Pogaduchy o ofercie/promocjach w PLAY (UPC) - część 6 |
Autor |
Wiadomość |
krys121
classic master
Dołączył: 02 Cze 2012 Posty: 242 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 02-02-2019, 17:43
|
|
|
Cylon napisał/a: | Na chwile obecną nie chce skargi pisać za wprowadzenie w błąd, |
i dobrze bo jak by każdy chciał składać to każdy by musiał bo większość konsultantów kłamie, tak jak my kłamiemy że nie znamy ofert |
_________________
|
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 02-02-2019, 17:59
|
|
|
krys121, Ja polecam nagrywać sobie rozmowy z konsultantami. Takie kłamstwo i dowód na nie daje podstawę do dochodzenia swoich racji a nawet rozwiązania umowy rok od jej zawarcie. Been there, done that. |
_________________
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 02-02-2019, 18:43
|
|
|
zylx napisał/a: | Ja polecam nagrywać sobie rozmowy z konsultantami. Takie kłamstwo i dowód na nie daje podstawę do dochodzenia swoich racji a nawet rozwiązania umowy rok od jej zawarcie. |
A konsultant wie, że go nagrywasz, informujesz go o tym i on wyraził na to zgodę? |
_________________
|
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 02-02-2019, 19:21
|
|
|
MrPepka, Nagrywam każdą rozmowę z konsultantem, nie tylko UPC. Zawsze o tym informuję, nigdy, ale to nigdy nie zdarzyło mi się by konsultant nie wyraził zgody. A jeśli nawet by się tak stało, to żaden problem, pożegnał bym się i rozłączył, a później porozmawiał z innym konsultantem.
Przy czym to, że informuję konsultanta o tym, że rozmowa jest nagrywana jest jedynie kurtuazją z mojej strony. Prawo w Polsce w żaden sposób nie zakazuje nagrywania rozmowy telefonicznej w której uczestniczymy, nie zmusza też do uzyskania zgody rozmówcy. Co innego późniejsze publiczne rozpowszechnianie takiej rozmowy, bez zgody drugiej osoby. Nic jednak nie zabrania wykorzystania takiego nagrania w procesie reklamacji lub procesie cywilnym. Dla potwierdzenia moich słów fragment wyroku SN (IV CKN 94/01):
Cytat: | Nagrania audio pozyskane bez zgody i wiedzy nagrywanego są dopuszczalne w procesie cywilnym, gdy warunkują prawo do sprawiedliwego wyroku. |
|
_________________
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 02-02-2019, 19:33
|
|
|
ogromny napisał/a: | czy gdzieś pisałem, że będę gdzieś z tym biegał? |
Wielokrotnie tu są przytaczane słowa konsultantów czy to z czatów czy wręcz rozmów telefonicznych - nie jest to do końca zgodne z literą prawa i ewentualnej zgody jaką się uzyskało.
ogromny napisał/a: | Myślę że firma na taki wewnętrzny materiał prawidłowo zareaguje |
I tego się trzymajmy. |
_________________
|
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 02-02-2019, 19:43
|
|
|
KOCUREK1970, Jaki przepis prawa zakazuje mi, jako osobie prywatnej nagrywania rozmowy z konsultantem bez poinformowania go o tym? Zwłaszcza, że rozmowa i tak jest nagrywana przez drugą stronę, a konsultant o tym wie? |
_________________
|
|
|
|
|
przemko890
Klikacz
Dołączył: 02 Lut 2019 Posty: 1 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-02-2019, 19:43
|
|
|
Witam.
Byłbym wdzięczny za pomoc w moich negocjacjach. Po krótce to co mam:
Pakiet horizon Max z nagrywarka
Mega sport
I Internet 150mbs
Za wszystko płacę 139.
Na infolinii proponowali mi to samo plus PSP za 105.
Czy jest szansa zejść z cena do 90? Może canal plus w dobrej cenie do tego się da?
Dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 02-02-2019, 20:02
|
|
|
MrPepka, A kto mówi o nagrywaniu w celu wrzucenia do Internetu i ośmieszenia? Przecież cała dyskusja dotyczy późniejszego dochodzenia swoich racji w procesie reklamacji, ewentualnie w ostateczności postępowania przed sądem. Zresztą sam przytoczony artykuł zaprzecza temo co Ty i KOCUREK1970, insynuujecie od samego początku, iż konsultant musi wyrazić zgodę na bycie nagrywanym:
KOCUREK1970 napisał/a: | A konsultant wie, że go nagrywasz, informujesz go o tym i on wyraził na to zgodę? |
MrPepka napisał/a: | Nie musi mieć. Może się celowo nie zgodzić żeby tacy "mundrzy" abonenci jak Wy nie mogli pomawiać firmy o oszustwa |
MrPepka napisał/a: | A jak z nim nie rozmawiam przez chat, a przez telefon i on się nie zgadza na nagrywanie to co wtedy? |
To o czym pisałem wcześniej jako cytat z artykułu który podsunąłeś:
Cytat: | Tak naprawdę informowanie konsultanta o chęci rejestrowania rozmowy jest pewną nadgorliwością: konsument wcale nie musi o takim zamiarze uprzedzać. Nie ma przepisu zabraniającego nagrywania rozmowy, w której nagrywający sam uczestniczy. |
Podsumowując:
- Konsument może nagrywać rozmowę z konsultantem.
- Nie trzeba na to uzyskać zgody konsultanta ani go o tym informować (aczkolwiek polecam to robić, zawsze to jakiś przejaw grzeczności i dobrego wychowania)
- Bez względu czy konsultant widział, że jest nagrywany czy nie można takie nagranie wykorzystać w celu dochodzenia swoich racji np w postępowaniu reklamacyjnym, procesie cywilnym. |
_________________
|
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 02-02-2019, 20:15
|
|
|
zylx napisał/a: | MrPepka, Nagrywam każdą rozmowę z konsultantem, nie tylko UPC. Zawsze o tym informuję, nigdy, ale to nigdy nie zdarzyło mi się by konsultant nie wyraził zgody. A jeśli nawet by się tak stało, to żaden problem, pożegnał bym się i rozłączył, a później porozmawiał z innym konsultantem.
Przy czym to, że informuję konsultanta o tym, że rozmowa jest nagrywana jest jedynie kurtuazją z mojej strony. Prawo w Polsce w żaden sposób nie zakazuje nagrywania rozmowy telefonicznej w której uczestniczymy, nie zmusza też do uzyskania zgody rozmówcy. Co innego późniejsze publiczne rozpowszechnianie takiej rozmowy, bez zgody drugiej osoby. Nic jednak nie zabrania wykorzystania takiego nagrania w procesie reklamacji lub procesie cywilnym. | Masz całkowitą rację, trzeba dbać o swoje interesy, bo nikt inny za nas tego nie zrobi. Czasami na drugiej stronie robi już wrażenie jak padnie deklaracja, że mamy nagranie, można załączyć coś w rodzaju stenogramu, taki argument jest bardzo mocny w postępowaniu reklamacyjnym jak i przy ewentualnym zgłoszeniu do UKE lub w sądzie. Nagrywam konsultantów i nieraz już udało mi się wygrać spór dzięki posiadaniu nagrania. Bez tego byłabym na straconej pozycji, słowo przeciwko słowu. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 02-02-2019, 21:25
|
|
|
zylx napisał/a: | KOCUREK1970, insynuujecie od samego początku, iż konsultant musi wyrazić zgodę na bycie nagrywanym: |
To jest domyślna zgoda na wewnętrzną Twoją komunikację z firmą a nie domyślna zgoda, że Ty będziesz z takim info latał po świecie i go o coś PUBLICZNIE oskarżał, podpierając się tym jako DOWODEM niby kłamstwa konsultanta.
zylx napisał/a: | - Bez względu czy konsultant widział, że jest nagrywany czy nie można takie nagranie wykorzystać w celu dochodzenia swoich racji np w postępowaniu reklamacyjnym, procesie cywilnym. |
I tu Cie zmartwię - to sąd zdecyduje, czy Twoje nagranie jest do czegokolwiek przydatne co nie znaczy, że z automatu to rozstrzyga na Twoją korzyść. |
_________________
|
|
|
|
|
Azar
plus master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-02-2019, 22:29
|
|
|
No ale wiadomo jak to się później kończy jak nie nagramy rozmowy z konsultantem dziwnym trafem rozmowa nie została nagrana a tutaj pojawia się nagranie od klienta są tego przykłady w necie |
_________________
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
|
|
|
|
Cylon
easy master
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-02-2019, 23:15
|
|
|
Dzięki Zylx, przejrzałem dokładnie, ale szukałem karty CI+, rozumiem, że oferta PAKIET MAX EXTRA HD lub PAKIET SELECT EXTRA HD, to to czego szukam, dobrze interpretuje?
Koleżanka jak się właśnie dowiedziałem dwa dni temu przedłużyła umowę w DUK nie mając dekodera tylko kartę CI+ i nikt tam nie chciał jej wymieniać na siłę CI+ na Horizona jak w moim przypadku. |
|
|
|
|
Azar
plus master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-02-2019, 06:18
|
|
|
O właśnie przykład z playem chcieli naciągnąć klienta a tutaj kara xD |
_________________
|
|
|
|
|
bgalka
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 103 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-02-2019, 14:46
|
|
|
Widzę w arkuszu Morthena, że umowy zostały przedłużone do końca maja.
A multiroom jak? Dalej za 15zł? Czyli o piątkę więcej |
|
|
|
|
|