Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cisco EPC3208, EPCXXXX - rejestracja w UPC
Autor Wiadomość
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 08-06-2019, 15:58   

macbookkul napisał/a:
1) Czy procedura rejestracji modemu Cisco z pierwszego postu jest dalej aktualna?

2) Czy procedura przedstawiona w 1 poscie jest identyczna jeżeli mam już router Cisco, a zamowilem samodzielną instalację i przyslali mi inny modem/router, a chcialbym zostać przy Cisco?
https://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=211286&highlight=#211286

Jesli na Cisco zacznaja sie jakies schody z polaczeniem, sygnalem nie siac paniki na forum, ze celowo psuja, teoretycznie jest to mozliwe, ale wiem, ze tego nie robia. Trzeba odczekac kilka dni, powinno sie ustabilizowac. Do Cisco warto zakupic mocniejszy zasilacz, bo lubia padac i psuc modemy.
 
 
przewaks 
light master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 148
Wysłany: 08-06-2019, 21:55   

Cytat:
teoretycznie jest to mozliwe, ale wiem, ze tego nie robia

Jakieś dowody, czy to tylko puste słowa? Poproszę o konkrety. Moje Cisco niestety ubili i zmusili do wymiany na Compala.
 
 
vito007 
classic master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 178
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-06-2019, 00:38   

przewaks napisał/a:
Moje Cisco niestety ubili i zmusili do wymiany na Compala.


Jakieś dowody, czy to tylko puste słowa? Poproszę o konkrety.
_________________
 
 
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 09-06-2019, 09:49   

przewaks, A nie mógł się po prostu zepsuć? bez ingerencji kogokolwiek?
_________________
 
 
przewaks 
light master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 148
Wysłany: 09-06-2019, 09:51   

Dowód? Proszę bardzo - Cisco działało przez ponad 4 lata bez problemów i nagle zaczęły się problemy - zaniżony transfer, całkowite zaniki Internetu itp. Sprawdzone w dwóch różnych lokalizacjach. Sygnał prawie idealny, bez żadnych zmian. Inny modem (już Compal) podłączony w mojej lokalizacji działał bez problemów. Stąd wiem, że nie była to wina modemu, bo ten był sprawny (znajomy elektronik sprawdził na ile mógł /zasilacz, kondensatory itp./, czy nie ma problemów z samym urządzeniem) i było wszystko ok.
 
 
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 09-06-2019, 09:57   

przewaks, Ale to Cisco nie mogło się zepsuć same z siebie? Wiesz, żaden sprzęt, nawet najlepszy nie jest wieczny.

Gdyby UPC prowadziło jakąś akcję uceglania Cisco to mielibyśmy tutaj więcej przypadków niż Twój jeden.
_________________
 
 
Lelumpolelum 
light master


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 131
Skąd: Służew nad Dolinką
Wysłany: 09-06-2019, 10:34   

przewaks
podobnie zachowywal sie moj cisco 3208 - w moim przypadku wymiana zasilacza rozwiazala problem.
_________________
 
  Lelumpolelum
 
przewaks 
light master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 148
Wysłany: 09-06-2019, 12:07   

Możliwe, niemniej z elektrycznego punktu widzenia modem nie wykazywał żadnych usterek. Lelumpolelum, zasilacz wymieniłem na samym początku - to była pierwsza rzecz, o której pomyślałem.
Być może to zbieg okoliczności, ale jak by na to nie patrzeć, modemu już nie mam, zostałem zmuszony do Compala. Innych może to jeszcze nie spotkało i oby ich nigdy nie potkało. Jeszcze inni mogą nie widzieć o tym forum. Tak czy inaczej mnie coś takiego spotkało.
 
 
tmp 
light master


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 55
Wysłany: 09-06-2019, 14:46   

Cisco padło mi wkrótce po włączeniu 300 Mb/s jednak nie mam żadnych dowodów, że UPC maczało w tym palce. Compala też mi potem wymieniali, instalacja elektryczna w porządku, ale miałem spore problemy z sygnałem.
 
 
przewaks 
light master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 148
Wysłany: 09-06-2019, 15:07   

tmp, dziwna zbieżność :) Moja instalacja elektryczna też jest sprawna, ale chodziło mi bardziej o sprawność elektroniki w modemie. Tak czy inaczej coś musi być na rzeczy moim zdaniem z tymi awariami
 
 
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 11-06-2019, 01:00   

przewaks napisał/a:
Dowód? Proszę bardzo - Cisco działało przez ponad 4 lata bez problemów i nagle zaczęły się problemy - zaniżony transfer, całkowite zaniki Internetu itp. Sprawdzone w dwóch różnych lokalizacjach. Sygnał prawie idealny, bez żadnych zmian. Inny modem (już Compal) podłączony w mojej lokalizacji działał bez problemów. Stąd wiem, że nie była to wina modemu, bo ten był sprawny (znajomy elektronik sprawdził na ile mógł /zasilacz, kondensatory itp./, czy nie ma problemów z samym urządzeniem) i było wszystko ok.
Gdzie ten dowod? Bo nie widze. Jestem ostatnim, ktory bronilby jupisi. Po prostu nie popieram szerzenia teorii spiskowych, a troche wiem, bo bylem po drugiej stronie barykady.

Jupisi przed pozbywaniem sie z sieci Cisco zaprzestalo montowania zwrtotnic multimedialnych, przerzucili sie na splittery Teleste, ktore nie sa zle, ale nie maja juz zabezpieczenienia przeciwprzepięciowego, nie wspominajac o takich luksusach jak separacja galwaniczna w obydwu kierunkach, ktora byla norma we wczesniej stosowanych elementach. W tym przypadku rowniez nie chcieli specjalnie komus szkodzic, uznali, ze siec maja zestrojona, zwrotnice sa drozsze od splitterkow, wygral rachunek ekonomiczny.

Cisco EPC3212 i EPC3208 zakwalifikowali do utylizacji mniej wiecej piec lat temu i praktycznie nie wydawali nowych do umow, utrudniali chec zatrzymywania przez klientow tych, ktore byly juz w obiegu. Od tej reguly jak wiadomo sa wyjatki, ale nieliczne. Te Cisco, ktore mieliscie lub macie od dawna sa juz mocno leciwe, a elektronika nie jest wieczna, sprawnosc oryginalnych zasilaczy tez pozostawiala wiele do zyczenia. To co widzicie w modemie jako dobry sygnal wcale takim nie musi byc na mierniku, ocena sprawnosci elektronicznej tez jest awykonalna, bo jak chcecie sprawdzic, czy glowica dziala prawidlowo? W domowych warunkach nierealne.

Widywalem takie sytuacje, ze w systemie konto klienta rozjechalo sie i modem dostawal zly konfig wiec modem rozlaczal polaczenia, pracowal niestabilnie, nawet restartowal sie, a po zaaplikowaniu dobrego konfigu wszystko wracalo do normy. W podobnych przypadkach zjawia sie technik z Compalem pod pacha i nie wisi na telefonie, zeby za wszelka cena ratowac sytuacje z waszymi Cisco tylko montuje co ma na zleceniu. Czesc faktycznie jest padnieta, inne cierpia na bolaczki, ktore da sie usunac jakby nad tym przysiasc, ale nikt nie ma ochoty, procedury sa w innym kierunku. Jednak nie wysylaja specjalnie kill-konfigow, bo, az tak ich nie pili. Ten sprzet od wielu lat systematycznie wykrusza sie i wkrotce zniknie na dobre. A gdyby chceli ubijac wtedy pozbyliby sie wszystkich Cisco w ciagu roku, gora dwoch. Tymczasem mamy A.D. 2019 i Cisco jeszcze dzialają, zreszta dlatego, że sa lepsze od cienizny zwanej modemorouterami.
 
 
Nieznajomy 
classic master

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Maj 2019
Posty: 270
Wysłany: 11-06-2019, 08:48   

Zacznijmy od tego, że gdyby chcieli pozbyć się cisco to uniemożliwiliby im logowanie się w sieci i wtedy pozamiatane, albo zmieniasz sprzęt, albo jesteś bez usług.

Ale czy tak robią ? NIE
 
 
kamail86 
easy master

Dołączył: 19 Paź 2017
Posty: 36
Wysłany: 11-06-2019, 14:18   

antyjupisi napisał/a:
Jupisi przed pozbywaniem sie z sieci Cisco zaprzestalo montowania zwrtotnic multimedialnych, przerzucili sie na splittery Teleste, ktore nie sa zle, ale nie maja juz zabezpieczenienia przeciwprzepięciowego, nie wspominajac o takich luksusach jak separacja galwaniczna w obydwu kierunkach, ktora byla norma we wczesniej stosowanych elementach. W tym przypadku rowniez nie chcieli specjalnie komus szkodzic, uznali, ze siec maja zestrojona, zwrotnice sa drozsze od splitterkow, wygral rachunek ekonomiczny.

To jak przypuszczam może powodować awarie podłączonego do UPC sprzętu w tym telewizora? Jakiś czas temu miałem taki problem że po podłączeniu do telewizora po HDMI uziemionego komputera porty w ciągu kilkudziesięciu godzin się paliły. Problem rozwiązało dopiero zamontowanie na kablu od UPC izolatora galwanicznego.
 
 
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 11-06-2019, 18:57   

Nie wiem, czy to wina jupisi, czy przyczyna problemu po stronie Twoich urzadzen lub instalacji elektrycznej, ale skoro pomoglo widac separacja byla potrzebna. W sieci rozne rzeczy moga sie zdarzac, rowniez przepiecia przekraczajace gorna granicę tolerancji modemu. Jupisi odpuscilo sobie ochrone urzadzen od strony klienta, jak modem padnie to wymienia na to co maja wpisane w aktualnej "matrycy sprzetowej". O swoje Cisco musiscie zadbac sami, mozna zainwestowac w zwrotnice albo sam izolator galwaniczny (np. Tris-1002AEN) i podmienic zasilacz na wersje o lepszych parametrach.
 
 
jacze 
easy master

Dołączył: 11 Wrz 2014
Posty: 35
Wysłany: 25-07-2019, 13:34   

Witam,
posiadam modem cisco po skonczonej umowie z UPC luty 2019
jak ktos chce i sie moze komus przydac to za 1 piwo oddam;)
lokalizacja warszawa

sprawny .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,31 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: