Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Compal CH7465LG
Autor Wiadomość
GDA
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2019, 13:17   

kolejnym jest GCB i aby go uruchomic w calej Polsce trzeba siec modernizowac, wycinać analog i to sie juz dzieje
 
 
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 25-05-2019, 13:34   

GDA, Trzeba? GCB spokojnie działa na 16 nośnych w Docsis 3.0. Siec trzeba modernizować, ale tylko by uzyskać wyższe prędkości.

Paradoksalnie, tam gdzie jest już docsis 3.1, a więc 24 kanały QAM i 1 OFDM problemy z CB nie zniknęły, a wręcz przeciwnie w niektórych przypadkach (CB ma teraz 24 nośne do ogarnięcia zamiast 16).
_________________
 
 
GDA
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2019, 13:55   

zylx napisał/a:
GDA, Trzeba? GCB spokojnie działa na 16 nośnych w Docsis 3.0. Siec trzeba modernizować, ale tylko by uzyskać wyższe prędkości.

dokładnie tak o tym pisalem
a wiemy ze na jesieni startuje 1Giga w kolejnych miastach
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2019, 14:17   

GDA napisał/a:
nikt oprocz pasjonatow nie zawraca sobie glowy jakas tam puma bo nawet nie wie o jej istnieniu (...)
jednak CB moze dzialac idealnie iu jednych?
Compal ma wadę fabryczną chipsetu, problem dotyczy wszystkich egzemplarzy, po prostu niektórzy użytkownicy (większość) nie są tego świadomi, a niektórym to z różnych względów nie przeszkadza.

[ Dodano: 25-05-2019, 14:20 ]
hotspot napisał/a:
Dla pożytku Forum małe podsumowanie Compala z punktu widzenia kogoś, kto od zawsze miał idealnie chodzący modem Cisco EPC3212 i obawiał się Compala

* najnowszy firmware CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p4-NOSH
* w chwili zero sprzętu miałem firmware CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH
* czas aktualizowania się firmware jaki zauważyłem to około dwie minuty i nastąpiło to samoistnie tydzień po postawieniu Compala, po tym gdy go sobie wyłączyłem z prądu na 5 minut
* usługę UPC Wi-Free wyłącza się w profilu klienta UPC na mojeupc . pl i jest to trwała sprawa po aktualizacji firmware
* aktualizacja firmware nie demoluje ustawień, czyli gdy tryb modemu to nadal zostaje i nie włącza wifi
* działa na profilu z pliku o nazwie CH7465LG_fiberpower003_nowifi4all_v4-sip.cfg - fiberpower 300, z telefonem, IP V4 tryb modemu, wyłączone Wi-Free
* brak emisji wifi 2,4 GHz w trybie modemu potwierdziłem miernikiem mocy promieniowania elektromagnetycznego wysokiej częstotliwości (Tenmars TM190 - mierzy w.cz. do 3,5 GHz)
* ciekawostka: mimo braku wifi w logu w fazie inicjalizacji modemu widać taką informację jak wykrycie sygnału radaru i że zmiana kanału wifi
* w trybie modemu dioda świeci trwale na zielono i jest to jedyna lampka, która świeci - daje się żyć bez zaklejania :)
* z powodu pracy w trybie modemu i dalej na swoim routerze Ubiquiti AmpliFi HD oraz niekorzystania z gier nie oceniam stabilności compalowego wifi
* stabilność modemu i Internetu oraz osiągane szybkości na kablu lan bez uwag
* nie interesują mnie zbytnio testy "PUMA 6 problem"
* takie sprawy jak wyłączenie próbnego pakietu bezpieczeństwa, włączenie trybu modemu - w trzy minuty do załatwienia czatem tekstowym na stronie UPC
* ocena czy warto było z Cisco 120 megabitów na Compala 300 megabitów - Tak, choć głównym motywem wyższy upload


Mogę dodać jeszcze jedną zaletę - kolor obudowy, dzięki któremu kurz na niej nie jest tak widoczny. Przyczepność do podłoża to również atut.

A teraz wady:

* losowe, wysokie skoki opóźnień po protokołach TCP/UDP co bywa uciążliwe dla użytkowników VoIP, VPN, gier, streamingu, wideokonferencji itp.
* Compal nie lubi dużej ilości nawiązywanych połączeń - zła wiadomość dla fanów torrentów
* niewielki DDoS (rzędu Kb/s, a nie Gb/s) "zabija" Compala, ci co sprawdzali Cisco twierdzą, że wytrzymuje znacznie potężniejszy atak
* problemy z WiFi raportowane przez użytkowników niektórych telewizorów i popularnych kart na chipsecie Mediateka - tego nie testowałam, bo mój Compal zatrzymał się na starym sofcie, gdzie WiFi działa dobrze, ale aktualizacja ma pójść do wszystkich więc temat jest rozwojowy i okaże się, czy problem rzeczywiście marginalny

Moja rada - jeżeli macie łącze 150-300 Mbps i Cisco lub Ubee lepiej przy nich pozostać jeśli profil użytkowania internetu wymaga stabilnego połączenia i niskich opóźnień. Zmieniłam Compala na Ubee i wszystkie problemy z VoIP i grami zniknęły. Jestem zadowolona choć Puma 5 też ma pewne minusy, ale w codziennym użytkowaniu nie przeszkadzają.
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2019, 15:44   

GDA napisał/a:
@hotspot
dzieki za takie opinie, sa szalenie potrzebne w potoku tego scieku jaki jest zostawiany na forum


@Zuzia, dzięki za prawdziwie rzeczowe opinie, gdyż są szalenie potrzebne w potoku takiego ścieku dezinformacji jaki jest zostawiany przez fanboyów UPC - i to nie tylko na naszym forum.

Dlatego zawsze można użyć opcji "raportuj post"

Pozdrawiam Rafał
Ostatnio zmieniony przez Rafal 25-05-2019, 19:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 25-05-2019, 20:09   

hsurim napisał/a:
@Zuzia, dzięki za prawdziwie rzeczowe opinie, gdyż są szalenie potrzebne w potoku takiego ścieku dezinformacji jaki jest zostawiany przez fanboyów UPC - i to nie tylko na naszym forum.

Bredzisz człowieku i wie to każdy kto brał udział w testach softu Compala.
To te osoby jako PIERWSZE informowały o problemie PUMA6/pingu/stabilności i DDoSa i to nikt inny jak JA pierwszy wskazywałem, że żadnym softem się tego nie naprawi bo to wada sprzętowa i nasz sprzęt jest zbyt słaby by temu podołać. Nie kto inny jak znowu JA wskazywałem, że nasza wersja Compala to wersja dla ubogich, więc tym bardziej nie da się z tym nic zrobić.
Ale jak się o czymś nie ma pojęcia, to potem człowiek takie debilizmy jak Twoje musi czytać.
Nieznajomy napisał/a:
Za to mogli by nieco poprawić czas włączania tego sprzętu, w porównaniu do starszych włącza się conajmniej 2x dłużej, niby się sprzęt włącza i o nim zapomina ale i tak jakoś tak mulato strasznie się uruchamia.
Zresztą horizon to samo, wyłączysz z prądu i włączysz to masz ze 3 min czekania jak nie więcej.

Ale Ty porównujesz sprzęt gdzie w sumie nic nie ma do modemorouterów, gdzie jak wiadomo soft jest inny, inaczej się sprzęt bootuje itd? Horizon też nie "trzyma" wszystkich swoich ustawień "w skrzynce". I to jeszcze wymagasz na sprzęcie biedaedyszyn :D
Choć innym się udało. Np mój Fritz 3490 na sofcie z rodziny 6 bootował się kiedyś koło 2min i 15s. Na sofcie z rodziny 7 jego boot to tylko 20 sekund.
_________________
 
 
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 26-05-2019, 05:15   

Cytat:
To te osoby jako PIERWSZE informowały o problemie PUMA6/pingu/stabilności i DDoSa i to nikt inny jak JA pierwszy wskazywałem, że żadnym softem się tego nie naprawi bo to wada sprzętowa i nasz sprzęt jest zbyt słaby by temu podołać. Nie kto inny jak znowu JA wskazywałem, że nasza wersja Compala to wersja dla ubogich, więc tym bardziej nie da się z tym nic zrobić.

"JA", "JA" - to krzyk o uznanie? Zabraklo pogrubienia i wiekszej czcionki, zeby wszyscy wiedzieli, ze Kocurkowi trzeba rozwijac czerwony dywan i bic poklony, hehe.


Doskonale pamietam, ze temat o Pumce na tym forum powstał zanim na dobre ruszyla "spolecznosc" i zostalo w nim napisane przez innych wszystko co sobie przypisuja fanboje jupisowskie, oczywiscie oni nic nie odkryli jako pierwsi (bo to zrobiono wczesniej na dslreports) tylko powtarzali na forum jupisi co wyczytali tu po polsku od lepiej zorientowanych. Nie oswiecili jupisi, bo fakt byl im znany, ale nieksponowany ze zrozumialych wzgledow. Fanboje byli nawet krytyczni i czasami ostro sie rzucali, ale do czasu, bo w pewnym momencie wiatr zawial z innej strony i niewydarzony Compal przestal ich parzyc jak goracy kartofel w dloni, a ich pisaniana jest juz w innym tonie, zreszta dosc falszywie brzmiacym.
 
 
tmp 
light master


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 55
Wysłany: 26-05-2019, 17:23   

hotspot napisał/a:
Dla pożytku Forum małe podsumowanie Compala z punktu widzenia kogoś, kto od zawsze miał idealnie chodzący modem Cisco EPC3212 i obawiał się Compala

* najnowszy firmware CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p4-NOSH
* w chwili zero sprzętu miałem firmware CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH
* czas aktualizowania się firmware jaki zauważyłem to około dwie minuty i nastąpiło to samoistnie tydzień po postawieniu Compala, po tym gdy go sobie wyłączyłem z prądu na 5 minut
* usługę UPC Wi-Free wyłącza się w profilu klienta UPC na mojeupc . pl i jest to trwała sprawa po aktualizacji firmware
* aktualizacja firmware nie demoluje ustawień, czyli gdy tryb modemu to nadal zostaje i nie włącza wifi
* działa na profilu z pliku o nazwie CH7465LG_fiberpower003_nowifi4all_v4-sip.cfg - fiberpower 300, z telefonem, IP V4 tryb modemu, wyłączone Wi-Free
* brak emisji wifi 2,4 GHz w trybie modemu potwierdziłem miernikiem mocy promieniowania elektromagnetycznego wysokiej częstotliwości (Tenmars TM190 - mierzy w.cz. do 3,5 GHz)
* ciekawostka: mimo braku wifi w logu w fazie inicjalizacji modemu widać taką informację jak wykrycie sygnału radaru i że zmiana kanału wifi
* w trybie modemu dioda świeci trwale na zielono i jest to jedyna lampka, która świeci - daje się żyć bez zaklejania :)
* z powodu pracy w trybie modemu i dalej na swoim routerze Ubiquiti AmpliFi HD oraz niekorzystania z gier nie oceniam stabilności compalowego wifi
* stabilność modemu i Internetu oraz osiągane szybkości na kablu lan bez uwag
* nie interesują mnie zbytnio testy "PUMA 6 problem"
* takie sprawy jak wyłączenie próbnego pakietu bezpieczeństwa, włączenie trybu modemu - w trzy minuty do załatwienia czatem tekstowym na stronie UPC
* ocena czy warto było z Cisco 120 megabitów na Compala 300 megabitów - Tak, choć głównym motywem wyższy upload
Ja również migrowałem z Cisco na Compala lecz przymusowo, bo ciskacz mi padł. Zaczęło się pasmo kłopotów, kilka wizyt serwisu i mam umówioną kolejną. Instalację poprawiano, coś tam mierzyli i regulowali, modem kolejny raz wynieniony, podobno to jego wina. Ledwo udalo im się zażegnać kłopot z DS, a już pojawił się z US, sygnał "tańczy" i losowo wskakuje do grubo ponad 50 dBmV, Compal wylogowuje sie, nie mam netu. Kiedy problem jest mniejszy i daje radę zalogować sie na jednym kanale pojawia sie komunikat jak na obrazku. Rozumiem, że problemy z sygnałem mogą się zdarzyć, ale niestety VPN od początku "szarpie", rozłącza, dziala super na każdym innym łączu, a u mnie niestety nie. Konfiguracja 300 Mb/s, IPv4, tryb bridge, soft CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p4-NOSH. Nie mam pomysłu co z tym fantem zrobić, co gorsze UPC chyba również. Technicy wydają się bezradni, zobaczymy co powiedzą za kilka dni.

degradacja-US.jpg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 104,03 KB

Ostatnio zmieniony przez tmp 26-05-2019, 17:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 26-05-2019, 17:25   

Jak masz zrobioną instalację kablową? Masz jakieś rozgałęźniki lub zwrotnice? Jaki masz teraz sygnał DS/US?
 
 
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 26-05-2019, 17:27   

tmp, Zmiana na Ubee od techników bądź zdobycie działającego Cisco w własnym zakresie. Innego rozwiązania raczej nie ma.
_________________
 
 
tmp 
light master


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 55
Wysłany: 26-05-2019, 17:42   

W instalację nie ingerowałem, nie było potrzeby, technik przy ostatniej wizycie wymienił kabel, usunął rozdzielacz Teleste, podłaczył przewód koncentryczny bezpośrednio do Compala. Sygnał "pływa", po hard resecie wkakuje na cztery kanały, w trakcie pracy wyrzuca z dwóch, trzech, czasem ze wszystkich. Resetuję, pomaga na pewien czas i tak w kółko. Obecnie, po hard resecie nawet nieźle wygląda, niestety taka sytuacja nie utrzymuje się długo.

[ Dodano: 26-05-2019, 17:44 ]
zylx napisał/a:
tmp, Zmiana na Ubee od techników bądź zdobycie działającego Cisco w własnym zakresie. Innego rozwiązania raczej nie ma.
Łatwo powiedzieć, ale jak to zrobić? Chętnie wróciłbym do ciskacza.

degradacja-US-part2.jpg
Plik ściągnięto 45 raz(y) 78,85 KB

 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 26-05-2019, 17:48   

Jeszcze pokaż sygnał DS
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 26-05-2019, 18:19   

tmp napisał/a:
Chętnie wróciłbym do ciskacza.

Nie wracaj. Krążą tu opowieści, że uwalają ten sprzęt celowo.
_________________
 
 
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 26-05-2019, 18:25   

KOCUREK1970, Nie ma na to zadnych dowodow. Ostatnia taka sugestia skonczyla sie tym ze z Cisco wszystko ok, tylko karta sieciowa w komputerze była zła.

[ Dodano: 26-05-2019, 18:26 ]
tmp, Cisco musisz zdobyć sam, z czym faktycznie może być problem, ale ubee już technik może przynieść. Były takie przypadki w ostatnich miesiącach.
_________________
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 26-05-2019, 18:33   

antyjupisi napisał/a:
Nie oswiecili jupisi, bo fakt byl im znany, ale nieksponowany ze zrozumialych wzgledow.

Skąd UPC miałoby to niby wiedzieć skoro to nie oni kupują modemy? Powiedział im to Wróżbita Maciej? Zanim się uniesiesz to zapoznaj się z faktami
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 16
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: