Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

o UPC - Reklamacja w UPC

alien451 - 03-08-2017, 12:18
Temat postu: Reklamacja w UPC
Jestem obserwatorem tego forum od paru lat.Pomagało mi w negocjacjach nowych umów.
Byłem zadowolony z usług UPC ale do czasu.
Koło 20 czerwca najpierw zwolnił a potem znikł mi internet Szybki telefon do upc i następnego dnia przyszedł technik (niedziela) po sprawdzał wszystko i stwierdził że uszkodzony jest kabel dochodzący do mieszkania (podobno dostaje się woda) Wypisał zlecenie na wymianę kabla i poszedł . I zaczął się problem 6 razy dzwoniłem na 813 , 4 wizyty w lokalnym biurze . 5 wizyt w centrali Gdańsk Czyżewskiego 4 rozmowy na chacie na facebooku i zero reakcji. Za każdym razem piszą notatkę ponaglającą i nic z tego nie wynika Po miesiącu myślałem że coś się ruszy zadzwonili z UPC i na wtorek 18 lipca umówili wizytę na wymianę kabla i nikt się nie pojawił ani nie zadzwonił Jest 3 sierpnia i nadal nie ma internetu Czy jest sposób na zmuszenie UPC do wymiany tego kabla ? Najdziwniejsze że robota jest prosta kabel zwisa z balkonu i wchodzi do zielonej skrzynki pod oknem. Zero problemów technicznych.

MrPepka - 03-08-2017, 12:22

Zagróź im zerwaniem umowy jak nie chcą dziady naprawić usterki. Powołaj się na to, że nie są w stanie świadczyć tobie usługi.
GDA - 03-08-2017, 12:23

Rozumiem że reklamacje napisałeś? przysługuje ci zwrot abonamentu za cały okres w związku z przerwą w dostępie do usługi
Pitrek - 03-08-2017, 12:25
Temat postu: Re: Reklamacja w UPC
Złóż reklamację z dokładnym opisem problemu:
:arrow: https://pytania.upc.pl/?q=fact_1006860

:arrow: https://www.upc.pl/pomoc/...ialanie-uslugi/

Zażądaj zwrotu abonamentu, postrasz ich złożeniem skargi do BMRK (Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów).

alien451 - 03-08-2017, 13:22

Nie jest problemem zwrot kosztów To będę załatwiał jak internet wróci ( zresztą sami na facebooku informowali o zwrocie kosztów za usługi do dnia kiedy miała przyjść ekipa która w końcu nie pojawiła się I na Czyżewskiego też coś mówili o jakichś korektach na koncie ) Byłem w federacji konsumentów ale oni chcą pomagać gdyby nie chcieli uwzględnić reklamacji i zwrócić kosztów lub były problemy z rozwiązaniem umowy ale nie są w stanie wymusić działania ze strony upc. Nie mogę znaleźć jakiegoś sposobu na kontakt z jakimś wyższym poziomem reklamowania.Wszystkie kanały które wymieniłem piszą niby ponaglenie ale nic z tego nie wynika.
MrPepka - 03-08-2017, 23:11

Ale dlaczego masz płacić za to, że nie masz internetu z winy UPC?
KOCUREK1970 - 04-08-2017, 22:09

Napisać im pismo, że jeśli do tego i tego dnia tego nie naprawią - zrywasz umowę z ich winy.
Zażądać też informacji, dlaczego do dnia dzisiejszego tego jeszcze nie naprawili.

Potem podpisać z nimi nową umowę z nową instalacją usługi.

MrPepka - 04-08-2017, 22:16

KOCUREK1970 napisał/a:
Napisać im pismo, że jeśli do tego i tego dnia tego nie naprawią - zrywasz umowę z ich winy.

Toć wcześniej już mu tak radziłem.

alien451 - 24-08-2017, 19:04

W końcu po dwóch miesiącach kabel wymieniony i wszystko działa jak trzeba i będę pisał reklamację o zwrot opłat . W jakiej wysokości mogę się ubiegać ? Zwrot abonamentu za okres braku usług i oprócz tego karę za brak naprawy przez tak długi okres ? Jak to obliczyć ?
Pitrek - 24-08-2017, 19:23

alien451 napisał/a:
Zwrot abonamentu za okres braku usług i oprócz tego karę za brak naprawy przez tak długi okres ? Jak to obliczyć ?
Zwrot abonamentu to musowo, jeżeli poniosłeś jakieś straty finansowe z powodu braku usługi, to jak najbardziej też. Straty moralne? Hmm, nie wiem jak to policzyć, może dwukrotność abonamentu. Napisz im, że musiałeś ponieść też dodatkowe koszty zakupu internetu mobilnego, za który mają Ci zwrócić pieniądze, ale musisz mieć na to paragon/fakturę.
:arrow: https://pytania.upc.pl/?q=fact_1006860
Reklamacja powinna zawierać:
6. Wysokość kwoty odszkodowania lub innej należności - gdy Abonent żąda ich wypłaty.

alien451 - 24-08-2017, 20:32

Nie takich numerów nie chce tylko w regulaminie znalazłem :

§ 37
1. Za każdy dzień przerwy w świadczeniu Usługi Telefonicznej
trwającej dłużej niż 12 godzin, Abonentowi przysługuje zwrot 1/30
opłaty abonamentowej za świadczenie Usługi Telefonicznej.
2. Za okres przerwy w świadczeniu innej niż Usługa Telefoniczna
Usługi wynikający z Awarii trwającej dłużej niż 18 godzin Abo
nentowi przysługuje prawo obniżenia opłaty abonamentowej
w wysokości 1/30 za każdy dzień braku sygnału.

3. W sytuacji określonej w ust. 1 i 2 Abonentowi przysługuje dodat
kowo kara umowna w wysokości 1/30 opłaty abonamentowej
za każdy dzień przerwy

Czyli można dodatkowo zażądać 1/30 abonamentu za każdy dzień braku usług ?

Pitrek - 24-08-2017, 20:42

alien451 napisał/a:
Czyli można dodatkowo zażądać 1/30 abonamentu za każdy dzień braku usług ?

Przejrzyj aktualny REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEZ UPC:
:arrow: https://www.upc.pl/pdf/up...ietnia_2017.pdf
§ 37 ma trochę inne brzmienie.

alien451 - 24-08-2017, 21:08

Wpisałem upc regulamin i znalazło mi tamte brzmienie Ten jest aktualny z kwietnia 2017 Ja podpisywałem umowę w grudniu 2016 Ciekawe jak brzmiał ten artykuł wtedy.Bo nie przypominam sobie informacji o zmianie regulaminu i prośbie jego akceptacji.

PS
W moim regulaminie z 2015 też jest ten wpis

3.W sytuacji określonej w ust. 1 i 2 Abonent uprawniony jest do żądania odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych, wynikających z przepisów
Kodeksu cywilnego
Ciekawe co oznacza zwrot o zasadach ogólnych
Pewnie to co pisałeś o rachunkach

Pitrek - 25-08-2017, 08:27

alien451 napisał/a:
Ja podpisywałem umowę w grudniu 2016 Ciekawe jak brzmiał ten artykuł wtedy.Bo nie przypominam sobie informacji o zmianie regulaminu i prośbie jego akceptacji.
Ciebie obowiązuje :arrow: Regulaminem świadczenia usług z 1 czerwca 2015 r. Chyba, bo do 2017 roku nie był zmieniany.

Oraz :arrow: Ogólne Warunki Umowy Aboneckiej z grudnia 2015 r.

Niestety w regulaminie nie ma mowy o karach umownych tylko o odszkodowaniu.

W OWU jest już zapis o podwyżce o max 8 zł.

Chyba pozostaje Ci :arrow: poczytanie o tym.

I :arrow: to warto.

italo2006 - 01-11-2017, 18:46

Napisałem reklamację dotyczącą telefonicznej obsługi klienta i wysłałem ją 1 października dostałem potwierdzenie przyjęcia reklamacji a nie otrzymałem odpowiedzi.

Skarga dotyczyła dzwonienia w czasie pracy i poprosiłem o telefon w godzinach popołudniowych wyznaczony był dzień i godzina ale nikt nie zadzwonił i dlatego złożyłem reklamację że rozważam rezygnację z ich usług i zażyczyłem kontakt w formie listowej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group