Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Airplay a internet w UPC
Autor Wiadomość
BootsyColins 
Klikacz


Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 5
Wysłany: 29-09-2016, 21:29   Airplay a internet w UPC

Witam.
Na wstępie chciałbym się przywitać i prosić o pomoc :)
Mam taki problem.
W domu mam urządzenia które mogą obsługiwać "wynalazek" Appla znaczy AirPlay. Generalnie w tej chwili mam cieszący się złą opinią modem technicolor. Po "kablu" mam podpięty wzmacniecz Yamaha rn-500, który tak jak napisałem wcześniej ma możliwość AirPlay. Głownie muzykę odtwarzam na komputerze poprzez iTunes, oraz z telefonu i tabletu. Przed zmianą na technicolora miałem zwykły modem z upc i do niego podpięty router i wszystko działało bez zarzutu, znaczy klikałem w ikonkę airplay i mogłem z urządzeń wybrać wzmacniacz i muzyka grała (wzmacniacz "pojawiał" się w opcji wyboru dostępnych urządzeń). Od momentu gdy mam modem technicolor niestety moje urządzenia nie widzą w opcjach wyboru wzmacniacza :( I tu moje pytanie, czy ktoś z Was wie dlaczego tak jest? Rozmawiałem z obsługą techniczną i kompletnie nie wiedzieli o co mi chodzi.
Nadmienię jeszcze, że czas w którym miałem modem + router swój prywatny usługi miałem na firmę (czyli jak rozumiem prywatne ip). Po zmianie na osobę prywatną właśnie wymienili mi modem na ten cholerny :) i wszystko się porąbało (mam ip publiczne) Czy rodzaj ip ma w tym momencie znaczenie, czy to to może być problemem?
Proszę o pomoc i z góry dziękuję i pozdrawiam
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30-09-2016, 18:40   Re: Airplay a internet w UPC

Niestety nie mam urządzeń z AirPlay, ale może ogólne wskazówki coś Ci pomogą.
Mając internet na firmę miałeś też publiczne IP, mogłeś mieć ewentualnie stałe IP. To wszystko i tak jest bez znaczenia dlatego, że transmisja pomiędzy urządzeniami wykorzystującymi AirPlay odbywa się wewnątrz sieci LAN. Modemorouter Technicolor w tym wypadku robi za zwykły switch+APek łącząc wszystkie Twoje urządzenia w wewnętrzną sieć. To, że przy pomocy niego uzyskujesz dostęp do internetu nie ma znaczenia. On nie blokuje, ani nie filtruje ruchu LAN. Piszesz, że wzmacniacz masz podpięty po kablu. Trzeba sprawdzić czy na pewno on prawidłowo jest widziany w sieci. Od DHCP modemoroutera powinien dostać jakiś adres (192.168.0.*), można sprawdzić na stronie konfiguracyjnej Technicolora, czy na pewno tak jest i jaki ma adres. Jeżeli wcześniej wzmacniacz miał statyczne IP, to może być problem. Teraz jego IP może nie pasować do adresacji LANu Technicolora. Na komputerze sprawdź czy można do niego pingować.

Jeżeli nadal masz swój własny router to można go uruchomić, on nie musi być podpięty do internetu, aby sprawdzić czy w jego LANie wszystkie Twoje urządzenie się widzą. Połącz wszystko do Twojego routera tak jak poprzednio, przewodowo wzmacniacz i prawdopodobnie bezprzewodowo resztę urządzeń. Sprawdzisz czy nadal możesz korzystać z AirPlay.

Jeżeli na Twoim routerze wszystko działa i nie uda Ci się doprowadzić do tego, że mając to wszystko podpięte do Technicolora też będzie działać, możesz użyć Twój router razem z Technicolorem. Podłącz Twój router (WAN) do wyjścia LAN Technicolora. Na Twoim routerze zmień konfigurację LANu na inną niż w Technicolorze np. 192.168.1.1. W Technicolorze umieść adres Twojego routera w DMZcie. Będzie podwójne NATowanie, ale internet będzie działał. Oczywiście teraz wszystkie Twoje urządzenia muszą łączyć się kablowo i po Wi-Fi z Twoim routerem. Jeżeli się na to zdecydujesz, to później możesz na Technicolorze wyłączyć Wi-Fi, wyłączyć DHCP, a na Twoim routerze na WANie ustawić statyczne IP zgodne z LANem Technicolora.
_________________
 
 
Radeckiii 
classic master

Dołączył: 22 Lut 2016
Posty: 160
Wysłany: 01-10-2016, 18:31   

BootsyColins napisał/a:
Czy rodzaj ip ma w tym momencie znaczenie, czy to to może być problemem?

Nie. Airplay działa w sieci lokalnej. Sprawdź czy masz włączone UPnP w Technicolorze.
U mnie AirPlay działa znakomicie, co prawda na Compalu...
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 01-10-2016, 21:05   

W ustawieniach Wi-Fi Technicolora, tak 2.4 jak i 5 GHz->Zaawansowane jest opcja WMM (WiFi Multimedia). Sprawdź czy włączając ją lub wyłączając AirPlay zacznie działać. Wbrew pozorom WMM powinno się wyłączyć.

Któreś Technicolory miały problem z przepuszczaniem pakietów Multicast z portów LAN. Rozwiązaniem jest podłączenie Yamahy po Wi-Fi, niestety poprzez opcjonalny adapter.

Z tego powodu zastosowanie własnego routera podłączonego do Technicolora (DMZ) może być jedynym rozwiązaniem.
_________________
 
 
BootsyColins 
Klikacz


Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 5
Wysłany: 02-10-2016, 09:20   

Dziękuję za zainteresowanie się tematem.
I tak UPnP mam włączone.
WMM mam włączone i jest coś takiego jak WMM power save i też mam włączone. Włączone czy wyłączone nie ma znaczenia AirPlay nie działa.
Sprawdzałem też to, że wzmacniacz ma swój własny przypisany jak to napisałeś adres :)
Pitrek napisał/a:
Jeżeli wcześniej wzmacniacz miał statyczne IP, to może być problem. Teraz jego IP może nie pasować do adresacji LANu Technicolora.

No właśnie i tu chyba jest problem (aczkolwiek nie wiem jakie wcześniej wzmacniacz miał ip), czyli jak zmienię modem-router na innej firmy np. Compal to powinno wszystko śmigać ?
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 02-10-2016, 10:23   

BootsyColins napisał/a:
Sprawdzałem też to, że wzmacniacz ma swój własny przypisany jak to napisałeś adres :)

Wzmacniacz ma możliwość uzyskania adresu IP automatycznie z DHCP Technicolora lub ustawienia ręcznego. Robi się to w SETUP->Network Setup.

W SETUP->Network Setup->Information możesz sprawdzić aktualne ustawienia.
Jeżeli Yamaha ma ustawione ręcznie IP, to musi być zgodne z siecią LAN Technicolora (najczęściej adresacja 192.168.0.*) , bo inaczej to reszta urządzeń w Twojej sieci nie zobaczy go. Jeżeli jest zgodna to najlepiej z komputera sprawdzić czy można do niego pingować.

Najlepiej ustaw we wzm. DHCP: SETUP->Network Setup->IP Adress->DHCP: ON. Wtedy wzm. dostanie IP automatycznie i na pewno będzie właściwe.
MAC filtering powinno być wyłączone.
DMC Control włączone.

Aktualne IP jakie dostał wzm. możesz odczytać w Technicolorze jak i we wzm. (SETUP->Network Setup->Information).

Koniecznie sprawdź pingiem czy wzm. jest osiągalny z komputera. Masz Windows 10 więc: PPM na Start->Wiersz polecenia: ping 192.168.0.???. Musisz podać adres IP wzmacniacza.

Jeżeli Twój Technicolor blokuje pakiety Multicast, to tylko zostaje zmiana na Compala lub zastosowanie własnego routera.

Oprócz funkcji AirPlay, która działa w sieci LAN, masz jeszcze we wzm. Radio Internetowe. Jeżeli wzm. jest prawidłowo skonfigurowany z Technicolorem to powinno działać.
Można też sprawdzić czy można coś odtwarzać z komputera po DLNA. W kompie włączasz "przesyłanie strumieniowe multimediów". Jeżeli na komputerze używasz jakiego Firewalla, to on nie może blokować komunikacji ze wzmacniaczem.
_________________
 
 
BootsyColins 
Klikacz


Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 5
Wysłany: 02-10-2016, 17:20   

Radio internetowe działa :) A Air Play nie :P

Generalnie to dziękuję za zainteresowanie tematem i pomoc :) Chyba jednak będę musiał zmienić modem na tego Compala.
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 02-10-2016, 17:34   

BootsyColins napisał/a:
Chyba jednak będę musiał zmienić modem na tego Compala.

No to chyba jednak więcej nie jestem już w stanie Ci pomóc.
Skoro radio internetowe działa, to Twój wzmacniacz dostaje prawidłowe IP. Prawdopodobnie Technicolor jednak blokuje pakiety Multicast. Zgłoś złe działanie Technicolora, podaj te argumenty, że Ci źle działa AirPlay:
:arrow: http://forum.mediaswiat.p...=airplay#142592
:arrow: http://forum.mediaswiat.p...=airplay#141491
:arrow: http://forum.mediaswiat.p...=airplay#163362

Myślę, że bez problemu to uznają i wymienią Ci na Compala.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Pitrek 02-10-2016, 17:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
BootsyColins 
Klikacz


Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 5
Wysłany: 02-10-2016, 17:44   

Dziękuję :) za pomoc :)

[ Dodano: 28-11-2016, 19:03 ]
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i za sugestie. Dzisiaj miałem wymianę na Compala i wszystko działa bez zarzutu. Winnym okazał się Technicolor.

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: