Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Forum - Pracownik UPC

Robin - 28-10-2016, 08:48

@adreabes: Czy pracujesz może w centrum studyjnym, w którym składają MUX-y? Jeśli tak, albo masz z nimi kontakt, to przekaż im, aby w końcu poprawili PID-y na kanałach TTV i Cinemax 2. Teraz jest to spaprane - na TTV fonia z audiodeskrypcją (AC-3) włącza się domyślnie (zamiast fonii podstawowej MPEG), a na Cinemax 2 napisy angielskie są w pierwszej kolejności wyboru przed polskimi (na Cinemax jest tak, jak być powinno).
Druga sprawa - czy prowadzicie monitoring sygnału wychodzącego? Raczej chyba nie. Często macie bowiem błędy w sygnale (które objawiają się chwilową, delikatną pikselozą raz na jakiś czas, oczywiście tylko na niektórych kanałach). Nie wiem czy powstają one w momencie składania MUX-ów (źle skonfigurowane enkodery), czy podczas przesyłu paczek światłowodami z centrum do poszczególnych ośrodków, ale mocno to denerwuje (zwłaszcza jak ktoś sobie coś nagrywa).
Nie pisz mi proszę, że problem leży po mojej stronie, bo mam możliwość sprawdzenia poziomu i jakości sygnału i u mnie wszystko jest OK.

MrPepka - 28-10-2016, 11:24

U mnie na ttv domyślnie włącza się ścieżka podstawowa mpeg.
Robin - 28-10-2016, 12:26

A można wiedzieć w jaki sposób to sprawdziłeś i na jakim sprzęcie? Może nie trafiłeś na audycję z audiodeskrypcją i tak ci się tylko wydaje. Numery PID-ów mówią bowiem zupełnie coś innego.

TTV
Audio-PID: 1002 (AC3)
Audio-PID: 1008 (mpeg)

Cinemax 2
Napisy-PID: 107 (ang)
Napisy-PID: 7673 (pol)

Dla porównania:

Cinemax
Napisy-PID: 507 (pol)
Napisy-PID: 508 (ang)

MrPepka - 28-10-2016, 12:32

Sprawdziłem na audycji Sędzia Anna Maria Wesołowska i domyślnie włączyła mi się ścieżka polski. Sprawdziłem na mediaboxie bez nagrywarki. Mam rozumieć, że musi być audycja z audiodeskrypcją?
Robin - 28-10-2016, 14:12

MrPepka napisał/a:
Mam rozumieć, że musi być audycja z audiodeskrypcją?

Oczywiście, że tak. Sprawdziłem również na Mediaboxie i owszem pierwsza jest ścieżka nazwana "polski", a druga "polski Dolby Digital", ale to o niczym nie świadczy. Mogli pomieszać także nazwy tych ścieżek.

MrPepka - 28-10-2016, 14:19

A w audycjach z audiodeskrypcją jaka wtedy włącza się domyślna ścieżka? Polski czy polski dolby digital?
Robin - 28-10-2016, 14:49

Nic się nie zmieni, nadal pierwszą będziesz miał ścieżkę nazwaną "polski". Tyle, że na niej prawdopodobnie wtedy będzie słychać audiodeskrypcję.
KOCUREK1970 - 28-10-2016, 21:39

adreabes,
Modemoroutery Ubee otrzymały downgrade poprzedniego softu - przyczyna?
Był soft EVW3226_2.07 a wrócił EVW3226_1.0.16.

MrPepka - 28-10-2016, 21:52

Może wstawią z powrotem 2.07 bez trybu bridge? :twisted:
Robin - 29-10-2016, 11:32

Dobra, sprawdziłem jak jest z audiodeskrypcją na TTV podczas programu "Usterka". Okazuje się, że na Mediaboxie jest OK, czyli na ścieżce "polski" nie ma audiodeskrypcji (jest ona na drugiej ścieżce "polski Dolby Digital"). :shock:
Ciężko zatem ocenić jak Mediabox wczytuje PID-y. Z jednej strony ścieżki dźwiękowe na kanale TTV nie są wczytywane według kolejności numerów, tak jak na odbiornikach z modułem CI+. Z drugiej strony jeśli chodzi o napisy na kanale Cinemax 2, to na Mediaboxie również jest to pochrzanione (pierwsze są angielskie, a drugie polskie), czyli napisy wczytuje zgodnie z numerami PID-ów. :lol:

Rafal - 29-10-2016, 14:00

Proszę założyć nowy temat odnośnie audiodeskrypcji.
Robin - 29-10-2016, 14:03

A czy jest taka potrzeba? Temat audiodeskrypcji na kanale TTV raczej jest wyczerpany. Pracownik prosił o zgłaszanie mu pytań/problemów technicznych, to zasygnalizowałem mu błędy do poprawy (nie tylko te dotyczące ścieżek audio). Wszystkie informacje ma podane na tacy, a czy coś z tym zrobi, to się okaże.
Rafal - 29-10-2016, 14:40

Proszę zgłaszać problemy w przeznaczonych do tego działach forum.
Robin - 29-10-2016, 14:47

Przecież w tym temacie kazał zgłaszać:
adreabes napisał/a:
Gdybyście mieli jakieś pytania natury formalnej, technicznej to służę pomocą

MrPepka - 29-10-2016, 14:49

A jaki był cel tematu? Zgłaszać wszelkie problemy oraz poruszać zagadnienia związane z siecią UPC. Kolega zgłaszał tylko problem z błędnymi ścieżkami napisów i z audiodeskrypcją, a ja tylko stwierdziłem, że nie zauważyłem problemu z audiodeskrypcją.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group