Zmiana tel UPC na voip |
Autor |
Wiadomość |
siwyyy77
classic master
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 226
|
Wysłany: 07-05-2013, 22:56 Zmiana tel UPC na voip
|
|
|
Planuję rezygnacje z telefonu i przeniesienie numeru do operatora voip...
W UPC mam taryfę non stop, w voip'ie też nie chcę być ograniczony.
Czyli zależy mi na;
-przeniesieniu i utrzymaniu numeru.
-nielimitowane rozmowy na stacjonarne numery, przy tanim abonamencie...
Ps, jaką bramkę polecacie? |
|
|
|
 |
KOCUREK1970
chello guru

Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 08-05-2013, 15:05
|
|
|
Najpierw się dowiedz, czy UPC daje możliwość przeniesienia numeru do innego operatora voip. |
_________________
|
|
|
|
 |
Marek
Moderator


Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-05-2013, 16:57
|
|
|
siwyyy77, niestety z przeniesieniem numeru od jednego operatora voip do innego operatora voip może być problem.
UPC jako operator telefonu internetowego nie musi przestrzegać zapisów ustawy dotyczących telefonów stacjonarnych i z tego co wiem wykorzystuje to aby robić na złość swoim byłym klientom.
siwyyy77 napisał/a: |
-nielimitowane rozmowy na stacjonarne numery, przy tanim abonamencie... |
Jeśli zależy Ci na niskim abonamencie (albo nawet braku abonamentu) to zwykle jest tak, że rozmowy są całkiem darmowe (nie ma abonamentu) ale nie są nielimitowane, np jest ograniczenie do 300minut tygodniowo.
Czyli wygląda to np tak, że raz na kilka miesięcy doładowujesz konto (aby pozostało aktywne) i możesz przez ten czas rozmawiać za darmo na stacjonarne do większości krajów świata ale jeśli przekroczysz tygodniowy limit to to za to co przekroczyło schodzą pieniądze z konta (po kilka groszy za minutę). Poza tym pieniądze z doładowania wykorzystać można do dzwonienia na komórki.
Dla większości 5 godzin rozmów na tydzień jest to tyle, że nie muszą się ograniczać i mogą traktować taki telefon jak by limitu nie było.
Ale jeśli rozmawiasz jeszcze więcej i szukasz oferty która zupełnie nie ma limitu to UPC jest właśnie jednym z niewielu operatorów VOIP którzy mają w ofercie abonament całkiem bez limitów oczywiście za odpowiednio wysoką cenę.
Cytat: | Ps, jaką bramkę polecacie? | Od kilku lat mam stosunkowo tanią linksys pap t2, bardzo dobrze się sprawuje. |
|
|
|
 |
kvs
Moderator

Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 08-05-2013, 18:00
|
|
|
siwyyy77: Najpierw poszukaj takiego operatora VOIP który obsłuży numer przeniesiony z UPC.
UPC nie wnika do jakiego operatora numer się przenosi, dopisywany jest w bazie danych centrali tzw. numer routingowy innego operatora i tyle roboty po stronie UPC.
Kwestia jest taka czy operator VOIP będzie miał ochotę na obsługę tego konkretnego numeru. Obsługa przenoszonych numerów (stacjonarnych) jest dla operatorów średnio opłacalna stąd niektórzy robią utrudnienia. Ustawa ich do tego zobowiązuje ale zawsze mogą się powołać na trudności techniczne i temat jest nie do ugryzienia.
Niektórzy operatorzy VOIP podają informacje o możliwości przenoszenia do nich numerów pochodzących od innych operatorów i wymieniają tylko kilku największych operatorów. Także radzę od tego zacząć. |
_________________
|
|
|
|
 |
Marek
Moderator


Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-05-2013, 20:55
|
|
|
kvs, zwykle UPC nie pozwala na przenoszenie numerów i wykorzystuje do tego każdy możliwy pretekst.
Jedyne przypadki przeniesienia numeru z UPC do innego operatora wyglądały tak że trzeba było przenieść numer najpierw do jakiegoś operatora stacjonarnego (bo w takiej sytuacji nie mogą odmówić) a dopiero potem przeniesienie do wybranego drugiego operatora VOIP.
To czy operator docelowy obsługuje przenoszone numery to osobna kwestia. Niektórzy za obsługę przeniesionego numeru pobierają dodatkowe opłaty.
Ale nie to stanowi główny problem, bo operatorów są dziesiątki i jak nie jeden to drugi będzie miał to co potrzeba, albo nawet można mieć numer u jednego a dzwonić przez drugiego.
Wiem, że niektórzy tak robią, że połączenia przychodzące idą przez freeconet który obsługuje różne przeniesione numery ale darmowe rozmowy ma tylko do operatorów internetowych a połączenia wychodzące idą przez innego voipa który ma darmowe połączenia na stacjonarne. Można sobie nawet tak poustawiać, że dzwoni się z jednego numeru a rozmówcy wyświetla się inny (ten przeniesiony z którego chcemy odbierać rozmowy). |
|
|
|
 |
kvs
Moderator

Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 08-05-2013, 21:27
|
|
|
Marek napisał/a: | UPC nie pozwala na przenoszenie numerów i wykorzystuje do tego każdy możliwy pretekst. |
Nie jest to prawdą że nie pozwala. Znam przypadek przeniesienia numeru do Vectry i nie było żadnych oporów. A Vectra to też operator VOIP.
Skąd masz takie informacje że to UPC utrudnia ? Przenosiłeś wiele numerów i za każdym razem miałeś problem ? |
_________________
|
|
|
|
 |
dim
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 82
|
Wysłany: 09-05-2013, 08:09
|
|
|
UPC nie ma prawa odmówić przeniesienia numeru, jeżeli operator docelowy zgadza się go przyjąć. Nie ma znaczenia, że telefon w UPC to VoIP, to tylko i wyłącznie technologia. UPC świadczy publicznie dostępne usługi telekomunikacyjne i musi przestrzegać Prawa Telekomunikacyjnego, a zapisy o przenoszeniu numerów ma w swoim regulaminie świadczenia usług. |
|
|
|
 |
uSER
Klikacz
Dołączył: 06 Gru 2013 Posty: 2
|
Wysłany: 06-12-2013, 16:53
|
|
|
kvs napisał/a: | Marek napisał/a: | UPC nie pozwala na przenoszenie numerów i wykorzystuje do tego każdy możliwy pretekst. |
Nie jest to prawdą że nie pozwala. Znam przypadek przeniesienia numeru do Vectry i nie było żadnych oporów. A Vectra to też operator VOIP.
Skąd masz takie informacje że to UPC utrudnia ? Przenosiłeś wiele numerów i za każdym razem miałeś problem ? |
Mam właśnie z tym problem, umowa została wypowiedziana zgodnie z terminem i w czasie trwania wypowiedzenia został złożony wniosek z upoważnieniem przez operatora voip o przeniesienie numeru. UPC odrzuciło wniosek z odpowiedzią: "użytkownik sam wypowiedział umowę". Numer jest aktywny, ponieważ został jeszcze miesiąc świadczenia usługi w UPC, operator do którego numer miał być przeniesiony poradził żeby przywrócić usługę i ponownie złoży wniosek on sam z upoważnieniem do rozwiązania umowy z przeniesieniem numeru. Nonsens zrozumiałe, że użytkownik sam wypowiedział umowę i nowy operator miał tylko przejąć numer w czasie trwania wypowiedzenia. 35zł abonamentu z 60 minutami i póżniej połączenia po 32groszy jak za komuny. Zrozumiałe, że nic za darmo ale bez przesady. |
|
|
|
 |
KOCUREK1970
chello guru

Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 07-12-2013, 01:41
|
|
|
uSER napisał/a: | operator do którego numer miał być przeniesiony poradził żeby przywrócić usługę i ponownie złoży wniosek on sam z upoważnieniem do rozwiązania umowy z przeniesieniem numeru |
Byle by Ci znowu UPC, wiedząc co zrobiłeś wcześniej, nie zrobiło psikusa, i "pewnie, możemy Panu odwiesić usługę, jeśli podpisze pan cyrograf na kolejne 2 lata" - mnie już wiele spraw, przestało dziwić, a takie manewry, to już najmniej. |
_________________
|
|
|
|
 |
uSER
Klikacz
Dołączył: 06 Gru 2013 Posty: 2
|
Wysłany: 10-12-2013, 18:10
|
|
|
Jest tak jak napisałeś, proponują umowę na 2 lata. warunki: lepiej nie pytać. Czasem jest mi wstyd że jestem Polakiem, szkoda wymieniać dlaczego.......... W tym przypadku to tylko numer telefonu, nic wielkiego. Moja matka emerytka z dochodem 700 zł płaciła 30zł za kablówkę upc, od teraz 44,71 za najtańszy pakiet - podwyżka z propozycją tv cyfrowej. Jadę po antenę na szczęście to duże miasto i jest tv naziemna. |
|
|
|
 |
sanders
Klikacz
Dołączył: 24 Cze 2015 Posty: 1
|
Wysłany: 24-06-2015, 10:02
|
|
|
Hm, brzmi to zniechęcająco względem UPC. Wiele firm VoIP jak np. actio.pl reklamuje się, że sami załatwiają formalności przeniesienia numerów. Ciekawe jak by sobie poradzili w takiej sytuacji.. Prawdą jednak jest, że takie praktyki niedopowiedzeń są niezwykle popularne. Kiedyś pracowałem w Cyfrowym Polsacie jako konsultant - tam była taka sytuacja, że klientom, którym kończyła się dwu-letnia umowa (po którym okresie przechodziła na czas nieokreślony) rozsyłano gotowe umowy do podpisu z rozszerzonymi pakietami jako oferta - Ci to podpisywali przekonani, że jest to niezbędne do kontynuowania obecnej umowy. Potem sypały się telefony, że większy abonament, że znowu na 2 lata uwiązani a programów tych rozszerzonych nie chcą.. dramat. |
|
|
|
 |
|