Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy net światłowodowy w Orange ostatnio zwolnił?
Autor Wiadomość
aster 
classic master


Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 226
Wysłany: 23-06-2020, 16:10   Czy net światłowodowy w Orange ostatnio zwolnił?

Czy Orange ostatnie wprowadził jakieś ograniczenia?

W ostatnich tygodniach jak robiłem speedtest to mimo iż mam usługę 300mb/s to osiągi są poniżej 100mb/s. Tylko jednego dnia wyskoczyło mi pełne 300.

Co ciekawe ostatni test wykonałem o 3 rano i ponownie było poniżej 100, a nie wierzę by o tej godzinie można mówić o przeciążonych łączach/sieci.
 
 
taggan 
plus master

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-06-2020, 16:29   

Robisz testy na kablu (nie wifi!) i przy odłączonych od routera innych urządzeniach?
Zrób certyfikowane speedtesty w kilku porach dnia i nocy i jeżeli wyniki będą rażąco odbiegać od wykupionej prędkości - to masz podstawę do reklamacji.

link: https://pro.speedtest.pl/
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-06-2020, 20:04   

Poniżej 100, tzn ile? Jeżeli coś powyżej 90Mb/s, może Ci kabel albo port w routerze/karcie sieciowej nie wyrabia i zestawia połączenie do 100Mb/s zamiast 1Gb/s.
Z tego co wiem, żadnych ograniczeń nie robili.
 
 
aster 
classic master


Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 226
Wysłany: 24-06-2020, 01:40   

Testuję bezpośrednio na routerze Google Wifi, tak więc nawet nie muszę podłączać innego sprzętu.

Natomiast może rzeczywiście coś jest z samym kablem od routera do modemu skoro 90-ki mi się pojawiają cały czas. Hmm, jutro kupię drugi to zobaczę czy po zmianie samego kabla coś się poprawi...

Pytam też głównie dlatego, że nadszedł czas przedłużenia umowy i kuszą mnie wyższe opcje typu 600 (lub nawet ta najwyższa), ale chciałbym by najpierw obecna prędkość ponownie działała sprawnie zanim cokolwiek zmienię...
 
 
gabrychu 
classic master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 196
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 24-06-2020, 07:23   

Mamy w jednaj firmie łącze od nich i działa stabilnie, tyle co ma być czyli 900Mb/s.

Pewnie masz problem z kablem lub ze sprzętem.
_________________
 
 
aster 
classic master


Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 226
Wysłany: 25-06-2020, 01:27   

Mój błąd, wystarczyło zrobić to co zawsze powinno się robić w takich sytuacjach i po prostu wyłączyć sprzęt od prądu na kilka(naście) sekund. A dopiero jeśli to nie zadziała to martwić się co dalej...

Po restarcie (tylko Funboxa, routera nie ruszałem) zrobiłem speedtest na samym routerze i od razu było lepiej: 310 download i 35 upload. :)

Tak więc śmiało można przedłużać umowę i nawet zrobić sobie mały upgrade prędkości...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,32 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: