|
Forum MediaSwiat Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie. |
|
Forum - Pracownik UPC
Robin - 28-10-2016, 08:48
@adreabes: Czy pracujesz może w centrum studyjnym, w którym składają MUX-y? Jeśli tak, albo masz z nimi kontakt, to przekaż im, aby w końcu poprawili PID-y na kanałach TTV i Cinemax 2. Teraz jest to spaprane - na TTV fonia z audiodeskrypcją (AC-3) włącza się domyślnie (zamiast fonii podstawowej MPEG), a na Cinemax 2 napisy angielskie są w pierwszej kolejności wyboru przed polskimi (na Cinemax jest tak, jak być powinno).
Druga sprawa - czy prowadzicie monitoring sygnału wychodzącego? Raczej chyba nie. Często macie bowiem błędy w sygnale (które objawiają się chwilową, delikatną pikselozą raz na jakiś czas, oczywiście tylko na niektórych kanałach). Nie wiem czy powstają one w momencie składania MUX-ów (źle skonfigurowane enkodery), czy podczas przesyłu paczek światłowodami z centrum do poszczególnych ośrodków, ale mocno to denerwuje (zwłaszcza jak ktoś sobie coś nagrywa).
Nie pisz mi proszę, że problem leży po mojej stronie, bo mam możliwość sprawdzenia poziomu i jakości sygnału i u mnie wszystko jest OK.
MrPepka - 28-10-2016, 11:24
U mnie na ttv domyślnie włącza się ścieżka podstawowa mpeg.
Robin - 28-10-2016, 12:26
A można wiedzieć w jaki sposób to sprawdziłeś i na jakim sprzęcie? Może nie trafiłeś na audycję z audiodeskrypcją i tak ci się tylko wydaje. Numery PID-ów mówią bowiem zupełnie coś innego.
TTV
Audio-PID: 1002 (AC3)
Audio-PID: 1008 (mpeg)
Cinemax 2
Napisy-PID: 107 (ang)
Napisy-PID: 7673 (pol)
Dla porównania:
Cinemax
Napisy-PID: 507 (pol)
Napisy-PID: 508 (ang)
MrPepka - 28-10-2016, 12:32
Sprawdziłem na audycji Sędzia Anna Maria Wesołowska i domyślnie włączyła mi się ścieżka polski. Sprawdziłem na mediaboxie bez nagrywarki. Mam rozumieć, że musi być audycja z audiodeskrypcją?
Robin - 28-10-2016, 14:12
MrPepka napisał/a: | Mam rozumieć, że musi być audycja z audiodeskrypcją? |
Oczywiście, że tak. Sprawdziłem również na Mediaboxie i owszem pierwsza jest ścieżka nazwana "polski", a druga "polski Dolby Digital", ale to o niczym nie świadczy. Mogli pomieszać także nazwy tych ścieżek.
MrPepka - 28-10-2016, 14:19
A w audycjach z audiodeskrypcją jaka wtedy włącza się domyślna ścieżka? Polski czy polski dolby digital?
Robin - 28-10-2016, 14:49
Nic się nie zmieni, nadal pierwszą będziesz miał ścieżkę nazwaną "polski". Tyle, że na niej prawdopodobnie wtedy będzie słychać audiodeskrypcję.
KOCUREK1970 - 28-10-2016, 21:39
adreabes,
Modemoroutery Ubee otrzymały downgrade poprzedniego softu - przyczyna?
Był soft EVW3226_2.07 a wrócił EVW3226_1.0.16.
MrPepka - 28-10-2016, 21:52
Może wstawią z powrotem 2.07 bez trybu bridge?
Robin - 29-10-2016, 11:32
Dobra, sprawdziłem jak jest z audiodeskrypcją na TTV podczas programu "Usterka". Okazuje się, że na Mediaboxie jest OK, czyli na ścieżce "polski" nie ma audiodeskrypcji (jest ona na drugiej ścieżce "polski Dolby Digital").
Ciężko zatem ocenić jak Mediabox wczytuje PID-y. Z jednej strony ścieżki dźwiękowe na kanale TTV nie są wczytywane według kolejności numerów, tak jak na odbiornikach z modułem CI+. Z drugiej strony jeśli chodzi o napisy na kanale Cinemax 2, to na Mediaboxie również jest to pochrzanione (pierwsze są angielskie, a drugie polskie), czyli napisy wczytuje zgodnie z numerami PID-ów.
Rafal - 29-10-2016, 14:00
Proszę założyć nowy temat odnośnie audiodeskrypcji.
Robin - 29-10-2016, 14:03
A czy jest taka potrzeba? Temat audiodeskrypcji na kanale TTV raczej jest wyczerpany. Pracownik prosił o zgłaszanie mu pytań/problemów technicznych, to zasygnalizowałem mu błędy do poprawy (nie tylko te dotyczące ścieżek audio). Wszystkie informacje ma podane na tacy, a czy coś z tym zrobi, to się okaże.
Rafal - 29-10-2016, 14:40
Proszę zgłaszać problemy w przeznaczonych do tego działach forum.
Robin - 29-10-2016, 14:47
Przecież w tym temacie kazał zgłaszać:
adreabes napisał/a: | Gdybyście mieli jakieś pytania natury formalnej, technicznej to służę pomocą |
MrPepka - 29-10-2016, 14:49
A jaki był cel tematu? Zgłaszać wszelkie problemy oraz poruszać zagadnienia związane z siecią UPC. Kolega zgłaszał tylko problem z błędnymi ścieżkami napisów i z audiodeskrypcją, a ja tylko stwierdziłem, że nie zauważyłem problemu z audiodeskrypcją.
|
|