Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Telefon w UPC - Kto ma modem Thomson TWG870 i telefon w UPC?

FlashSc - 10-11-2011, 13:42
Temat postu: Kto ma modem Thomson TWG870 i telefon w UPC?
Chciałem zapytać osoby które mają w UPC telefon i internet wraz z modemem Thomson TWG870 czy u Was działa poprawnie identyfikacja numeru dzwoniącego i czy oprócz tego że wyświetla się numer dzwoniący to czy telefon identyfikuje taki numer z wpisem w książce telefonu (czy wyświetla nazwę przypisaną danemu numerowi, czy pokazuje "Poza obszarem")?

Mam z tym problem i sądzę że to wina modemu - na poprzednim bez internetu bezprzewodowego było wszystko OK.

TePeO - 10-11-2011, 13:58

FlashSc,

Odłacz aparat/bazę od modemu i od zasilania. Wyciagnij baterie jeżeli ma. Ewentualnie sprawdź w instrukcji jak zrobić reset/przywracanie ustawień fabrycznych.

Po "resetowaniu" telefonu sprawdź ponownie poprzez podłączenie bezpośrednie - modem<>telefon - czy CLIP działa.

ps.
Aparat musi obsługiwać standard FSK aby prezentacja numeru działała prawidłowo.

FlashSc - 10-11-2011, 14:20

Robiłem reset telefonu - nic nie pomogło.

Na poprzednim modemie wszystko działało bez problemów. Problem pojawił się w momencie wymiany modemu (tydzień temu) więc z telefonem jest wszystko w porządku.

Marek - 10-11-2011, 14:41

Prawdopodobnie nowa bramka voip ustawiona jest na jakiś dziwny standard prezentacji numeru.

Niestety jeśli masz bramkomodem z UPC to nie masz dostępu do jej konfiguracji i musisz męczyć UPC aby ustawili ją tak jak była ustawiona poprzednia bramka.

FlashSc - 10-11-2011, 15:28

Marek Czyli jak to wytłumaczyć konsultantowi UPC w momencie jak do niego zadzwonię - wystarczy zapytać/poprosić o sprawdzenie ustawień bramki voip? Będę rozmawiał z działem technicznym więc gość nie będzie całkiem zielony - tak myślę.
Marek - 10-11-2011, 21:24

Po prostu powiedz: proszę o zmianę sposobu prezentacji numeru na taki jak był w poprzedniej bramce którą miałem.

Aby łatwiej się dogadać najlepiej sprawdź jaki standard prezentacji numeru obsługuje twój telefon (prawdopodobnie nawet kilka różnych) zapamiętaj ich nazwy i podaj tej osobie z którą będziesz rozmawiał.

Jeśli masz do niego instrukcję otwórz na stronie dokumentacja i szukaj nazw takich jak
DTMF
ESTI DTMF
ESTI FSK
Bellcore
+jeszcze różne inne podobne kombinacje do nich dodane.

Z góry uprzedzam, że nie każda osoba w dziale technicznym ma u nich dostęp do takich rzeczy więc przygotuj się na kilkukrotne przełączanie od jednej osoby do drugiej bo akurat ta nie może zmieniać konfiguracji bramki.

FlashSc - 14-11-2011, 10:48

Co do standardu prezentacji numeru to nawet w telefonicznym serwisie firmy rozprowadzającej telefony po kraju nie mają dostępu do takich danych.

W UPC powiedzieli że nie ma możliwości żeby bramka VOIP lub inne ustawienia były zmienione ponieważ są stałe. Jestem umówiony na 15.11. na wizytę technika który przyjdzie z innym telefonem i sprawdzi czy tak samo będzie jemu wyświetlało, jeśli tak to wymieni modem jeśli nie to będę 50zł do tyłu i będę wiedział że telefon mam do wymiany (w to nie wierzę bo na poprzednim modemie działał poprawnie).

kubaskr - 16-11-2011, 22:41

Moj telefon PANASONIC KX-TG8070PDS w manualu ma napisane, ze identyfikacja dziala w standardzie FSK tak wiec powinno byc ok ale niestety nie jest w dalszym ciagu. Telefon sprawdzilem u innego operatora identyfikacja dzialala poprawnie....pozostaje czekac na odpowiedz dzialu technicznego UPC tylko ze niestety oni sami nie dzwonia chociaz obiecuja za kazdym razem ze beda dzwonic ...
KOCUREK1970 - 17-11-2011, 17:57

Witam
Cytat:
oni sami nie dzwonia chociaz obiecuja za kazdym razem ze beda dzwonic

Ha ha ha-a co mają powiedzieć zdesperowanemu klientowi-to jest standardowa odpowiedz u każdego operatora telekomunikacyjnego,bo zawsze zyskują parę dni na "przeciągnięcie" sprawy a może klient się uspokoi i będzie all ok i odpuści walkę o swoje....
Pozdrawiam

FlashSc - 20-11-2011, 19:47

No niestety :sad: Wizyta technika zakończyła się tym, że na przyniesionym przez niego telefonie z bezprzewodową słuchawką numer się wyświetla prawidłowo bez napisu "Poza obszarem".
Pytanie tylko dlaczego u mnie przestał się wyświetlać prawidłowo po wymianie modemu? Przecież nie zmienił się rodzaj wysyłanego sygnału - w każdym razie nie powinien :?

Marek - 20-11-2011, 20:39

FlashSc napisał/a:
Przecież nie zmienił się rodzaj wysyłanego sygnału
właśnie przez to, że się zmienił

Gdybyś miał byś własną bramkę nie było by sprawy, jak znasz hasło to zmiana ustawień bramki zajmie może z 30sekund.
Wchodzisz na stronę z ustawieniami tam widzisz coś takiego
zmieniasz na jakie chcesz i wciskasz save

Ktoś z UPC najwyraźniej bawił się tą druga bramką przestawił ją pod inny telefon (bo widocznie taki mu bardziej pasował) a teraz Ty ją dostałeś i musisz szukać kogoś kto przestawi ją z powrotem.

Jak nic nie wskórasz pozostaje jeszcze zakup własnej bramki i zmiana operatora (za zmianę warunków jaką była zmiana sposobu prezentacji numerów umowę można bez problemu zerwać).

FlashSc - 21-11-2011, 00:09

Jedyne dostępne opcje jeśli chodzi o ustawienia modemu są takie jak w instrukcji http://www.upc.pl/pdf/upc...n_twg870-eu.pdf :? Czyli do tego typu ustawień bramki nie ma dostępu...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group