|
Forum MediaSwiat Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie. |
|
Gry - Live for speed - problem z pakietami UDP
maq616 - 18-02-2012, 17:23 Temat postu: Live for speed - problem z pakietami UDP UPC Fiber Power 100Mb/s
Modem Thomsona z wifi. Komputer połączony z pomocą kabla.
Witam,
od czasu do czasu pogrywam w prosty, realistyczny symulator jazdy samochodem o nazwie Live For Speed (nie mylić z NFS). Gra jest niemalże bezproblemowa, stworzona w kategoriach prostoty, niezawodności i małego zapotrzebowania na sprzęt.
Niedawno sprawiłem sobie nową płytę główną, procka i grafikę. Od tego czasu pojawił się problem z tą grą, ponieważ nie mogę się połączyć na serwer główny - na tym serwerze zamieszczona jest lista pod-serwerów, do których zresztą też nie mogę się połączyć. Po kilkunastu próbach w końcu udaje się nawiązać połączenie, ale jest to męczące.
Oto film ukazujący istotę problemu: http://www.youtube.com/watch?v=z0ZbAcwmMrE
Napisałem do developerów tejże gry o pomoc. Dostałem odpowiedź, że coś jest nie tak z moim łączem:
Cytat: | Hello,
When LFS requests a list of hosts, it uses the so called UDP network packet
type. When these packets don't get through (to a host / your network) then
you will receive the error you see.
So my advice would be to check your firewall, perhaps try turning it off for
a short while to test if things do work then.
I could also recommend to check your router, but because you say you've got
a new PC, it can be assumed the router won't be the problem. |
Co w tłumaczeniu brzmi mniej-więcej tak:
Cytat: |
Witam,
Kiedy LFS żąda listę hostów (pod-serwerów), korzysta z pakietu UDP. Kiedy ten pakiet nie dotrze do hosta lub mnie, wtedy wyświetlają się błędy widoczne na filmie ("Error while waiting for reply"). Moja rada aby wyłączyć firewalla i sprawdzić czy coś dało. Również mogę polecić sprawdzenie routera, ale jak powiedziałeś, masz nowy komputer więc mogę przypuszczać, że router nie stanowi problemu. |
Firewall od zawsze wyłączony, antywirusa brak. Co z tym fantem poradzić?
Pozdrawiam.
Susane - 18-02-2012, 19:02
Wyłącz na chwilę firewalla w Thomsonie i sprawdź, czy połączenie w grze się poprawiło.
maq616 - 18-02-2012, 19:54
W zakładce firewall nic nie jest zaznaczone.
bulek - 19-02-2012, 16:42
Czy po zmianach przeinstalowałeś sobie windowsa i zainstalowałeś grę od nowa? Zmieniło się coś jeszcze oprócz sprzętu?
Q - 19-02-2012, 17:00
Mozliwe ze po formacie jakies ustawienia w zabezpeiczeniach windows sie aktywowaly i aplikacja nie ma dostepu do internetu.
Sprobuj tez ping na adres master server przez konsole. Ostatnia opcja jaka widze to mozliwa blokada ip po stronie serwera.
maq616 - 19-02-2012, 22:06
Prócz sprzętu oczywiście robiłem format, ponieważ zakupiłem nowy dysk.
Po każdym formacie wyłączam wszystkie zabezpieczenia windowsa, bo ich nie potrzebuje.
Grę przeinstalowywałem - bez skutku.
Problem jest o tyle dziwny, iż występuje sporadycznie, ale jednak.
Q napisał/a: | Ostatnia opcja jaka widze to mozliwa blokada ip po stronie serwera. |
Niemożliwe, ponieważ jeśli nie miałbym dostępu do serwera "list of host" to oznaczałoby bana i utratę licencji. Poza tym developer by o tym powiedział jak go niego pisałem (jest ich tylko trzech)
Q - 19-02-2012, 22:22
hmmm przez chwile myslalem ze cos z routingiem ale widocznie linux cos nie ogarnia trasy :]
maq616 - 19-02-2012, 22:34
Dodam, że z problemem mam chyba tylko ja (nikt na oficjalnym jak i polskim forum nigdy nie słyszał o takim czymś).
Q napisał/a: | Sprobuj tez ping na adres master server przez konsole |
tzn co kontretnie? pingować serwer w momencie kiedy nie mogę się połączyć?
Q - 19-02-2012, 22:35
no tak by bylo najlepiej, nie wiem czy przegladales tez ten temat tam sporo ludzi ma ten sam problem chyba http://www.lfsforum.net/s...t=29454&page=11
Susane - 19-02-2012, 23:38
Skoro firewall jest wyłączony i żaden program antywirusowy nie blokuje połączenia, to proponuję ustalić adres serwera w ustawieniach gry lub programem netstat, a potem sprawdzić za pomocą WinMTR co się dzieje z pakietami po drodze.
Q - 20-02-2012, 11:01
master.liveforspeed.net
tracert niby pokazuje ok, ale nei wiem czy mi cos lft sie pokielbasilo ale nie zawsze jest w stanie pokonac cala trase, dodatkowo pokazuje przy niektorych pozycjach ping rzedu -192
Susane - 20-02-2012, 13:23
Skoro problem jest przy połączeniu po UDP, to sugeruję sprawdzać za pomocą tego protokołu: Kod: | lft -u master.liveforspeed.net | Niestety nie ma lft dla Windows, ale starsze wersje WinMTR uruchomione z parametrem -u też to potrafią.
[ Dodano: 20-02-2012, 13:29 ]
Przy okazji zapytam, czy był instalowany Fiber Power Optimizer?
maq616 - 22-02-2012, 10:31
Parę dni temu zrobiłem kilka restartów modemu różnymi sposobami. Mój adres IP został zmieniony, a problem w grze się już <chyba> nie pojawia. Nie było mnie dwa dni więc nie mam pewności. Póki co jest wszystko ok.
Susane napisał/a: | Przy okazji zapytam, czy był instalowany Fiber Power Optimizer? |
Nie był, mam zainstalować?
Susane - 22-02-2012, 11:07
Jeśli masz UPC Fiber Power 100Mb/s to powinieneś zainstalować Optimizera. Zrób też test WinMTR, o którym pisałam wyżej.
maq616 - 22-02-2012, 12:14
Zainstalowałem optimizera. W sumie nie odczułem zmian. Nie wiem od kiedy ale niedawno zauważyłem że speedtesty pokazują maksymalnie 70Mb/s, gdzie kiedyś download spokojnie dobijał do 95Mb/s. Pisać do UPC z tym fantem?
Odnośnie polecenia lft -u master.liveforspeed.net, jak to wykonać w WinMTR? Gdy wpisuję w tabelkę host i klikam start to wyskakuje błąd. Jednakże rozpocząłem test bez komendy lft -u, oto wyniki:
http://wklej.org/id/693876/
Nie znam się na tym, dodam że w czasie testu w grze normalni wszystko funkcjonowało.
|
|