Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

o UPC - Konsekwencje zerwania umowy zgodnie z regulaminem

gromiasty - 29-09-2010, 14:47
Temat postu: Konsekwencje zerwania umowy zgodnie z regulaminem
Cytat:
RAFLOS napisał/a:

Wybrałem się do UPC z następującym pismem:

Kod:

Oświadczenie

W związku z zakończeniem emisji kanału Jetix Play przez nadawcę i usunięciem tego programu z oferty programowej z dniem 31 lipca 2010 r. przez UPC, oświadczam, że korzystam
z przysługującego mi prawa i wypowiadam ze skutkiem natychmiastowym umowę abonencką zawartą w dniu .......... r.
Na moją decyzję istotny wpływ miały również niekorzystne relacje cenowe w pakiecie usług objętych w/w umową, w porównaniu do aktualnie obowiązujących ofert.
Nadmieniam, że jestem usatysfakcjonowany dotychczasową realizacją usług świadczonych przez UPC i byłbym skłonny zawrzeć nową umowę pod warunkiem uzgodnienia zakresu i warunków usług korzystniejszych od dotychczasowych.

Z poważaniem



Ja też, a ponieważ forum dodaje do ostatniego postu zamiast dać nową odpowiedź to się powtórzę :

NIE DO WIARY !!!
Dostałem wczoraj pismo o KARZE ZA ZERWANIE UMOWY NA TELEFON !!!
Zerwałem umowę z powodu wycofania kanału (telefon na tej samej umowie) i niby wszystko ok, stan konta na stronie 0,00 zł żadnych pism czy coś a tu nagle wezwanie do zapłaty .
Zadzwoniłem na partyline (numer z wezwania) a tam miła Pani mówi mi ze mam karę za zerwanie umowy na telefon. W celu wyjaśnienia dzwonić na nr z końcówką 80.
Czas oczekiwania : 6 min.
Oni sądzą że ja mam czas na zabawy z nimi ?
Zlekceważyć czy ... no właśnie ? Chyba trzeba w papierkową wojnę się wdać ... ?

Marek - 29-09-2010, 16:02

gromiasty, trochę niejasno napisałeś to pismo i teraz będziesz musiał prostować, wystarczyło napisać 1 zdanie

"Nie zgadzam się na zmianę umowy zawartej ... polegającą na wycofaniu kanału ... z oferty, ewentualne usunięcie kanału będę traktował jak zerwanie umowy przez UPC "

Żadnych dodatkowych powodów, żadnych terminów (umowa ulega rozwiązaniu z chwilą usunięcia kanału), i dla pewności nie używaj słowa wypowiadam w pierwszej osobie.

Bo tak jak napisaleś mogli zrozumieć, że wypowiadasz umowę z powodu niekorzystnych cen. Teraz będziesz musiał pisać kolejne pismo i tłumaczyć co zrozumieli źle w poprzednim.

gromiasty - 29-09-2010, 20:10

Byłem w pracy i jako przykład dałem wypowiedzenie które znalazłem w innym poście.
Moje odnalazłem i brzmi ono tak :
Kod:
Oświadczenie o braku zgody na usunięcie kanału Jetix Play przez UPC

W związku z z wyłączeniem kanału Jetix Play oświadczam, że nie zgadzam się na zmianę umowy zawartej pomiędzy (klient czyli ja) a Spółką UPC Polska Sp. z o.o. z siedzibą
w Warszawie, al. Jana Pawła II 27 >o świadczenie usług telekomunikacyjnych<. Zaprzestanie retransmisji kanału Jetix Play traktuję jako zerwanie umowy przez UPC.

z poważaniem


Umowę miałem terminową na rok tv analog+telefon w jednym. Kończyła się w połowie września ale zależało mi na eurosporcie 2 który w analogu był nieobecny.
Nalepsze jest to że płaciłem ok 60zł/mies i zwiększyłem to na ponad 110zł/mies.
A im ciągle mało !
A byłem zadowolony z ich usług.

Susane - 29-09-2010, 21:11

Jeżeli nie zmieniłeś nic w tym piśmie, to jak najbardziej umowa została rozwiązana. Po prostu pomyłka albo usiłują Cię nakłonić do zapłacenia paru złotych. Nie dzwoń tylko napisz im maila z wyjaśnieniem.
Neo10 - 29-09-2010, 21:22

Jak dzwonisz to dzwoń na 32 4949937 to dział utrzymania klienta numer bezpośredni prawie bez kolejek na ogół i przełączają gdzie ci się podoba ;] lub pisz maila to też dobry sposób lecz dłużej poczekasz na wyjaśnienie sytuacji :(
gumowe_ucho - 01-10-2010, 14:34

Tak tak greka to oni potrafią udawać ;) Do mnie przysyłają drogą pocztową pisma informujące o np. przyjętym zgłoszeniu reklamacyjnym ale nic konkretnego z odpowiedzią, której już udzielają drogą elektroniczną - ja piszę zawsze drogą elektroniczną.
A UPC jak im się podoba.


A tak przy okazji czy ktoś zauważył, że od jakiegoś czasu to co się napisze przez formularz kontaktowy nie zostaje zawarte w wysłanym powiadomieniu na e mail ?
Tylko automatyczne potwierdzenie z systemu bez treści typu w jakiej sprawie itd.

Marek - 01-10-2010, 15:37

Cytat:
Tak tak greka to oni potrafią udawać ;) Do mnie przysyłają drogą pocztową pisma informujące o np. przyjętym zgłoszeniu reklamacyjnym ale nic konkretnego z odpowiedzią,
Nie muszą - brak papierowej odpowiedzi z podaną podstawą prawną oznacza uznanie reklamacji w całości po 30 dniach od złożenia.
Cytat:
A tak przy okazji czy ktoś zauważył, że od jakiegoś czasu to co się napisze przez formularz kontaktowy nie zostaje zawarte w wysłanym powiadomieniu na e mail ?
Tylko automatyczne potwierdzenie z systemu bez treści typu w jakiej sprawie itd.
I tak muszą potwierdzić wpłynięcie inną nieelektroniczną drogą, więc ten email zwrotny i jego zawartość nie mają żadnego znaczenia.
gumowe_ucho - 01-10-2010, 15:59

Kod:
I tak muszą potwierdzić wpłynięcie inną nieelektroniczną drogą, więc ten email zwrotny i jego zawartość nie mają żadnego znaczenia.


O to ciekawostka z tym potwierdzaniem inną drogą bo na wysłane dziesiątki korespondencji żadnego wpłynięcia nie dostałem :) .
Może są różne formy wpływania - jak widać, pusta dyskusja.

pzdr

Marek - 01-10-2010, 17:37

gumowe_ucho, jeśli nie potwierdzą znaczy ze nie doszło i musisz złożyć reklamację raz jeszcze. (gdyby byli bardzo złośliwi mogli by stale udawać, że nie doszło i nie potwierdzać - ale to z kolei oznaczało by więcej papierowych listów poleconych oraz telefonów z reklamacjami, więc nie wiem co im się bardziej opłaca).
gumowe_ucho - 01-10-2010, 20:24

Marek napisał/a:
gumowe_ucho, jeśli nie potwierdzą znaczy ze nie doszło i musisz złożyć reklamację raz jeszcze. (gdyby byli bardzo złośliwi mogli by stale udawać, że nie doszło i nie potwierdzać - ale to z kolei oznaczało by więcej papierowych listów poleconych oraz telefonów z reklamacjami, więc nie wiem co im się bardziej opłaca).


Tak wie, rozumiem - potem pojawiają się odpowiedzi na poruszane zagadnienia i pytania/reklamacje.
Czyli właściwie wszystko dociera, o czym dowiaduje się droga elektroniczną gdy odpowiadają po jakimś czasie itd.
Czasem jak poświdruję tematycznie to dłużej odpowiadają ;)
Wszystko zgodnie z regulaminem.

Susane - 01-10-2010, 22:47

Poważne sprawy tj. wypowiedzenie umowy załatwia się pismem zaniesionym do BOK, a dla siebie zachowuje się potwierdzenie jego wpłynięcia.
gromiasty - 02-10-2010, 22:38

Susane napisał/a:
Poważne sprawy tj. wypowiedzenie umowy załatwia się pismem zaniesionym do BOK, a dla siebie zachowuje się potwierdzenie jego wpłynięcia.

BOK u mnie jest dokładnie w drugim kierunku niż ja się poruszam. A marnowanie czasu na stanie w kolejkach to nie dla mnie.
Złożyłem na stronie wypowiedzenie, zadzwoniłem by potwierdzić jego wpłynięcie.
"Miła" Pani (taka forma czarownicy w piernikowej chatce dla dzieci) stękała, ale po rozmowie z kierownikiem uznali, że umowa jest rozwiązana i mogę podpisać nową - bo miałem 2 usługi (tv+tel) i na nowej będą 2 usługi (tv+internet).
Mam nową umowę - zakładam że usług odłączyć mi nie mogą. Jeśli będą cudowali to albo ja ich pozwę (za wpisanie mnie na listę dłużników, ew. napuszczenie komornika) lub oni mnie - za rzekome rozwiązanie umowy i odmowę zapłaty.
Na pewno tego nie zapłacę :D

Susane - 02-10-2010, 22:47

gromiasty napisał/a:
BOK u mnie jest dokładnie w drugim kierunku niż ja się poruszam. A marnowanie czasu na stanie w kolejkach to nie dla mnie.
Złożyłem na stronie wypowiedzenie, zadzwoniłem by potwierdzić jego wpłynięcie.
Potwierdzić to oni mają to na piśmie wpłynięcie takiego wypowiedzenia. Mailem to się załatwia jakieś drobnostki, a nie wypowiada umowę. W Twoim interesie leży zadbanie o to, żeby mieć "papiery" w tak kluczowych sprawach.

gromiasty napisał/a:
Złożyłem na stronie wypowiedzenie, zadzwoniłem by potwierdzić jego wpłynięcie. "Miła" Pani (taka forma czarownicy w piernikowej chatce dla dzieci) stękała, ale po rozmowie z kierownikiem uznali, że umowa jest rozwiązana i mogę podpisać nową
Masz nagranie i świadka tej rozmowy? Wątpię.

gromiasty napisał/a:
Jeśli będą cudowali to albo ja ich pozwę (za wpisanie mnie na listę dłużników, ew. napuszczenie komornika)
Ciekawe jak udowodnisz przed sądem, że wypowiedzenie zostało prawidłowo złożone. Skoro UPC nie potwierdziło jego wpłynięcia na piśmie to można założyć, że nie wpłynęło.


Ciężka i wyboista przed Tobą droga z takim podejściem do tematu.

gromiasty - 03-10-2010, 16:44

Cóż - uczciwemu zawsze pod górkę.
Nowa umowa jest zawarta na _dokładnie_ te same dane do poprzednia. Bez rozwiązania poprzedniej bym nie mógł podpisać nowej ?

Susane - 03-10-2010, 18:24

gromiasty napisał/a:
Nowa umowa jest zawarta na _dokładnie_ te same dane do poprzednia. Bez rozwiązania poprzedniej bym nie mógł podpisać nowej ?
Mógłbyś, aneksem do starej.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group