Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

o UPC - Skorzystanie z promocji na odległość - co z umową papierową?

Sentinel - 01-09-2009, 17:20
Temat postu: Skorzystanie z promocji na odległość - co z umową papierową?
Jak w temacie. Skorzystałem z promocji 1+1=3. Zadzwoniłem do BOKu, podwyższyłem 2 usługi, facet od razu powiedział, że już przestawił i powinno w ciągu 2 godzin działać. I działa.
Tylko co z umową? Tak bez papierka? Bez regulaminu? Bez cennika? Jeżeli skorzystanie z promocji wiąże się z wizytą technika to on przynosi papierki. A jeśli się nie wiąże?
W BOKu powiedzieli, że przyślą mailem. Od tygodnia nie przysłali. A w FAQu czytam, że (być może) to ja mam wysłać? (piszę "być może", bo akurat właśnie internetu nie podwyższałem)
Ktoś wie jak oni to załatwiają? Lub jak powinni?

boolvers - 01-09-2009, 19:05

ja korzystalem z promocji na przedluzenie C+ przez BOK .. dziewczyna z ktora rozmawialem wyjasniala ze umowa telefoniczna ma moc umowy papierowej i jest tak samo wazna.. zazyczylem sobie najpierw wyslania mailem regulaminu promocji i byl on taki jak mowila.. nastepne rachunki przekonaly mnie ze wszystko jest ok tzn ze jest tak jak bylo obgadane wiec odpuscilem dalsze wnikanie w temat..

nie wiem jak wyglada sprawa od strony prawnej ale dla mnie jesli jest tak jak bylo umowione umowa moze nie istniec (zaraz pewnie kilku uzytkownikow mnie zaatakuje :twisted: ) .. w zasadzie umowa wazna jest tylko po to ze gdy sie konczy nalezy ja wypowiadac i negocjowac lepsze warunki przedluzenia..

Marek - 01-09-2009, 20:29

Ostatnio wyłącznie zawieram z nimi umowy ustne - dla pewności przy świadku i całość nagrywam.
Podstawowe zalety to łatwa negocjacja warunków - w wersji papierowej trzeba przepisywać, drukować, potem jak jeszcze się coś zmieni drukować jeszcze raz itd.

Ustnie każdy mówi co mu odpowiada i dyskutuje się tak długo aż nie dojdzie się do porozumienia - obie strony mówią zgoda i umowa zawarta.
Ciężej przepchnąć też jakieś kruczki, umowa jest krótka bez żadnych załączników i regulaminów (oczywiście jak się ktoś uprze może czytać i tysiąc warunków ale o niczym takim nigdy nie słyszałem)
Cytat:
A w FAQu czytam,
w tamtym faq piszą same bzdury - już wielokrotnie zwracałem im uwagę na oczywiste kłamstwa (i to pisemnie - oficjalną drogą) Ale nic z tym nie robią, w ogóle się tamtą stroną nie kieruj - a nawet jak coś tam przeczytasz bezpieczniej jest założyć dokładnie na odwrót.
Sentinel - 02-09-2009, 17:59

boolvers napisał/a:
dziewczyna z ktora rozmawialem wyjasniala ze umowa telefoniczna ma moc umowy papierowej i jest tak samo wazna..

Co papier to papier. To co twierdzi "jakaś tam " dziewczyna z BOK w rozmowie telefonicznej jest zwykle mało ważne i raczej nie wiążące, a często mija się i z prawdą i z logiką :-) . Jak powiedział nasz jeden minister, cyt: Na gębę jest krem Nivea, ja proszę o dokumenty. :mrgreen:
Nie mam świadków rozmowy telefonicznej i jej nie nagrałem. Oni coś sobie wpisali, na okres jaki chcieli, a ja nie mam nic. Doświadczenie "rozmów" z TPSA, Aster, PKO BP i jeszcze kilkoma instytucjami mówi mi ze minister ma rację. Regulamin już sobie wydrukowałem sam, jak i cenniki. Jednak aby podawana na nich data miała jakąś moc to muszę mieć umowę z datą, która pasuje do dat regulaminów i cenników.
Myślałem, że może ktoś to już "przechodził". Powalczę...

CePeU - 03-09-2009, 11:23

Sentinel,

Zgodnie z regulaminem dopuszczalna jest zmiana umowy abonenckiej w formie innej niż pisemna. W takiej sytuacji potwierdzenim nowej umowy jest zapłacenie rachunku te zmiany uwzględniającego.

Sentinel - 03-09-2009, 13:48

CePeU napisał/a:
Sentinel,

Zgodnie z regulaminem (...)

Aaa widzisz, na to nie trafiłem. :oops: Muszę się dokładniej wczytać. A może jakaś wskazówka, gdzie to przeoczyłem to od razu sobie to druknę i będę spokojnie czekał na fakturkę.

[ Dodano: 03-09-2009, 20:28 ]
Nie mogę znaleźć takich informacji w regulaminie. :?
A nawet znalazłem przeciwne: Regulamin świadczenia usług, Rozdział II, §5 "Umowa Abonencka zostaje zawarta w formie pisemnej. Zawarcie umowy następuje po spełnieniu przez Zamawiającego wymogów określonych w Regulaminie."
Jak dla mnie wynika z tego i §4, że umowa może zostać zawarta na odległość, ale nadal w formie pisemnej. (obecnie chyba email to również "forma pisemna")

CePeU - 04-09-2009, 07:43

Sentinel,
W tym samym paragrafie, punkcie 4:
"Dostawca usług dopuszcza możliwość dokonywania przez Abonenta zmian Umowy Abonenckiej w innej formie niż pisemna. Konsument, który dokonał zmian Umowy Abonenckiej w formie innej niż pisemna, może odstąpić od dokonanych zmian, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 10 dni od dnia otrzymania pisemnego potwierdzenia zmian bądź faktury uwzględniającej zmiany. Odstąpienie w powyższym trybie wywierać będzie skutki wyłącznie od dnia złożenia oświadczenia. Usługi świadczone przed tą datą rozliczone zostaną zgodnie z Cennikiem Dostawcy usług".

Marek,
Cytat:
w tamtym faq piszą same bzdury - już wielokrotnie zwracałem im uwagę na oczywiste kłamstwa (i to pisemnie - oficjalną drogą) Ale nic z tym nie robią, w ogóle się tamtą stroną nie kieruj - a nawet jak coś tam przeczytasz bezpieczniej jest założyć dokładnie na odwrót.


Jeśli to możliwe proszę o podesłanie zauważonych nieprawidłowości.

Marek - 04-09-2009, 09:20

Najbardziej rażący przykład
http://strefaklienta.upc....cid=142&aid=170
Porty TCP 135, 137, 138, 139, 445 są w upc są blokowane, nie można więc pisać żadne nie są blokowane, jeśli już pojawia się takie pytanie należy jasno podać te numerki a nie bezczelnie kłamać
podobnie jest z
http://strefaklienta.upc....?cid=77&aid=479

Na te 2 rzeczy zwracałem im uwagę już kilka razy, ale jeśli już mowa mowa o nieprawidłowościach, jeśli masz jakiś wpływ na to co znajduje się na tamtej stronie to gdy będę miał dłuższą chwilę czasu mogę zrobić listę mniejszych nieprawidłowości i podesłać na pm.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group