Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciągły problem ze stabilnością upload w pakiecie 500/30
Autor Wiadomość
Astral699 
ultra master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 1245
Skąd: Z Miasta
Wysłany: 21-11-2020, 15:25   Ciągły problem ze stabilnością upload w pakiecie 500/30

Cześć, od kiedy sie przeprowadziłem w nowe miejsce i kupilem pakiet 500/30mbit pierwszy raz w historii UPC mam problem z upload. W speedtestach jest max, natomiast w klasycznym wysylaniu pliku, np przez FTP (szybki FTP) wartości wahają się między 8-15mbit, zamiast 30.

UPC uważa, że wszystko w normie jesli speedtest pokazuje 29.5......a rzeczywistość rzeczywistością.

Czy wszystko OK w screenach?

kanał zwrotny.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 188,13 KB

downstream2.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 169,94 KB

downstream.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 170,32 KB

status sieci.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 172,56 KB

_________________
 
 
 
-Zuzia 
light master


Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 53
Wysłany: 21-11-2020, 23:56   Re: Ciągły problem ze stabilnością upload w pakiecie 500/30

Astral699 napisał/a:
W speedtestach jest max, natomiast w klasycznym wysylaniu pliku, np przez FTP (szybki FTP) wartości wahają się między 8-15mbit, zamiast 30.
Wysyłaj w kilku sesjach równocześnie.
_________________
  -Zuzia
 
antyjupisi 
plus master


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 562
Skąd: Śląsk
Wysłany: 22-11-2020, 00:59   

Jak rozbujasz upload patrz, czy ilosc timeautow t3 rosnie, masz tam kilka.
 
 
Astral699 
ultra master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 1245
Skąd: Z Miasta
Wysłany: 22-11-2020, 12:34   Re: Ciągły problem ze stabilnością upload w pakiecie 500/30

-Zuzia napisał/a:
Astral699 napisał/a:
W speedtestach jest max, natomiast w klasycznym wysylaniu pliku, np przez FTP (szybki FTP) wartości wahają się między 8-15mbit, zamiast 30.
Wysyłaj w kilku sesjach równocześnie.

Serio? Nie wpadłbym na to....
To nic nie daje. 5 sesji wysyłania, wtedy dzieli sie ten zaniżony upload na nie.
_________________
 
 
 
frst 
light master


Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 127
Skąd: W-wa
Wysłany: 22-11-2020, 13:19   

Astral699, pokaż screena z zakładki konfiguracja, tam są widoczne maksymalne prędkości ustawione na obu kanałach. Poza tym masz masakryczną liczbę błędów przed korekcją i po korekcji, wiem że to na kanałach DOWN, ale to by wskazywało że jednak jest jakiś problem. Dla porównania u mnie jest max 20 przed i 0 po.
_________________
Ostatnio zmieniony przez frst 22-11-2020, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
frst 
light master


Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 127
Skąd: W-wa
Wysłany: 22-11-2020, 13:27   

..
_________________
  
 
 
antyjupisi 
plus master


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 562
Skąd: Śląsk
Wysłany: 22-11-2020, 14:18   

Modem nie wyrabia z korekcja, lecz masakryczna ilosc bledow to setki tys. lub wiecej, ale to ds. Na us sa bledy t3. Sygnal nieszczegolny i do poprawy (jak bedzie im sie chcialo) jednak 30 mega powinien wyciagnac i tak jest w speedtescie, czyli reszta to ustawienia systemu (moze skaszanione), takze mozliwy limit ftp per sesja/ip. Na dwoje babka wrozyla.
  
 
 
Astral699 
ultra master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 1245
Skąd: Z Miasta
Wysłany: 22-11-2020, 21:37   

antyjupisi napisał/a:
Modem nie wyrabia z korekcja, lecz masakryczna ilosc bledow to setki tys. lub wiecej, ale to ds. Na us sa bledy t3. Sygnal nieszczegolny i do poprawy (jak bedzie im sie chcialo) jednak 30 mega powinien wyciagnac i tak jest w speedtescie, czyli reszta to ustawienia systemu (moze skaszanione), takze mozliwy limit ftp per sesja/ip. Na dwoje babka wrozyla.

