Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co znowu z tym chello?! (część 2)
Autor Wiadomość
dekiel 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 199
Wysłany: 01-10-2017, 14:54   

Czyżbyś się poddał i wymieniłeś cisco na compala jakiego masz w opisie? :)
Większość przypadków jak wynika to śmietnik na liniach miedzianych, a nie padające cisco.
Padające cisco to będą promilowe sprawy.
U mnie w czerwcu były przeprawy, bo przecież mam złe, przestarzałe, muzealne 5 letnie cisco (otrzymałem go jako nówkę), a w dobie chorego świata pogoni za niczym, nowsze musi być lepsze i wg tak pojmowanego świata modem cisco wręcz stanowi zagrożenie dla życia użytkownika ;)
Dzwoniąc obecnie na infolinię 813 813 813 system wykrywa złego użytkownika modemu cisco i dostajesz komunikat na powitanie mniej więcej z gatunku: ~informujemy, że modem, który obecnie państwo posiadają może niebawem przestać działać, aby umówić bezpłatną wymianę modemu prosimy wybrać zero... Przestanie działać, bo co? Zmieniają standard docsis 3.0 na jakiś kosmiczny docsis 87.9999999999? :) którego stare cisco nie zrozumie?
U mnie modem cisco EPC3212 jeszcze na początku czerwca 2017 miał problem z zestawianiem wszystkich 4 kanałów na uploadzie (przez lata zawsze się zestawiał na 4, aż tu nagle od przełomu 2016/2017 zaczęło się coś pierniczyć, poziomy w kanałach przychodzących spadły o prawie 6 dB - czyli coś się stało na sieci - i w nawet chłodne dni poziom ich oscylował w okolicy minus 5 dBmV). Modem losowo zestawiał się na 3, jak źle trafiłeś to tylko na 2, a jak bardzo źle - w najbardziej ciężkim okresie usterki - to tylko 1 nośna na uploadzie, za którymś wymuszonym resetem w końcu łaskawie zestawiał się na 4 kanałach up. W najgorszym okresie pod koniec maja net zaczął się dławić, co kilka minut transmisja umierała na kilkanaście sekund aby po tym czasie powrócić. Gdy przerwa transmisji trwała dłużej (pingi do bramy leciały w kosmos) to modem po 30 sekundach zrywał synchro (dioda power niezmiennie cały czas świeciła, co wykluczało, że zasilacz zaniemógł) i zaczynał zestawiać połączenie od nowa. Na okoliczność usterki przetestowałem też sam zasilacz obciążając go sztucznym obciążeniem na 120% jego max prądu - trzymał napięcie wyjściowe jak skała i nie było tam widać, żeby jakieś śmieci - jak to impulsówka - ponad normę miał generować na wyjściu.
W najgorsze dni modem potrafił zerwać synchro nawet kilkanaście razy na dobę.
Było tak, że pół dnia chodziło stabilnie, nastawał wieczór i zaczynało się przedstawienie z czkawką i zrywającym synchro - czyli tak jakby ktoś coś włączał wieczorem i generował śmietnik.
Po zgłoszeniu oczywiście pierwszym winnym na dzień dobry z automatu wg upc był stary, zły cisco, który chcieli od razu wymieniać. Jak wiadomo wymiana bez możliwości odwrotu więc psu na budę. Rozumiem na czas diagnostyki podmianę na inny egzemplarz, podejrzany cisco odkładamy do pudełka na czas testu. Jeżeli inny egzemplarz modemu dostaje tej samej zapaści to wyciągamy nasz zły stary cisco z pudełka i wracamy do poprzedniego egzemplarza, i szukamy gdzieś poza modemem usterki - ale to zbyt trudne...
Założeniem jest wywalić domowym użytkownikom modemy cisco, bo dają zbyt dużo możliwości końcowemu użytkownikowi względem protezowych okrojonych routerów i złe cisco zastąpić nowym świecidełkiem, im więcej mocniej świecących diodek tym lepszy....
Oczywiście nie zgodziłem się na wymianę, bo uszkodzenie modemu to była ostateczność w moich założeniach. Po kilku tygodniach okazało się, że to po stronie ich sieci dzieją się jaja.
Uruchomili więc u siebie monitoring na mój modem (wtedy ponoć logowany jest stan modemu co sekundę, względem normalnego trybu gdzie operator sobie robi odczyt stanu modemu raz na godzinę - jak powiedziano na infolinii) - trwało to coś koło 3 tygodni. Już po kilku dniach widzieli (przynajmniej tak twierdzili), że zakłócany jest kanał zwrotny - czyli pasmo tam gdzie działają kanały upload 5-65MHz i to jest przyczyną zrywania. A to pasmo w wyniku swojego niskiego położenia częstotliwości nośnych bardzo łatwo zaśmiecić choćby telewizorem marki "piwo", którego lichy zasilacz impulsowy będzie przez gniazdo antenowe pompował śmietnik na miedzianą koncentryczną infrastrukturę osiedlową. A że ten miedziany koncentryczny szkielet jest przeźroczysty to wpompowany śmietnik w jedną gałąź pięknie się rozchodzi na pozostałe i ubija okolicę.
Technik który był na miejscu (bo taki mają wymóg, że ma być i pomacać) instalację sobie sprawdził, zastrzeżeń nie miał, wykluczył zakłócanie kanałów download przez nisko pracujące LTE, UMTS GSM w paśmie 800-900MHz. Miał wykaz częstotliwości na jakich w mojej okolicy chodzą kanały download w koncentryku i ewentualny konflikt od komórkowców wykluczył, bo najwyższy częstotliwościowo z używanych kanałów download leżał zdecydowanie poniżej początku pasm komórkowców. Jeden z użytkowników dwie ulice dalej też stwierdził ten sam defekt. Dziwnym trafem w podobnym okresie kilku użytkowników tu na forum zgłaszało podobne przypadłości - tylko dziwne, że to było w innych miastach.
Więc może się okazać, że zakłócony kanał zwrotny to nie śpiewka jednego osiedla tylko im się coś sypie wyżej centralnie, a zakłócony kanał to jedna z gotowców-odpowiedzi na pytanie czemu źle działa i potem w kilku miastach mają tą samą wersję usterki ;) klient łyka wersję i na jakiś czas jest spokój, bo przecież walczą i nie mogą ustalić kto śmieci, kto jakąś lewiznę w podłączeniu zrobił i wnika śmietnik do sieci, bo pan Zenek na miedzianym 0,5m gołym drucie sobie zapiął drugi TV do sieci.
Walczyli z tą usterką zerwań neta około 2 tygodni (wersja była taka, że mieli na osiedlu odpinać kolejne gałęzie i w ten sposób metodą prób i błędów sprawdzać, która gałąź wnosi śmietnik do szkieletu) aż w końcu wszystkie niedomagania ustały. I praktycznie od 4 miesięcy działa net jak skała. Czyli wg idei upc można by było stwierdzić, że "złom" cisco modem dostał samonaprawienia ;)
Modem od czasu gdy zgłoszenie zostało uznane za zamknięte trzyma synchro jak skała, żadnych czkawek, zerwań. Tak więc widać śliskość tematu jakie to cisco są złe i w pierwszej kolejności niech włączają monitoring modemu i szukają zewnętrznych przyczyn niedomagań. Chyba, że to jakieś testowanie tych złych użytkowników ile wytrzymają aż się poddadzą i wymienią cisco na nowe routerowe złomy :)
Ostatnio zmieniony przez dekiel 01-10-2017, 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 01-10-2017, 15:02   

dekiel napisał/a:
Założeniem jest wywalić domowym użytkownikom modemy cisco, bo dają zbyt dużo możliwości końcowemu użytkownikowi względem protezowych okrojonych routerów.

Mam connectbox w trybie bridge i daje to takie same możliwości dla mnie (użytkownika końcowego) co Cisco. Więc nie nastawiaj się wrogo od razu. Jedynym problemem jest IPv6.
 
 
dekiel 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 199
Wysłany: 01-10-2017, 15:19   

Nie nastawiam wrogo tylko mam świadomość, że któregoś dnia ktoś odgórnie może stwierdzić: wyłączamy ci możliwość włączenia w trybie mostu. I co górze zrobisz?
A twoją reakcję odbieram jakbyś od nich był, bo ja zły psuję plany wymiany tych złomów cisco :)
Interesuje mnie ile ci te nowe świecidełka prądu pobierają? Bo się okaże, że żre to więcej niż ten zły cisco - nawet przy wyłączonym wifi i w trybie mostu. Wszelakich wifi nie używam (śmietnik w eterze u mnie w bloku kosmiczny, jeden stoi na drugim i jest tego z kilkadziesiąt więc wifi zabaweczka dla gimbazy) więc tym bardziej uszczęśliwianie na siłę mnie nie interesuje, a czytam tutaj o przeprawach innych, nawet jak wyłączył to całe wifi free na infolinii, to po miesiącu znowu się samo włączyło, bo soft zaktualizowali i zapomnieli, że ten klient sobie nie życzył wifi, itd.
Jeżeli coś działa dobrze to po co wymieniać? Taka sama batalia jak coraz nowszy windows ma być coraz lepszy, a widzę, że to idzie w odwrotnym kierunku i wmawianie, że nowe jest wypas.
Z autem pogwarancyjnym do niejednego serwisu jak się pojedzie - łącznie z autoryzowanymi dealera, to jak widzą żeś nie w temacie to ci pół auta chętnie wymienią - jak nie mogą zdiagnozować źródła problemu i bajki opowiadają i płać :)
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 01-10-2017, 15:37   

dekiel napisał/a:
Nie nastawiam wrogo tylko mam świadomość, że któregoś dnia ktoś odgórnie może stwierdzić: wyłączamy ci możliwość włączenia w trybie mostu. I co górze zrobisz?

Zrobimy to samo co Ty, kiedy i Tobie i Cisco się skończy.
Ciesz się tym póki jeszcze! możesz - wprowadzają unifikację (czemu nie można się dziwić) i dążą (tu też nie można się dziwić) do tego, by był jeden modem sprzętu dla detalisty a drugi dla biznesu (im też pomału przestają instalować Cisco 3925 i dają Hitrona).
dekiel napisał/a:
Jeżeli coś działa dobrze to po co wymieniać?

Szeroko rozumiany postęp - i nie ma znaczenia, czy Tobie lub mnie to się podoba czy nie.
Ma działać WiFree - praktycznie wszyscy operatorzy wprowadzili u siebie to samo gówno, tylko pod innymi nazwami.
No i nowy sprzęt jeszcze jakieś aktualizacja dostanie, o Twoim Cisco już w UPC zapomniano.

Też bym wolał czysty modem - ale co mogę z tym zrobić (jedynie przeprowadzić się do USA, bo tam mogę mieć własny modem, lub do Niemców, bo tam u kogoś ponoć też).
_________________
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 01-10-2017, 15:53   

Pamiętajcie o tym, że w UPC macie jeszcze w ofercie publiczne IP więc na tej zasadzie możecie domagać się trybu mostu.
KOCUREK1970 napisał/a:
Ma działać WiFree - praktycznie wszyscy operatorzy wprowadzili u siebie to samo gówno, tylko pod innymi nazwami.

Ja po włączeniu trybu mostu nie mam już wi-free i nic nie musiałem kombinować (w konfigu nie mam nowifi4all). Więc można i tak.
 
 
Maciej 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 241
Wysłany: 01-10-2017, 16:52   

KOCUREK1970 napisał/a:
No i nowy sprzęt jeszcze jakieś aktualizacja dostanie, o Twoim Cisco już w UPC zapomniano.


Po co łatać sprzęt, skoro nie ma już co łatać? ;)

@dekiel ma rację - z tego co widzę, czytam i sam doświadczyłem - z 95% problemów z Cisco nie dotyczy wcale Cisco...
U mnie po "naprawieniu" Cisco od sierpnia też spokój, ani jednego resetu, a uptime tandemu router + modem to aktualnie: 47 days 22:33:42
Poziomy sygnału przez ten czas nieprzerwanie idealne (sprawdzam sobie co najmniej raz dziennie, w różnych porach).
_________________
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-10-2017, 17:36   

Maciej napisał/a:
KOCUREK1970 napisał/a:
No i nowy sprzęt jeszcze jakieś aktualizacja dostanie, o Twoim Cisco już w UPC zapomniano.


Po co łatać sprzęt, skoro nie ma już co łatać? ;)

@dekiel ma rację - z tego co widzę, czytam i sam doświadczyłem - z 95% problemów z Cisco nie dotyczy wcale Cisco...
U mnie po "naprawieniu" Cisco od sierpnia też spokój, ani jednego resetu, a uptime tandemu router + modem to aktualnie: 47 days 22:33:42
Poziomy sygnału przez ten czas nieprzerwanie idealne (sprawdzam sobie co najmniej raz dziennie, w różnych porach).


no marginesie, do Cisco cały czas wychodzą aktualizacje oprogramowania mimo że te modemy są dość stare, poprawki stabilności i security, oczywiście sygnowane przez Technicolor który przejął support modemów Cisco
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 01-10-2017, 17:52   

pawelb napisał/a:
do Cisco cały czas wychodzą aktualizacje oprogramowania mimo że te modemy są dość stare, poprawki stabilności i security, oczywiście sygnowane przez Technicolor który przejął support modemów Cisco

UPC zapomniało już o modemach cisco, thomson, technicolor czy nawet ubee.
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 01-10-2017, 19:01   

Maciej napisał/a:
Po co łatać sprzęt, skoro nie ma już co łatać?

Jak nie ma co łatać, jak nie ma dnia (godziny) by jakiś internetowy syf się nie pojawiał, który zagraża bezpieczeństwu danych.
pawelb napisał/a:
do Cisco cały czas wychodzą aktualizacje oprogramowania mimo że te modemy są dość stare, poprawki stabilności i security, oczywiście sygnowane przez Technicolor który przejął support modemów Cisco

Więc choćby RAZ na ROK winien jeszcze ten modem otrzymać jakiś update? - a ostatni update UPC zrobiło chyba w 2015 r.

Czy w domu korzystacie z routerów (prywatnych) w których od kilku lat nie wydano nowego softu? - no chyba nie, bo to skrajna nieodpowiedzialność (w domu co 3-5 lat też musisz wymienić router).
_________________
Ostatnio zmieniony przez KOCUREK1970 01-10-2017, 20:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-10-2017, 19:53   

KOCUREK1970 napisał/a:
pawelb napisał/a:
Po co łatać sprzęt, skoro nie ma już co łatać?

Jak nie ma co łatać, jak nie ma dnia (godziny) by jakiś internetowy syf się nie pojawiał, który zagraża bezpieczeństwu danych.
MrPepka napisał/a:
UPC zapomniało już o modemach cisco, thomson, technicolor czy nawet ubee.

Więc choćby RAZ na ROK winien jeszcze ten modem otrzymać jakiś update? - a ostatni update UPC zrobiło chyba w 2015 r.

Czy w domu korzystacie z routerów (prywatnych) w których od kilku lat nie wydano nowego softu? - no chyba nie, bo to skrajna nieodpowiedzialność (w domu co 3-5 lat też musisz wymienić router).


Kocurek, jak cytujesz kogoś to cytuj to co powiedział bo to nie były moje słowa "Po co łatać sprzęt, skoro nie ma już co łatać?" :P
to właśnie ja napisałem że aktualizacje oprogramowania do modemów Cisco wychodzą cały czasy, w tym roku ukazała się np. wersja z końcówką .170428 (w kwietniu)
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 01-10-2017, 19:56   

pawelb napisał/a:
Kocurek, jak cytujesz kogoś to cytuj to co powiedział bo to nie były moje słowa "Po co łatać sprzęt, skoro nie ma już co łatać?

Zgłaszane już chyba 300 razy administracji: że myli, nie wstawia, pomija, cytuje różnie i różne osoby - oczywiście zaraz poprawię, ale przyzwyczajaj się do takich tu baboli.
Cytat:
to właśnie ja napisałem że aktualizacje oprogramowania do modemów Cisco wychodzą cały czasy, w tym roku ukazała się np. wersja z końcówką .170428a

I UPC Polska je do swoich dziadziusiów zaimplementowało?
_________________
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-10-2017, 20:00   

KOCUREK1970 napisał/a:
pawelb napisał/a:
Kocurek, jak cytujesz kogoś to cytuj to co powiedział bo to nie były moje słowa "Po co łatać sprzęt, skoro nie ma już co łatać?

Zgłaszane już chyba 300 razy administracji: że myli, nie wstawia, pomija - oczywiście zaraz poprawię, ale przyzwyczajaj się do takich tu baboli
Cytat:
to właśnie ja napisałem że aktualizacje oprogramowania do modemów Cisco wychodzą cały czasy, w tym roku ukazała się np. wersja z końcówką .170428a

I UPC Polska je do swoich dziadziusiów zaimplementowało?


To już Wy powinniscie lepiej wiedziec czy UPC je zaimplemetowało, ja nie jestem z UPC :)
Jaki macie ostatni soft na epc3925?
Ostatnio zmieniony przez pawelb 01-10-2017, 20:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 01-10-2017, 20:04   

pawelb napisał/a:
To już Wy powinniscie lepiej wiedziec czy UPC je zaimplemetowało,

Skoro już od dobrych 2 lat ich w UPC nie montują, to bez sprawdzania można powiedzieć, że NIE - sprzęt ten od 2015 nie dostał żadnego update (no chyba, że był, ale to jakoś ktoś by tu o tym wspomniał, a tu cisza kompletna).

Czy Wasze Cisco 3212, 3208, lub 3925 otrzymało od 2015 r jakikolwiek update oprogramowania?
_________________
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-10-2017, 20:17   

Minimalne dla epc3925 powinno byc z koncówka .160720c (z lipca 2016), dużo poprawek w zakresie bezpieczenstwa i wydajnosci modemu bo to modemo-router
 
 
someone88 
plus master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Kwi 2005
Posty: 303
Skąd: Silesia
Wysłany: 02-10-2017, 21:20   

u mnie na cisco epc3925-ESIP-12-v302r125573-131230c_upc
a pudełko u mnie dopiero od 2015
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: