Jakość kanałów UPC |
Autor |
Wiadomość |
igorski
Klikacz
Dołączył: 11 Maj 2021 Posty: 2
|
Wysłany: 11-05-2021, 11:59 Jakość kanałów UPC
|
|
|
Cześć,
mam problem z jakością kanałów m.in.: Canal+ czy Eleven - obraz jest po prostu słaby, rozmazany. Są to głównie transmisje na żywo, więc powinny być przesyłane w lepszej jakości?
Do tego przy przełączeniu kanałów występuje coś na zasadach buforowania rozdzielczości, obraz poprawia się po kilku chwilach - takie rzeczy w kablówce (fakt, dekoder 4K podłączony jest do internetu) chyba nie powinny występować?
Mógłby mi ktoś potwierdzić czy taka sytuacja jest normalna czy jednak powinienem szukać rozwiązania problemu? |
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 11-05-2021, 12:31
|
|
|
igorski, Jeśli dekoder 4k to jest to zwykły streaming, nie kablówka. |
_________________
|
|
|
|
|
igorski
Klikacz
Dołączył: 11 Maj 2021 Posty: 2
|
Wysłany: 11-05-2021, 12:42
|
|
|
Rozumiem, czy w związku z powyższym cierpi na tym sama jakość obrazu?
Przy zwykłym dekoderze obraz byłby lepszy? |
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 11-05-2021, 13:28
|
|
|
igorski, To zależy. Streaming nie oznacza z reguły gorszej jakości, wszystko zależy od implementacji.
Co do UPC to gdy miałem przyjemność bawić się dekoderem 4k to odniosłem wrażenie że dla części kanałów jakość faktycznie była niższa, dla innych wręcz odwrotnie lub bez różnicy. |
_________________
|
|
|
|
|
invictus
light master
Dołączył: 26 Lis 2015 Posty: 124 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-05-2021, 11:53
|
|
|
Wszystko pewnie zależy od jakości połączenia z internetem, również od tygodnia testuję dekoder 4K i nie ukrywam że zaczyna mnie trochę irytować, nie ma dnia (a nawet chyba godziny) żeby na sekundę nie wyskoczył napis "buforowanie" lub też mała przycinka obrazu, ale to co najbardziej mnie denerwuje, to opóźnienie. O ile podczas filmu czy wiadomości nie ma to większego znaczenia, o tyle podczas oglądania meczu szybciej dostaję powiadomienie o strzelonej bramce z aplikacji, niż widzę ją w TV (dramat!).
W ramach uzupełnienia danych technicznych, mam łącze 1Gb/s, modem ustawiony w trybie bridge, natomiast dekoder 4K podłączony kablem (nie chcę wiedzieć jak by było po wifi).
Niestety ale chyba zdecyduję się na odstąpienie od umowy (obecnej oferty). Jak to wygląda w kwestii poworotu do poprzedniej oferty (z dekoderem Horizon), czy technik przyjdzie bezpłatnie i wymieni powrotnie na Horizon? Czy mogę to załatwić wszystko na infolinii? Nigdy dotychczas nie rezygnowałem z oferty.
PS. Rozważam również rezygnację z Horizona, na rzecz Karty CI+ |
|
|
|
|
MrPepka
easy master
Dołączył: 26 Paź 2020 Posty: 27
|
Wysłany: 13-05-2021, 13:41
|
|
|
invictus, Jaki posiadasz router? |
|
|
|
|
invictus
light master
Dołączył: 26 Lis 2015 Posty: 124 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-05-2021, 13:51
|
|
|
MrPepka napisał/a: | invictus, Jaki posiadasz router? |
Jeśli chodzi o UPC to wiadomo że GCB w trybie bridge, a następnie swój Mesh Tp-link Deco M4. |
|
|
|
|
|