Serwer wyrabia, bo u rodziców na 500/30 upload na ten sam serwer idzie 30mbitów na 1 sesji

konf2.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 149,68 KB

konf1.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 173,95 KB

_________________
 
 
 
frst 
light master


Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 127
Skąd: W-wa
Wysłany: 22-11-2020, 23:05   

Parametr dla UP masz ustawiony dobrze, co daje max 30273 Kb/s.
Widzę, że korzystasz z Compala w trybie routera, ja bym jeszcze pokombinował z podłączeniem komputera bezpośrednio ethernetem w trybie modemu, zamiast AP. No i wyłącz to syfiaste upc wifi free, możesz to zrobić na portalu moje upc, wtedy modem przeładuje sobie plik konfiguracyjny i może coś się poprawi ;)
Wg mnie coś jest nie tak z tym FTP albo klientem, którym wysyłasz, bo nie ma opcji aby speedtest na różnych serwerach poza siecią UPC pokazywał 30Mb/s, a do tego jednego FTP nagle jest mniej. Poszukaj problemu tutaj, sprawdź wysyłanie przez LTE z tego samego komputera itd.
_________________
 
 
antyjupisi 
plus master


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 562
Skąd: Śląsk
Wysłany: 22-11-2020, 23:12   

Astral699 napisał/a:
antyjupisi napisał/a:
Modem nie wyrabia z korekcja, lecz masakryczna ilosc bledow to setki tys. lub wiecej, ale to ds. Na us sa bledy t3. Sygnal nieszczegolny i do poprawy (jak bedzie im sie chcialo) jednak 30 mega powinien wyciagnac i tak jest w speedtescie, czyli reszta to ustawienia systemu (moze skaszanione), takze mozliwy limit ftp per sesja/ip. Na dwoje babka wrozyla.

Serwer wyrabia, bo u rodziców na 500/30 upload na ten sam serwer idzie 30mbitów na 1 sesji
No to pobierz jakiegos llinucha, uruchom go i sprawdz. Jesli speedtest idzie 30 mega to konfig modemu musi byc prawidlowy. Ustal tylko, czy bledy t3 us nie narastaja.
  
 
 
Astral699 
ultra master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 1245
Skąd: Z Miasta
Wysłany: 23-11-2020, 18:38   

Posłuchajcie w chello/UPC jest od "nastu" lat, wiem co i jak generalnie i wiem kiedy coś może być moją winą a kiedy nie.
Przyjmijcie jako PEWNIK 100%, że serwer ma olbrzymią przepustowość, klient FTP działa prawidłowo i po mojej stronie jest wszystko w porządku. Serwer min 1gbit full duplex, w momencie testu łącze obciążone na poziomie 3-7%
Wyłączyłem WiFree, modem się przelogował, nic to nie dało.

Ewidentnie jest coś nie tak z modemem lub sygnałem. Tutaj już niestety moja wiedza techniczna się kończy :(
W tryb modemu nie będę się przełączał gdyż nie ma to sensu, poza tym potrzebne jest mi Wi-Fi
_________________
 
 
 
antyjupisi 
plus master


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 562
Skąd: Śląsk
Wysłany: 23-11-2020, 19:30   

Syganal nie jest decydujacy w tym przypadku, a wi free i bridge nie maja zwiazku. Pozostal do sprawdzenia twoj system. Pisalem pobierz jakies Ubuntu na pendrive i z niego sprawdz.
 
 
Astral699 
ultra master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 1245
Skąd: Z Miasta
Wysłany: 24-11-2020, 18:37   

System jest OK, nie bede stawiał specjalnie jakiegos systemu, tylko po to żeby się upewnić czego jestem pewien.
Ten system, ten komputer, w 100% ten sam konfig działał pół roku temu pod innym adresem, u rodziców, na 500/30 bez zająknięcia
Co się zmieniło? Adres świadczenia usługi i inny egzemplarz modemu. Wnioski?
_________________
 
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1080
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-11-2020, 19:02   

Astral699 napisał/a:
System jest OK, nie bede stawiał specjalnie jakiegos systemu, tylko po to żeby się upewnić czego jestem pewien.
(...)

Niczego nie musisz 'stawiać' - wystarczy uruchomić komputer z pamięci USB lub płyty DVD z Linuksem Live.
np. stąd - https://www.debian.org/CD/live/index.pl.html
  
 
 
Astral699 
ultra master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 1245
Skąd: Z Miasta
Wysłany: 24-11-2020, 19:15   

Ok, zakończmy na tym, że nie zrobię tego, ok? :)
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: