Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Compal CH7465LG
Autor Wiadomość
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2019, 07:49   

Problem z kartami WiFi na chipie MediaTek MT7610U nadal aktualny, przypominam, że pojawił się po jednej z aktualizacji softu w Compalu i do dziś nie został całkiem rozwiązany. Lista trzydziestu modeli kart, które mogą źle współpracować z Compalem: https://wikidevi.wi-cat.ru/index.php/MediaTek_MT7610U

U nas najpopularniejsza jest seria TP-LINK Archer (T1U, T2U, T2UH, T2UHP). Problematyczna w zestawieniu Compal+Archer+Windows 10.
 
 
woniu 
easy master

Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 33
Skąd: Leszno
Wysłany: 10-12-2019, 17:38   

Szczerze? To wstyd jak UPC traktuje swoich klientów. Niedziałający w pełni soft od pół roku i żadnych prób naprawienia tego. Mało tego soft, który jest podatny na atak zdalny https://cve.mitre.org/cgi-bin/cvename.cgi?name=CVE-2019-17224 i nic z tym nie robią..
_________________
 
 
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1656
Wysłany: 10-12-2019, 21:48   

woniu, pokazują swoim podejściem gdzie mają klientów.
_________________
  ogromny
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2019, 16:21   

woniu napisał/a:
Szczerze? To wstyd jak UPC traktuje swoich klientów. Niedziałający w pełni soft od pół roku i żadnych prób naprawienia tego. Mało tego soft, który jest podatny na atak zdalny https://cve.mitre.org/cgi-bin/cvename.cgi?name=CVE-2019-17224 i nic z tym nie robią..
Twierdzą, że pracują nad zgodnością z Mediatekiem: https://forum.upc.eu/t5/connectbox/problem-z-polaczeniem-5-ghz/m-p/36748#M6877

Może załatają też znane luki bezpieczeństwa i naprawią loopback. Oby.
 
 
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1656
Wysłany: 14-12-2019, 16:28   

Zuzia, zejdź na ziemię, poprawili w compalu to że podczas wpisywania hasła powinny być gwiazdki? Też ostro pracowali nad tym.
_________________
  ogromny
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2019, 16:47   

Ogromny, nie naprawili. Ale mogą naprawić, teoretycznie. Kto wie, może użytkownicy Compala doczekają zanim im skończą się umowy :)
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1261
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2019, 18:11   

Próbowaliście zgodnie z pewnymi zaleceniami ustawić manualnie kanał 40 dla sieci 5Ghz dla Connect Box?
Pomaga w połączeniu z chipsetem Mediatek?
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2019, 18:29   

@ogromny w GCB wprowadzili, więc może i tu wprowadza w końcu 😄
 
 
Azar 
plus master


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 688
Skąd: Katowice
Wysłany: 16-12-2019, 13:07   

Dostałem odmowną odpowiedź od UKE w sprawie wymiany modemu z compala na GCB:

Prezes UKE zajmuje się rozpatrywaniem sporów cywilnoprawnych wyłącznie z zakresu usług telekomunikacyjnych i pocztowych.
Przedmiot sporu, tj. wymiana dekodera wykracza poza kategorie sporów objęte właściwością Prezesa UKE.
_________________
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-12-2019, 13:14   

Zależy co (i jak) reklamowałeś w UPC, że po wyczerpaniu tejże drogi reklamacyjnej, napisałeś skargę do UKE (??)
Czyżbyś nie akcentował np. nietrzymanie parametrów sprzętu, czy uciążliwości z tym związane ?
 
 
Azar 
plus master


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 688
Skąd: Katowice
Wysłany: 16-12-2019, 13:25   

hsurim, napisałem najpierw reklamację do UPC w sprawie braku kanałów 12 oraz 13 w paśmie 2.4GHz w Wi-Fi w modemie Compal CH7465LG odmówili wymiany.

Potem napisałem do UKE że nie uznali mi reklamacji, ale jak widać UKE tym się nie zajmuje.
_________________
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2019, 13:38   

Zależy co im napisałeś i na co położyłeś nacisk, bo akurat UKE jest regulatorem i zajmuje się w kwestią przestrzegania norm.
 
 
Azar 
plus master


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 688
Skąd: Katowice
Wysłany: 16-12-2019, 13:45   

Zuzia, takie coś napisałem

Po złożeniu reklamacji UPC Polska przyznało że modem Compal CH7465LG nie posiada kanału 12 oraz 13 w paśmie 2.4GHz cytuję odpowiedź pracownika UPC:
”W nawiązaniu do sprawy, wyjaśniam, że posiadany przez Pana modem Connect Box wykorzystuje w sieci Wi-Fi 2,4 GHz kanały w zakresie od 1 do 11.”

UPC Polska nie posiada w modemie Compal CH7465LG możliwości ustawienia w paśmie 2.4GHz kanału 12 oraz 13 Wi-Fi przez co łamie obowiązujące w Polsce standardy które jasno mówią że modem musi spełniać europejski standard ETSI, który w Polsce obowiązuje. W Polsce dostępne pasmo jest w zakresie 2400,0-2483,5MHz. Natomiast modem Giga Connect Box obsługuję w paśmie 2.4GHz kanały 12 oraz 13 dlatego żądam wymiany na ten konkretny modem proszę o pomoc w rozwiązaniu sporu.
_________________
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2019, 14:30   

Azar, dobrze, że napisałeś. To nic nie kosztuje, co najwyżej trzeba będzie jeszcze raz ;)

Azar napisał/a:
Prezes UKE zajmuje się rozpatrywaniem sporów cywilnoprawnych wyłącznie z zakresu usług telekomunikacyjnych i pocztowych.
Przedmiot sporu, tj. wymiana dekodera wykracza poza kategorie sporów objęte właściwością Prezesa UKE.
Jakiego znów dekodera? Ktoś tu czegoś nie zrozumiał ;)

W piśmie do UKE kłaść wyraźny akcent na fakt braku obsługi wszystkich kanałów WiFi właściwych dla naszego regionu. Usługa telekomunikacyjna i urządzenie typu modem będące jest składnikiem, wprowadzone do obrotu przez operatora, posiadające moduł WiFi 2.4 GHz (warto wspomnieć o reklamowaniu funkcji WiFi i niemożności samodzielnej wymiany modemu przez klienta), podać wersję HW i softu, daty instalacji, reklamacji w UPC (tu zacytować jak przyznają się do faktu) itd. Nie będę dawać pełnego wzoru na forum z oczywistych względów. Chodzi o to, żeby prawnik w danej delegaturze UKE skierował skargę do konsultacji technicznej.
 
 
Azar 
plus master


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 688
Skąd: Katowice
Wysłany: 16-12-2019, 14:33   

Zuzia, Widzisz ja napisałem w sprawie modemu oni odpisali w sprawie dekodera tacy ludzie pracują w urzędach....

To napisze jeszcze raz reklamację do UPC a potem znowu od UKE ale widzę że nie da rady tego przeskoczyć.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,3 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: