Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Telefon w UPC - zegar w telefonii UPC

JANUARY - 20-11-2010, 18:17
Temat postu: zegar w telefonii UPC
W telefonie UPC nadal czas letni.W 2006 roku dostałem taką odpowiedź:
"W odpowiedzi na korespondencję informuję, iż taryfa połączeń (zarówna płatna, jak i darmowa) obowiązuje według "zegara centrali telefonicznej".



Nadmieniam jednocześnie, iż fakt względność czasu nie pozwala jednoznacznie stwierdzić, czy zegar późni się, czy spieszy. Uprzejmie proszę o podanie źródła odniesienia."
A na wyświetlaczu telefonu godzina różnicy, czyli niechlujstwo nadal obowiązuje.

Marek - 20-11-2010, 20:33

Cytat:
"W odpowiedzi na korespondencję informuję, iż taryfa połączeń (zarówna płatna, jak i darmowa) obowiązuje według "zegara centrali telefonicznej".



Nadmieniam jednocześnie, iż fakt względność czasu nie pozwala jednoznacznie stwierdzić, czy zegar późni się, czy spieszy. Uprzejmie proszę o podanie źródła odniesienia."

Jeśli w momencie rozmowy nie przemieszczasz się względem centrali albo przemieszczasz z niskimi prędkościami (tak poniżej 10tyś km/h) niedokładności związane z względnością czasu nie przekroczą 1 sekundy na 100 lat, nie ma się więc co tym przejmować bo ani nie będziesz rozmawiał tak długo ani poruszał się szybciej podczas rozmowy.
Punktem odniesienia jeśli nie podano innego jest zawsze czas urzędowy (jeśli ktoś prosi o podanie konkretnego wzorca najlepiej podać mu zegar Głównego Urzędu Miar - jest to atomowy zegar cezowy 5071A z którym synchronizuje się inne wzorce czasu, synchronizacji własnego zegara z tym wzorcem czasu można dokonać poprzez serwery NTP tempus1.gum.gov.pl i tempus2.gum.gov.pl )


Jeśli niedokładności zegara centrali są większe niż wynikało by to z względności czasu (czyli większe niż 0 bo centrala nie porusza się względem Ziemi) i wpłynęło to jakoś na wysokość opłat to należy pisać reklamację.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group