Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Internet UPC - Compal CH7465LG - resety po pobraniu dużych plików

-Zuzia - 08-06-2021, 14:00

Zbywają Cię albo w lokalizacji jest jakiś grubszy problem, z którym sobie nie radzą. Jeśli modem restartuje się pod obciążeniem przy pobieraniu pliku 1GB sprawa jest ewidentna. Skoro odmawiają bezpłatnej wizyty technika, pisz reklamację. Zrób kilka prób pobierania dużego pliku, w reklamacji zawrzyj daty i godziny restartów, wspomnij o gigantycznej ilości błędów po korekcji na kanale 24, żądaj doprowadzenia usługi do stanu używalności.

PS. Soft w modemie masz najnowszy.

mikolajek - 08-06-2021, 14:02

Technik ma być w czwartek, dam znać na forum, co stwierdził (albo czego nie stwierdził).
-Zuzia - 08-06-2021, 14:13

Zrób mu demonstację pobierania jakiegoś dużego pliku: http://ftp.atman.pl/5gb albo nawet: http://ftp.atman.pl/20gb
Powinien załapać się na restart :) Jeśli wymieni modem na inny egzemplarz sprawdź zanim wyjdzie, czy restarty nadal mają miejsce.

mikolajek - 10-06-2021, 13:09

No to obiecany update - chociaż zaznaczam, że jeszcze nie wiem, czy magia specjalisty podziałała.

Generalnie technik przyszedł i od razu stwierdził, że poziom sygnału nie trzyma norm, modem loguje się niepoprawnie do nich do sieci i nie łączy się ze wszystkimi dostępnymi częstotliwościami (cokolwiek to znaczy).

Pogrzebał w skrzynce i pokazywał mi na telefonie, że parametry się poprawiły, kontrolki świecą się na zielono ;) , a zamiast 4 częstotliwości jest teraz 6.

Modem pozostał, technik twierdzi, że spokojnie pociągnie prędkość 750 Mbps. Mówił też, że Giga są dość głośne, ale i tak zaostrzyli im kryteria wymiany urządzeń...

I niestety potwierdził, że jak ma się elementarne pojęcie w temacie, to w razie problemów najlepiej od razu straszyć reklamacją, bo dla infolinii zawsze wszytko jest w porządku... Klientem jestem od 2001 roku, zaczynałem jeszcze w Asterze, a tutaj zlewka... :(

-Zuzia - 10-06-2021, 13:22

mikolajek napisał/a:
No to obiecany update - chociaż zaznaczam, że jeszcze nie wiem, czy magia specjalisty podziałała.
Po prostu sprawdź jak wygląda sygnał po jego ingerencji, zwłaszcza na kanale 24, czy zniknęły błędy po korekcji.
mikolajek - 18-06-2021, 13:38

Spieszę z kolejną aktualizacją.

Po wizycie technika wszystko działało ok. 24 godzin - potem problemy zaczęły się od nowa (przy czym przyznaję, że błędy korekcji praktycznie znikły). Jedyna zmiana to to, że teraz modem resetuje się losowo 3-6 razy w ciągu dnia, nie ma znaczenia czy coś ściągam, czy nie. Oczywiście najczęściej reset jest robiony, jak pracuję - Zoom, Teams itd. :mad:

W poniedziałek złożyłem oficjalną reklamację w UPC - dzisiaj dostałem odpowiedź. :? Tak, dokładnie tak, jak sądzicie: "analiza łącza nie wykazała nieprawdziwości"... Spadaj pan, postępowanie reklamacyjne zakończone.

Złożyłem kolejną reklamację, opisując całość sytuacji i odnosząc się do "analizy łącza" - domagam się tym razem: wymiany modemu na wolny od wad oraz fizycznego sprawdzenia przyłącza + sygnału w budynku, a nie w samym mieszkaniu.

Obawiam się, że ponowna reklamacja spotka się z identycznym odzewem, zatem moje kolejne kroki pewnie będą skierowane do UKE i/lub sądu. :cry: Zaczynałem jeszcze w Asterze, łącznie 21 lat w UPC... I co? I to... :evil:

ogromny - 18-06-2021, 14:31

mikolajek, wymiana Compala nic nie da raczej mnie tak zwodzili prawie rok regularnie wymieniając ten gówniany modem. Dopiero w moim przypadku pomogła wymiana na cisco. Brak rest artów.
-Zuzia - 18-06-2021, 15:35

mikolajek napisał/a:
Obawiam się, że ponowna reklamacja spotka się z identycznym odzewem, zatem moje kolejne kroki pewnie będą skierowane do UKE i/lub sądu. :cry:
Szukaj w logach wpisu typu "Cable Modem Reboot" - notuj daty, godziny, rób zrzuty. Modem nie powinien się sam restartować, to usterka, walcz dalej, żeby naprawili.
pawelb - 18-06-2021, 15:56

mikolajek napisał/a:
Spieszę z kolejną aktualizacją.

Po wizycie technika wszystko działało ok. 24 godzin - potem problemy zaczęły się od nowa (przy czym przyznaję, że błędy korekcji praktycznie znikły). Jedyna zmiana to to, że teraz modem resetuje się losowo 3-6 razy w ciągu dnia, nie ma znaczenia czy coś ściągam, czy nie. Oczywiście najczęściej reset jest robiony, jak pracuję - Zoom, Teams itd. :mad:

W poniedziałek złożyłem oficjalną reklamację w UPC - dzisiaj dostałem odpowiedź. :? Tak, dokładnie tak, jak sądzicie: "analiza łącza nie wykazała nieprawdziwości"... Spadaj pan, postępowanie reklamacyjne zakończone.

Złożyłem kolejną reklamację, opisując całość sytuacji i odnosząc się do "analizy łącza" - domagam się tym razem: wymiany modemu na wolny od wad oraz fizycznego sprawdzenia przyłącza + sygnału w budynku, a nie w samym mieszkaniu.

Obawiam się, że ponowna reklamacja spotka się z identycznym odzewem, zatem moje kolejne kroki pewnie będą skierowane do UKE i/lub sądu. :cry: Zaczynałem jeszcze w Asterze, łącznie 21 lat w UPC... I co? I to... :evil:

może być problem z sekcją zasilania w modemie albo jakiś problem z poziomem sygnału w RFie ale wówczas inne osoby podłączone w budynku czy na klatce miałyby podobne problemy
warto się przejść po zaprzyjaźnionych sąsiadach i popytać
a jak u ciebie ten reset wygląda? co się dzieje na modemie w momencie braku internetu?

-Zuzia - 18-06-2021, 16:10

Może niech technik pochodzi i sam popyta jego sąsiadów :) Dodam jeszcze, że Compal może przegrzewać się, zwłaszcza jak stoi w mało przewiewnym miejscu. Zresztą ustalenie przyczyny to już problem UPC, modem restartujący się oznacza wadliwie działającą usługę. Jeśli reklamacje nie pomogą, trzeba zgłaszać do UKE.
mikolajek - 18-06-2021, 16:11

pawelb napisał/a:
a jak u ciebie ten reset wygląda? co się dzieje na modemie w momencie braku internetu?

Przez ok. 30-60 sekund nie ma neta na podłączonych urządzeniach, ale modem wygląda, jakby trzymał połączenie. Potem wszystkie lampki na modemie migają na czerwono, i mam standardowy hard restart.

pawelb - 18-06-2021, 17:44

mikolajek napisał/a:
pawelb napisał/a:
a jak u ciebie ten reset wygląda? co się dzieje na modemie w momencie braku internetu?

Przez ok. 30-60 sekund nie ma neta na podłączonych urządzeniach, ale modem wygląda, jakby trzymał połączenie. Potem wszystkie lampki na modemie migają na czerwono, i mam standardowy hard restart.

Jesli wymiana modemu nie pomoże to oczywistym bedzie że problem po stronie sieci hfc, tak czy siak to oczywiście obowiązek UPC ustabilizowac usługę!

mikolajek - 23-06-2021, 16:51

No to kolejny update:
- po wizycie technika 10 czerwca sygnał faktycznie się poprawił, ale efektem tego było jedynie to, że restarty są teraz losowe, nie mają związku z transferem, nadal jednak są (2-5 dziennie) i w sumie jest gorzej, bo wcześniej przynajmniej widziałem, że uda się ściągnąć plik / zakończyć calla, teraz to loteria;
- złożyłem reklamację, na którą bardzo szybko (4 dni) dostałem odpowiedź standardową "u nas sygnał jest ok i co pan nam zrobi";
- złożyłem reklamację do odpowiedzi na reklamację, gdzie w dość żołnierskich słowach napisałem, co myślę o całej sytuacji i gdzie się udam, jeśli dalej mnie będą spławiać;
- dziś był technik z Działu Kontroli, który faktycznie bardzo starannie przejrzał całą sieć, przyłącza itd. i znalazł jeszcze parę słabych punktów - teraz sygnał ma być czysty jak łza, a wg. jego miernika da się nawet polecieć prawie 1 Gbps; zaznaczył też, że jeśli to nie pomoże, to tylko wymiana modemu;
- kilka godzin po wizycie technika modem oczywiście się zrestartował (w trakcie calla, a jakżeby inaczej) - telefon na infolinię UPC i... taaak: "u nas parametry sieci są OK, a w ogóle to nic nie możemy zrobić, a modemów to nie wymianiamy z zasady, bo to każdy by nowy chciał"; dowiedziałem się też, że z uwagi na pogodę pewnie sprzęt się przegrzewa :shock: ; na moją uwagę, że był dzisiaj człowiek z ich Działu Kontroli: "proszę poczekać 24 godz. bo może jakaś nowa konfiguracja musi się zaczytać";
- telefon bezpośrednio do technika i... bezwarunkowo modem do wymiany, infolinia tradycyjnie gada głupoty.

Jeśli się uda jutro ponowić reklamację, to w ciągu paru dni powinienem mieć jednak wymieniony sprzęt - dzisiaj technik z UPC stwierdził, że jestem 3 użytkownikiem modemu, sprzęt ma jakieś 5 lat i zapewne dożył swoich dni... Stay tuned! ;)

sebagit - 24-06-2021, 07:42

A sprawdzałeś jak działa Internet jak przełączysz ten złom od UPC w tryb modemu i podłączysz swój router? Mi pomogło bo nie mogłem wytrzymać i kupiłem swój router Na tym compalu były ciągle tracone pakiety, problemy z prędkościami. Dzieciakom klatkowała wideokonferencja na Teams, pojawiały się artefakty.

Teraz testuję NETIĘ na FTTH i powiem Ci, że nieco a ziemia. Router jest stabilny, prędkość jest cały czas MAX 600/100 mbs, ciągle się zastanawiam czy nie dołożyć 10 zł i nie mienić łącza na 1000/300 mega... Tylko czy ja to wykorzystam ? Odpowiedź brzmi nie :D

UPC pozwoliło mi bez opłat rozwiązać umowę, bo mieli od poł roku ciągłe awarie. W odpowiedzi na reklamacje napisali, że nic z tym nie mogą zrobić.

Sigmund - 24-06-2021, 10:26

Jak już będziesz naprawdę zdesperowany i chciał pozostać przy UPC, to możesz spróbować wyłudzić Giga ConnectBox. Pisało o tym tutaj kilka osób, czy sposób nadal działa - nie wiem.
Czyli po prostu zamawia się 1Gbps, przychodzi GCB, zmieniamy zdanie i zgłaszamy chęć powrotu do starej prędkości, GCB zostaje na prędkościach do których nie jest dawany (bo się go nie oddaje).
Czy tak jest faktycznie i nadal - do ustalenia. Jeżeli nie ma szansy na nowego CB, to nic innego nie widzę.

Nie rozumiem niechęci wymiany tego CB przez UPC. Ten sprzęt jest słaby, ja np. dałem sobie spokój z sianiem sieci 2,4GHz (nawet rozdzielenie SSDI nie pomagało) bo przez to mi sie co jakiś czas zawieszał. Mam 5GHz tylko i kabel. Jest w zasadzie OK, ale jakbym grał to bym się o Puma 6 pewnie oburzał, bo problem nadal nie rozwiazany (choć Intel z tego co pamietam firmware lata temu wypuścił, UPC po prostu Chińczykom za jego dostosowanie do Compala chyba nie chce zapłacić...)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group