Status Downstream/Upstream - zle wyregulowany sygnal? |
Autor |
Wiadomość |
youpisi
light master
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 87 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-06-2015, 15:44 Status Downstream/Upstream - zle wyregulowany sygnal?
|
|
|
Witam
Mam ponownie problem z internetem, bynajmniej mam takie wrazenie, ze od jakiegos czasu znowu cos jest nie tak. Posiadam router UPC Technicolor TC7200U.
W statusie Downstream mam uruchomione wszystkie kanaly, czyli 8 kanalow na 8 mozliwych w routerze. W statusie Upstream mam natomiast uruchomione tylko 2 kanaly na mozliwych 4 i zastanawiam sie, czy nie powinny byc wszystkie 4 aktywne?
Co sadzicie mocy sygnalu, czy jest ok, czy nadaje sie do regulacji? Za 3 miesiace konczy mi sie umowe i moge troche pocisnac. Postaram sie wymienic tez router, tym Technicolor nie jestem zachwycony. Jaki polecacie?
Zalaczam screeny Upstream/Downstream:
|
_________________
|
|
|
|
|
beny8989
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 08 Sty 2013 Posty: 901 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-06-2015, 16:16
|
|
|
za duzy masz upstream max do 50 |
_________________
|
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 05-06-2015, 16:20
|
|
|
Przy tak wysokim upstreamie modem nie zaloguje się na cztery kanały. Zaznaczam też, że wcale nie zawsze, w każdej lokalizacji musi korzystać z wszystkich kanałów. Do tak małego uploadu może wystarczyć nawet jeden, czy dwa. Ale sygnał warto podregulować. Jeśli chodzi o modem to obecnie Ubee jest najbardziej godny uwagi. |
|
|
|
|
youpisi
light master
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 87 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-06-2015, 19:05
|
|
|
Ok, dzieki Wam bardzo! Dalem Wam po punkcie "Pomogl".
A dlaczego ten upstream jest u mnie taki wysoki? Od czego to zalezy? Dzieki tez za tipp z tym modemem Ubee. Specjalnie nie majstrowalem od dwoch lat nic przy ofercie i czekam, az sie skonczy umowa. Wypowiem poleconym i bede ich cisnal. Mam u siebie tez Gigakablowke w budynku, wiec powinno mi sie udac.
Ale jak wyregulowac sygnal, co mam im powiedziec? |
_________________
|
|
|
|
|
b3170622
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2014 Posty: 105
|
Wysłany: 07-06-2015, 19:19
|
|
|
us loguje się w zależności od lokalizacji//stacji czołowej
różnie, począwszy od sygnału jaki dochodzi/wychodzi z budynku poprzez kabel aż po sprzęt
zadzwonić do konsultantów i umówić serwis. |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2015, 19:50
|
|
|
youpisi napisał/a: | Ale jak wyregulowac sygnal, co mam im powiedziec? | Kiedy zjawi się technik z okazji zmiany umowy i będzie podłączał modem po prostu mu powiedz, żeby doprowadził sygnał do porządku i niczego mu nie podpisuj, aż się z tym upora. |
|
|
|
|
RadkoR [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2015, 15:30
|
|
|
youpisi napisał/a: | A dlaczego ten upstream jest u mnie taki wysoki? |
Modem działa jako urządzenie nadawczo-odbiorcze a więc odbiera dane jak również je wysyła. W kablu masz za bardzo stłumiony sygnał, wobec czego sygnał dosyłowy (downstream) ma wartośc poniżej ujemną - modem ODBIERA słaby sygnał.
Sygnał zwrotny (upstream) masz z kolei wysoki, ponieważ modem NADAJE dane do kabla, który cały sygnał ma stłumiony, a więc modem musi nadawać "mocniej" aby ten sygnał z urządzenia dotarł sprawnie do węzła kablowo-optycznego.
Analogicznie: jesteś w mieście na ruchliwej i głośnej ulicy. Ktoś do Ciebie coś mówi i słabo to słyszysz, ale jednak coś tam słyszysz. Z kolei gdy Ty mówisz do tego kogoś musisz mówić głośniej niż normalnie, tak aby ten ktoś usłyszał Ciebie w tym szumie ulicy.
Im ciszej na ulicy tym lepiej Ty słyszysz i tym ciszej musisz mówić aby ktoś Ciebie normalnie usłyszał. |
|
|
|
|
Rostoff
plus master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 342 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 12-08-2015, 10:05
|
|
|
To i ja się podepnę pod temat od jakiegoś tygodnia mam problem z internetem często masakryczne zamula i rozłącza
Parametry wyglądają tak
Czy po parametrach wszystko w porządku i może to być wina routera TP- Link czy raczej sygnału |
_________________
|
|
|
|
|
grzegorz
plus master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 460 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1650
|
Wysłany: 28-10-2016, 16:02
|
|
|
Mógł by ktoś zerknąć na te moje parametry z modemo routera modem connect box modem
Zestawione kanały downstream
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) SNR (dB) Modulacja ID Kanału
1 786000000 -2 36 256qam 1
2 794000000 -2 36 256qam 2
3 802000000 -3 36 256qam 3
4 810000000 -2 35 256qam 4
5 818000000 -4 36 256qam 5
6 826000000 -3 36 256qam 6
7 834000000 -4 35 256qam 7
8 842000000 -4 35 256qam 8
Zestawione kanały downstream
Kanał Status blokady RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Zablokowany 36.610 664769909 33133
2 Zablokowany 36.387 662778715 32407
3 Zablokowany 36.387 662755531 51044
4 Zablokowany 35.780 662744590 65540
5 Zablokowany 36.387 662748038 60953
6 Zablokowany 36.610 662745225 66364
7 Zablokowany 35.595 662719594 95139
8 Zablokowany 35.780 662704326 110
Odśwież dane
Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) Szybkość symbolu (ksps) Modulacja ID Kanału
1 51600000 55 5.120 64qam 4
Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Typ kanału T1 Timeout T2 Timeout T3 Timeout T4 Timeout
1 2.0 0 0 0 0
Jak miałem do 20.X modem cisco to też był jeden kanał zwrotny, teraz mam net do 120 i też jeden kanał zwrotny, w porównaniu do cisco to jeszcze ping mi podskoczył |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2016, 16:04
|
|
|
Masz za duży sygnał na zwrotnym. Możesz to zgłosić UPC. |
|
|
|
|
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1650
|
Wysłany: 28-10-2016, 17:17
|
|
|
A w kanale zwrotnym ile powinno być kanałów? |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2016, 17:20
|
|
|
Ze 4 kanały powinny być. |
|
|
|
|
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1650
|
Wysłany: 28-10-2016, 19:05
|
|
|
Dział techniczny stwierdził, że jest ok |
|
|
|
|
gumowe_ucho
light master
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-10-2016, 20:40
|
|
|
ogromny napisał/a: | Dział techniczny stwierdził, że jest ok |
U mnie też dział techniczny zachwalał ostatnio parametry sygnału, ale od jakiegoś 1,5 miesiąca sieć przycina się i pojawiają się przerwy w dostępie do internetu (po kablu) i wifi-wiadomo.
Jak widzę po Forum to wielu klientów ta przypadłość dopadła.
Nawet dostałem nowy router ale co jakiś czas powracają przytkania.
Szczególnie o np. 20:10 21:10 a może 22:10 o takich podobnych porach.
Nie wiadomo o co biega straty idą już na routerze przed pierwszym hopkiem do sieci. Itd. |
_________________
|
|
|
|
|
|