|
Forum MediaSwiat Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie. |
|
Instalacja i udostępnianie łącza - Problem z podpięciem Media Boxa
Alicja Wu - 07-01-2021, 08:04 Temat postu: Problem z podpięciem Media Boxa Dzień dobry,
jakiś czas temu na czas remontu mieszkania musiałam zdemontować sprzęt i okablowanie UPC (mediabox, router, TV, rozdzielacz). Niestety teraz, przy próbie ponownego podłączenia, nie ma ani internetu, ani telewizji. W przypadku internetu (wi-fi) pojawia się komunikat o braku połączenia, natomiast przy TV komunikat o sprawdzeniu właściwego podłączenia kabli do Media Boxa (w TV są tylko pojedyncze kanały tematyczne, niektóre jednak ze słabym/ "skaczącym" obrazem).
Wydaje mi się, że sprzęt i okablowanie zostały podłączone analogicznie jak poprzednio, ale wygląda na to, że mogę się mylić... Dodatkowo załączam zdjęcia. Czy ktoś byłby w stanie coś podpowiedzieć na podstawie tych informacji?
Dziękuję!
zylx - 07-01-2021, 10:33
Alicja Wu, Co do kabli to nie widać jak są podłączone więc tutaj nie pomogę (wyjmij proszę "rozdzielacz" z obudowy i pokaż zdjęcia, ale czy przypadkiem modem nie ma ustawionego z tyłu przełącznika na off? Tak to wygląda na tym zdjęciu.
Alicja Wu - 07-01-2021, 14:37 Temat postu: Problem z podpięciem Media Boxa
zylx napisał/a: | Alicja Wu, Co do kabli to nie widać jak są podłączone więc tutaj nie pomogę (wyjmij proszę "rozdzielacz" z obudowy i pokaż zdjęcia, ale czy przypadkiem modem nie ma ustawionego z tyłu przełącznika na off? Tak to wygląda na tym zdjęciu. |
Dziękuję!
Dosyłam dodatkowe zdjęcia "rozdzielacza" bez obudowy.
Co do modemu to tylko takie wrażenie - przełącznik jest na "on".
brtk - 07-01-2021, 14:50
A masz możliwość podpięcia modemu z głównego kabla, co wchodzi do rozdzielacza i zobaczyć, czy internet się pojawi? Albo dekoder podpiąć pod ten kabel.
Alicja Wu - 07-01-2021, 15:02
brtk napisał/a: | A masz możliwość podpięcia modemu z głównego kabla, co wchodzi do rozdzielacza i zobaczyć, czy internet się pojawi? Albo dekoder podpiąć pod ten kabel. |
Czy chodzi o ten kabel, który "wychodzi" ze ściany?
zylx - 07-01-2021, 15:41
Alicja Wu, a Napiszesz jeszcze co jest wpięte do poszczególnych portów tego "rozdzielacza" patrząc od lewej strony?
Alicja Wu - 07-01-2021, 16:06
zylx napisał/a: | Alicja Wu, a Napiszesz jeszcze co jest wpięte do poszczególnych portów tego "rozdzielacza" patrząc od lewej strony? |
Pewnie: modem, TV, mediabox
adamus31 - 07-01-2021, 17:58
Witam.
Jeśli sygnał jest prawidłowy to powinno być podłączone w następujący sposób. Patrząc od lewej; modem, dekoder (mediabox), telewizor. Ostatnie wyjście ma wycięty kanał zwrotny i powinien być podłączony sam telewizor. Proponuję, jak kolega pisał powyżej najpierw sprawdzić, czy jest sygnał w kablu ze ściany. Te zwrotnice są bardzo dobre. Mi już uratowała sprzęt przed spaleniem.
Alicja Wu - 07-01-2021, 18:11
adamus31 napisał/a: | Witam.
Jeśli sygnał jest prawidłowy to powinno być podłączone w następujący sposób. Patrząc od lewej; modem, dekoder (mediabox), telewizor. Ostatnie wyjście ma wycięty kanał zwrotny i powinien być podłączony sam telewizor. Proponuję, jak kolega pisał powyżej najpierw sprawdzić, czy jest sygnał w kablu ze ściany. Te zwrotnice są bardzo dobre. Mi już uratowała sprzęt przed spaleniem. |
Dziękuję za wszystkie dotychczasowe porady.
Co do rozdzielacza to dla upewnienia: czy mówiąc "od lewej" chodzi o układ z poniższego zdjęcia, czy "odwrócony"?
Zrobiłam też ćwiczenie z kablem ze ściany i niestety nadal komunikat o braku internetu.
adamus31 - 07-01-2021, 19:04
Dokładnie chodzi o układ z tego zdjęcia, czyli z przodu. Proszę też sprawdzić, czy po podłączeniu telewizora, dekodera bezpośrednio pod kabel, ze ściany czy są programy. Jeśli są, może być coś nie tak z modemem albo z sygnałem z zewnątrz.
Alicja Wu - 08-01-2021, 09:31
adamus31 napisał/a: | Dokładnie chodzi o układ z tego zdjęcia, czyli z przodu. Proszę też sprawdzić, czy po podłączeniu telewizora, dekodera bezpośrednio pod kabel, ze ściany czy są programy. Jeśli są, może być coś nie tak z modemem albo z sygnałem z zewnątrz. |
Jeszcze raz dziękuj.
Niestety nadal nie działa. Pozostała mi weryfikacja przez technika.
|
|