Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana numeru telefonu
Autor Wiadomość
RadkoR
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2012, 11:40   Zmiana numeru telefonu

Witam,
czy orientuje się ktoś czy w UPC możliwa jest darmowa zmiana numeru telefonu stacjonarnego?
Dostałem numer po jakiejś firmie, która nie zaktualizowała swoich danych, lub zakończyła działalność. Numer ten jest w wielu wyszukiwarkach internetowych wobec czego bardzo często dzwonią do mnie osoby chcące skontaktować się z tą firmą. Jest to bardzo uciążliwe...
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-05-2012, 15:41   

Idziesz sobie na stronę jakiegoś operatora który oferuje darmowe numery np www.happycall.pl i zakładasz sobie u niego nowy numer (możesz wybrać z kilku propozycji, albo nawet używać kilka numerów) gdy już będziesz miał pewność co do tego, że z nowym numerem wszytko gra masz do wyboru 2 możliwości

1 rezygnujesz z numeru UPC i dalej korzystasz tylko z nowego prawdziwie darmowego numeru u innego operatora
2 przenosisz sobie swój nowy numer od innego operatora do UPC (przeniesienie jest za darmo)

Polecam 1 możliwość bo przy okazji oszczędzisz na cenie rozmów i abonamentu.
  marekd@jabberpl.org
 
stivi 
ultra master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 1108
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-05-2012, 05:51   

Marek napisał/a:
1 rezygnujesz z numeru UPC i dalej korzystasz tylko z nowego prawdziwie darmowego numeru u innego operatora
2 przenosisz sobie swój nowy numer od innego operatora do UPC (przeniesienie jest za darmo)

Polecam 1 możliwość bo przy okazji oszczędzisz na cenie rozmów i abonamentu.



ad 2 nie ma szans przeniesc na te chwile nr od operatoea VOIP do UPC

ad1 jesli masz jakas telefoniczna promocje w UPC np 240 min na komorki i w miare systematycznie bedziesz to wykorzystywal to watpie zebys zaoszczedzil przechodzac do operatora VOIP . Ja za telefon place w UPC dodatkowo 10zl jako 3 usluga i raczej nie slyszalem zeby za 10zł inny operator dal 240 min na komorke . No chyba , ze wiecej odbierasz i dzwonisz po stacjonarnych nie duzo to wtedy oszczednosci sa znaczne .. ale na poczatek czeka cie zakup bramki pewno okolo 100-150 zl

tak wiec najprosciej dzwonic do UPC i sie dogadac dla nich to nie problem ....

pozdr
  stivi
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-05-2012, 12:04   

stivi, nie płacisz dodatkowo 10zł bo te pozostałe usługi masz drożej przez to, że są z telefonem, bez telefonu przy takim samym zobowiązaniu czasowym miał byś na nie rabat albo za tę cenę mógł byś mieć umowę bez zobowiązań która czasem pozwala nawet jeszcze więcej oszczędzić.

W przypadku innych operatorów voip zazwyczaj przy doładowaniu około 40zł raz na 4 miesiące (czyli 10 na miesiąc) masz za darmo 300 minut tygodniowo na stacjonarne (w przeliczeniu 1200 na miesiąc), a pieniądze z doładowania możesz wykorzystać do dzwonienia na komórki (po 16-17gr minuta - czyli 40zł wystarczy na 240minut - wychodzi po 60minut na miesiąc).
I to wszytko nie dotyczy tylko dzwonienia do Polski ale na cały świat.
Nie wiem czy to się bardziej nie opłaca.

A dla kogoś kto mało dzwoni są oferty bez wymogu doładowań ani stałych opłat i tylko biorą po 4-5groszy za minutę połączenia stacjonarnego i około 20gr za minutę komórkowego.

stivi napisał/a:
ad 2 nie ma szans przeniesc na te chwile nr od operatoea VOIP do UPC
zależy od jakiego to operatora, generalnie z przeniesieniem numeru do UPC zazwyczaj nie ma problemu (chociaż wiadomo, że różne sytuacje bywają), problemy robią tylko z zabraniem numeru z UPC

Większość operatorów VOIP obsługuje przenoszenie numerów w obu kierunkach, ale są w śród nich wyjątki - operatorzy którzy nie chcą uwalniać swoich numerów, najlepszym przykładem takiego operatora VOIP który robi problemy jest właśnie UPC (choć wiem, że niektórym się udało ocalić swój stary numer ale wielkim nakładem środków i mnóstwem poświęconego czasu).
  marekd@jabberpl.org
 
RadkoR
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2012, 14:13   

Koledzy, nie chcę kombinować nic z żadną zmianą operatora. :) Ja chcę po prostu zmienić numer telefonu na nieużywany wcześniej.
W Cenniku Usług UPC na drugiej stronie jest pozycja "Zmiana numeru na życzenie Abonenta" - 39zł.
Chodzi mi o to, czy mam szansę "wywalczyć" darmową zmianę numeru ze względu na to, że dostałem od nich numer "w spadku" po jakiejś firmie, gdzie numer jest rozreklamowany na lewo i prawo, a ja nigdzie w żadnym Regulaminie, itp. nie mam wzmianki o tym, że mogę dostać "używany" numer telefonu.
Zaraz napiszę do nich reklamację przez www i zobaczę co odpowiedzą.
 
 
siwyyy77 
classic master

Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 225
Wysłany: 13-05-2012, 14:49   

Marek napisał/a:
najlepszym przykładem takiego operatora VOIP który robi problemy jest właśnie UPC (choć wiem, że niektórym się udało ocalić swój stary numer ale wielkim nakładem środków i mnóstwem poświęconego czasu).


Chcesz powiedzieć, że telefon w UPC to VOIP :?:
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2012, 15:09   

RadkoR, jeśli w regulaminie i cenniku nie ma informacji o tym, że oferują nowy, nieużywany numer, to znaczy, że jest raczej mała szansa, żebyś taki otrzymał. Gdyby nie uznali Twojej reklamacji, to przemyśl jeszcze raz post Marka, bo istotnie VoiP od UPC jest marnej jakości. Możesz sobie wypróbować ofertę na przykład actio.pl, numer tel. dają gratis. To testów nie potrzeba nawet bramki, wystarczy aplikacja zainstalowana na komputerze oraz słuchawki z mikrofonem.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-05-2012, 16:13   

siwyyy77 napisał/a:

Chcesz powiedzieć, że telefon w UPC to VOIP :?:

Jasne że telefon z UPC to tylko VOIP, a niby czym innym miał by być ?
  marekd@jabberpl.org
 
siwyyy77 
classic master

Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 225
Wysłany: 13-05-2012, 18:20   

Marek napisał/a:
siwyyy77 napisał/a:

Chcesz powiedzieć, że telefon w UPC to VOIP :?:

Jasne że telefon z UPC to tylko VOIP, a niby czym innym miał by być ?

Sądziłem, że "normalny" telefon...
Bo rodzicom przenosiłem tel z TP do UPC a nie mają internetu.
Swoją drogą jak na VOIP to dobra jakość połączeń... w stosunku do nachalnych połączeń/reklam, zachęcających do prezentacji, zakupów itp.

Ps. Od czego więc głównie zależy jakość połączeń? od dobrego, szybkiego, stabilnego internetu i czego jeszcze?

Marek napisał/a:
W przypadku innych operatorów voip zazwyczaj przy doładowaniu około 40zł raz na 4 miesiące (czyli 10 na miesiąc) masz za darmo 300 minut tygodniowo na stacjonarne (w przeliczeniu 1200 na miesiąc), a pieniądze z doładowania możesz wykorzystać do dzwonienia na komórki (po 16-17gr minuta - czyli 40zł wystarczy na 240minut - wychodzi po 60minut na miesiąc).
I to wszytko nie dotyczy tylko dzwonienia do Polski ale na cały świat.
Nie wiem czy to się bardziej nie opłaca.


O jakimś konkretnym operatorze tu piszesz ?
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-05-2012, 19:54   

Cytat:
Bo rodzicom przenosiłem tel z TP do UPC a nie mają internetu.

mają internet, tylko że niską prędkość. Zobacz gdzie jest podłączony ten telefon a trafisz na bramkę VOIP zintegrowaną z modemem. Modem powinien mieć jeszcze jedno wolne wyjście ethernetowe, jeśli nie wpadli ostatnio na pomysł jak je zablokować to można sobie do niego podłączyć komputer i korzystać.

siwyyy77 napisał/a:
Od czego więc głównie zależy jakość połączeń? od dobrego, szybkiego, stabilnego internetu i czego jeszcze?

Prędkość wcale nie jest potrzebna wysoka, podstawa to zaledwie 9,6kbita (1,2kB/s) w obu kierunkach, dla lepszej jakości stosuje się nieco wyższy bitrate tak do 32kbitów, w wyjątkowych sytuacjach do 64kbitów, wyższe prędkości nie mają już sensu bo jakości nie poprawią.

Duże znaczenie ma za to ping (czyli czas podróży pakietu) oraz opóźnienie wywoływane przez serwer, przekłada się to bezpośrednio na opóźnienie podczas rozmowy. Bardzo ważna jest też stabilność połączenia aby żadne pakiety nie ginęły bo przy przesyłaniu głosu na żywo nie ma czasu na ich retransmisję i rozmowa zacznie nam przerywać.

To co najbardziej jest słyszalne to sposób kompresji dźwięku (w normalnych sytuacjach można sobie wybrać w ustawieniach bramki ale te co dają w UPC mają zablokowaną konfigurację). Dalej dźwięk idzie cyfrowo a z sygnałem cyfrowym to już jest tak, że albo dociera na drugą stronę niezmieniony albo nie dociera wcale.

Na pogorszenie jakości mogą mieć też wpływ urządzenia na końcu np jeśli rozmawiamy przez komputer i puścimy głos na głośnika a mikrofon zbiera z daleka to pojawia się echo i sprzężenia, ale gdy do rozmów używa się słuchawki to takie negatywne efekty nie występują.

siwyyy77 napisał/a:

O jakimś konkretnym operatorze tu piszesz ?

Większość resellerów Betamaksa i Dellmonta ma takie stawki (doładowanie za równowartość 10 euro raz na 3-4 miesiące daje za darmo 300minut rozmów na stacjonarne tygodniowo).
Wpisz sobie w google betamax, porównaj sobie kilka bo różnią się one trochę cenami połączeń na komórki i wymogami co ile trzeba doładowywać. Betamaksy to generalnie rozwiązanie dla tych co lubią dużo gadać, dla tych co mniej rozmawiają lepsi są nasi lokalni operatorzy voipowi bo nie ma potrzeby doładowywania co określony czas.
  marekd@jabberpl.org
 
siwyyy77 
classic master

Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 225
Wysłany: 13-05-2012, 21:53   

Marek napisał/a:
Cytat:
Bo rodzicom przenosiłem tel z TP do UPC a nie mają internetu.

mają internet, tylko że niską prędkość. Zobacz gdzie jest podłączony ten telefon a trafisz na bramkę VOIP zintegrowaną z modemem. Modem powinien mieć jeszcze jedno wolne wyjście ethernetowe, jeśli nie wpadli ostatnio na pomysł jak je zablokować to można sobie do niego podłączyć komputer i korzystać.


Sprawdzę z ciekawości.


Marek napisał/a:
siwyyy77 napisał/a:

O jakimś konkretnym operatorze tu piszesz ?

Większość resellerów Betamaksa i Dellmonta ma takie stawki (doładowanie za równowartość 10 euro raz na 3-4 miesiące daje za darmo 300minut rozmów na stacjonarne tygodniowo).
Wpisz sobie w google betamax, porównaj sobie kilka bo różnią się one trochę cenami połączeń na komórki i wymogami co ile trzeba doładowywać. Betamaksy to generalnie rozwiązanie dla tych co lubią dużo gadać, dla tych co mniej rozmawiają lepsi są nasi lokalni operatorzy voipowi bo nie ma potrzeby doładowywania co określony czas.


Poczytałem, ale u mnie mus to numer tel. ten tkóry mam obecnie w UPC.
I jak tak patrzę na voipowych operatorów to;
-utrzymanie numeru ok 5zł/miesiąc
-rozmowy ok 0.05gr co przy 30 min/dzień daje ok. 45zł/miesiąc
razem ok. 50zł/miesiąc

Chyba, ze źle szukam :?:

UPC mam sprawdzone co do jakości i jak widac w tym temacie dziś dowiedziałem się, że to VOIP :lol: ;)
Gdy wezmę do tego internet to cenowo wyjdzie podobnie. (mówię o taryfie tel eiś)
No i tu faktycznie może żona siedzieć na telefonie ile chce :) nawet 24h na dobę.

Z przyczyn takich nie innych, zależy mi na obecnym numerze.
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 13-05-2012, 22:08   

siwyyy77 napisał/a:
I jak tak patrzę na voipowych operatorów to;
-utrzymanie numeru ok 5zł/miesiąc

Za niecałe 2 zł na mc też można wyhaczyć-tylko trzeba poszukać, no i minus taki że własną bramke voip musisz sobie zakupić( cena coś koło 200 zł i w tym 300 minut już "nabite" do wygadania)
siwyyy77 napisał/a:
rozmowy ok 0.05gr

za 2 gr też kolega znajdzie...
_________________
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-05-2012, 22:58   

siwyyy77 napisał/a:
I jak tak patrzę na voipowych operatorów to;
-utrzymanie numeru ok 5zł/miesiąc
-rozmowy ok 0.05gr co przy 30 min/dzień daje ok. 45zł/miesiąc
razem ok. 50zł/miesiąc

Chyba, ze źle szukam :?:
np w happycall utrzymanie numery za darmo (również przeniesionego), cena rozmów to 4gr/min po 18 i 6gr przed 18
Może znalazło by się jeszcze taniej, ale nie szukałem bo można zrobić inaczej.

Nie bierzesz pod uwagę opcji takiej opcji, że numer u jednego operatora a rozmowy u innego. Choć to już wyższa szkoła jazdy to jest taka możliwość, że połączenia wychodzące i przychodzące będą szły przez innych operatorów. Nie jestem pewien czy u wszystkich się tak da ale mając numer we freeconecie (niestety nie całkiem za darmo płacę niecałe 2zł) mogę dowolnie zdefiniować regułki połączeń wychodzących i oni już przekierują rozmowę przez takiego operatora jak sobie wybiorę.
  marekd@jabberpl.org
 
grom546 
Klikacz

Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 13
Skąd: Wawa
Wysłany: 14-05-2012, 17:27   

Podepnę się pod temat bo mam problem z przeniesieniem numeru, ze swojej winy a nie operatora.
Mianowicie za wcześnie wypowiedziałem umowę staremu operatorowi i UPC nie może przenieść tego numeru ponieważ nie posiadam już umowy z Netią (stary operator)
W netii dowiedziałem się że mój stary numer wisi teraz w tzw. poczekalni i po jakimś czasie (mówili że pół roku wisi) ktoś go dostanie.
Teraz moje pytanie, czy nie UPC nie może tego numeru mi przydzielić skoro nikt go nie ma ? Właścicielem numery telefonu jest TP SA (jak wszystkich stacjonarnych chyba), pisałem w tej sprawie do Orange (połączyło się z TP) ale 0 odzewu.

Kombinowałem tak: nie mam umowy na telefon więc numeru UPC przenieść nie może , OK. Ale skoro UPC nadaje numery klientom (nowym albo na czas przeniesienia) i bierze te numery z puli to czemu by nie mogło przydzielić mi z puli mojego starego?
_________________
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-05-2012, 18:49   

grom546, każdy operator ma własną pulę, tepsa wcale nie była właścicielem wszystkich tyle, że miała ich dużo bo kiedyś dużo ludzi miało tam telefon.

Jak chcesz nowy numer to operator może go przyznać tylko z własnej puli. Gdy umowa została już rozwiązana i numer odłączony to nie masz za wielkich szans na jego odzyskanie.

Ewentualnie mógł byś iść tam gdzie miałaś numer na samym początku i powiedzieć, że podpiszesz nową umowę ale pod warunkiem ze dostaniesz stary numer - nie wiem czy się na to zgodzą ale tylko oni jedni mają w tej chwili w ogóle taką możliwość.

Jeśli się zgodzą to zaraz po podpisaniu umowy, gdy już włączą numer możesz iść go przenieść tam gdzie go chcesz mieć a umowę rozwiązać. Wiem, że robiły tak osoby które przeniosły numer do UPC a potem nie mogli go zabrać. Niektórym udało się uratować numer w ten sposób że, rozwiązywali umowy z upc i wracali do tepsy a potem przenosili jeszcze raz - tyle że taki manewr kosztuje ponad 300zł za samo podłączenie telefonu w tepsie, z abonamentem za 2 miesiące i jakimś tam innymi opłatami wychodziło tego ponad 500zł.

Obecnie wielu operatorów daje możliwość wyboru numeru, oczywiście tylko spośród tych które są wolne i należą do puli danego operatora. Możesz spróbować zapolować na numer bardzo podobny np różniący się tylko 1 cyfrą na początku.
  marekd@jabberpl.org
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: