|
Forum MediaSwiat Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie. |
|
Internet UPC - Co kilka dni brak internetu-konieczny reset.
ar2r - 28-12-2020, 23:17 Temat postu: Co kilka dni brak internetu-konieczny reset. Witam
W mieszkaniu mam Cisco EPC 3925 od UPC połączony kablem z routerem TP-Link WDR 4300.Internet "daje" po wi-fi TP-Link.
Problem polega na tym,że co kilka dni nie mam internetu. "Centrum sieci i udostępniania" w Win7 pokazuje wtedy brak połączenia między Cisco a TP-linkiem.
Pomaga wyciągnięcie wtyczek z kontaktu w Cisco i TP-Linku na ok.30 sekund ale jest to rozwiązanie na kilka dni bo sytuacja się powtarza.
Można cos z tym zrobić?
Karol - 29-12-2020, 11:47
Możesz to zgłosić do UPC, ale wtedy Cisco zostanie wymienione na Compala. Przed zgłoszeniem możesz sprawdzić czy problem nie leży po stronie Twojego routera TP link. W tym celu najlepiej odłącz router i korzystaj z samego modemu lub ewentualnie podłącz jakiś inny router i obserwuj czy problem nadal występuje.
ar2r - 29-12-2020, 19:18
Karol...niedawno miałem podłączony inny router i było tak samo.Jeśli to ma jakieś znaczenie to drukarka podłączona do TP-Linka po WI-FI działa bezproblemowo.
Do UPC dzwoniłem ale jedyna pomoc jaką uzyskałem to umówienie technika a Cisco wolałbym mimo wszystko zachować(wierzę że jest jednak sprawny)
Karol - 29-12-2020, 19:55
Spróbuj jeszcze wymienić zasilacz do modemu - one nie są trwałe i dość często padają. Niestety możesz to zrobić jedynie na własny koszt, ponieważ technicy już nie serwisują modemów Cisco.
zylx - 30-12-2020, 14:53
Potwierdzam, u mnie za podobne rozłączenia odpowiadał właśnie zasilacz, na którym spadało napięcie.
ar2r - 30-12-2020, 19:11
Jak sprawdzić działanie zasilacza?
grzech1991 - 30-12-2020, 21:01
Pewnie oscyloskopem
hsurim - 31-12-2020, 08:06
Najzwyczajniej kup nowy - groszowa rzecz.
Tylko zwróć uwagę na to, aby maksymalny prąd zasilacza, był większy od tego, który masz obecnie.
Ewentualnie (jak masz możliwość) pożycz od kogoś, na próbę.
Breitner - 31-12-2020, 09:36
Kupiłem taki, markowy parę lat temu, działa bez najmniejszych zastrzeżeń, wybierz odpowiedni rozmiar wtyczki.
https://zasilaczeonline.pl/zasilacz-impulsowy-15v-1-6a-24w-sys1308-2415-2-1x5-5.html
zylx - 31-12-2020, 11:47
ar2r napisał/a: | Jak sprawdzić działanie zasilacza? |
Ja sprawdziłem multimetrem.
ar2r - 31-12-2020, 11:54
zylx...wprawdzie multimetr mam ale kompletnie nie znam się na pomiarach.Mógłbyś tak "łopatologicznie" wyjaśnić jak zrobić taki pomiar?
hsurim - 31-12-2020, 12:39
Skoro są to losowe usterki, to woltomierz może nie wystarczyć.
Oczywiście można ślęczyć nad zasilaczem (z podpiętym miernikiem), ale koniecznie obciążonym, modemem.
ar2r - 31-12-2020, 13:32
No tak...ślęczenie nad zasilaczem nie wiadomo ile to raczej średnia przyjemność,tym bardziej,że wszystko dzieje się losowo.Chyba pozostanie kupno nowego zasilacza.
A że się tak zapytam z "innej mańki",tylko proszę się nie śmiać-nie znam się.A czy nie można danych TP-Linka wpisać do Cisco?
taggan - 31-12-2020, 16:48
Cisco EPC 3925 jest modemorouterem z wifi. Jeżeli nie masz jakiejś specjalnej konfiguracji typu przekierowane porty, DMZ, itd - to można zrezygnować z TP-Linka. Ale o jakichś wybitnych osiągach po wifi zapomnij.
ar2r - 31-12-2020, 17:42
Żadnej specjalnej konfiguracji nie mam tylko tak mi do głowy przyszło,że może da radę rozwiązać problem przez odpowiednie ustawienie Cisco.
|
|