Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Telefon w UPC - Problem z naliczeniami telefonicznymi na stronie Moje UPC

danan72 - 13-08-2010, 07:32
Temat postu: Problem z naliczeniami telefonicznymi na stronie Moje UPC
Do niedawna korzystałem z taryfy "Rozmowy Non-Stop". Wtedy w naliczeniach telefonicznych przy rozmowach z telefonami stacjonarnymi była zawsze kwota 0 PLN a jeśli zdarzyło się połączenie na komórkę to rzeczywisty koszt rozmowy. Logiczne.
Ponieważ i tak nigdy nie rozmawiamy więcej niż 6h to postanowiliśmy zmienić taryfę na "Minuty do wszystkich 360". Koszt ten sam a nie trzeba płacić za rozmowy z komórkami.
Wszystko byłoby super gdyby nie jeden niepokojący fakt - od momentu zmiany taryfy (4 sierpnia) w naliczeniach telefonicznych przy wszystkich połączeniach (komórki, stacjonarne) wyświetlana jest kwota tak jakby połączenia były płatne. Wygląda to teraz tak że rozmawialiśmy ok 1 godziny więc do przekroczenia limitu 360 min jest jeszcze daleko a już mamy naliczone ok 15 PLN.
Mam pytanie do osób które korzystają z taryf "Minuty do wszystkich" czy też tak mają? Być może nie powinienem się przejmować, może koszty są naliczane ale na koniec miesiąca zostanie odliczony rabat za darmowe minuty?
Ale w takim razie dlaczego przy taryfie "Rozmowy non-stop" było inaczej?
Obawiam się niestety, że to na moim koncie jest coś nie tak ustawione i czeka mnie kołowrót z reklamacjami, korektą faktur, itd.

Precelos - 13-08-2010, 11:31

proponuje napisac do ktoregos z pracownikow UPC podajac im ID klienta na pewno wam pomoga
http://forum.mediaswiat.pl/groupcp.php?g=3814

btw
6h w voipie za 6h rozmow to dosc drogo
u mojego operatora mialbym ponad 21h rozmow za granice oraz ponad 27h rozmow na stacjonarki 8)

danan72 - 13-08-2010, 15:37

Gdybym musiał płacić za telefon 90 PLN, to na pewno bym się nie zdecydował. Tyle że mam telefon gratis do internetu i TV z których i tak bym korzystał.
Oczywiście "gratis" nie oznacza "za darmo" ale mimo wszystko koszt ewentualnego rabatu na net+tv (10-15%) to niewiele za 6 godzin darmowych rozmów (w tym komórkowych).

entersc - 13-08-2010, 19:22

Oczywiście na koniec miesiąca jest rozliczenie i jak się zmieściłeś w limicie 360 minut to konto jest wyzerowane.Mam też dopiero pierwszy miesiąc 240 po non-stopie,dzwoniłem i tak mi wyjaśnili.Jeszcze tylko zostanie problem rozliczenia ,bo zdaje się że naliczanie jest nie sekundowe/jak w komórkach/ a minutowe.
Karol - 13-08-2010, 20:17

To nie pierwsza niejasna rzecz w UPC.

W zakładce naliczenia jest klauzula:
Cytat:
* kwota bez podatku VAT, nie uwzględnia ewentualnych zniżek

Działa to w ten sposób, że w naliczeniach jest podana standardowa kwota (wg cennika) i dopiero na koniec miesiąca są uwzględniane minuty z abonamentu. W Twoim przypadku za pierwsze 360 min. nie powinno być opłaty.

Poza tym nie sugeruj się łączną sumą połączeń, gdyż każde połączenie jest rozliczane minutowo i zaokrąglane do pełnej minuty w górę a system podaje tak jakby połączenia były rozliczane sekundowo. Przy wykonywaniu dużej liczby krótkich połączeń można całkiem sporo minut w ten sposób "zgubić". Przykładowo, jeżeli wykonasz 6 połączeń każde po 20 sekund system pokaże, że masz wykorzystane 2 minuty tymczasem rzeczywiście wykorzystałeś już 6 minut.

I koniecznie po otrzymaniu faktury sprawdź szczegółowy wykaz połączeń, bo zdarza się, że UPC ma opóźnienia w przełączaniu taryf telefonicznych i w pierwszych dniach posiadania nowej taryfy mogą naliczyć jeszcze wg starego planu. Niestety, ale w takiej sytuacji będziesz musiał złożyć reklamację.

Wicuch - 14-08-2010, 11:33

witam posiadam minuty 360 w opcji 1+1=3.

naliczenia za rozmowy są prowadzone na bieżąco.
następnie na fakturze otrzymasz koszt połączeń za cały miesiąc.
oczywiście nie płacisz* za nie i ich koszt jest zerowany.

* występują jednak numery które są płatne zawsze np: BOK UPC! oraz np skrócone numery stacjonarne jak numery taxi :evil: a zapewne także takie jak biuro numerów tpsa itd.

nie występuje naliczanie sekundowe - wszystko jest zaokrąglane do minut.

a zatem bezpłatne są telefony stacjonarne w kraju i zagranicą (wybrane kraje) oraz telefony komórkowe w kraju oprócz Play, Cyfrowego Polsatu.

Susane - 14-08-2010, 11:57

Wicuch napisał/a:
* występują jednak numery które są płatne zawsze np: BOK UPC!
A załatwienie przez tel. jakiejkolwiek sprawy z BOK zajmuje ludziom średnio kilkanaście minut.
entersc - 15-08-2010, 15:40

to dzwoń np: przez nr 32 2007111 -to bEdzie uwzględniony w limicie darmowych minut
PunTomas - 07-02-2011, 15:41
Temat postu: Re: Problem z naliczeniami telefonicznymi na stronie Moje UP
danan72 napisał/a:
Do niedawna korzystałem z taryfy "Rozmowy Non-Stop". Wtedy w naliczeniach telefonicznych przy rozmowach z telefonami stacjonarnymi była zawsze kwota 0 PLN a jeśli zdarzyło się połączenie na komórkę to rzeczywisty koszt rozmowy. Logiczne.
Ponieważ i tak nigdy nie rozmawiamy więcej niż 6h to postanowiliśmy zmienić taryfę na "Minuty do wszystkich 360". Koszt ten sam a nie trzeba płacić za rozmowy z komórkami.
Wszystko byłoby super gdyby nie jeden niepokojący fakt - od momentu zmiany taryfy (4 sierpnia) w naliczeniach telefonicznych przy wszystkich połączeniach (komórki, stacjonarne) wyświetlana jest kwota tak jakby połączenia były płatne. Wygląda to teraz tak że rozmawialiśmy ok 1 godziny więc do przekroczenia limitu 360 min jest jeszcze daleko a już mamy naliczone ok 15 PLN.
Mam pytanie do osób które korzystają z taryf "Minuty do wszystkich" czy też tak mają? Być może nie powinienem się przejmować, może koszty są naliczane ale na koniec miesiąca zostanie odliczony rabat za darmowe minuty?
Ale w takim razie dlaczego przy taryfie "Rozmowy non-stop" było inaczej?
Obawiam się niestety, że to na moim koncie jest coś nie tak ustawione i czeka mnie kołowrót z reklamacjami, korektą faktur, itd.



Witam, hej, ciao, bondziorno... :)

Przerabiam dokładnie "tą samą historię" - mam nadzieję, że będzie tak, jak koleżeństwo napisało - że "naliczenia" są tak pro forma, a do płacenia będzie zero....



zygikuleczka - 05-06-2012, 22:54

Odkopie trochę temat. Korzystam od kilku dni z usług upc w tym z telefonu stacjonarnego. W sekcji moje naliczenia w moim upc już kilkakrotnie wyzerowała się historia połączeń. Czy też tak macie? Co ile czasu to się w ogóle aktualizuje?
-skasowany- - 06-06-2012, 12:39

-skasowany-
terefere - 10-06-2012, 21:15

Identyczna sytuacja u mamy.
Były wieczory i weekendy, a zmieniłem w piątek taryfę na 240 min i nagle jest niecałe 20 zł. Nie wiem czy już jutro dzwonić czy się jeszcze wstrzymać?

zygikuleczka - 11-06-2012, 08:54

Te naliczenia nie uwzględniają rabatu, tj. w naszym przypadku darmowych minut.
terefere - 11-06-2012, 11:33

zygikuleczka napisał/a:
Te naliczenia nie uwzględniają rabatu, tj. w naszym przypadku darmowych minut.
Czyli mam rozumieć, że pod koniec okresu się to wyzeruje czy będę musiał walnąć reklamację?
zygikuleczka - 11-06-2012, 12:06

Zgodnie z tym co tm jest zapisane pod gwiazdką wyzeruje się. Zresztą jest to gdzieś na forum potwierdzone. W razie czego to rzeczywiście trzeba walnąć. No ale spoko-bądźmy dobrej myśli.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group