Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6.
Autor Wiadomość
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-11-2017, 19:19   

Nawet jeżeli faktycznie wypuszczą poprawkę to w UPC pojawia się ona najwcześniej w połowie 2018 roku.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2017, 21:21   

Atlas334 napisał/a:
Nawet jeżeli faktycznie wypuszczą poprawkę to w UPC pojawia się ona najwcześniej w połowie 2018 roku.


Mysle ze jesli chodzi o ConnectBoxa to raczej szybko ja zaimplementuja, zbyt goracy kartofel :P
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 11-11-2017, 21:47   

pawelb,
Myślisz?
Bo ja ma wrażenie, że prędzej te kartofle zmielą i zrobią kluski śląskie...
_________________
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2017, 22:20   

KOCUREK1970 napisał/a:
pawelb,
Myślisz?
Bo ja ma wrażenie, że prędzej te kartofle zmielą i zrobią kluski śląskie...


Sprawa mimo wszystko nabrała zbyt dużego rozgłosu żeby UPC nie reagowała, oczywiście maja ograniczone możliwości bo UPC nie tworzy oprogramowania ale jestem przekonany ze jak tylko pojawi się kolejna wersja to UPC ja zaaplikuje na modemy, tu akurat nie ma się co obawiać obsunięć...przypuszczam ze na przełomie listopada i grudnia coś się pojawi..potem w drugiej połowie grudnia robi się przerwa świąteczna i wszelkie prace spowalniają do końca roku
Mimo wszystko jest pewne ciśnienie ze strony abonentów a ze konkurencja świadcząca usługi światłowodowe nie spi to kablówki nie mogą sobie pozwolić na olewanie tematu..dodatkowo koniec roku jest takim psychologicznym punktem kiedy użytkownicy zastanawiają się nad zmianami i często podejmują decyzje o zmianach operatorów a tego żaden ISP nie lubi
Niestety na dslreports nie ma żadnej informacji, kiedy ta poprawka się ukaże, jedynie krótka informacja z dzisiaj od użytkownika NetDog (pracownik Arrisa) że nadal pracują nad tym...ale skoro NetDog się odezwał to można się spodziewać że coś się wkrótce pojawi

Zresztą niech nabiorą ruchów bo na testowanym w mojej kablówce połączeniu przez GPON tak wygląda test Puma 6 (wykonany przed chwilą)
Oczywiscie jest to nowa infrastruktura dla GPON, nie ma zadnych innych uzytkownikow niz ja bo to testy

[ Dodano: 11-11-2017, 23:03 ]
a tak wyglądają czasy na speedtescie

Router GPON.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 86,52 KB

test Puma 6 na GPON.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 36,68 KB

 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 11-11-2017, 23:43   

pawelb,
Jak na razie to z forum UPC z działu testowania nowego softu mogę powiedzieć, że temat leży i kwiczy - od 2 tygodni zero odzewu od Kamila i kolejne 2 osoby zrezygnowały z testowania.
Powiem szczerze, chyba nie tak winna wyglądać komunikacja i zaangażowanie samego ISP - ludzie robią testy za frajer, PŁACĄ za to abonament, wkur....ą się (wybaczcie takie słowa), znoszą chimeryczność sprzętów i co - N I C, zostali zostawieni sami sobie...
_________________
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2017, 23:54   

KOCUREK1970 napisał/a:
pawelb,
Jak na razie to z forum UPC z działu testowania nowego softu mogę powiedzieć, że temat leży i kwiczy - od 2 tygodni zero odzewu od Kamila i kolejne 2 osoby zrezygnowały z testowania.
Powiem szczerze, chyba nie tak winna wyglądać komunikacja i zaangażowanie samego ISP - ludzie robią testy za frajer, PŁACĄ za to abonament, wkur....ą się (wybaczcie takie słowa), znoszą chimeryczność sprzętów i co - N I C, zostali zostawieni sami sobie...


Niestety rola UPC sprowadza sie do zebrania od was informacji z testow i przekazywania ich do Compala..a Compal dokonuje modyfikacji...taka macie troche niewdzieczna role dlatego najlepiej jak w testach uczestnicza osoby ktore graja w gry online bo one sa najbardzie wymagajace i czule na opoznienia..mnie tez troche irytuje z kolei ten brak informacji od Arrisa ale tam jest podobna sytuacja, Arris dokonuje modyfikacji po zebraniu informacji od ISP po testach dlatego to takie upierdliwe..w tym przypadku moze to nie jest zle ze testy robia uzytkownicy, nie zawsze w warunkach laboratoryjnych da sie odtworzyc srodowisko produkcyjne
Do nowego softu powinni tez zaaplikowac poprawki na ten ddos i zalatac podatnosc Krack na WPA2..wiec maja co robic w tym roku ;)
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 12-11-2017, 00:16   

pawelb napisał/a:
Niestety rola UPC sprowadza sie do zebrania od was informacji z testow i przekazywania ich do Compala..a Compal dokonuje modyfikacji...

Wiadomo - ale padły też przecież i inne pytania (moje i nie tylko) - na nie również brak odpowiedzi.
Wiesz, jeśli nie chcą, nie mogą, nie są w stanie (w tej chwili) odpowiedzieć, to choć winni to napisać.
Czy takie podejście UPC ma mnie klienta do nich przekonać, bym w przyszłości wziął lepsze usługi?
Poza tym, jestem święcie przekonany, że UPC Polska liczyło, że ludzie będą tu w Polsce siedzieć cicho i sprawa zdechnie śmiercią naturalną.
Wszyscy liczą, że cudownie Intel, ARRIS i Św. Piotr to załatwi i nikt nie przyjmuje do wiadomości, że tego się po prostu programowo nie da załatać (testy PUMA6) by to wyeliminować programowo. Może DDoS, może pingi da się programowo okiełznać, ale problemu z próbą ataku przez wifi nadal nie załatali a usilnie taką funkcjonalność swojego sprzętu lansują - wielu producentów routerów już wydało poprawke oprogramowania przeciw atakowi przez wif.

Były zgłaszane akcesy też do stałego IP dla detalisty w UPC - zaraz strzelą 2 miesiące i jedyne co wiemy "przekazałem to dalej..." - teraz długie miesiące zimowe będą dumać czy to będzie czy nie...
Ja wiem, że Kamil napisał, że teraz wprowadzenie 500 Mb jest u nich priorytetem, ale to ma zachęcić NOWYCH klientów do brania usług, czy tak się postępuje ze "starą gwardią"?, no chyba nie - nowych całują po tyłku a starzy mają ich pocałować w tyłek?
_________________
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2017, 17:19   

KOCUREK1970 napisał/a:
Może DDoS

Ktoś wyłączył sprzętowe przetwarzanie pakietów i w ten sposób pozbył się DDoS. Niestety prędkość została ograniczona do 60mb/s bo CPU w Puma 6 to badziewie. Więc jak inaczej załatać DDoS?
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 12-11-2017, 17:38   

MrPepka,
Czyli zrobili swoisty bypass a nie rozwiązali problem, który w sumie omijając jeden problem stworzył problem wydajnościowy.
_________________
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-11-2017, 18:44   

MrPepka napisał/a:
KOCUREK1970 napisał/a:
Może DDoS

Ktoś wyłączył sprzętowe przetwarzanie pakietów i w ten sposób pozbył się DDoS. Niestety prędkość została ograniczona do 60mb/s bo CPU w Puma 6 to badziewie. Więc jak inaczej załatać DDoS?


Nikt nie wyłączy sprzętowego wsparcia! Zresztą takie wyłączenie może zrobić każdy ISP ustawiając odpowiedni OID na modemie ale to jest całkowicie bez sensu
w chipsecie Puma 6 to się nazywa TurboDOX
 
 
mediaswiatuser8 
easy master

Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 29
Skąd: Mokotów
Wysłany: 26-11-2017, 21:17   

Sprawa staje się głośna:

http://www.badmodems.com/

https://www.reddit.com/r/...ms_affected_by/

Miejmy nadzieję, że to da kopa UPC.
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 26-11-2017, 22:11   

Do dziś dnia nie mam odpowiedzi co zrobi UPC Polska w razie klapy z softem eliminującym problemy w Compalu - skoro nic kompletnie nie odpowiedzieli, to wnoszę, że nawet nad tym nie rozmyślają i nie ma planu awaryjnego w razie klapy softu dla Compala.
_________________
 
 
halek 
Klikacz

Dołączył: 08 Lip 2017
Posty: 9
Wysłany: 29-11-2017, 01:57   

Zaglądam tu co jakiś czas i widzę, że nadal już już prawie wychodzi fix. Ehh.. musiałyby się zmienić osoby na szczycie, na pokolenie "grające w komputer" i rozumiejące skalę problemu aby wyrzucić Compala do pieca. Tymczasem czeka nas jeszcze z 20 lat lagów :)
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 29-11-2017, 02:57   

Wystarczyłby Cisco DPC3216 (nie jest to młodzian)- modem/VOIP i by się problemy (nasze) skończyły - bonduje 16 kanałów DS, 4 kanały US.
_________________
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-11-2017, 10:14   

KOCUREK1970 napisał/a:
Wystarczyłby Cisco DPC3216 (nie jest to młodzian)- modem/VOIP i by się problemy (nasze) skończyły - bonduje 16 kanałów DS, 4 kanały US.


ale cały czas wychodzi do niego oprogramowanie, jest wspierany przez Thomsona który przejął modemy Cisco
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 16
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: