UPC - Giga Connect Box |
Autor |
Wiadomość |
Pagnite
easy master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lis 2020 Posty: 30 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-01-2021, 17:25
|
|
|
invictus napisał/a: | Dzwonić do działu technicznego? |
Od tego zacznij |
|
|
|
|
arturr
Klikacz
Dołączył: 09 Sty 2021 Posty: 1
|
Wysłany: 09-01-2021, 21:08
|
|
|
Witam
To moj pierwszy post. Od 2 mc jestem szczesliwym klientem UPC (po mekach z MM) w Trojmiescie, z opcja GCB 1Gb + TV 4K.
Generalnie jest ok. Rozumiem, ze w okresie pandemii internet jest przeciazany. Ale zauwazylem, ze co kilka dni predkosc internetu jest ograniczana "sztucznie" do 100Mb. Tak raportuja rozne testy predkosci.
Wtedy loguje sie na modem i w ustawieniach wybieram Network diagnostic tool Uu, uruchamia sie diagnostyka, czasem kolko dojdzie do 100%, ale najczesciej przy pierwszym przebiegu po 10% test sie zamyka i strona wraca do ekranu logowania. Widac w Windows 10 po ikonach rozlaczanie i reset sieci. Jesli test przejdzie, to nie pokazuje zadnych problemow poza telefonem, ktorego nie mam.
Jednak po tej diagnostyce internet smiga na maksa. Uzywam laptopa po kablu i kilka testow wykazuje D 900-1000, U 40, ping niski 4-8ms. Taki stan utrzymuje sie dzien lub kilka dni, czasem dluzej. Jak przypadkiem znowu sprawdze lacze gdy sciagam gre lub gram przez GFN, to ograniczenia wraca.
Dzwonilem na infolinie, testowali lacze z zewnatrz, problemow brak. Wyslali tez technika, sprawdzil na miejscu, ze jest ok (kabel i modem), ale profilaktycznie wymienil modem (dopiero trzecia sztuka odpalila, bo nie chcial wstac i sie zalogowac). Nie moglem mu pokazac "ograniczenia", bo sie naprawilo, ale stwierdzil, że to moze cos z modemem. Monter nie jest wnikliwy, wymienia pudelko i tyle. Jego telefon wyciagnal 600-700 Mb podczas testu. Mam podobne wyniki na IPhone.
Soft jest aktualny, HW 11. Ustawienia domyslne. Do modemu jest kablem podlaczonych kilka urzadzen (TVbox, TVs, laptop) i kilka mobilnych po wifi.
1. Czy ktos mial podobne objawy? Czy UPC zmienia cos w ustawieniach lub ogranicza transfer? Czy to moze obciazenie i ilosc uzytkownikow wplywa na podzial lacza? Czy ilosc sciaganych danych ma na to wplyw (strumieniowanie gry, netflix, itp.)? Mieszkam w centrum miasta. Bede wdzieczny za kazde info i rade.
PS. 2. Co warto zmienic w domyslnych ustawieniach modemu aby dzialal optymalnie?
Pozdrawiam Artur |
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-01-2021, 22:46
|
|
|
Karta sieciowa w komputerze zestawia ci wtedy połączenie do 100Mb/s a diagnostyka Windowsa przestawia na full duplex do 1Gb/s.
Wejdź w ustawienia karty sieciowej w Windowsie i zmień z auto na 1Gb/s ręcznie.
Szybki przykład z internetu:
Profilaktycznie możesz wymienić też kabel łączący komputer z modemem. |
|
|
|
|
Rancorec
Klikacz
Dołączył: 10 Sty 2021 Posty: 2
|
Wysłany: 10-01-2021, 15:12
|
|
|
Podłączam się pod temat i proszę o radę. Od 2,5 miesiąca mam gigaboxa. Dostałem wraz z umową na neta 1000 Mbs (koronka i praca zdalna). Przez cały czas wszystko chodziło cacy. Bardzo szybko otwierały się strony ładowały filmy a gry ściągane na steam aż rozgrzewały i5-8600k. Jednak od kilku dni coś się stało. Strony otwierają się wolno a czasem jakby net się zawieszał. Na tym forum czasem strona z topicami otwiera się minutę albo wcale i trzeba odświeżyć. Podobnie strony typu onet gazeta.pl, BBC. Duck duck wolno wyszukuje, google szybciej się ładuje ale też wolniej niż wcześniej. Czasem pliki ściągają się 30 k/bs czasem coś się naprawia i znowu jest np. 30 Mbps. Co ciekawe Speedtest OOkLA pokazuje wyniki w okolicach DL 700 - 900 MBps UP 38-41 Mbps. Jednak internet jest niestabilny. Wyprzedzę pytania. To samo mam na komputerze stacjonarnym podpiętym kablem (kabel dobrej jakości sprawdzany programem diagnostycznym karty sieciowej intela), tak samo na laptopach podłączonych na WI-FI w tym na służbowym w którym nie mogę gmerać bez uprawnień. W dodatku mam komputery z Linuxem i na nich tak samo się dzieje jak na Windowsie (więc to nie kwestia popsutego windowsa) Po zrobieniu Hot Spota z telefonu i podłączeniu lapka do niego po Wi-Fi - net działa prawidłowo (w tym samym czasie gdy na gigaboxie nic się nie chce otworzyć). Okablowanie w chacie było nowe od UPC założone 3 lata temu. Zwyczajnie odprzedwczoraj nie da się normlanie pracować mejl 3 mega pobierał się pół minuty na 1000Mbps łączu ! Gigaboxa restartowałem a nawet przywróciłem do ustawień fabrycznych - nic to nie dało. Telefon do UPC oczywiście mówią, że awarii żadnej nie ma. Podejrzewam, że winny jest modem. Jak instalował monter to powiedział, że sygnał bardzo dobry. Miał ktoś podobne problemy ??
Jako ciekawostkę dodam, że poprzednio miałem ponad 2 lata tego connect boxa i nie miałem takich problemów. W dodatku zanim monter przyniósł tego Gigaboxa - już mi odblokowali internet 1000Mbs i nawet ten Connect Box dawał sobie z nim radę ! |
|
|
|
|
ralf
ultra master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Cze 2005 Posty: 915 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 10-01-2021, 21:25
|
|
|
Złóż reklamację do UPC |
_________________
|
|
|
|
|
Rancorec
Klikacz
Dołączył: 10 Sty 2021 Posty: 2
|
Wysłany: 11-01-2021, 11:57
|
|
|
Ok po 2 dniach przyznali, że jakaś awaria. Miałem zamówionego technika na dziś ale w wczoraj przyszedł sms, że odwołują bo w moim regonie wykryto awarię NMS276697 Nie wiem co to znaczy może ktoś się zna na numerach awarii UPC. Mieli naprawić dziś do 10. Przedłużyli do 17 a na infolinii informacja, że nadal analizują co się stało. Chodzi o rejon Wola, Bemowo w Wawie. Także jak ktoś ma podobne problemy to pewnie to to. Swoją drogą ciekawe, że umowę z UPC można bez problemów przedłużyć przez telefon (bez podpisania papierów) ale już reklamacji telefonicznie zgłosić nie można. |
|
|
|
|
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 393
|
Wysłany: 11-01-2021, 20:00
|
|
|
Można zgłosić reklamację telefonicznie, bo takie jest prawo telekomunikacyjne. Ale po co? Dwa kliknięcia na necie i idzie, a konsultant nie musi słuchać. |
|
|
|
|
kylo_wawa
Klikacz
Dołączył: 01 Lut 2013 Posty: 10
|
Wysłany: 11-01-2021, 21:18
|
|
|
Rancorec napisał/a: | Ok po 2 dniach przyznali, że jakaś awaria. Miałem zamówionego technika na dziś ale w wczoraj przyszedł sms, że odwołują bo w moim regonie wykryto awarię NMS276697 Nie wiem co to znaczy może ktoś się zna na numerach awarii UPC. Mieli naprawić dziś do 10. Przedłużyli do 17 a na infolinii informacja, że nadal analizują co się stało. Chodzi o rejon Wola, Bemowo w Wawie. Także jak ktoś ma podobne problemy to pewnie to to. Swoją drogą ciekawe, że umowę z UPC można bez problemów przedłużyć przez telefon (bez podpisania papierów) ale już reklamacji telefonicznie zgłosić nie można. |
Mam takie same objawy, jednak u mnie spedtesty spadają prawie do zera jak jest zwiecha netu. Lokalizacja Warszawa Bemowo. Dzisiaj umówiłem technika na czwartek. Infolinia twierdzi, że w rejonie nie ma awarii podejrzewają modem Connectbox. Sygnał teoretycznie jest ok wg. Infolinii.
Update: właśnie dostałem SMS
Cytat: | Szanowni Panstwo.
Informujemy, ze w Panstwa rejonie jest zdiagnozowana awaria NMS276827, ktorej planowany termin zakonczenia przypada na: 12.01. W zwiazku z tym, wizyta technika zostala odwolana.
Przepraszamy za powstale niedogodnosci. |
|
|
|
|
|
matt97
Klikacz
Dołączył: 20 Cze 2017 Posty: 5
|
Wysłany: 14-01-2021, 21:10
|
|
|
Witam, chciałbym się zapytać Was o radę.
Posiadam duże mieszkanie i konieczność wzmocnienia sygnału wifi. Obecnie posiadam w UPC internet 1GB który działa w 1 części (wifi bez uwag). By wzmocnić sygnał w drugiej części mieszkania pociągnąłem 30m kabla z rutera UPC do AP (TP-LINK TL-WA1201). Generalnie wszystko działa. W zasięgu działania rutera głównego UPC wszystko śmiga, natomiast z sygnałem z AP jest gorzej. Transfery są oczywiście dużo niższe ale często przy dużym poborze danych sieć 5HZ zanika lub po prostu rozłącza urządzenia. Często są też duże opóźnienia w działaniu neta. Czy mój sposób połączenia jest prawidłowy? Czy możecie mi coś polecić ? |
|
|
|
|
ra74
classic master
Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 224
|
Wysłany: 17-01-2021, 13:53
|
|
|
matt97 napisał/a: | Witam, chciałbym się zapytać Was o radę.
Posiadam duże mieszkanie i konieczność wzmocnienia sygnału wifi. Obecnie posiadam w UPC internet 1GB który działa w 1 części (wifi bez uwag). By wzmocnić sygnał w drugiej części mieszkania pociągnąłem 30m kabla z rutera UPC do AP (TP-LINK TL-WA1201). Generalnie wszystko działa. W zasięgu działania rutera głównego UPC wszystko śmiga, natomiast z sygnałem z AP jest gorzej. Transfery są oczywiście dużo niższe ale często przy dużym poborze danych sieć 5HZ zanika lub po prostu rozłącza urządzenia. Często są też duże opóźnienia w działaniu neta. Czy mój sposób połączenia jest prawidłowy? Czy możecie mi coś polecić ? |
A sieci wifi nazwałeś tak samo czy różnie ? Do takiej konfiguracji to kupuje się ap które obsługuje mesh jak chce mieć się 1 sieć. Przypuszczam drugiej części mimo wszystko korzysta z wifi upc. Dla testów wyłącz np wifi w upc i sprawdź tylko tp-linka czy sygnał i transfery są ok |
|
|
|
|
invictus
light master
Dołączył: 26 Lis 2015 Posty: 124 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2021, 13:50
|
|
|
Od dwóch tygodni posiadam usługę biznesową z internetem 1Gb/s i od tego czasu toczę "walkę" związaną z niskimi prędkościami. Posiadam modem GigaBox, już 2x był u mnie technik i wymieniał urządzenie na nowe/inne (nie wiem dokłądnie) i nie zmienia się nic, porobił pomiary, niby wszystko "w normach", a prędkość maksymalna nie przekracza 500Mb/s (w najlepszym momencie). Średnie prędkości w ciągu dnia to okolice 200-300.
Testowałem to na kablu, na GigaBoxie po wifi jak również na swoim routerze, zawsze prędkości są takie same.
Jakieś pomysły co dalej? Niestety trochę bez sensu posiadać usługę 1Gb/s, a korzystać max 400-500. |
|
|
|
|
decees
easy master
Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 30
|
Wysłany: 21-01-2021, 09:13
|
|
|
invictus napisał/a: | prędkość maksymalna nie przekracza 500Mb/s (w najlepszym momencie). Średnie prędkości w ciągu dnia to okolice 200-300.
|
Też od dwóch dni zaobserwowałem identyczne zachowanie na moim łączu (tyle że u mnie nie biznesowe) - na razie otrzymałem po konsultacji i sprawdzeniu że niby wszystko jest ok propozycję zrobienia twardego resetu GigaBoxa, ale jak Ty jesteś po dwóch wymianach to widzę że nie ma co się łudzić, że to coś pomoże
Ale jak technik wymieniał Ci urządzenie to nie robiliście od razu testu prędkości na jego sprzęcie? |
|
|
|
|
decees
easy master
Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 30
|
Wysłany: 21-01-2021, 10:03
|
|
|
Ktoś może na to rzucić okiem czy jest OK?
Czy to normalne że DOCSIS 3.1 jest nieaktywny?
|
|
|
|
|
invictus
light master
Dołączył: 26 Lis 2015 Posty: 124 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-01-2021, 10:38
|
|
|
decees napisał/a: | invictus napisał/a: | prędkość maksymalna nie przekracza 500Mb/s (w najlepszym momencie). Średnie prędkości w ciągu dnia to okolice 200-300.
|
Też od dwóch dni zaobserwowałem identyczne zachowanie na moim łączu (tyle że u mnie nie biznesowe) - na razie otrzymałem po konsultacji i sprawdzeniu że niby wszystko jest ok propozycję zrobienia twardego resetu GigaBoxa, ale jak Ty jesteś po dwóch wymianach to widzę że nie ma co się łudzić, że to coś pomoże
Ale jak technik wymieniał Ci urządzenie to nie robiliście od razu testu prędkości na jego sprzęcie? |
Oczywiście robił technik pomiary/testy łącza (po wifi, na kablu, na moim routerze, a także na GB), wszędzie prędkości były porównywalne w okolicach 300-400Mb/s. Niestety stwierdził że on nie jest w stanie nic więcej zrobić (jak tylko wymienić modem) i żeby sprawy techniczne zgłaszać do działu echnicznego. Wg niego problem jest z instalacją w bloku, ale dopóki parametry są "w normie" nic/nikt z tym nie zrobi.
9BFD2D79-BF14-45EE-B7F1-C76EB097E176.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 24 raz(y) 239,36 KB |
914355C5-A127-45AF-A208-1962C9B282F9.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 18 raz(y) 145,92 KB |
|
|
|
|
|
invictus
light master
Dołączył: 26 Lis 2015 Posty: 124 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-01-2021, 22:30
|
|
|
Dodaje jeszcze parametry z routera (na których totalnie się nie znam więc nie wiem jak je czytać).
B37DAFB4-6119-4385-BC5D-D7D611BAE6D5.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 77 raz(y) 218,71 KB |
|
|
|
|
|
|