Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Internet UPC - Niestabilny Internet 300Mb

IQ - 21-04-2020, 19:24
Temat postu: Niestabilny Internet 300Mb
Witajcie mam pytanie odnośnie Internetu, który nota bene mam juz w UPC od 11 lat. Od dłuższego czasu co 3-4 miesięcy mam gwałtowne spadki prędkości/stabilności łącza. Kilka razy wymieniano mi Router. Obecnie mam Aresa i właśnie po 4mies. użytkowania znów mam mulenie. Normalnie nawet nie sprawdzam prędkości, byle chodziło. Natomiast teraz mam problem z oglądaniem filmów, a nawet czasem z przeglądaniem niektórych stron internetowych. UPC upiera się bym mierzyła prędkość prze z połączenie kablowe więc to ostatnio zrobiłam i ku mojemu zdziwieniu nie ma różnicy. jest jednak coś dziwnego ... na laptopie mam 34 Mb a na Apple TV ok. 80-95 Mb... w tym samym czasie. skąd takie różnice? I czy macie moze jkąś teorię na temat tej mojej sytuacji, bo tak już z rok się męczę...
Karol - 21-04-2020, 19:52
Temat postu: Re: niestabilny Internet 300Mb
IQ napisał/a:
jednak coś dziwnego ... na laptopie mam 34 Mb a na Apple TV ok. 80-95 Mb... w tym samym czasie. skąd takie różnice? I czy macie moze jkąś teorię na temat tej mojej sytuacji, bo tak już z rok się męczę...

Jeżeli to połączenie bezprzewodowe to być może na laptopie jest sieć w standardzie 2,4 GHz a na telewizorze 5 GHz. Jeżeli po kablu to prawdopodobnie laptop jest zamulony.

IQ - 21-04-2020, 20:06

tak jest zarowno po kablu jak i po wifi (wystepuje jedynie drobna różnica w prędkosci ale to kwestia 4-5 Mb przy poł. kablowycm na plus). Co do laptopa ... hmm, to mało prawdopodobne, bo to dzieje się regularnie co 3-4 miesiące i ustępuję, a lapka przeinstalowywałam ok. 2 lata temu. Poza tym to Macbook. MacOS tak się nie zamula jak Win. No i kwestia tego że po resecie Aresa na jakieś pół dnia wszystko się stabilizuje... i ciągnie normalnie ok. 300Mb. Pytanie czy jest możliwe że port/ kanał się zapycha? wiem to głupie pytanie, ale się nie znam natomiast już jestem trochę zdesperowana...
Karol - 21-04-2020, 20:27

Przyczyn może być wiele, jak choćby uszkodzony zasilacz do modemu, który powoduje nieprawidłowe działanie, uszkodzenia w instalacji (w mieszkaniu lub budynku) lub nawet problemy z siecią operatora w Twojej okolicy.

Najważniejsze to musisz wykluczyć przyczynę po stronie Twojego sprzętu i wtedy zgłaszać awarię do UPC aż do skutku.

Jeżeli przyślą technika, który "tylko" wymieni modem a problemy nadal będą występować to zgłaszaj awarię jeszcze raz, najlepiej tego samego dnia.

IQ - 21-04-2020, 20:34

sprzętowe problemy to nie są, bo nawet jesli lapek by mulił to jeszcze zostaje 4 inne urządzenia. Do nich należy wliczyć AppleTv które już nawet przeinstalowałam i nic... no ale nic. Może samo przejdzie.
Karol - 21-04-2020, 20:50

Samo nie przejdzie. Zgłoś do UPC awarię. W końcu przyślą kogoś kto to naprawi.
IQ - 21-04-2020, 21:03

zgłosiłam juz 7 razy... jest koronawirus, a ponieważ po resecie działa to nie przyślą do czasu zakończenia epidemii. Tymczasem musze 2X na dzień resetować :(
Karol - 22-04-2020, 09:04

To zgłoś po raz 8, a jak trzeba to 9, 10, 11 itd. Przyczyna może być poza lokalem i technik niekoniecznie musi wchodzić do mieszkania.
ogromny - 22-04-2020, 09:22

Karol napisał/a:
To zgłoś po raz 8, a jak trzeba to 9, 10, 11 itd. Przyczyna może być poza lokalem i technik niekoniecznie musi wchodzić do mieszkania.

Najlepsze jest to że wezwanie serwisu przez abonenta = konieczna wizyta w lokalu. Słowa z infolinii

mleczko90 - 29-04-2020, 13:02

Przecież technik jak wymienia modem to sprawdza od razu czy wszystko jest ok - więc jesli po wymianie nadal będą spadki to muszą dzialac dalej. A co do kolegi wyzej - to ciekawa sytuacja bo znam infolinie i procedury bardzo dobrze i wezwanie technika nigdy nie wymagalo przyjścia do lokalu jak jest awaria. A co twierdzi infolinia podczas diagnozy? PRzecież prędkość na kablu gwarantuje Ci umowa, nie może być mniejsza niż 70 albo 75% różnie podają.
ogromny - 29-04-2020, 14:39

mleczko90 napisał/a:
Przecież technik jak wymienia modem to sprawdza od razu czy wszystko jest ok - więc jesli po wymianie nadal będą spadki to muszą dzialac dalej. A co do kolegi wyzej - to ciekawa sytuacja bo znam infolinie i procedury bardzo dobrze i wezwanie technika nigdy nie wymagalo przyjścia do lokalu jak jest awaria. A co twierdzi infolinia podczas diagnozy? PRzecież prędkość na kablu gwarantuje Ci umowa, nie może być mniejsza niż 70 albo 75% różnie podają.

Następny czarodziej widzę. Ja miałem około 10 compali w krótkim czasie wymienionych. Technik sprawdził po wymianie speed test i ok. Na restarty modemu to po zmierzeniu sygnału zgłaszał na liniowkę i tak w kółko.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group