|
|
Cisco EPC3208, EPCXXXX - rejestracja w UPC |
Autor |
Wiadomość |
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 08-06-2019, 15:58
|
|
|
macbookkul napisał/a: | 1) Czy procedura rejestracji modemu Cisco z pierwszego postu jest dalej aktualna?
2) Czy procedura przedstawiona w 1 poscie jest identyczna jeżeli mam już router Cisco, a zamowilem samodzielną instalację i przyslali mi inny modem/router, a chcialbym zostać przy Cisco? | https://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=211286&highlight=#211286
Jesli na Cisco zacznaja sie jakies schody z polaczeniem, sygnalem nie siac paniki na forum, ze celowo psuja, teoretycznie jest to mozliwe, ale wiem, ze tego nie robia. Trzeba odczekac kilka dni, powinno sie ustabilizowac. Do Cisco warto zakupic mocniejszy zasilacz, bo lubia padac i psuc modemy. |
|
|
|
|
przewaks
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 148
|
Wysłany: 08-06-2019, 21:55
|
|
|
Cytat: | teoretycznie jest to mozliwe, ale wiem, ze tego nie robia |
Jakieś dowody, czy to tylko puste słowa? Poproszę o konkrety. Moje Cisco niestety ubili i zmusili do wymiany na Compala. |
|
|
|
|
vito007
classic master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 178 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-06-2019, 00:38
|
|
|
przewaks napisał/a: | Moje Cisco niestety ubili i zmusili do wymiany na Compala. |
Jakieś dowody, czy to tylko puste słowa? Poproszę o konkrety. |
_________________
|
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 09-06-2019, 09:49
|
|
|
przewaks, A nie mógł się po prostu zepsuć? bez ingerencji kogokolwiek? |
_________________
|
|
|
|
|
przewaks
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 148
|
Wysłany: 09-06-2019, 09:51
|
|
|
Dowód? Proszę bardzo - Cisco działało przez ponad 4 lata bez problemów i nagle zaczęły się problemy - zaniżony transfer, całkowite zaniki Internetu itp. Sprawdzone w dwóch różnych lokalizacjach. Sygnał prawie idealny, bez żadnych zmian. Inny modem (już Compal) podłączony w mojej lokalizacji działał bez problemów. Stąd wiem, że nie była to wina modemu, bo ten był sprawny (znajomy elektronik sprawdził na ile mógł /zasilacz, kondensatory itp./, czy nie ma problemów z samym urządzeniem) i było wszystko ok. |
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 09-06-2019, 09:57
|
|
|
przewaks, Ale to Cisco nie mogło się zepsuć same z siebie? Wiesz, żaden sprzęt, nawet najlepszy nie jest wieczny.
Gdyby UPC prowadziło jakąś akcję uceglania Cisco to mielibyśmy tutaj więcej przypadków niż Twój jeden. |
_________________
|
|
|
|
|
Lelumpolelum
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 131 Skąd: Służew nad Dolinką
|
Wysłany: 09-06-2019, 10:34
|
|
|
przewaks
podobnie zachowywal sie moj cisco 3208 - w moim przypadku wymiana zasilacza rozwiazala problem. |
_________________
|
|
|
|
|
przewaks
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 148
|
Wysłany: 09-06-2019, 12:07
|
|
|
Możliwe, niemniej z elektrycznego punktu widzenia modem nie wykazywał żadnych usterek. Lelumpolelum, zasilacz wymieniłem na samym początku - to była pierwsza rzecz, o której pomyślałem.
Być może to zbieg okoliczności, ale jak by na to nie patrzeć, modemu już nie mam, zostałem zmuszony do Compala. Innych może to jeszcze nie spotkało i oby ich nigdy nie potkało. Jeszcze inni mogą nie widzieć o tym forum. Tak czy inaczej mnie coś takiego spotkało. |
|
|
|
|
tmp
light master
Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 55
|
Wysłany: 09-06-2019, 14:46
|
|
|
Cisco padło mi wkrótce po włączeniu 300 Mb/s jednak nie mam żadnych dowodów, że UPC maczało w tym palce. Compala też mi potem wymieniali, instalacja elektryczna w porządku, ale miałem spore problemy z sygnałem. |
|
|
|
|
przewaks
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 148
|
Wysłany: 09-06-2019, 15:07
|
|
|
tmp, dziwna zbieżność Moja instalacja elektryczna też jest sprawna, ale chodziło mi bardziej o sprawność elektroniki w modemie. Tak czy inaczej coś musi być na rzeczy moim zdaniem z tymi awariami |
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 11-06-2019, 01:00
|
|
|
przewaks napisał/a: | Dowód? Proszę bardzo - Cisco działało przez ponad 4 lata bez problemów i nagle zaczęły się problemy - zaniżony transfer, całkowite zaniki Internetu itp. Sprawdzone w dwóch różnych lokalizacjach. Sygnał prawie idealny, bez żadnych zmian. Inny modem (już Compal) podłączony w mojej lokalizacji działał bez problemów. Stąd wiem, że nie była to wina modemu, bo ten był sprawny (znajomy elektronik sprawdził na ile mógł /zasilacz, kondensatory itp./, czy nie ma problemów z samym urządzeniem) i było wszystko ok. | Gdzie ten dowod? Bo nie widze. Jestem ostatnim, ktory bronilby jupisi. Po prostu nie popieram szerzenia teorii spiskowych, a troche wiem, bo bylem po drugiej stronie barykady.
Jupisi przed pozbywaniem sie z sieci Cisco zaprzestalo montowania zwrtotnic multimedialnych, przerzucili sie na splittery Teleste, ktore nie sa zle, ale nie maja juz zabezpieczenienia przeciwprzepięciowego, nie wspominajac o takich luksusach jak separacja galwaniczna w obydwu kierunkach, ktora byla norma we wczesniej stosowanych elementach. W tym przypadku rowniez nie chcieli specjalnie komus szkodzic, uznali, ze siec maja zestrojona, zwrotnice sa drozsze od splitterkow, wygral rachunek ekonomiczny.
Cisco EPC3212 i EPC3208 zakwalifikowali do utylizacji mniej wiecej piec lat temu i praktycznie nie wydawali nowych do umow, utrudniali chec zatrzymywania przez klientow tych, ktore byly juz w obiegu. Od tej reguly jak wiadomo sa wyjatki, ale nieliczne. Te Cisco, ktore mieliscie lub macie od dawna sa juz mocno leciwe, a elektronika nie jest wieczna, sprawnosc oryginalnych zasilaczy tez pozostawiala wiele do zyczenia. To co widzicie w modemie jako dobry sygnal wcale takim nie musi byc na mierniku, ocena sprawnosci elektronicznej tez jest awykonalna, bo jak chcecie sprawdzic, czy glowica dziala prawidlowo? W domowych warunkach nierealne.
Widywalem takie sytuacje, ze w systemie konto klienta rozjechalo sie i modem dostawal zly konfig wiec modem rozlaczal polaczenia, pracowal niestabilnie, nawet restartowal sie, a po zaaplikowaniu dobrego konfigu wszystko wracalo do normy. W podobnych przypadkach zjawia sie technik z Compalem pod pacha i nie wisi na telefonie, zeby za wszelka cena ratowac sytuacje z waszymi Cisco tylko montuje co ma na zleceniu. Czesc faktycznie jest padnieta, inne cierpia na bolaczki, ktore da sie usunac jakby nad tym przysiasc, ale nikt nie ma ochoty, procedury sa w innym kierunku. Jednak nie wysylaja specjalnie kill-konfigow, bo, az tak ich nie pili. Ten sprzet od wielu lat systematycznie wykrusza sie i wkrotce zniknie na dobre. A gdyby chceli ubijac wtedy pozbyliby sie wszystkich Cisco w ciagu roku, gora dwoch. Tymczasem mamy A.D. 2019 i Cisco jeszcze dzialają, zreszta dlatego, że sa lepsze od cienizny zwanej modemorouterami. |
|
|
|
|
Nieznajomy
classic master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Maj 2019 Posty: 270
|
Wysłany: 11-06-2019, 08:48
|
|
|
Zacznijmy od tego, że gdyby chcieli pozbyć się cisco to uniemożliwiliby im logowanie się w sieci i wtedy pozamiatane, albo zmieniasz sprzęt, albo jesteś bez usług.
Ale czy tak robią ? NIE |
|
|
|
|
kamail86
easy master
Dołączył: 19 Paź 2017 Posty: 36
|
Wysłany: 11-06-2019, 14:18
|
|
|
antyjupisi napisał/a: | Jupisi przed pozbywaniem sie z sieci Cisco zaprzestalo montowania zwrtotnic multimedialnych, przerzucili sie na splittery Teleste, ktore nie sa zle, ale nie maja juz zabezpieczenienia przeciwprzepięciowego, nie wspominajac o takich luksusach jak separacja galwaniczna w obydwu kierunkach, ktora byla norma we wczesniej stosowanych elementach. W tym przypadku rowniez nie chcieli specjalnie komus szkodzic, uznali, ze siec maja zestrojona, zwrotnice sa drozsze od splitterkow, wygral rachunek ekonomiczny. |
To jak przypuszczam może powodować awarie podłączonego do UPC sprzętu w tym telewizora? Jakiś czas temu miałem taki problem że po podłączeniu do telewizora po HDMI uziemionego komputera porty w ciągu kilkudziesięciu godzin się paliły. Problem rozwiązało dopiero zamontowanie na kablu od UPC izolatora galwanicznego. |
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 11-06-2019, 18:57
|
|
|
Nie wiem, czy to wina jupisi, czy przyczyna problemu po stronie Twoich urzadzen lub instalacji elektrycznej, ale skoro pomoglo widac separacja byla potrzebna. W sieci rozne rzeczy moga sie zdarzac, rowniez przepiecia przekraczajace gorna granicę tolerancji modemu. Jupisi odpuscilo sobie ochrone urzadzen od strony klienta, jak modem padnie to wymienia na to co maja wpisane w aktualnej "matrycy sprzetowej". O swoje Cisco musiscie zadbac sami, mozna zainwestowac w zwrotnice albo sam izolator galwaniczny (np. Tris-1002AEN) i podmienic zasilacz na wersje o lepszych parametrach. |
|
|
|
|
jacze
easy master
Dołączył: 11 Wrz 2014 Posty: 35
|
Wysłany: 25-07-2019, 13:34
|
|
|
Witam,
posiadam modem cisco po skonczonej umowie z UPC luty 2019
jak ktos chce i sie moze komus przydac to za 1 piwo oddam;)
lokalizacja warszawa
sprawny . |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,31 sekundy. Zapytań do SQL: 13 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|