Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6. |
Autor |
Wiadomość |
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-01-2020, 11:38
|
|
|
Jest szansa, tylko pewnie źle piszesz reklamację. |
|
|
|
|
Azar
plus master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-01-2020, 11:50
|
|
|
Napisałem reklamację w ten sposób:
Witam
zrobiłem certyfikowany pomiar prędkości programem pro speed test zdarzył się spadek prędkości pobierania lecz w innym czasie prędkości były poprawne dołączam raport.
Kolejna sprawa mam skoki pingu oraz utraty pakietów od razu na modemie, nic nie działało w tle i nie zakłócało testów łącza nie było obciążenia CPU, wyłączyłem antywirusa, wyłączyłem zaporę sieciową, przełączyłem modem w tryb bridge, zresetowałem połączenie TCP, mam najnowsze sterowniki do karty sieciowej,sygnał DS i US mieści się w normie i zrobiłem testy programem PingPlotter 10 minutowe przez kilka dni na serwery należące do UPC:
62.179.1.60 port 53
62.179.1.61 port 53
62.179.1.62 port 53
62.179.1.63 port 53
iperf.upc.pl port 80
Bez względu o której porze robię testy są utraty pakietów i skoki pingu przez to mam lagi w grach online oraz strony internetowe potrafią dłużej się wczytywać lub wcale się nie załadować dlatego chce wymiany modemu Compal który ma wadliwy procesor z problemem Puma6 na Giga box który nie ma tej przypadłości, kolejna sprawa to brak kanałów 12 oraz 13 w wi fi w compalu. |
_________________
|
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 22-01-2020, 11:57
|
|
|
Azar, Testy robiłeś prawdopodobnie po TCP, a oni Ci odpisali że straty wynikają z charakterystyki protokołu ICMP. Może warto im to wypomnieć, przecież to zwykłe robienie z klienta idioty. |
_________________
|
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-01-2020, 12:12
|
|
|
A dołączyłeś im screeny pomiarów? Jakie screeny robiłeś? Utraty pakietów widać w całej drodze aż do ostatniego hosta? Ja bym nie sugerował się też testami do samej sieci UPC, tylko zrobił gdzieś poza ich sieć, by udokumentować, że utraty utrzymują się od sieci UPC i wpływają też na ostatni host docelowy i dołączył do reklamacji. Dodatkowo trzeba zaznaczyć, że testy są robione po TCP i UDP i nie ma możliwości, by straty były poprzez konfiguracje serwera i braku odpowiedzi i priorytetu odpowiedzi na zapytania ICMP. Warto też dodać, że znasz przypadki, że są osoby, co mają GCB do niższych prędkości, znane są te osoby z forum.upc.eu i nie mogą się przykrywać, że jest tylko do 1Gb/s. Jedna osoba w przeciwieństwie do mnie, dostała GCB bez pomocy moderatora. Możesz też napisać, że te osoby po wymianie na GCB nie mają utraty pakietów. Możesz też napisać, ale to już zależy od Ciebie czy tak chcesz, by przysłali technika z GCB do testu, jak problemy ustaną, to zostawia ci go, a jak nie, to liczysz się z opłatą za wezwanie technika. |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2020, 14:09
|
|
|
Azar napisał/a: | mam skoki pingu oraz utraty pakietów |
Azar napisał/a: | Bez względu o której porze robię testy są utraty pakietów i skoki pingu | Dlatego w odpowiedzi: odpowiedz UPC na reklamacje napisał/a: | widoczna w przesłanych testach procentowa utrata pakietów na serwerach docelowych wynika z konfiguracji wspomnianych serwerów. Nie odpowiadają one na każde zapytanie ICMP. |
Ping korzysta z protokółu ICMP, w ogóle nie trzeba używać słowa ping, bo właśnie czeka nas utrącenie reklamacji taką standardową formułką.
W reklamacji musi być wszystko ściśle ujęte, data i czas wykonania testu i reszta danych np.
- adres: iperf.upc.pl, protokół TCP, port 80
- adres: 62.179.1.61 protokół TCP, port 53
Azar napisał/a: | Dostałem odpowiedź na kolejną reklamacje ale widzę że nie ma szans na wymianę tak więc olewam temat i czekam do końca umowy | Jak widzisz wykorzystają cokolwiek, żeby ją odrzucić, dlatego trzeba nie dawać im takiej szansy.
