Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Umowa i regulamin
Autor Wiadomość
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-11-2005, 22:34   

Cytat:
Powtórzę po raz kolejny: Oni wcale nie chcieli rozwiązać/zerwać umowy.

Co do tego się zgadzamy. Oni nie chcieli zerwać umowy i ja nie chciałem zerwać umowy - umowa nie została rozwiązana, rozważamy jednak przypadek co by było gdyby chcieli.
Cytat:
Zmienić owszem i mieli do tego prawo, pisemnie.
pod warunkiem że się na to zgodzę, podobnie jak i ja miałem prawo zmienić umowę pod warunkiem ze oni się na to zgodzą.
Cytat:
dokonali
właśnie, że nie dokonali.
Cytat:
Oni nie zrywali z Tobą umowy.

to się zgadza
Cytat:
Oni wprowadzili zmiany w umowie,
chcieli ale nie wprowadzili
Cytat:
A gdzie Ty zainwestowałeś te 300złotych?
kupiłem 20m kabla, wtyczki położyłem odpowiednią instalację w domu + zapłaciłem im 50zł na modernizację ich instalacji (w puszkach na osiedlu) zobowiązałem się dodatkowo zapłacić z góry za dodatkową usługę która nie była mi potrzebna a której wykupienie było warunkiem zawarcia umowy. (co w sumie daje coś około 250-300zł w zależności jak liczyć moją robociznę)
Cytat:
a w paragrafie 2 jest mowa o konkretnym regulaminie świadczenia usług operatora.

tak tym regulaminie świadczenia usług który (hipotetycznie) załączyłem do umowy podczas jej podpisywania.

Cytat:
Jeśli masz wątpliwość w cokolwiek co napisałem w postach to może skonsultuj się z jakimś prawnikiem

Konsultowałem, żadna ze stron umowy na czas określony nie może jej zerwać ani zmienić bez zgody drugiej strony.
Wszelkie załączniki do umowy będące jej częścią muszą być również w jakiś sposób potwierdzone/podpisane przez obie strony (w przeciwnym wypadku każdy klient mógł by im wcisnąć inny regulamin świadczenia usług oczywiście zgodny z prawem telekomunikacyjnym twierdząc, że taki właśnie uzgodnili podczas podpisywania umowy.
I tylko co do tego się będę upierał, myślę, że co do całej reszty się zgadzamy.
Zaznaczam ze zdaję sobie sprawę z tego ze procesowanie się z dużymi firmami nie ma sensu bo nic na tym się nie zyska ale podejrzewam, że oni w jednakowy sposób zdają sobie sprawę z tego, że sami też na tym nic by nie zyskali a jedynie stracili by klienta a w przypadku kogoś kogo opinii (nie ważne z jakich względów) słucha wiele osób - wielu klientów.
  marekd@jabberpl.org
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 25-11-2005, 10:54   

Marek napisał/a:
rozważamy jednak przypadek co by było gdyby chcieli.
Tu się nie rozumiemy. UPC chce miec klienta który im płaci, więc dopóki nie złamiesz w jakiś sposób regulaminu, to nie rozwiążą umowy.

Marek napisał/a:
pod warunkiem że się na to zgodzę, podobnie jak i ja miałem prawo zmienić umowę pod warunkiem ze oni się na to zgodzą.

w tym się zgadzamy. ale akurat to jest okreslone w regulaminie.
Marek napisał/a:
właśnie, że nie dokonali.

gdyby tak było, nie miałbyś chello, a korzystałeś w dalszym ciągu.
Marek napisał/a:
chcieli ale nie wprowadzili

moja odpowiedz jest taka sama jak dwie linijki wyżej. miałeś do wyboru albo zmiane regulaminu albo rozwiazanie umowy. napisales ze nie chcesz ani jednego ani drugiego, wiec wybrali to co dla nich korzystniejsze.

Marek napisał/a:
kupiłem 20m kabla, wtyczki położyłem odpowiednią instalację w domu + zapłaciłem im 50zł na modernizację ich instalacji (w puszkach na osiedlu) zobowiązałem się dodatkowo zapłacić z góry za dodatkową usługę która nie była mi potrzebna a której wykupienie było warunkiem zawarcia umowy. (co w sumie daje coś około 250-300zł w zależności jak liczyć moją robociznę)

w jakim celu? czy umowa Cie do tego zobowiązywała? czy bylo to konieczne? czy operator wymagał tego od Ciebie? zrobiłeś to z własnej woli, tym samym na własny rachunek.
Marek napisał/a:
tak tym regulaminie świadczenia usług który (hipotetycznie) załączyłem do umowy podczas jej podpisywania.
paragraf 2 mówi o konkretnym regulaminie konkretnego operatora jakim jest w tym wypadku UPC, a Ty załączyleś jakis tam regulamin jakiejs innej firmy. jeśli operator Ci nie przedstawił swojego regulaminu to trzeba było sie upomnieć. jesli tego nie zrobiłeś to podpisałeś umowę w ciemno. zaakceptowałeś regulamin UPC, a nie ten który sobie załączyłeś.

Marek napisał/a:
Konsultowałem, żadna ze stron umowy na czas określony nie może jej zerwać ani zmienić bez zgody drugiej strony.

zgadza się

Marek napisał/a:
Wszelkie załączniki do umowy będące jej częścią muszą być również w jakiś sposób potwierdzone/podpisane przez obie strony (w przeciwnym wypadku każdy klient mógł by im wcisnąć inny regulamin świadczenia usług oczywiście zgodny z prawem telekomunikacyjnym twierdząc, że taki właśnie uzgodnili podczas podpisywania umowy.

I jest akceptowany podpisem na umowie. Umowa mówi jasno, że zgadzasz sie na włączenie regulaminów UPC do umowy, a Ty sie pod tym podpisałeś.

Marek napisał/a:
Zaznaczam ze zdaję sobie sprawę z tego ze procesowanie się z dużymi firmami nie ma sensu bo nic na tym się nie zyska

Mylisz się. Ostatnimi czasy zmienia się to na korzyść dla klientów. Znam przypadki, że duża firma przegrała.

Marek napisał/a:
ale podejrzewam, że oni w jednakowy sposób zdają sobie sprawę z tego, że sami też na tym nic by nie zyskali a jedynie stracili by klienta a w przypadku kogoś kogo opinii (nie ważne z jakich względów) słucha wiele osób - wielu klientów.

ale taki klient którego stracą, może mieć problem z podpisaniem umowy u innego operatora. kwestia tylko tego, z jakiego powodu stracą tego klienta. no i zależy o co się mają procesować.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-11-2005, 12:11   

Cytat:
w jakim celu? czy umowa Cie do tego zobowiązywała? czy bylo to konieczne?

Tak co do części zobowiązywała mnie umowa a co do części to bez położenia instalacji nie było by możliwe podłączenie fizycznie komputera.
Cytat:
czy operator wymagał tego od Ciebie? zrobiłeś to z własnej woli,
wymagał a ja się na to zgopdziłem

(dalsza część dyskusji dotyczy już tylko przypadków co by było gdyby)
Cytat:
paragraf 2 mówi o konkretnym regulaminie konkretnego operatora jakim jest w tym wypadku UPC

Tak konkretnie tym czymś co nazywa się "regulamin świadczenia usług przez operatora" i stanowi część umowy abonenckiej, czyli dokładnie tym czymś co załączyłem do umowy bo to właśnie nazywało się regulamin świadczenia usług przez operatora i jak sama nazwa wskazuje był to zakres obowiązków jakie operator musi wypełnić.
Cytat:
a Ty załączyleś jakis tam regulamin jakiejs innej firmy. jeśli operator

nie innej firmy (to co napisałem nie dotyczyło nigdy innej firmy) teraz to już ich regulamin bo podpisali umowę.
Cytat:
ale taki klient którego stracą, może mieć problem z podpisaniem umowy u innego operatora.

To zależy wyłącznie od lokalizacji miejsca w którym ma być podłączony internet, np u mnie obecnie jest wybór wśród kilku innych operatorów każdy z nich bardzo chętnie podpisze umowę, nie to co kiedyś, że trzeba było ciągnąć kilometry kabli.
  marekd@jabberpl.org
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 25-11-2005, 13:20   

Marek napisał/a:
Tak co do części zobowiązywała mnie umowa a co do części to bez położenia instalacji nie było by możliwe podłączenie fizycznie komputera.

To ciekawe, regulamin mówi, że instalacje kładzie UPC, więc jeśli zgodziłeś się na taką inwestycję bez zawarcia tego w umowie, to powiem szczerze - Twój problem.

Marek napisał/a:
wymagał a ja się na to zgopdziłem

masz na to jakieś podparcie prawne? aneks do umowy, zapis ?

Marek napisał/a:
(dalsza część dyskusji dotyczy już tylko przypadków co by było gdyby)

skąd taki wniosek? przecież mówimy cały czas o regulaminie i umowie która podpisałeś


Marek napisał/a:
Tak konkretnie tym czymś co nazywa się "regulamin świadczenia usług przez operatora" i stanowi część umowy abonenckiej, czyli dokładnie tym czymś co załączyłem do umowy bo to właśnie nazywało się regulamin świadczenia usług przez operatora i jak sama nazwa wskazuje był to zakres obowiązków jakie operator musi wypełnić.

A słowo operator masz objasnione na samym początku umowy. W tym wypadku to nie był regulamin operatora, bo nie był to regulamin swiadczeni uslug przez UPC. to nie UPC Ci go przedstawiło.
Ty zaakceptowałeś regulamin operatora czyli UPC, którego nie przeczytałeś.

Marek napisał/a:
nie innej firmy (to co napisałem nie dotyczyło nigdy innej firmy) teraz to już ich regulamin bo podpisali umowę.

to nie był regulamin UPC a w umowie jest mowa o regulaminie UPC, szablon to możesz sobie załącząć do woli do każdej umowy, ale podstawą swiadczenia uslug przez danego operatora jest regulamin stworzony przez tego operatora w oparciu o ustawe telekomunikacyjną.

Marek napisał/a:
To zależy wyłącznie od lokalizacji miejsca w którym ma być podłączony internet, np u mnie obecnie jest wybór wśród kilku innych operatorów każdy z nich bardzo chętnie podpisze umowę, nie to co kiedyś, że trzeba było ciągnąć kilometry kabli

jeśli będziesz niewypłacalny, a taką osobą dla operatora będzie ktoś kto nie płaci rachunków, mogą poinformowac specjalne organy, które zbierają na ten temat informację, w ten sposób każdy operator będzie mógł taką informację otrzymać.
To że wokoło będzie 5 innych to nie znaczy, że któryś będzie chciał podpisać umowę.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-11-2005, 14:30   

Cytat:
masz na to jakieś podparcie prawne? aneks do umowy, zapis ?

tak mam, zresztą dodatkowo jest też o tym mowa w tym nieudolnym regulaminie promocji (ale oprócz tego zostało to wyszczególnione w umowie)

Cytat:
skąd taki wniosek? przecież mówimy cały czas o regulaminie i umowie która podpisałeś

Nie teraz tu już mówimy czysto teoretycznie co by było gdyby. Specjalnie napisałem to (ostrzeżenie a nie wniosek) aby nie mylić z rzeczywistymi wydarzeniami ponieważ i tutaj dla wygody używam trybu dokonanego (żeby ciągle nie dopisywać wszędzie tego bym) Piszę to tylko o po to aby pokazać wszystkie aspekty tego, że umowa obowiązuje jednakowo obie strony i że niedopełnienie jakiś formalności może sprawić takie same problemy obu stronom.
Cytat:
A słowo operator masz objasnione na samym początku umowy. W tym wypadku to nie był regulamin operatora,
tak wiem i to właśnie operatorowi przedstawiłem regulamin którego operator zaakceptował. jest więc to teraz jego regulamin który go obowiązuje (a przynajmniej obowiązywał by przy założeniu, że załączniki do umowy nie wymagają oddzielnego potwierdzenia).
Cytat:
jeśli będziesz niewypłacalny, a taką osobą dla operatora będzie ktoś kto nie płaci rachunków, mogą poinformowac specjalne organy, które zbierają na ten temat informację, w ten sposób każdy operator będzie mógł taką informację otrzymać.
To że wokoło będzie 5 innych to nie znaczy, że któryś będzie chciał podpisać umowę.

Po pierwsze aby zrobić coś takiego musieli by to udowodnić przed sądem czego nie są wstanie zrobić.
Po drugie (nawet pomijając poprzednie) mam już teraz zawarte oddzielne umowy z 3 (z pośród dostępnych 7) innymi operatorami (na świadczenie innych usług) więc nie uwierzą w tego typu informację a umowa z 4 jest gotowa do podpisania (została by zawarta zanim ta nierzetelna firma zdażyła by zdziałać cokolwiek).
Po trzecie pozostali też nie muszą uwierzyć w tego typu informacje gdy 3 inne firmy zaświadczą, że są zadowolone ze współpracy ze mną.
  marekd@jabberpl.org
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 25-11-2005, 15:03   

Marek napisał/a:
tak mam, zresztą dodatkowo jest też o tym mowa w tym nieudolnym regulaminie promocji (ale oprócz tego zostało to wyszczególnione w umowie)

w tym regulaminie który przedstawiłeś kilka postów wcześniej tego nie ma (?), ale jeśli masz to w umowie to inna sprawa, wcześniej nie wspomniałeś o tym i tego nie wiedziałem.
Ale mimo wszystko uważam, że nie otrzymałbyś od UPC żadnych zwrotów z tego tytułu. Motywacja UPC mogłaby być taka, że np. oni nie mie mieli możliwości technicznych dostarczyć Internetu do Ciebie, więc Ty zgodziłeś się ponieść inwestycje, dla Twojego dobra. Tym dobrem byłaby możliwośc korzystania z chello. A dodatkowo oni ponieśli straty w wyniku nie zachowania warunków umowy. Bo miałeś korzystać przez 16 miesięcy a nie korzystałeś, więc oni obniżyli cene z zachowaniem tego okresu.
Mam nadzieje, że rozumiesz co mam na myśli. Wypowiedzi sformuowałem tak jak by się stało gdyby nastąpiło rozwiązanie umowy, oczywiście wiem, że tak nie było, więc to też czysto teoretyczne.
Marek napisał/a:
Nie teraz tu już mówimy czysto teoretycznie co by było gdyby. Specjalnie napisałem to (ostrzeżenie a nie wniosek) aby nie mylić z rzeczywistymi wydarzeniami ponieważ i tutaj dla wygody używam trybu dokonanego (żeby ciągle nie dopisywać wszędzie tego bym)

Ok rozumiem.
Marek napisał/a:
Piszę to tylko o po to aby pokazać wszystkie aspekty tego, że umowa obowiązuje jednakowo obie strony i że niedopełnienie jakiś formalności może sprawić takie same problemy obu stronom.

Zgadza się obowiązuje obydwie strony. Ale jest pewne zastrzeżenie. Jeśli w umowie jest, że Ty sie zobowiazujesz wpłacić karę w sytuacji rozwiązania umowy z Twojej winy to nie jest równoznaczne, że kara obowiązuje UPC jeśli zmienią regulamin. Dlatego, że oni zmieniając regulamin nie rozwiązują umowy.
Marek napisał/a:
tak wiem i to właśnie operatorowi przedstawiłem regulamin którego operator zaakceptował. jest więc to teraz jego regulamin który go obowiązuje (a przynajmniej obowiązywał by przy założeniu, że załączniki do umowy nie wymagają oddzielnego potwierdzenia).

Nie był to ich regulamin bo to nie UPC go ustalało. Oni ustalili regulamin, który załączli do umowy a Ty go zaakceptowałeś. To operator przedstawia Tobie regulamin bo to on swiadczy uslugi a nie ty. Jak mozesz ustalac regulamin na ktorego podstawie operator ma Ci swiadczyc uslugi. Jak idziesz do sklepu i kupujesz cokolwiek to mówisz ile za to zapłacisz? Ty ustalasz cene?
Marek napisał/a:
Po pierwsze aby zrobić coś takiego musieli by to udowodnić przed sądem czego nie są wstanie zrobić.

Nie są bo płacisz ale jak byś nie płacił. To było czysto teoretyczne stwierdzenie.
Marek napisał/a:
Po drugie (nawet pomijając poprzednie) mam już teraz zawarte oddzielne umowy z 3 (z pośród dostępnych 7) innymi operatorami (na świadczenie innych usług) więc nie uwierzą w tego typu informację a umowa z 4 jest gotowa do podpisania

No to oczywiste, jesli juz korzystasz i płacisz im. Napisałem, że jakbyś miał zaległości i zostałoby to zgłoszone, to wtedy miałbyś problemy z podpisaniem umowy.
Marek napisał/a:
(została by zawarta zanim ta nierzetelna firma zdażyła by zdziałać cokolwiek)

nie będę tego komentował
Marek napisał/a:
Po trzecie pozostali też nie muszą uwierzyć w tego typu informacje gdy 3 inne firmy zaświadczą, że są zadowolone ze współpracy ze mną.

nie byłbym taki pewny, w biznesie obowiązuje zasada ograniczonego zaufania.

[ Dodano: Pią 25 Lis, 2005 14:04 ]
P.s. zauważyłem, że zaczynamy zbaczać z tematu który był głównym wątkiem naszej dyskusji
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-11-2005, 16:01   

Cytat:
Nie był to ich regulamin bo to nie UPC go ustalało.

Obie strony maja jednakowy udział w tych sparwach ja ustalam ich obowiązki względem mnie a oni moje obowiązki względem nich i albo się na to zgadzamy i podpisujemy albo nie i nie ma umowy idę negocjować umowę z kimś innym.
Cytat:
. Oni ustalili regulamin, który załączli do umowy a Ty go zaakceptowałeś.

Ale rozważamy sytuację w której to ja przygotowałem regulamin, załączyłem do umowy a oni go zaakceptowali. Mam do tego takie samo prawo jak każdy.
Cytat:
Jak idziesz do sklepu i kupujesz cokolwiek to mówisz ile za to zapłacisz? Ty ustalasz cene?

Tak to ja ustalam cenę i sprzedawca albo się na nią zgadza i towar mi sprzedaje albo się na nią niezgadza i towaru nie sprzedaje, mam takie samo prawo ustalania ceny jak sprzedawca. Nikt nie może za mnie decydować co i za ile mam kupić.
  marekd@jabberpl.org
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 25-11-2005, 21:57   

Marek napisał/a:
Obie strony maja jednakowy udział w tych sparwach ja ustalam ich obowiązki względem mnie a oni moje obowiązki względem nich i albo się na to zgadzamy i podpisujemy albo nie i nie ma umowy idę negocjować umowę z kimś innym.

Nie. Oni ustalają do czego są w stanie się zobowiązać i czego wymagają od Ciebie, Ty albo to akceptujesz albo nie. W Tym przypadku zaakceptowałes ich warunki, bo oni w umowie uwzględnili swój regulamin a nie Twój.

Marek napisał/a:
Ale rozważamy sytuację w której to ja przygotowałem regulamin, załączyłem do umowy a oni go zaakceptowali.

Możemy sobie rozmawiac i o ufoludkach i rozważac takie teorie. Marek o czym chcesz dyskutowac tak naprawdę? Ja zacząłem temat zaakceptowanego regulaminu a nie co by było gdyby. Tak jak pisałem zaczynasz omijać kwestie które stały się podstawą dyskusji, nie wiem z czego to wynika. Mogę sobie gdybać, że Ci się skończyły argumenty, albo, że uznałeś że faktycznie jest tak jak przedstawiłem. Nie wiem, może nie chcesz przyznać komuś racji. Naprawdę nie wiem z czego to wynika, ale jak tak dalej pójdzie to zaczniemy rozmawiać co by było gdyby chello nie stosowało limitów. A to przecież nie o to chodzi.
Zarówno Ty jak i UPC zaakceptowaliście regulamin ustanowiony przez UPC, którego Ty nie przeczytałeś przed podpisaniem umowy.

Marek napisał/a:
Mam do tego takie samo prawo jak każdy.

No nie do końca się z tym zgodzę. Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych mówi o tym jakie usługi operator jest Ci w stanie zaoferować i na jakich warunkach, a Ty wybierasz czy się zgadzasz czy nie. Masz prawo iść do innego usługodawcy jeśli warunki u tego Ci nie odpowiadają. To jest tak samo jak w przypadku większości umów kupna sprzedaży. Sprzedawca oferuje Ci okreslony towar, taki jaki ma, podaje cene a Ty wybierasz czy kupisz tu czy gdzie indziej, ale nie dopiszesz do tej umowy warunków jakie ma spełniać ten towar, których towar nie spełnia i to nie jest kwestia tego, że nie masz prawa. Poprostu towar jest określony, tak samo jak usługa jest okreslona, to operator opisuje w regulaminie co ma i co jest Ci w stanie zaoferować.

Marek napisał/a:
Tak to ja ustalam cenę i sprzedawca albo się na nią zgadza i towar mi sprzedaje albo się na nią niezgadza i towaru nie sprzedaje, mam takie samo prawo ustalania ceny jak sprzedawca. Nikt nie może za mnie decydować co i za ile mam kupić.

Hehe jasne. Marku to wiesz załatw mi Athlona64 X2 za 500 złotych bo ja tyle chce zapłacić. To jest śmieszne co napisałeś. Sprzedawca ustala co i za ile Ci może sprzedać, a Twoja decyzja w ustaleniu ceny jest taka, że albo się na nią zgodzisz albo wybierzesz innego sprzedawce. Możesz zasugerować swoją cene jaką jesteś w stanie zapłacić ale wątpię aby ta cena została przez obydwie strony ustalona na poziomie poniżej kosztów zakupu/wytworzenia towaru przez sprzedawce. Tak samo operator nie jest w stanie świadczyć usługi na warunkach jakich nie jest w stanie spełnić. W tym właśnie celu ustala (Operator) regulamin aby określić usługę (towar) jaki chce sprzedać.
Natomiast rozpatrując już hipotetycznie przypadek, że oni zaakceptowali Twój regulamin, to czy uwzględniłeś w nim coś o Warunkach właściwego użytkowania i parametrach technicznych łącza? Mogłeś nie umieszczać i nie miałbyś limitów tak? To dlaczego nie pisałeś reklamacji jak Ci "przycinali" transfer?
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-11-2005, 01:40   

Cytat:
Ja zacząłem temat zaakceptowanego regulaminu a nie co by było gdyby.

Ale nadal kontynujemy ten sam temat chciałem tylko podać przykład tego, że obie strony muszą przeczytać i zaakceptować wszystkie części umowy, bo warunki umowy można negocjować przed podpisaniem.
Cytat:
Sprzedawca oferuje Ci okreslony towar, taki jaki ma, podaje cene a

A ja mu mówię aby dorzucił jeszcze kawałek z tego i trochę z tamtego i opuścił cenę to kupię i on się na to zgadza albo nie, ale obie strony mają takie samo prawo ustalać warunki sprzedaży.

Patrzysz na całą sprawę z góry, a ja chcę abyś popatrzył z perspektywy klienta.

Cytat:
Hehe jasne. Marku to wiesz załatw mi Athlona64 X2 za 500 złotych bo ja tyle chce zapłacić.

Myślę, że mogę, ale płatne z góry a dostawa w 2012tym, co powiesz na tą ofertę ? A może zaproponujesz co innego ?
Cytat:
Możesz zasugerować swoją cene jaką jesteś w stanie zapłacić ale wątpię aby ta cena została przez obydwie strony ustalona na poziomie poniżej kosztów zakupu/wytworzenia towaru przez sprzedawce.

Różnie to bywa czasem gdy towar już niezbyt ładnie pachnie zgodzi się na to, ale zazwyczaj mogę zaproponować taką cenę która zadowoli sprzedawcę.

Cytat:
To dlaczego nie pisałeś reklamacji jak Ci "przycinali" transfer?

Nigdy mi nie przycieli transferu mimo, że bywało i tak, że naściągałem prawie drugie tyle ile wynikało by z tych parametrów technicznych.

Cytat:
Tak samo operator nie jest w stanie świadczyć usługi na warunkach jakich nie jest w stanie spełnić.
A dlaczego miał bym ustalać warunki nie do spełnienia przez operatora ? Wystarczyło by abym ustalił warunki nieco bardziej korzystne dla mnie a Ty mi tu zaraz z nie do spełnienia wyjeżdżasz.

No to może rozpatrzmy inny przypadek czytam regulamin przez nich dostarczony i mówię że nie podoba mi się jeden punkt (powiedzmy ze nie jest to nic istotnego) i jeśli go nie wykreślą to mogą zabierać modem zwijać kable, zgodzą się czy nie ? A co jeśli się zgodzą ?

Tak się składa że byłem kilkukrotnie świadkiem podobnej sytuacji w nieco mniejszej firmie (zostałem poproszony przez znajomego aby dopilnować czy podłączający zrobią wszystko właściwie) po półgodzinie wiercenia dziur i sprawdzeniu czy sieć działa przyszla pora na podpianie umowy i no "nie tak nie może być" - telefon do szefa krótka rozmowa ok może być inaczej albo dobra ale chcemy za to 5zł mieś więcej.

W jaki sposób nie posiadając podpisanego regulaminu przez obie strony upc udowodni, że taka właśnie sytuacja nie miała miejsca (zaznaczam, że gdyby jakaś firma chciała mnie zaskarżyć to ona właśnie musiała by to udowodnić).
  marekd@jabberpl.org
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 28-11-2005, 20:46   

Marek napisał/a:
obie strony muszą przeczytać i zaakceptować wszystkie części umowy, bo warunki umowy można negocjować przed podpisaniem.

zgadza się

Marek napisał/a:
A ja mu mówię aby dorzucił jeszcze kawałek z tego i trochę z tamtego i opuścił cenę to kupię i on się na to zgadza albo nie

a co jeśli nie może? żaden towar nie jest z gumy i się nie rozciągnie tak jak byś chciał...
Poza tym widzisz poruszyłeś tu ważną kwestię "albo się zgadza albo nie" - to tak jak ze zmianą regulaminu przez UPC, albo sie zgadzasz albo nie. A Ty nie zrobiłeś ani tego ani tego. Nie wyraziłeś się jasno w piśmie które do nich skierowałeś.

Marek napisał/a:
Różnie to bywa czasem gdy towar już niezbyt ładnie pachnie zgodzi się na to, ale zazwyczaj mogę zaproponować taką cenę która zadowoli sprzedawcę.

jeśli już rozpatrujemy regulaminy i umowy i mieszamy się w prawo, to takiego towaru sprzedawca nie może Ci sprzedać

Marek napisał/a:
A dlaczego miał bym ustalać warunki nie do spełnienia przez operatora ? Wystarczyło by abym ustalił warunki nieco bardziej korzystne dla mnie a Ty mi tu zaraz z nie do spełnienia wyjeżdżasz.

Warunkiem nie do spełnienia w tym wypadku jest np. akceptacja pewnych punktów regulaminu a innych nie. Wiesz ja też mogę powiedzieć, że dla mnie nieco bardziej korzystne będzie jak nie będę miał limitu ale to nie jest coś co przejdzie.

Marek napisał/a:
No to może rozpatrzmy inny przypadek czytam regulamin przez nich dostarczony i mówię że nie podoba mi się jeden punkt (powiedzmy ze nie jest to nic istotnego) i jeśli go nie wykreślą to mogą zabierać modem zwijać kable, zgodzą się czy nie ? A co jeśli się zgodzą ?

A co jeśli się nie zgodzą?
Nie sądze aby się zgodzili, bo to nie jest firma osiedlowa, gdzie jest dwóch monterów i szef i podłączeją całe osiedle. Przedstawiciel Handlowy UPC nie podejmie decyzji o wykreśleniu punktu z regulaminu. Regulamin obowiązuje wszystkich, więc jeśli nawet dotarła by Twoja sugestia do "samej góry" to zmienili by regulamin dla wszystkich. Myślisz, że na wniosek jednego abonenta zmienią regulamin?

Marek napisał/a:
Tak się składa że byłem kilkukrotnie świadkiem podobnej sytuacji w nieco mniejszej firmie (zostałem poproszony przez znajomego aby dopilnować czy podłączający zrobią wszystko właściwie) po półgodzinie wiercenia dziur i sprawdzeniu czy sieć działa przyszla pora na podpianie umowy i no "nie tak nie może być" - telefon do szefa krótka rozmowa ok może być inaczej albo dobra ale chcemy za to 5zł mieś więcej.

Dobrze, że dodałeś o to, że to była mniejsza firma. To robi kolosalną różnicę.

Marek napisał/a:
W jaki sposób nie posiadając podpisanego regulaminu przez obie strony upc udowodni, że taka właśnie sytuacja nie miała miejsca (zaznaczam, że gdyby jakaś firma chciała mnie zaskarżyć to ona właśnie musiała by to udowodnić).

Podpisałeś umowę, która odwoływała się do regulaminu świadczenia usług przez UPC TV kablowa oraz do regulaminu promocji. Podpisując umowę zaakceptowałeś te regulaminy oraz zgodziłeś się, że będą one częścią umowy. Także dowód mają.

Fajnie, że oddzieliłeś ten temat.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-11-2005, 22:46   

Cytat:
jeśli już rozpatrujemy regulaminy i umowy i mieszamy się w prawo, to takiego towaru sprzedawca nie może Ci sprzedać

Jeśli się na to zgodzę to dlaczego nie ? Wypiorę sobie w pralce i będę miał jak nowe ;)
Cytat:
Dobrze, że dodałeś o to, że to była mniejsza firma. To robi kolosalną różnicę.

No nie taka znowu malutka ze 100tyś abonentów to ma.
Cytat:
Podpisałeś umowę, która odwoływała się do regulaminu świadczenia usług przez UPC TV kablowa oraz do regulaminu promocji. Podpisując umowę zaakceptowałeś te regulaminy oraz zgodziłeś się, że będą one częścią umowy. Także dowód mają.
ale jaki bo skoro ja na przykład przedstawię inny regulamin i będę twierdził że taki właśnie był ustalony przy podpisywaniu umowy a oni pokażą inny i żaden z nich nie będzie potwierdzony przez drugą stronę to co ? Przypominam ze przed sądem obie strony muszą być traktowane jednakowo i tłumaczenie typu a bo ja wszystkim daję taki regulamin do umowy nie ma sensu.
Właśnie dlatego uważam, że wszelkie załączniki do umowy powinny być potwierdzone (np podpisem) przez OBIE strony.

Została jeszcze jedna ciekawa kwestia do rozważenia dotyczące już tego konkretnego regulaminu świadczenia usług. Co robić gdy któraś ze stron nie przestrzega regulaminu ?
Na przykład jest tam taki punt
Kod:

8.4.2. Operator zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, by zabezpieczyæ ser-
       wer poczty elektronicznej przed dostępem osób nieupoważnionych.

A tak się składa, że jest całe mnóstwo rzeczy których nie zrobili a powinni np dostęp realizowany jest jedynie poprzez nieszyfrowane, niezabezpieczone połączenia co pozwala na łatwe podsłuchanie hasła i dostęp osoby nieupoważnionej do praktycznie wszystkich kont osób które z poczty korzystają. Dla porównania dodam, że nawet darmowe konta pozwalają na bezpieczne połączenia szyfrowane a wręcz większość z nich zabroniła korzystania z tych niezabezpieczonych. Jak więc wyegzekwować od nich dostosowanie się do regulaminu a może wygodniej było by ten punkt z regulaminu wykreślić i napisać operator nie ma żadnych obowiązków (tyle, że wówczas przydało by się również zmienić nazwę z regulaminu świadczenia usług na regulamin korzystania z usług).
  marekd@jabberpl.org
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 29-11-2005, 19:34   

Marek napisał/a:
Jeśli się na to zgodzę to dlaczego nie ? Wypiorę sobie w pralce i będę miał jak nowe

Dlaczego? Np. ze względów sanitarnych? Data przydatności?
Wypierzesz w pralce? Jedzenie? Picie? Leki?

Marek napisał/a:
No nie taka znowu malutka ze 100tyś abonentów to ma.

A ja napisałem, że malutka? Ty to napisałeś :wink: Podaj nazwę firmy to ocenimy.

Marek napisał/a:
ale jaki bo skoro ja na przykład przedstawię inny regulamin i będę twierdził że taki właśnie był ustalony przy podpisywaniu umowy a oni pokażą inny i żaden z nich nie będzie potwierdzony przez drugą stronę to co ? Przypominam ze przed sądem obie strony muszą być traktowane jednakowo i tłumaczenie typu a bo ja wszystkim daję taki regulamin do umowy nie ma sensu.

Ale sens ma zapis w umowie, zapis który mówi kim jest operator i o który regulamin chodzi, a ten który Ty przedstawiłeś (załączyłeś sobie do umowy) nie jest właściwym regulaminem, nie jest regulaminem świadczenia usług przez tego operatora.

Marek napisał/a:
Właśnie dlatego uważam, że wszelkie załączniki do umowy powinny być potwierdzone (np podpisem) przez OBIE strony.

Te które muszą - są. A jak masz wątpliwości to uderzaj śmiało do ustawodawcy :wink:

Marek napisał/a:
A tak się składa, że jest całe mnóstwo rzeczy których nie zrobili a powinni np dostęp realizowany jest jedynie poprzez nieszyfrowane, niezabezpieczone połączenia co pozwala na łatwe podsłuchanie hasła i dostęp osoby nieupoważnionej do praktycznie wszystkich kont osób które z poczty korzystają. Dla porównania dodam, że nawet darmowe konta pozwalają na bezpieczne połączenia szyfrowane a wręcz większość z nich zabroniła korzystania z tych niezabezpieczonych. Jak więc wyegzekwować od nich dostosowanie się do regulaminu

Napisz oficjalną reklamację na papierze w dwóch egzemplarzach, masz podstawę.
Uważam to za słuszną reakcję.
Obawiam się, że będą wymagać dowodów, świadczących o ich winie, ale z tym akurat to nie byłby problem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: