|
Forum MediaSwiat Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie. |
|
Telefon w UPC - Kto ma modem Thomson TWG870 i telefon w UPC?
FlashSc - 10-11-2011, 13:42 Temat postu: Kto ma modem Thomson TWG870 i telefon w UPC? Chciałem zapytać osoby które mają w UPC telefon i internet wraz z modemem Thomson TWG870 czy u Was działa poprawnie identyfikacja numeru dzwoniącego i czy oprócz tego że wyświetla się numer dzwoniący to czy telefon identyfikuje taki numer z wpisem w książce telefonu (czy wyświetla nazwę przypisaną danemu numerowi, czy pokazuje "Poza obszarem")?
Mam z tym problem i sądzę że to wina modemu - na poprzednim bez internetu bezprzewodowego było wszystko OK.
TePeO - 10-11-2011, 13:58
FlashSc,
Odłacz aparat/bazę od modemu i od zasilania. Wyciagnij baterie jeżeli ma. Ewentualnie sprawdź w instrukcji jak zrobić reset/przywracanie ustawień fabrycznych.
Po "resetowaniu" telefonu sprawdź ponownie poprzez podłączenie bezpośrednie - modem<>telefon - czy CLIP działa.
ps.
Aparat musi obsługiwać standard FSK aby prezentacja numeru działała prawidłowo.
FlashSc - 10-11-2011, 14:20
Robiłem reset telefonu - nic nie pomogło.
Na poprzednim modemie wszystko działało bez problemów. Problem pojawił się w momencie wymiany modemu (tydzień temu) więc z telefonem jest wszystko w porządku.
Marek - 10-11-2011, 14:41
Prawdopodobnie nowa bramka voip ustawiona jest na jakiś dziwny standard prezentacji numeru.
Niestety jeśli masz bramkomodem z UPC to nie masz dostępu do jej konfiguracji i musisz męczyć UPC aby ustawili ją tak jak była ustawiona poprzednia bramka.
FlashSc - 10-11-2011, 15:28
Marek Czyli jak to wytłumaczyć konsultantowi UPC w momencie jak do niego zadzwonię - wystarczy zapytać/poprosić o sprawdzenie ustawień bramki voip? Będę rozmawiał z działem technicznym więc gość nie będzie całkiem zielony - tak myślę.
Marek - 10-11-2011, 21:24
Po prostu powiedz: proszę o zmianę sposobu prezentacji numeru na taki jak był w poprzedniej bramce którą miałem.
Aby łatwiej się dogadać najlepiej sprawdź jaki standard prezentacji numeru obsługuje twój telefon (prawdopodobnie nawet kilka różnych) zapamiętaj ich nazwy i podaj tej osobie z którą będziesz rozmawiał.
Jeśli masz do niego instrukcję otwórz na stronie dokumentacja i szukaj nazw takich jak
DTMF
ESTI DTMF
ESTI FSK
Bellcore
+jeszcze różne inne podobne kombinacje do nich dodane.
Z góry uprzedzam, że nie każda osoba w dziale technicznym ma u nich dostęp do takich rzeczy więc przygotuj się na kilkukrotne przełączanie od jednej osoby do drugiej bo akurat ta nie może zmieniać konfiguracji bramki.
FlashSc - 14-11-2011, 10:48
Co do standardu prezentacji numeru to nawet w telefonicznym serwisie firmy rozprowadzającej telefony po kraju nie mają dostępu do takich danych.
W UPC powiedzieli że nie ma możliwości żeby bramka VOIP lub inne ustawienia były zmienione ponieważ są stałe. Jestem umówiony na 15.11. na wizytę technika który przyjdzie z innym telefonem i sprawdzi czy tak samo będzie jemu wyświetlało, jeśli tak to wymieni modem jeśli nie to będę 50zł do tyłu i będę wiedział że telefon mam do wymiany (w to nie wierzę bo na poprzednim modemie działał poprawnie).
kubaskr - 16-11-2011, 22:41
Moj telefon PANASONIC KX-TG8070PDS w manualu ma napisane, ze identyfikacja dziala w standardzie FSK tak wiec powinno byc ok ale niestety nie jest w dalszym ciagu. Telefon sprawdzilem u innego operatora identyfikacja dzialala poprawnie....pozostaje czekac na odpowiedz dzialu technicznego UPC tylko ze niestety oni sami nie dzwonia chociaz obiecuja za kazdym razem ze beda dzwonic ...
KOCUREK1970 - 17-11-2011, 17:57
Witam
Cytat: | oni sami nie dzwonia chociaz obiecuja za kazdym razem ze beda dzwonic |
Ha ha ha-a co mają powiedzieć zdesperowanemu klientowi-to jest standardowa odpowiedz u każdego operatora telekomunikacyjnego,bo zawsze zyskują parę dni na "przeciągnięcie" sprawy a może klient się uspokoi i będzie all ok i odpuści walkę o swoje....
Pozdrawiam
FlashSc - 20-11-2011, 19:47
No niestety Wizyta technika zakończyła się tym, że na przyniesionym przez niego telefonie z bezprzewodową słuchawką numer się wyświetla prawidłowo bez napisu "Poza obszarem".
Pytanie tylko dlaczego u mnie przestał się wyświetlać prawidłowo po wymianie modemu? Przecież nie zmienił się rodzaj wysyłanego sygnału - w każdym razie nie powinien
Marek - 20-11-2011, 20:39
FlashSc napisał/a: | Przecież nie zmienił się rodzaj wysyłanego sygnału | właśnie przez to, że się zmienił
Gdybyś miał byś własną bramkę nie było by sprawy, jak znasz hasło to zmiana ustawień bramki zajmie może z 30sekund.
Wchodzisz na stronę z ustawieniami tam widzisz coś takiego
zmieniasz na jakie chcesz i wciskasz save
Ktoś z UPC najwyraźniej bawił się tą druga bramką przestawił ją pod inny telefon (bo widocznie taki mu bardziej pasował) a teraz Ty ją dostałeś i musisz szukać kogoś kto przestawi ją z powrotem.
Jak nic nie wskórasz pozostaje jeszcze zakup własnej bramki i zmiana operatora (za zmianę warunków jaką była zmiana sposobu prezentacji numerów umowę można bez problemu zerwać).
FlashSc - 21-11-2011, 00:09
Jedyne dostępne opcje jeśli chodzi o ustawienia modemu są takie jak w instrukcji http://www.upc.pl/pdf/upc...n_twg870-eu.pdf Czyli do tego typu ustawień bramki nie ma dostępu...
|
|