brtk napisał/a: | Ja bym nie sugerował się też testami do samej sieci UPC, tylko zrobił gdzieś poza ich sieć, | Mają serwer iperf oraz swoje serwery DNS więc trzeba z nich korzystać. Wtedy nie mają argumentu, że problem jest poza ich siecią. |
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-01-2020, 14:34
|
|
|
Ja rozumiem, ale oprócz nich niech mają dowód, że u innych też utrzymują się utraty pakietow, wtedy nie napiszą, że ich serwery są tak skonfigurowane i nie wpływają na serwer docelowy. Gdyby nie wpływało, to by były utraty w sieci UPC a np. przy wp.pl już nie. Stąd trzeba załączyć test do ich sieci np. iperf jak i do innych. |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2020, 14:51
|
|
|
Tyle, że przy protokołach transmisji typu TCP nie może być strat pakietów, ani zbyt wysokich opóźnień, zwłaszcza dla DNS więc nic nie wytłumaczą jakąś "konfiguracją" jak w przypadku ICMP. Dlatego w zupełności wystarczające jest kilka testów na kilka rożnych adresów serwerów UPC. Nie trzeba zbyt wielu, powiedzmy trzy dobrze wykonane i opisane.
Azar testy wykonał poprawnie (to najtrudniejsze), ale "ping" położył całą reklamację. Oni tylko czekają na takie okazje. Na tym polega ich praca, znaleźć słaby punkt i odrzucić reklamację. |
|
|
|
|
Azar
plus master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 07-02-2020, 09:58
|
|
|
Właśnie monter wymienił mi CB na giga box do prędkości 120Mb/s |
_________________
|
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 07-02-2020, 12:14
|
|
|
Azar, Co w końcu przyniosło skutek? |
_________________
|
|
|
|
|
Azar
plus master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 07-02-2020, 13:05
|
|
|
Zadzwoniłem do działu technicznego i powiedziałem że nadal mam utraty pakietów i żeby przyszedł technik z giga boxem, ale przyszedł z nowym compalem xD
Sprawdził sygnał powiedział że jest jak żyleta i dał nowego CB i powiedział żebym zadzwonił w takim razie do UPC i powiedział żeby dali hitrona lub GCB, Tak więc zadzwoniłem i konsultant zapisał prośbę. Na drugi dzień zadzwonił technik i mówi że nie mają na magazynie hitronów ani GCB i powiedział że na jutro załatwi mi GCB.
Przyszedł dzisiaj i mówi że nie wie czy przy tej prędkości zadziała GCB ale wszystko ruszyło i śmiga bez problemu |
_________________
|
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-02-2020, 13:51
|
|
|
A co ci pisałem od dawna, byś tak zrobił? |
|
|
|
|
Azar
plus master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 07-02-2020, 13:57
|
|
|
brtk, Miałeś rację że wystarczyło zadzwonić i wytłumaczyć o co chodzi a nie pisać reklamację dziękuję za pomoc |
_________________
|
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-02-2020, 14:21
|
|
|
I nie masz już utrat pakietów? Jaką wersję sprzętową dostałeś tego GCB? |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-02-2020, 14:29
|
|
|
Arris TG3492LG ... czy mógł by ktoś założyć wątek o tym sprzęcie - dla pożytku ogółu ? |
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 07-02-2020, 14:38
|
|
|
Azar napisał/a: | Zadzwoniłem do działu technicznego i powiedziałem że nadal mam utraty pakietów i żeby przyszedł technik z giga boxem, ale przyszedł z nowym compalem xD
Sprawdził sygnał powiedział że jest jak żyleta i dał nowego CB i powiedział żebym zadzwonił w takim razie do UPC i powiedział żeby dali hitrona lub GCB, Tak więc zadzwoniłem i konsultant zapisał prośbę. Na drugi dzień zadzwonił technik i mówi że nie mają na magazynie hitronów ani GCB i powiedział że na jutro załatwi mi GCB.
Przyszedł dzisiaj i mówi że nie wie czy przy tej prędkości zadziała GCB ale wszystko ruszyło i śmiga bez problemu |
Azar napisał/a: | brtk, Miałeś rację że wystarczyło zadzwonić i wytłumaczyć o co chodzi a nie pisać reklamację dziękuję za pomoc |
Uscislijmy. brtk zalatwil sobie modem przez moda spolecznosci.
Tobie nie pomogly: reklamacja, zgloszenie do UKE i prosby kierowane do kilku modow "spolecznosci". Pomogl telefon, bo jakiemus konsultantowi nagle przyszlo do glowy klepnac zlecenie grubo poza matryca, rzecz ktorej unikaja jak ognia miedzy innymi dlatego, zeby nie bylo relacji w necie i kolejnych chetnych na podobna wymiane. Cuda, panie. Ktos tu koloryzuje albo maja naprawde juz niezly bajzel w tym jupisi. |
|
|
|
|
|