilny, prędkość jest cały czas MAX 600/100 mbs, ciągle się zastanawiam czy nie dołożyć 10 zł i nie mienić łącza na 1000/300 mega... Tylko czy ja to wykorzystam ? Odpowiedź brzmi nie :D

UPC pozwoliło mi bez opłat rozwiązać umowę, bo mieli od poł roku ciągłe awarie. W odpowiedzi na reklamacje napisali, że nic z tym nie mogą zrobić.
 
 
Sigmund 
classic master

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 196
Wysłany: 24-06-2021, 09:26   

Jak już będziesz naprawdę zdesperowany i chciał pozostać przy UPC, to możesz spróbować wyłudzić Giga ConnectBox. Pisało o tym tutaj kilka osób, czy sposób nadal działa - nie wiem.
Czyli po prostu zamawia się 1Gbps, przychodzi GCB, zmieniamy zdanie i zgłaszamy chęć powrotu do starej prędkości, GCB zostaje na prędkościach do których nie jest dawany (bo się go nie oddaje).
Czy tak jest faktycznie i nadal - do ustalenia. Jeżeli nie ma szansy na nowego CB, to nic innego nie widzę.

Nie rozumiem niechęci wymiany tego CB przez UPC. Ten sprzęt jest słaby, ja np. dałem sobie spokój z sianiem sieci 2,4GHz (nawet rozdzielenie SSDI nie pomagało) bo przez to mi sie co jakiś czas zawieszał. Mam 5GHz tylko i kabel. Jest w zasadzie OK, ale jakbym grał to bym się o Puma 6 pewnie oburzał, bo problem nadal nie rozwiazany (choć Intel z tego co pamietam firmware lata temu wypuścił, UPC po prostu Chińczykom za jego dostosowanie do Compala chyba nie chce zapłacić...)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: