Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

o UPC - Zawyżony rachunek i błędna faktura

Robin - 27-08-2007, 20:09
Temat postu: Zawyżony rachunek i błędna faktura
Witam

Do 2 sierpnia 2007 r. byłem abonentem 3 usług (pakiet pełny, chello light, telefon). Miesiąc przed terminem wygaśnięcia umowy (czyli z zachowaniem okresu wypowiedzenia) wysłana została informacja o rezygnacji z wszystkich 3 usług.
Po jakimś czasie odezwał się konsultant z działu utrzymania klienta i zaproponował nową promocyjną umowę (pakiet pełny + chello light). Na telefon się nie zgodziłem. Warunki nowej umowy zobowiązał się wysłać do mnie listownie.

Tymczasem nie dość, że nie otrzymałem nowej umowy, to rachunek jest mocno zawyżony (usługi policzone są po cenach standardowych), a faktura błędnie wystawiona - uwzględnia usługę telefoniczną (z której aktualnie nie korzystam).
Ponadto jeszcze wcześniej dostałem na skrzynkę e-mail od UPC z info o konieczności opłaty jakiejś nieznanej e-faktury na kwotę jeszcze wyższą, z podanym nie moim numerem konta do wpłaty!
Napisałem stosowny e-mail z prośbą o wysłanie poprawnie wystawionej faktury, rachunku na właściwą kwotę oraz warunków nowej umowy. Oto jaką dziś otrzymałem odpowiedź:

Cytat:
Pragnę wyjaśnić, iż system rachunkowy koryguje płatności w następnym cyklu
rozliczeniowym po zmianie usług. Zatem faktura za kolejny okres rozliczeniowy
(01.09.07-30.09.07) będzie uwzględniała stosowną korektę (zostanie pomniejszona
o kwotę nadpłaty z faktury sierpniowej).

Przepraszam za dodatkowe utrudnienia.

Ewentualne dodatkowe pytania proszę kierować do Ogólnopolskiego Biura Obsługi
Klientów pod nr telefonu 9480.

Proszę o odpowiedź:
- czy opłacić ten rachunek
- czy nie opłacać i domagać się przysłania poprawnie wystawionej faktury oraz rachunku na właściwą kwotę

Z góry dzięki za poradę.

Marek - 27-08-2007, 21:27

Nic nie płać dopóki nie wystawią faktury na właściwą kwotę. Jak są jakieś błędy na fakturach/niezgodności z umową nigdy nie płać aż sprawa nie będzie do końca wyjaśniona,

Zresztą jak widzę tym razem przyznali się do błędu i sami napisali Ci, że masz zaczekać miesiąc z płaceniem bo wcześniej nie potrafią tego skorygować - to czekaj - powinna w przyszłym miesiącu przyjść korekta jeśli będzie ok to zapłacisz.

Robin - 27-08-2007, 21:47

Hmm, ja zrozumiałem, że mam teraz zapłacić zawyżony rachunek (za okres 1.08-31.08), a oni łaskawie przyślą następny rachunek (za okres 1.09-30.09) pomniejszony o nadpłatę z poprzedniego rachunku. Nie napisali bym zaczekał z płatnością.
Ciekawi mnie tylko jak skorygują ewentualną opłatę za telefon? Na następnej fakturze pojawi się znowu pozycja telefon? Tym razem z ujemną kwotą?
Jak mam wyegzekwować od nich przysłanie mi nowej umowy?

Marek - 27-08-2007, 23:08

I jeszcze nawet nie masz nowej umowy, to naprawdę fajnie - zasadniczo masz ich w garści, nie ma umowy możesz wcale nie zapłacić ani dzisiaj ani za miesiąc ani nigdy. (a oni mogą nie świadczyć usług) Bez umowy oni od tak sobie świadczą jakąś usługę bo im się tak podoba bez żadnego przymusu - ale opłat mogą żądać tylko takich jakie zostały zawarte w umowie, takich pod jakimi sie podpisałeś.
Jak już przyślą w końcu tą umowę możesz się np pod nią nie podpisać i stwierdzić że Ci się nie podaoba, a ten miesiąc czy 2 - no cóż nikt ich nie zmuszał do świadczenia usług zanim nie podpiszesz umowy.

A wracając do rachunku - pewnie chodziło im o to, że jak chcesz to możesz w tym miesiącu zapłacić tyle ile uważasz za stosowne, taką część jak nie budzi wątpliwości (tzn tyle ile wynikało by z umowy) a co do reszty kwoty to oni to skorygują.

Ale lepiej nie płać wcale - wystarczyło, że zgłosiłeś, że popełnili błąd uniemożliwiający zapłacenie i niech to odkręcą.

Robin - 28-08-2007, 19:14

Tak, ale rozmowa tel. była zapewne nagrywana przez UPC. Wytną co potrzeba (zobowiązanie konsultanta do przysłania nowej umowy oraz inne niepasujące im rzeczy) i stwierdzą, że rozmowa tel. to według nich zawarcie nowej umowy. Było przecież kilka miesięcy temu głośno, że takie chwyty stosuje np. TELE2.

Może niech się wypowie jeszcze ktoś, kto przedłużał w ten sam sposób umowę, tzn. telefonicznie. Czy przysłali nową umowę do kogoś z Was?

Marek - 28-08-2007, 22:47

Robin, a dlaczego Ty nie nagrywałeś tej rozmowy ? przecież przed każdą rozmową masz informację, że możesz ją nagrywać.
Jak by co dobrze by było gdybyś miał świadka.

Umowę można zawrzeć telefonicznie wszystkie warunki musza być wypowiedziane na głos i zaakceptowane przez obie strony. To ważne obie strony musza wypowiedzieć kwestę zawieram umowę, musi być też data od kiedy i do kiedy kwota i tak dalej.

Sam zawierałem ostatnią umowę umowę telefonicznie - nic na papierze nie było potrzebne, nagranie, świadek i to wszystko, nawet 2 razy się pytałem czy będą jakieś dodatkowe warunki zawartej umowy poza tymi o których była mowa - nie nic, czy będzie coś na paierze - nie nic im nie jest potrzebne. (mogę Ci wysłać nagranie jak chcesz).

To bardzo fajne, nie obowiązuje mnie żaden dodatkowy regulamin i tego typu głupoty.

Rafal - 28-08-2007, 23:01

Ja tez mialem problem, z zawyzona faktura, za miesiac przyslali korekte faktury i wszystko o dziwo bylo w porzadku, jednak jak chca to potrafia.

O korekcie faktury rozmawialem przez telefon.

nieobecna - 07-09-2007, 21:38

masz 2 mozliwosci - albo oplacasz zawyzona fakture i na nastepnej masz telefon na minusie albo mowisz, ze sie na to nie zgadzasz i dostajesz korekte faktury (jednak to trwa do miesiaca...)
zawsze mozesz nie placic nic i zobaczyc co Ci przysla za miesiac i czy bedzie sie zgadzalo :)
Mialam podobna sytuacje po rezygnacji z HBO, wytlumaczyli mi, ze korekty w systemie moga wprowadzic dopiero w dniu odlaczenia uslugi (a wtedy faktura juz jest wystawiona). odjeli mi wiec to nadplacone HBO od nastepnej faktury - i wszystko sie zgadzalo :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group